extranjero ([info]extranjero) rakstīja,
@ 2021-07-06 12:35:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Pamazām sildot ūdeni, vardes patiesībā pie lielākas temperatūras izlec no trauka laukā un neļaujas izvārīties. Bet cilvēki nav vardes un ļauj pamazām sev nolaupīt visas cilvēktiesības. Tas, ka visi tik mierīgi sagremo to, ka brīvdabas koncertā, visus iztraucējot var ierasties policija un pieprasīt visiem uzrādīt pases, man nav saprotams. Šeit ir tas, ka QR kodu reāli var pārbaudīt tikai kopā personas identitātes dokumentiem.

Es jau pieredzēju to murgu, strādājot aptiekā Latvijā, kad par šiem personas dokumentiem tika atzīti tikai pase un ID karte, bet nevis, piemēram, vadītāja apliecība.

Policijas kontrole ir šodienas realitāte, un ja nevarēsi uzrādīt pareizos dokumentus, tad tev draud lielas nepatikšanas. Kā gan mēs līdz šim nonācām?


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]iokaste
2021-07-06 15:11 (saite)
Latvijā policijā strādā daudz krievi, arī iekšlietu ministre ir krieviete. Bet krieviem mentalitāte ir vairāk aziātiska, orientēta uz vardarbīgiem risinājumiem un sodiem.

Tāpēc Latvijā ir daudz vairāk sodi par covidu, salīdzinot ar Lietuvu un Igauniju.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]extranjero
2021-07-06 15:24 (saite)
Man šermuļi nāk no cibiņiem, kas aizstāv šādu praksi. Drīz jau aizstāvēs pilnīgu policijas kontroli ik uz soļa, ja būs ar mērķi, ierobežot infekciju izplatību.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]iokaste
2021-07-06 15:27 (saite)
ir kājāmgājēji, kuriem patīk naktī uz tukšas ielas gaidīt zaļo gaismu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]txt
2021-07-06 15:33 (saite)
Igauņi, piemēram.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]resort
2021-07-06 15:55 (saite)
Mēs nožēlosim, ka panikas kārtībā pārkāpām jau sen loģiski nospraustās nepārkāpjamās robežas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]gnidrologs
2021-07-06 21:11 (saite)
Toties latviešu mentalitāti vairumā ir būt verdziski paklausīgam un pazemīgam smerdam, kas noved pie tām pašām sekām arī tiem, kas tādi nav.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]iokaste
2021-07-06 22:56 (saite)
demogrāfija spēle savu lomu. 50 gados cilvēki ir samiernieciskāki, nekā 20. revolūcijas notika laikā, kad ģimenēs bija 8 bērni.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

;)
[info]jan09
2021-07-06 16:11 (saite)
Tā arī nonācām ;)
Progresīvo tautiešu un SC lietotāju zieds vārdos kliedz par ne-demokrātiju Baltkrievijā, bet domās un darbos atbalsta "stingro" roku, pilnu policijas kontroli, un atbalstītu arī geto un nepaklausīgo apšaušanu.
Ko gan tur tādi sīkumi, kā iesaistīt specvienību, lai aizturētu pensionāres Bauskā, izdzenātu brīvdabas pasākumu Mārupē, iesaistītu policiju un armiju, lai ķertu un sistu cilvēkus, kas pa tukšām ielām 22:01 atgriežas no darba, uzpīpē savā pagalmā vai izved suni pastaigāties?
Attiecīgi full lockdown, piespiedu potēšana, neadekvāti sodi tiek uztverti ar sajūsmu, lūk, tā viņiem vajag!

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

Re: ;)
[info]shrdlu
2021-07-06 18:33 (saite)
Kādu risinājumu ieteiksiet, kad līdzīgi kā Lietuvā pāri Latvijas robežai no Baltkrievijas katru dienu nāks simtiem patvēruma meklētāji? Maigo refuggees welcome ar nometnēm pie robežas un 6 papildus Frontex darbiniekiem vai arī stingrās rokas Build the wall & shoot the bastards?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]extranjero
2021-07-06 20:39 (saite)
https://en.wikipedia.org/wiki/Whataboutism

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]shrdlu
2021-07-06 22:38 (saite)
Vai tad? Es tikai gribēju uzzināt, kāda ir iepriekšējā komentāra autora attieksme pret represīviem pasākumiem kopumā, tāpēc piedāvāju apskatīt citu situāciju.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]extranjero
2021-07-06 22:54 (saite)
Es domāju, ka mēs visi piekrītam, ka Lukašenko ir totalitārs līderis. Jautājums ir par to, kāpēc mēs ejam viņa pēdās. Attieksme pret imigrantiem šeit ir nebūtiska, jo šis ir par attieksmi pret valsts pilsoņiem.

Pat ja tā neesi domājis, tu mēģini uzdod oftopika jautājumu, kas var tikt uzskatīts par uzmanības novēršanu vai pat mēģinājuma izvairīties no nepatīkamiem secinājumiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]shrdlu
2021-07-06 23:01 (saite)
Ok, laikam jau jā, piekrītu par offtopiku…
bet tad Latvijas epidemoloģisko pasākumu salīdzinājums ar Baltkrievijas režīma politiskajām represijām ir adekvāts?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]extranjero
2021-07-06 23:12 (saite)
If it looks like a duck, quacks like a duck...

Lokdaunos iedzīvotājiem bija aizliegts bez atļaujas (bez valdības noteiktā iemesla) iziet no mājām.

