MaKo
Cenzūra atgriežas. 
30.-Sep-2015 12:27 pm
Protams, visi sociālie tīkli pilni ar cepšanos par un ap tikumību skolās, kur re - šitais dzejolis ir atzīts par netiklu.
Bet ir viena nianse.
OK, pieņēmām grozījumus izglītības likumā, ka skolu programmai jābūt tiklai.
Bet kas nosaka tiklumu/netiklumu? Jebkurš ierēdnis, deputāts vai skolotājs? Mums jau parādījusies sava tiklības cīnītāja, kas bez skolu programmas sāk arī plakātus cenzēt.
Šādi iedīgļi (ierēdņi, kuri sāk izlemt vienpersoniski, kas ir tikumīgs un kas nav) ir jāaprok, kamēr mazi.
OK, dibiniet Cenzūras Komisiju, un cenzējiet atklāti un oficiāli visu netikumisko. Publicējiet sarakstiņus, ka re - šī Bindes fotogrāfija vai citāts no Bībeles vai.... dajebkas ir netikls. Lai Pasaule redz, ka mēs te, Latvijā, atgriežamies par gadiem simts pagātnē savā izpratnē par vārda brīvību.
Comments 
30.-Sep-2015 12:44 pm
Jau ar to satversmes preambulu mēs nokritām gadus 15 atpakaļ liberālas valsts veidošanā. Bet nu redzamā rezonanse jeb ``cepšanās`` norāda, ka cilvekiem nav vienalga un tas ir cerīgi.
30.-Sep-2015 12:56 pm
Skaidrs, ka jārīko referendums, lai noskaidrotu vārda "bļeģ" tikumisko stāvokli. Bet nevajag izlikties, ka tagad ir jāsāk par cenzūru bļaut, ja skandāls ir par to, ka skolā jālasa dzejolis, kur skaidri gaiši: bļeģ.
Es te tikai par sevi, protams, runāju, bet, ja mana atvase atnestu tādu dzejolīti uz mājām no skolas es arī pabrīnītos, vienalga tur par māksliniecisko vērtību (kaut nu būtu, bet tur taču literatūrzinātniece). Nu tur ir viens riktīgi rupjš vārds, par kuru katram vecākam ir kauns, ka viņu bērni tādus lieto. Viss. Nekā vairāk tur nav.

30.-Sep-2015 12:58 pm
"katram vecākam ir kauns" ir spēcīgs pārspīlējums.
30.-Sep-2015 12:59 pm
paldies par vērtīgo piekasīšanos pie vārdiem.
30.-Sep-2015 12:59 pm
Nieks par to vārdu, ir vēl citi . Ne jau par saturu es cepos. Bet par to, ka paliek iespaids, ka tagad jebkurš ierēdnis vai deputāts vienpersonīgi var noteikt, kas atļaujams, kas aizliedzams.
Šodien cenzējam "bļaģ", rīt aizliegsim pieminēt velnu (3/4 latviešu pasaku - miskastē), parīt tiks iesniegts aizliegto rietumu rokgrupu saraksts...
30.-Sep-2015 01:05 pm
Ir jautājums par to, vai vārds bļeģ ir pieļaujams valsts izglītības iestādē. Tiešām uzreiz padomju savienība gar acīm ņirb un saraksti rādās?
30.-Sep-2015 01:10 pm
Lūdzu sarakstiņu ar visiem vārdiem, kuri nav pieļaujami valsts izglītības iestādē. Pie kam izglītības ministrijas apstiprinātu un visām izglītības iestādēm nosūtītu.
Nepiemirst arī krievu, angļu un vācu versijas. Franču ģimnāzijai arī franciski.
30.-Sep-2015 01:24 pm
Nu ko Jūs ar saviem sarakstiem.
30.-Sep-2015 01:29 pm
Nu, varbūt šāds piemērs tev pieleks.

Kas redzams tavā userpixī? Smēķējošs, acīm redzami nepilngadīgs personāžs. Uz ko tas aicina? Ko propagandē?

Tas, ka pieeja tavai Cibai no skolas datortīkliem ir jābloķē, ir acīmredzams. Bet vai Bāriņtiesai nevajadzētu veikt pārbaudi tavā dzīvesvietā, iespējams, ka smēķē bērna klātbūtnē, un par to pienākas administratīvais sods, un recidīva gadījumā varbūt varētu lemt par vecāku tiesību atņemšanu...

Vēl joprojām esi pārliecināts par pašsaprotamu tiklā/netiklā definīciju?
30.-Sep-2015 01:53 pm
kas slikts notika šo dzejoli dodot analizēt? vidusskolnieki iemācījās vārdu bļaģ un skraidīja apkārt priecīgi sasaukdamies dažādās intonācijas - bļag, bļag, bļaaģ!?

