Kā var noprast, Skultes zvejnieku arteļa „Zvejnieks” zvejnieki (6 motorlaivas un 4 airu laivas; arteļa motorlaivas šajā laikā bija ar 6-12 t celtspēju, to motoru jauda 6-50 zirga spēka lielumā).
1951.gads
no50. gadu sākumā zvejniekiem sāka dot vācu konstruktori izveidotos RB tipa zvejas kuģus ar metāla korpusiem, ar ko pamazām sāka nomainīt koka zvejas laivas. Ar šiem zvejas kuģīšiem, kuri bija 18 m gari, 5,5 m plati un, kuru iegrime bija 1.8 m LPSR kolhozu zvejnieki devās zvejā gan Baltijas jūrā, gan Rīgas jūras līcī. Jau tad RB tipa zvejas kuģi iemantoja ļoti labu slavu savas unikālās korpusa konstrukcijas dēļ: šis kuģis nerokas viļņos, bet tos skaisti izšūpo. Ja vilnis jūrā pārsniedza 1,5 metru augstumu, šie "erbulīši" (tāda bija šo kuģīšu iesauka) vilni izšūpoja, bet komanda varēja strādāt ar čībām kājās.