pajautaa

Elektriskā plīts vs gāzes plīts uz propāna-butāna baloniem.

« previous entry | next entry »
Sep. 25., 2013 | 10:34 pm
posted by: peleejums in pajautaa

Labdien, cibas lietotāji, vēlos saņemt padomu iz Jūsu personīgās pieredzes. Ko labāk izvēlēties - gāzes plīti vai elektrisko? Dots: uz vannas istabu un virtuvi ir pieslēgts 20A drošinātājs; daļa no kaimiņiem ir pārgājuši uz el. plītīm. Ņemot vērā visādas neērtības, plusus, mīnusus, 50 % saka par labu elektriskās un atlikušie, ka labāk gāzes plītis. Un tā, biedri, ko teiksiet Jūs?

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {45}

iokaste

from: [info]iokaste
date: Sep. 25., 2013 - 10:54 pm
#

ja ir normāla ventilācija (virtuves platība + tvaiku uztvērējs), tad neapšaubāmi gāzes - lētāk un veselībai draudzīgāk.

Atbildēt | Diskusija


Petrovichs

from: [info]petrovichs
date: Sep. 25., 2013 - 11:02 pm
#

Kur tieši ir draudzīgums veselībai? ;-)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


kašķīša dzirnaviņas

from: [info]romija
date: Sep. 25., 2013 - 11:06 pm
#

nu kā, nervi nav beigti tukšā maciņa dēļ. ;)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


peleejums

from: [info]peleejums
date: Sep. 25., 2013 - 11:09 pm
#

Tā ir balona gāze, pēc aprēķina man sanāk par viņu maksāt mēnesī tik pat cik par pusgadu lietojot metāna gāzi.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


qgmr101

from: [info]qgmr101
date: Sep. 25., 2013 - 11:24 pm
#

pilnīgi vienalga, maksāt par gāzi vai par elektrību, viens smēķējošs radinieks nokūpinās vai noārstēs mēnesī 3x lielāku summu kā nemetas. No manas pieredzes.

Atbildēt | Iepriekšējais


iokaste

from: [info]iokaste
date: Sep. 26., 2013 - 07:59 am
#

ja druku fiziku zini - sildelements ar laiku noārdās un veidojās radioaktīvi atkritumi, mazliet, bet gāzei tādu vispār nav. īpaši pie keramikas vai emaljas traukiem.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]mmd
date: Sep. 26., 2013 - 08:39 am
#

Par so es gribetu vairak ko uzzinat, jo fiziku tiesam zinu tikai drusku un Tu mani reali sabidiji ;)

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]kkkungs
date: Sep. 27., 2013 - 10:42 am
#

Radioaktīvi atkritumi, jā, kā tad.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]eermaniitis
date: Sep. 27., 2013 - 10:40 pm
#

radioaktīvs? sildelements? tu taču joko vai ne?

nēnu - tā taču nevar būt nopietnība! lūdzu atbildi, savādāk es aizmigt nespēšu

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


peleejums

from: [info]peleejums
date: Sep. 29., 2013 - 11:39 am
#

Kāpēc ne, kā sildelementu izmantot, enerģiju, kas izdalās elementam sabrūkot

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]eermaniitis
date: Sep. 29., 2013 - 07:52 pm
#

kātad! par bagātinātā urāna serdeņu tējas kanniņām un sadzīves elektrokrāsniņām, kas darbojas uz kodoltermiskajām reakcijām mēs dzirdam vai ik dienas uz katra stūra ;)

Atbildēt | Iepriekšējais


peleejums

from: [info]peleejums
date: Sep. 25., 2013 - 11:07 pm
#

Es apmulsu par veselibas draudzīgumu. Tvaika uztvērējs - tas ir papildus ieguldījums kopā ar gāzes plīti.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


traffico

from: [info]traffico
date: Sep. 26., 2013 - 12:14 am
#

El. plītij tāpat vajadzīgs... ja vien negribi lai puse pagasta sastāda ēdienkarti pēc smakas vien. Gāzes plītij vajag, jo sadegšanas galarezultātā rodas nosēdumi...

Atbildēt | Iepriekšējais


Dieva nāve

from: [info]goddes
date: Sep. 25., 2013 - 11:22 pm
#

Hmmm, ko labāk vēlies? Gāze lētāk, arī subjektīvi man labāk tīk ēdiens, kas gatavots uz uguns. Elektrībā ērtāk, ātrāk un tīrāk.