30.-Sep-2015 01:03 pm
Starp citu - ne mazsvarīgi, kurā klasē tad šo rupjību analizēja. Noteikti, ka ne jau pamatskolā. Un ja tiem "bērniem" jau ap 16, tad cerēt, ka šo krievu valodas slāni viņi vēl nav iepazinuši daudzos citos ceļos, diez vai būtu pamatoti.
30.-Sep-2015 01:09 pm
jā, nu tā var līdz mūžībai diskutēt. kurā klasē, cik bērni un kāda dzimuma. zināja viņi to vārdu vai nezināja pirms tam, jo tas viss taču ir ļoti svarīgi. Visās niansēs sīki un smalki izzināt apstākļus, lai tikai par pašu faktu nevajadzētu runāt. Ir vai nav pieļaujams vārds bļaģ vispārējās izglītības iestādē.
30.-Sep-2015 01:14 pm
Es uzskatu ka dzejas vai daiļliteratūras sfērā vidusskolā ir pieļaujams. Un ne tikai bļaģ, bet arī shit, merde un schlampe.
Citādi mums jāatsakas no vecās Napoleona gvardes, Šveika, Hemingveja, Markesa etc.
30.-Sep-2015 01:28 pm
Bet es, savukārt, uzskatu, ka nav nepieciešams lamu vārdus kā bļeģ un pizģīt lietot skolā.

Un esiet droši, Markess, Hemingvejs un kas tur vēl par Jūs tā uztraucaties no tā necietīs.
30.-Sep-2015 01:35 pm
Jā, vienkārši aizsmērēsim ar balto korektoru tās netiklās vietas skolas bibliotēku grāmatu eksemplāros.
30.-Sep-2015 04:15 pm
//uzskatu, ka nav nepieciešams lamu vārdus kā bļeģ un pizģīt lietot skolā.//

jo... ?

[pamatojums?]
30.-Sep-2015 01:17 pm
nujā, ja par kaut ko normālu, es arī sašustu, betnu, konkrētais dzejas darbs tiešām tāds, kautāds, teiksimtā, priekškam tāds kādam vispār jālasa
30.-Sep-2015 01:22 pm
nu man, piemēram, vienmēr tas dzejolis ļoti paticis un bijis mīļš, bet tas nu tā, ne jau par gaumi stāsts

a kāpēc jālasa - kā spilgts piemērs, runājot par valodas stiliem un veidiem un to izmantojumu dzejā, kaut vai
30.-Sep-2015 01:31 pm
valodas stili un to izmantojums dzejā (kaut vai) visspilgtākajā piemērā.
30.-Sep-2015 01:45 pm
ānujā, tā, jā, galugalā, vispār vecāku uzdevums ir ieaudzināt sīkajā kautkādu filtrēšanas sistēmu, tājau var mūžam no viskautkā sargāt un aizliegt, betnu, ja šis akurāt tākā sūklis, ta tur neko. Taisni nupat kaut kur stāstīja kāds, kā māmuļa skolā sacēlusi brēku par to, ka visi uz dzimšansdienām nesot klasei končas, bet viņai bērns alerģisks, attiecīgi, pa dzimpenēm tiekot atstumts ar burkānu. Un tiešām, visa klase tagad nesvinot dzimenes vairāk un neko nenesot.Nu, akurāt, šitāda pat māmuļa sacēla brēku, ka bērns bļaģ iemācījās skolā, kopš tā laika, skābu seju...
30.-Sep-2015 01:50 pm
Nu, es savam junioram, kad viņš šo vārdu lieto, skaidroju - puika, tas ir slikts vārds un nevajag viņu izrunāt. Jā, tētis reizēm to lieto, kad ar āmuru iegāž sev pa pirkstu, bet tas vienalga ir slikts vārds un arī tētis šādos brīžos dara nepareizi.
30.-Sep-2015 01:59 pm
nulūk, tā būtu, tāteikt, arī tā veselīgā reakcija. Mēs laukos ar meičām samācījāmies ivanuški (?) kaseti par vasiļisku un pipisku, ko rātni arī noskaitīju vecvecākam, neteiksim, ka viņs metās meklēt ivanušku menedžeri vai svētotēvu, kas uzmetīs krustu ivanušku daiļradei. Visas nelaimes no tām neirotiksām māmuļām, es teiktu
30.-Sep-2015 03:43 pm
Nu jā, bet tagad, diemžēl, tiem pārlieku neirotiskajiem vecākiem ir burvīga iespēja atsaukties uz vienu no lielākajiem Saeimas feiliem pēdējā laikā likumu, kuru katrs var interpretēt pēc savas, tā teikt, samaitātības pakāpes.
5.-Okt-2015 02:33 pm
Pa manam arī "Zaļā zeme" un "Straumēni" skolā nav vajadzīgi - baisa pliekana garlaicība, - tak savulaik paidagōgi melsa, ka šajā mācību priekšmetā izglītojamajam objektam esot jāiepazīst tādu kultūras aspektu kā literatūra, tās vēsture, žanri, stili, sižeti utt.

Vienkārši šie nav definējuši, vai tas mācību priekšmets domāts likumbijīga pilsoņa audzināšanai ar selektīvi atlasītu pozitīvās literatūras piemēru palīdzību (kā tas bija manā tālajā bērnībā padomijā), vai tas ir mācību priekšmets, kuram jāsniedz pamatzināšanas par literatūru kā tādu. Divas nesavienojamas lietas.
This page was loaded Maijs 3. 2024, 7:09 am GMT.