- 2024.06.08, 10:24
- Vācijā tādas ziņas, ka pieprasījums pēc e-auto ir spēcīgi nokrities. (Pārējās Eiropas valstīs gan vēl ne.)
Interesanti par benzīna cenām, pirms gada (pusotra) benzīns bija ap 2 eiro litrā. Tagad kādi 1.70 €/l. Benzīnniekiem (ICE) business as usual.
Bet ja gribētu tā kārtīgi e-auto kustībai dot ceļu, benzīnam cenu varētu pacelt uz 3 €/l, bet elektrībai cenu kaut kā turēt ap 20 centi/kWh. - 37 rakstair doma
- 8.6.24 11:59 #
-
Tur viss atkarājas no tā kā iegūst akumulatoru lādēšanai vajadzīgo elektrību. Ja iekš TEC - tad nav ko ķēpāties un turpina braukt at iekšdedzes dzinējiem. Ja iekš AES - OK, var sanākt lētāk un CO2 neizdala.
Otrs variants ir ražot ogļūdeņražus katalītiski no CO2 un ūdens, elektrību tam atkal iegūstot AES, tad var mierīgi izmnatot iekšdedzes dzinēus CO2 vnk iet uz riņķi. - Atbildēt
- 8.6.24 13:14 #
-
ja lietderības koeficients TEC ir augstāks nekā dzinējam perdelītim, tad ir jēga ražot centrāli un lādēt baterijās.
- Atbildēt
- 8.6.24 13:49 #
-
Nu tur sanāk ražot tvaiku, griezt ģeneratoru, paaugstinošais trafs, līnija, pazeminošais trafs pirmais, līnija, pazeminošais trafs otrais, taisngriezis, tas viss silst, no tā visa indukcijas zudumi => neesmu rēķinājis bet var gadīties ka pa taisno ir efektīvāk. Jautājums kā ražo tvaiku. Ja silstot urāna stieņiem, tad jā, ir vērts.
- Atbildēt
- 8.6.24 16:02 #
-
Mūsdienu dzinēji ir gana efektīvi. Atšķirība varētu nebūt pārāk liela. Ja pierēķina akumulatoru izmaksas, un to, ka akumulatori ir gana smagi, kas palielina patēriņu, tad elektrība sanāk dārgāk.
Par degvielu mēs vairāk maksājam nodokļos, tāpēc var likties dārgāk, bet tas ir mākslīgs sadārdzinājums.
Skaidrs, ka cilvēki brīvprātīgi nepāries uz e-auto. Valdībām būs jādara ar piespiedu pasākumiem. Daudzas valdības kritīs, jo cilvēki tās izbalsos kā Nīderlandē. - Atbildēt
- 8.6.24 14:59 #
-
pacelt benzīna cena nozīmētu vairot nabadzību. jo e-auto var nopirkt tikai bagātie, bet nabagiem arī jābrauc.
- Atbildēt
- 8.6.24 15:59 #
-
Man nesen nāca atklāsme, ka degvielas cena faktiski ir 70% nodokļi, kamēr elektrībai tie ir minimāli. Ja būtu e-auto īpašniekiem būtu jāmaksā šie nodokļi, tad izmaksas būtu aptuveni vienādas. Kādreiz jau šie nodokļi būs jāceļ, jo par ko tad uzturēs ceļus.
Arī tagad kopējās izmaksas par e-auto (total cost of ownership) ir lielāks par iekšdedzes dzinēju auto. Es saprotu, ka mēs gribam atteikties no CO2 izmešiem, un diemžēl tas ir dārgi. Tos cilvēki ārpus fanu pulciņa izvēlēsies tikai piespiedu kārtā. - Atbildēt
- 8.6.24 16:03 #
-
Šobrīd daudzi brauc ar auto par 1000-3000€. E-auto maksā 30000, t.i. 10x dārgāk. To cilvēki nevarēs atļauties ne piespiedu, ne brīvprātīgi.
E-auto nav second hand, jāpērk jauns. - Atbildēt
- 8.6.24 16:07 #
-
Jā, e-auto nebūs tāda veco auto tirgus, jo pēc noteikta laika akumulatori jau būs galīgi nelietojami. Savukārt iekšdedzes dzinēju jaudas kritums ir minimāls.
Jauni akumulatori ir praktiski visas mašīnas vērtība, tāpēc var sagaidīt, ka e-auto paliks tikai elites segments.
Protams, valdības jau var aizliegt iekšdedzes dzinējus vispār. Bet ir risks, ka šīs valdības tiks izbalsotas jau pirmajā svilpienā. - Atbildēt
- 10.6.24 15:03 #
-
Jaunām EV baterijā jau tagad ir 1 000 000 kilometru garantijas. Second hand e-auto drīzāk nebūs, jo baterijas ies un ies un ies...
- Atbildēt
- 10.6.24 15:34 #
-
Pilns internets.
CATL ražo (un pamatā vispirms nodrošinās autobusu un kravas elektroauto, kur tas visbūtiskāk): https://evtechinsider.com/2024/04/10/catl-launches-new-ev-battery-cells-with-ze ro-degradation-after-the-first-1000-cycl es-with-a-one-million-mile-or-15-year-wa rranty/
Lexus arī garantē: https://evcentral.com.au/lexus-1-million-km-battery-backing/
Nepaies ilgs laiks līdz pa lielam visi e-auto ražotāji to varēs garantēt. - Atbildēt
- 10.6.24 16:51 #
-
Tur maz teikts par šo tehnoloģiju. Vai vispār der mazajam auto un kādas ir izmaksas.