Tika uzlikti bargi sodi par nenozīmīgiem pārkāpumiem, piemēram, atrašanos uz ielas nepareizajā laikā.

Bija aizliegts satikties ar cilvēkiem ne citas mājsaimniecības. Seksuālās attiecības kā tādas cilvēkiem, kas vēl nedzīvo kopā, bija aizliegtas.

Es vēl tik daudz nezinu par Latviju, bet UK pat nebija atļauts atstāt valsti. Man tas uzreiz atgādināja PSRS laikus, kad vajadzēja īpašas atļaujas izbraukšanai.

Un tagad kad šķiet, ka nu jau vajadzētu saprast, ka liela daļa šo aizliegumu bija pārspīlēti, ierodas policija koncerta vidū un vēlreiz izkrata visus apmeklētājus un liek uzrādīt dokumentus.

Šis viss pirms pāris gadiem cilvēkiem būtu neiedomājami. Kas ir noticis, ka tagad mēs to pieņemam kā pašsaprotamu?

It īpaši tavs jautājums – tas ir balstīts tikai uz to, ka tev nešķiet, ka mēs esam tik zemu nolaidušies. Bet kā gan citādi tu skaidrotu šos nevajadzīgos ierobežojumus?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]shrdlu
2021-07-06 23:42 (saite)
Nu sākotnējos lokdaunus var izskaidrot kā adekvātu reakciju uz nezināmu apdraudējumu (better safe than sorry). Vēlak, protams, var pārmest, ka valdības ignorēja zinātni un veselo saprātu, bet diez vai iemesls tam ir kaut kāda īpaša vēlme izveidot totālās kontroles valsti, drīzāk sekošana pūlim (visi dara tā), pārliecība, ka labāk ir darīt kaut ko nevis neko, pat ja no tā nav liela jēga (“action bias” tas laikam saucās), birokrātiska inerce, kur iepriekš pieņemtie lēmumi (nevis objektīvā realitāte) kļūst par sava veida atskaites punktiem nākamo lēmumu pieņemšanā utt. Neadekvāti kontroles pasākumi “oblavu” stilā jau ir daudzās jomās, piemēram, to pašu vieglo narkotiku kontrolē, kur visi to paklusam dara, bet reizēm tiek paķerts un smagi sodīts kāds random lietotājs. Tā ka, man liekas, nekas īpaši jauns visā šajā situācijā neparādās, nu vismaz pēc Latvijas standartiem. Un tajā gadījumā ar koncertu jau policija arī atvainojās un atzina, ka tas ir bijis neadekvāti.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]extranjero
2021-07-06 23:55 (saite)
Better safe than sorry ir precīzi, uz kā balstās totalitāras sistēmas.

Zviedrija izvēlējās neuzsākt lokdaunus, jo viņu galvenajam epidemiologam bija pieredze ar epidēmijām Āfrikā un viņš teica, ka šis būs ilgtermiņa pasākums. Jāiemācās ar to sadzīvot. Viņu visi nosodīja un izsmēja. Tikmēr sociālie tīkli (youtube, twitter utt.) cenzēja un bloķēja daudzus alternatīvos viedokļus. Dažreiz tie bija, ka maskas nevajag (jo PVO tā teica), pēc tam tas bija pretēji, ka tie, kas aicina nevilkt maskas, ir sliktie.

Man ir daudz paziņu no tiem laikiem, kad dzīvoju ar krišnaītiem. Daži no viņiem ir no Baltkrievijas. Viņi ļoti labi sadzīvo ar šo režīmu. Ik pa laikam pat brauc uz ārzemēm, uz Eiropu vai ASV, bet vēl biežāk uz Indiju. Galvenais ir nekritizēt valdību, un tad pat krišnaītiem nav problēmu.

Par koncertu policija atvainojās tikai, ka iztraucēja skatītājus, nevis par to, ka principiāli viņiem nevajadzētu būt tiesībām pārbaudīt QR kodus. Es pat nevainoju parastos policistus, jo viņi tikai pilda rīkojumus no augšas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

Re: ;)
[info]gnidrologs
2021-07-06 21:18 (saite)
Sargāt savu valsti no iebrucējiem nav "stingrās rokas" izpausme. In fact, tas ir obligāts priekšnosacījums demokrātiskas, pilsoniskas sabiedrības saglabāšanai, kur pilsoņi var uzticēties viens otram un likumībai, jo ne no kurienes neuzrodas vardarbīgas nelegālu nēģeru bandas, kas var brīvi terorizēt lokālo populāciju un ieviest bezpreģelu, kamēr policija, kas pieradusi dīlot ar lokālajiem ātrumpārsniedzējiem un reizi mēnesī aiztur kādu piedzērušos pilsoni, var tikai plātīt rokas bezpalīdzībā.

Izskatās tu esi samācījies to pašu intelektuāli blēdīgo demagoģiju, ko citi cibas aktīvie kultūrboļševisti. Fui.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]shrdlu
2021-07-06 22:48 (saite)
Es jau tikai uzdevu jautājumu… pats es arī piekrītu, ka valsts aizsardzībā un iekšlietās nav jābūt vienādiem principiem, kas tā vispār par robežu, kuru var tā vienkārši pārkāpt. Vēl gan, protams, ir trešais variants: “kiss Lukashenko ass”, kas arī varētu veiksmīgi atrisināt problēmu :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ;)
[info]gnidrologs
2021-07-07 01:51 (saite)
Valsts robežas sargāšana manā uztverē nav ne ar ko "nevienāds".

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?