Lieku uz gāzi

Atbildēt | Diskusija


peleejums

from: [info]peleejums
date: Sep. 25., 2013 - 11:30 pm
#

Par to lētumu īsti nevaru saprast, tagad tie jaunie drošie baloni - litra cena ir augstāka nekā bija lielajos sarkanajos.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Dieva nāve

from: [info]goddes
date: Sep. 25., 2013 - 11:33 pm
#

Cik kubikmetrs vai litros tagad maksā balonos?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


MikusR

balongāze

from: [info]ugunszirgs
date: Sep. 26., 2013 - 11:10 am
#

atkarībā no balona tilpuma
50 l = 18.90 Ls
vidējam = 0.36 Ls/l
mazais stipri dārgāks

Atbildēt | Iepriekšējais


MikusR

??

from: [info]ugunszirgs
date: Sep. 26., 2013 - 11:02 am
#

kad pirms pāris nedēļām Lukoil-ā mainīju lielo balonu pret pilnu, pēc cenu lapas, kura piestiprināta pie stenda, bij redzams, ka "jaunie" vidējie baloni ir pat ar mazāku gāzes cenu litrā - tātad visizdevīgāk. dārga ir paša vidējā balona iegāde [lielā nomaiņa].. balonu pieslēgvietas ventiļi identiski.

Atbildēt | Iepriekšējais


qgmr101

from: [info]qgmr101
date: Sep. 25., 2013 - 11:22 pm
#

Elektrisko indukcijas plīti. 1) nevar bērnuļi apdedzināties 2) vajag'a speciālus traukus 3) 21. gadsimta hehnoloģijas 4) nav gāzes taukaino sodrēju un nosēdumu 5) mans imho :-D

Atbildēt | Diskusija


from: [info]redrum
date: Sep. 26., 2013 - 06:59 pm
#

huiņa jo, ja pāriet pāri kaut kas, tad cepšana/vārīšana beidzas.

Atbildēt | Iepriekšējais


*

from: [info]inese_tk
date: Sep. 25., 2013 - 11:38 pm
#

no vienas puses es atbalstu domu par uz uguns gatavotu ēdienu. no otras puses, tīrīt to gāzes ķepi ir kaukāds ārprāts. nezinu, varbūt, ja ir tvaiku nosūcējs par miljonu, tad viņu nav, bet ar tādu parastu, ko var atļauties cilvēks ar vidējiem ienākumiem noteikti nepietiek.

Atbildēt | Diskusija


traffico

from: [info]traffico
date: Sep. 26., 2013 - 12:16 am
#

Ja regulāri tīra un mikrošķiedru, tad gluži labi nāk nost. tikai viņi parādās arī uz sienām, uz tapētēm etc. :/

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


*

from: [info]inese_tk
date: Sep. 26., 2013 - 12:23 am
#

jā un, ja dzīvē ir kas labāks ko darīt, nekā regulāri tīrīt tās ķepes... un, ja netīra regulāri, tad brīdī, kad saņemas notīrīt, tad ir vispār vāks.
pāris mēnešus jau kā dzīvoju ar lētā gala elektrisko plīti un ļoooti priecājos, ka vairs nav tās ķepes. turklāt elektrības rēķins nav diži mainījies.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


traffico

from: [info]traffico
date: Sep. 26., 2013 - 01:25 am
#

Katram savs tā teikt! :)

Atbildēt | Iepriekšējais


Pelēks krauklis

from: [info]far_away
date: Sep. 26., 2013 - 12:27 am
#

Ir daudz lietotas abas, pati izvēlos elektrisko indukcijas vai keramiskās virsmas plīti, jo daudz, daudz vieglāk tīrīt, kas man ir svarīgi, jo ēst tiek gatavots ļoti bieži. Ar visu to, un cepeškrāsni, kas vismaz reizi nedēļā cep kūku, ledusskapi, veļasmašīnu, trim datoriem un dažām lapiņām, mēnesī par elektrību divi cilvēki maksājam ap 4Ls.

Atbildēt | Diskusija


tante

from: [info]tante
date: Sep. 26., 2013 - 08:29 am
#

kur tev TIK lēta elektrība????????

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Pelēks krauklis

from: [info]far_away
date: Sep. 26., 2013 - 08:47 am
#

Rīgā? :D Ja godīgi, es pati brīnos, bet, nu, mēs mājās esam tikai vēlos vakaros un agros rītos, pa dienu dzīvoklī neviena nav. Man nav televizora, kas grieztos fonā cauru vakaru un ēstu elektrību, visa tehnika ir jauna (pieņemu, ka tāpēc arī tērējam elektrību mazāk), spuldzes - ekonomiskās. Ziemā dažreiz sanāk līdz 6Ls uzkāpt, bet arī tas tikai tad, kad lieli aukstumi un daudz tiek gatavots silts ēdiens/dzēriens. Paskatījos rēķinā, ka, piemēram, augustā elektrības rēķins bija 2,43Ls

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


kašķīša dzirnaviņas

from: [info]romija
date: Sep. 26., 2013 - 10:26 am
#

kaut kas prātam neaptverams! ledusskapis, vešmašīna, elektriskā plīts (uz kuras tiek gatavots bieži), trīs datori. tas reāli izklausās pēc 20 -30 latiem mēnesī. un ledusskapis taču darbojas visu laiku, vai ne?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Pelēks krauklis

from: [info]far_away
date: Sep. 26., 2013 - 10:31 am
#

Darbojas. Bet tu gan krietni pārspīlē to summu. Esmu dzīvojusi vismaz 6 dažādās vietās, ar +/- to pašu elektrotehniku, un nekad nav bijis rēķins virs 15Ls (un arī tas bija milzīgā dzīvoklī, kur bija 4 cilvēki, no kuriem divi gandrīz vienmēr bija mājās).

