Komats

« previous entry | next entry »
Feb. 15., 2012 | 01:37 pm
posted by: citats in pajautaa

Vai pirms trešā "vai" ir jāliek komats?


"Vai ir iespēja panākt vienošanos vai mierizlīgumu vai sākt starpniecības procesu starp noziedzīga nodarījuma izdarītāju un mani?"

# | jā, ir doma! | Add to Memories


Comments {27}

from: [info]dzeina
date: Feb. 15., 2012 - 01:42 pm
#

jā, ir jāliek (bet es neesmu diplomēts filologs, vairāk pēc izjūtas iesaku)

Atbildēt


from: [info]unpy
date: Feb. 15., 2012 - 01:43 pm
#

Pirmais "vai" vispār ir lieks, ar trešo vai tiek uzsākts palīgteikums, pamuprāt.

Atbildēt | Diskusija


from: [info]citats
date: Feb. 15., 2012 - 01:48 pm
#

o_O

Atbildēt | Iepriekšējais


Ms. Johnson

from: [info]lidaka
date: Feb. 15., 2012 - 01:52 pm
#

vai ir iespeeja panaakt A vai B, vai [ir iespeeja] saakt C?

kaut kaa taa?

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]unpy
date: Feb. 15., 2012 - 01:53 pm
#

Aha, man tā šķiet.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]unpy
date: Feb. 15., 2012 - 01:55 pm
#

Tiesa, ir iespējams, ka nepareizi uztveru teikuma jēgu.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]ts
date: Feb. 15., 2012 - 04:02 pm
#

katrs "vai" ir cita veida kostrukcijas daļa:
pirmais "vai" ir jautājuma kāviņtur;
otrais saista vienlīdzīgos laikasviņibūtu "vienošanos" un "mierizlīgumu";
trešais saista vienlīdzīgos laikasviņibūtu "panākt" un "sākt".
nekāda palīgteikuma te nav.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]unpy
date: Feb. 15., 2012 - 04:05 pm
#

Jā, paldies, vainīgs, neiedziļinājos.

Atbildēt | Iepriekšējais


Ms. Johnson

from: [info]lidaka
date: Feb. 15., 2012 - 01:48 pm
#

jaa, shajaa teikumaa pirms treshaa "vai" ir jaaliek komats

Atbildēt


from: [info]samta
date: Feb. 15., 2012 - 01:50 pm
#

panākt vienošanos vai panākt mierizlīgumu, vai sākt procesu. vienlīdzīgi teikuma locekļi, ir jābūt komatam.

Atbildēt | Diskusija


from: [info]citats
date: Feb. 15., 2012 - 01:51 pm
#

Paldies, beidzot kāds arī paskaidro savu viedokli : )

Atbildēt | Iepriekšējais


Ms. Johnson

from: [info]lidaka
date: Feb. 15., 2012 - 01:53 pm
#

+1

Atbildēt | Iepriekšējais


dzīvsudrablapsa

from: [info]iive
date: Feb. 15., 2012 - 01:57 pm
#

iespeeja dariit ko? panaakt un saakt.
panaakt ko? vienoshanos un mierizliigumu.
nav vienliidziigi, jo atbild uz dazhaadiem jautaajumiem

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]citats
date: Feb. 15., 2012 - 02:01 pm
#

Mhm. Izklausās loģiski.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]orks
date: Feb. 15., 2012 - 02:16 pm
#

+1

VAI [panākt [to VAI šito] VAI sākt]?
Tātad komatu nevajag.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]ts
date: Feb. 15., 2012 - 04:03 pm
#

plusdaudz.
komatu nevajag.

Atbildēt | Iepriekšējais


from: [info]xena
date: Feb. 15., 2012 - 11:22 pm
#

+

Atbildēt | Iepriekšējais


dzīvsudrablapsa

from: [info]iive
date: Feb. 15., 2012 - 01:53 pm
#

man gan kaut kaa skhiet, ka nee, jo treshais "vai" savieno savstarpeeji vienliidziigas vieniibas teikumaa - "panaakt" un "saakt". otrais savieno "vienoshanos" un "mierizliigumu".

Atbildēt | Diskusija


from: [info]citats
date: Feb. 15., 2012 - 01:56 pm
#

Nu vot šis arī man sākotnēji radīja šaubas.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


Antuanete

from: [info]antuanete
date: Feb. 15., 2012 - 02:02 pm
#

Man arī tā šķiet, ka nevajag augšminētā iemesla dēļ. Varbūt ir iespējams pārformulēt visu teikumu, lai izvairītos no mulsinošā "vai" :)

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


dzīvsudrablapsa

from: [info]iive
date: Feb. 15., 2012 - 02:05 pm
#

jaa, es arii meeginaatu paarformuleet :)

Atbildēt | Iepriekšējais


Scorpse

from: [info]scorpse
date: Feb. 15., 2012 - 02:05 pm
#

Nav jāliek. Šis skaidrojums ir pareizs. Un es esmu filologs, respect my authority.

Atbildēt | Iepriekšējais | Diskusija


from: [info]citats
date: Feb. 15., 2012 - 02:06 pm
#

ok : )

Atbildēt | Iepriekšējais


starsailor

from: [info]starsailor
date: Feb. 15., 2012 - 02:39 pm
#

jā, šādi

Atbildēt | Iepriekšējais


vecais indiānis džims

from: [info]jim
date: Feb. 15., 2012 - 02:25 pm
#

Atbildēt


Pastaiga ar draugiem

from: [info]aleja
date: Feb. 15., 2012 - 03:10 pm
#

īsti nav skaidra teikuma jēga. ja runa ir par iespēju panākt vienošanos vai mierizlīgumu un iespēju sākt procesu, tad nav jāliek (pirmais "vai" ir šķīruma saiklis starp vienošanos un mierizlīgumu, otrais - starp panākt un sākt).

ja patiesībā tiek jautāts "vai ir iespēja panākt A, vai arī jāsāk process", tad ir jāliek, jo tad tas ir divkāršais saiklis "vai - vai"

Atbildēt | Diskusija


from: [info]ts
date: Feb. 15., 2012 - 04:11 pm
#

imo otrais variants izpildītos vienīgi tad, ja teikums būtu nevis esošajā formā, bet tieši tādā struktūrā, kā tu norādi, šāds:

"Vai ir iespēja panākt vienošanos vai mierizlīgumu, vai arī jāsāk starpniecības process starp noziedzīga nodarījuma izdarītāju un mani?"

Atbildēt | Iepriekšējais