Es zemāk uzskaitīju, ko lietoju un cik bieži. Es tiešām reti esmu mājās. :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


kašķīša dzirnaviņas

from: [info]romija
date: Sep. 26., 2013 - 10:37 am
#

Nu nezinu, it kā nepārspīlēju. Man ar aptuvenu tādu pašu aprīkojumu katru mēnesi aiziet minētā summa. Tv man ir, bet skatos reti. Tā, tagad es jūtos aplaupīta :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]kkkungs
date: Sep. 27., 2013 - 10:46 am
#

Tevi tiešām aplaupa.

Es nevaru īsti iedomāties, kas ir 24/7 jākurina, lai savāktu 20, kur nu vēl 30 Ls mēnesī par elektrību.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


peleejums

from: [info]peleejums
date: Sep. 29., 2013 - 11:42 am
#

Man ir ūdens sildīšana ar boileri, mājās esam divatā, ar iepriekšminētajiem uzstādījumiem sanāk aptuveni 30 ls mēnesī par elektribu.

P.S.
Ūdeni sildam tiaki, lai dušotos un reizi nedēļā sieva ieiet mazā vānnā.

Atbildēt | Iepriekšējais


kašķīša dzirnaviņas

from: [info]romija
date: Sep. 26., 2013 - 10:34 am
#

jā, tikko pamanīju Tavu atbildi jff. nebrīnīšos, ka tur ieviesusies kāda būtiska kļūda. atnāks saimnieks pēc laika un piestādīs riktīgu rēķinu :))

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Pelēks krauklis

from: [info]far_away
date: Sep. 26., 2013 - 10:40 am
#

Nu, tad man arī visu iepriekšējo dzīvesvietu saimniekiem jānāk. :D

Nezinu, man nekad nav bijuši lieli elektrības rēķini, vecākiem laukos arī ir zem 20Ls mēnesī, un tur ir gan TV, gan liela veļasmašīna, kas katru dienu griežas, gan liela platība un daudz apgaismojuma, gan mazs bērns, kam vajag visu un daudz un 4-7 cilvēki regulāri apgrozās. Es ticu, ka elektroenerģiju taupoša, moderna tehnika un spuldzītes atmaksājas. Plus tas, ka jau no bērnības man iemācīts vienmēr aiz sevis izslēgt gaismu, nekad nekas lieks mums mājās nedeg un TV neiet, ja neviens neskatās u.t.t.

Es gan no nākamā mēneša sākšu dzīvoties pa mājām katru dienu, pieņemu, ka rēķins strauji pieaugs, it sevišķi ņemot vērā, ka ziemā apgaismojums +/- visu dienu vajadzīgs.

Atbildēt | Iepriekšējais


jff

from: [info]jff
date: Sep. 26., 2013 - 08:49 am
#

Abet šo es nu nekādi nesaprotu. Pat ļoti aptuveni skaitot jaudas un eventuālos darbināšanas ilgumus, nosauktajiem gadžetiem kopā būtu jābūt krietni vairāk nekā 4 Ls mēnesī. Vai jums tur viss tiešām iet caur skaitītāju? Vai arī es stipri pārspīlēti vērtēju vidējos lietošanas ilgumus.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Pelēks krauklis

from: [info]far_away
date: Sep. 26., 2013 - 08:56 am
#

Nu, skaitītāju rādījumus raksta īpašnieks, skaitītāji kāpņutelpā (jauni, māja ne pārāk sen izremontēta), neviens nav vairāk kā gadu sūdzējies, ka kaut kas nebūtu ne tā, tāpēc pieņemu, ka viss ok.

Gan jau, ka pārspīlē, mēs mājās esam vēlu vakarā, un agri no rīta nozūdam, arī brīvdienās biežāk esam prom kā dzīvoklī. Vienīgais, kas darbojas konstanti - ledusskapis. Veļasmašīna - divreiz nedēļā, pārsvarā uz 30 min ciklu. Cepeškrāsns 4-5 reizes mēnesī uz 40-50min, tad jau minētā keramiskā plīts - vismaz reizi dienā uz 30min, ūdens vārāmā kanna arī 2-3 reizes dienā, datori ir laptopi, arī darbojas varbūt 2-3h dienā, pārsvarā tikai divi no trim. Vēl ir interneta rūteris, gludeklis (reti, nu 2-3x nedēļā uz 5 min), fēns (arī kādas 3-4x reizes nedēļā), un ekonomiskās griestu lampas. Tā kā pārsvarā esam vienā istabā, tad vienlaicīgi deg tikai viena. Es teiktu, ka no rīta dzīvoklī mēs esam 1-2h un vakarā 2-3h pirms miega. Kaut kā tā apmēram. :D

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Halina

from: [info]halina
date: Sep. 26., 2013 - 11:11 am
#

Es gan ticu, ka tāds mazs rēķins var būt.
Svarīgi ir izslēgt aiz sevis gaismu. Ja nestāv TV uz standby vai līdzīgi gadžeti, kas visu laiku sūc elektrību...
Mums ar vīru arī bija pamazs rēķins.
Ja vēl veļu mazgā aukstos grādos, tad tā kurināšana arī nenoēd elektrību.
Ja pašam nav gāzes katls, kas kurina, tad arī tērējas mazāk.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Pelēks krauklis

from: [info]far_away
date: Sep. 26., 2013 - 11:15 am
#

Tieši tā, gaismas izslēgtas, ja tās nelieto, tāpat izslēgtas iekārtas, kurām ir kas standby līdzīgs, nepaliek pie elektrības, lādētāji arī netiek atstāti kontaktligzdās, ja neko nelādē, veļasmašīna pārsvarā uz 30 grādu režīmu griežas, nav boilera vai gāzes katla vai kā tāda. Vienkārši no bērnības iemācīts par to visu piedomāt, un ilgtermiņā tas arī atmaksājas.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]kkkungs
date: Sep. 27., 2013 - 10:48 am
#

Slikti skaiti.

Atbildēt | Iepriekšējais


ANNA + АИИА

from: [info]nenoteiksme
date: Sep. 26., 2013 - 01:36 am
#

es neko nez par izmaksām, bet gāze visu ko saķepina, toties, ja ir centība, sierakūkas sanāk krietni valgākas. :)

Atbildēt


kramers

from: [info]kramers
date: Sep. 26., 2013 - 02:25 am
#

1F 20A pieslēgums nozīmē tikai divriņķu plīts ar cepeškrāsni. Vienlaicīgi augšu un krāsni lietot nevarēs. Plusi elektrībai- tīrība virtuvē. Mīnusi- ja rajonā atslēgs elektrību, pat tēju nebūs kur uzsildīt.

Atbildēt


from: [info]varmaaka
date: Sep. 26., 2013 - 08:06 am
#

Gāze būs arī jaudīgāka, ja vajadzēs, piemēram, 40 litru katlu ar burkām dabūt pie vārīšanās.

Atbildēt


gulafija

from: [info]gulafija
date: Sep. 26., 2013 - 09:12 am
#

pēdējos trīs gadus gatavoju uz keramiskās virsmas, kas itkā ir jaudīga un laba, to viegli tīrīt, nav gāzes ķepes, ko te jau daudzi minēja, bet tāpat esmu dziļi pārliecināta, ka ja man būs iespēja nakošajā dzīvesvietā, es gribēšu vismaz 2 riņķus ar gāzi un 2 ar elektrību (vai visus uz gāzi), jo gatavošanai (straujai cepšanai, ātrai temperatūras regulēšanai no ļoooti karsta uz lēnu šmorēšanu) gāzes deglis tomēr ir labāk piemērots. bet tas nu tā, mans viedoklis. domāju, tas vairāk atkarīgs no tā vai un cik bieži gatavo, cik svarīga tev ir tā straujā cepšanas iespēja + cik ļoti gribēsies cīnīties ar gāzes tvaiku radīto ķepi..

Atbildēt | Diskusija


Halina

from: [info]halina
date: Sep. 26., 2013 - 11:11 am
#

Jā. Tas ir moderni, 2 riņķi no katras iespējas. :)

Atbildēt | Iepriekšējais


Elektriskā plīts vs gāzes plīts uz propāna-butāna baloniem

from: [info]sonja5539
date: Feb. 4., 2015 - 03:57 pm
#

Es domāju, ka ir jāpērk elektriskā plīts, var gan ar čuguna riņķime, gan stikla keramikas plīti.. par kādām neērtībām ir runa? ja dzīvo lielā pilsētā, tad iespējamība, ka pazudīs elektrība ir praktiski tuva nullei http://www.rdveikals.lv/categories/lv/223/sort/1/filter/0_0_0_0/page/1/Elektrisk%C4%81s-Keramisk%C4%81s-pl%C4%ABtis.html

Atbildēt