Jābūt nedaudz kritiskākam pret avotiem.
Masks sen solīja pašbraucošos auto, bet nav. - Atbildēt
- 10.6.24 15:36 #
-
Nu gan jau tomēr būs second hand tirgus, jo cilvēkiem vienkārši apniks, gribēs mainīt
- Atbildēt
- 10.6.24 15:10 #
-
Veci dati?
Te TCO aprēķini vairākām ES valstīm: https://www.ayvens.com/en-cp/blog/total-cost-of-ownership/tco-ev-ice-compar ison/
Gandrīz visās valstīs BEV TCO ir zemāks nekā ICE - Atbildēt
- 10.6.24 15:29 #
-
Pēc Kristapa Skuteļa aprēķiniem tviterī.
Tiem, kam ir nauda, rēķina savādāk, nekā tāds, kurš nopelna minimālo algu. - Atbildēt
- 10.6.24 16:48 #
-
Tas ir nopietns arguments. Tas, kurš nopērk mašīnu par 30k, tērē mēnesī 500 par kredīta maksājumu. Cilvēks par minimālo algu to nevar atļauties. Tur ir citas izmaksas.
- Atbildēt
- 10.6.24 23:42 #
-
Vai Tu saproti, ka tā lapa ir ar biasu? Tā nav neatkarīgs rēķinātājs.
Šis tik ļoti atgādina visu Pro fanu diskusijas, kur ir tik absolūta pārliecība saviem apgalvojumiem un tik nekritiska ticība avotiem, kas šo pārliecību apstiprina.
Es neesmu pret e-auto. Es tikai šobrīd neredzu iespēju tādu iegādāties. Tās izmaksas nav teiksim 2000 eiro par vēl tīri labi braucamu lietotu auto. Es tādu iegādājos 2014. gadā un nobraucu 10 gadus. Tagad vajadzētu jaunu, bet neesmu gatavs maksāt daudz vairāk.
Man arī īsti nav kur šo auto uzlādēt, jo tas stāv uz ielas. Varētu jau braukt uz uzlādes stacijām un gaidīt, bet no Skuteļa sapratu, ka, ja nav savas uzlādes mājās, tad diez kas tomēr nav.
Un tad augstprātīgā attieksme: man ir e-auto un viss ir labi. Kāpēc tev, nabagam, tā nav? Iespējams, ka tieši tāpēc tu arī raksti – lai palielītos, ka esi bagātāka par citiem. - Atbildēt
- 8.6.24 17:39 #
-
Interesanti, par cik nokristos patēriņš, garajos gabalos samazinot berzi un periodiskas apstāšanās nepieciešamību. Piemēram, ja auto apakšā būtu standarta interfeiss pārnesumam uz drezīnu un izrietoši varētu pēc vajadzības rullēt pa dzelzceļa sliedēm.
- Atbildēt
- 9.6.24 16:22 #
-
Kautkā stulbi, ja tavus elektroauto jāuzspiež cilvēkiem ierobežojot viņiem jau esošos, daudz ērtākos un efektīvākos pārvietošānās līdzekļus. Ja nevar uztaisīt konkurētspējīgus elektroauto, tad man viņus nevajag.
- Atbildēt
- 10.6.24 15:08 #
-
Ar ko gan tie ir nekonkurētspējīgi? Mēs braucam ar elektro, nekādu nekonkurētspēju nejūtam
- Atbildēt
- 11.6.24 11:36 #
-
elektro auto ir perfekti konkurētspējīgs, ir visos veidos labāks nekā iekšdedzes dzinēji, tā ka nav ko mīzt.
- Atbildēt
- 11.6.24 12:13 #
-
Šādi izklausās precīzāk.
Dīzeļa auto ir perfekti konkurētspējīgs, ir visos veidos labāks nekā elektro auto, tā ka nav ko mīzt. - Atbildēt
- 11.6.24 16:45 #
-
Vai nav tā ka elektriskajiem un iekšdedzes dzinējiem vienkārši ir dažādas optimālās pielietijuma nišas? Manverētspējīgs kompakts pilsētas transports - elektrisks, autonoms transports tāliem braucieniem - iekšdedzes vai hibrīds.
- Atbildēt
- 11.6.24 11:35 #
-
atcēla gan, un tagad redz patieso pieprasījumu (pie tam vēl bija t.s. karuselis, ka pirka auto vācijā, paturēja 6 mēnešus, pārdeva, piemēram, Dānijā), pirka nākamo.
- Atbildēt
- 14.6.24 04:09 #
-
O, par karuseli nezināju...
Interesanti ir tas kā pasaule sāk dalīties. Dārgais dzīvsebriedrs šobrīd ir Šanhajā, saka 8 no 10 uz ielām ir e-auto. Megapole pārsteidzoši klusa, gaiss ok. Ķīna ir kādi 17% no pasaules iedzīvotājiem - viņiem elektromobilitāte jau ir ikdiena.
Nav brīnums, ka ASV and Eiropa streso un sāk likt lētajiem (bet galīgi ne sliktajiem) Ķīnas e-auto muitas tarifus. Galvenais iemesls, kāpēc Ķīnas salīdzinoši lētie e-auto vēl nav pārpludinājuši Eiropas, ASV u.c. tirgus ir tas, ka pagaidām vēl vietējais pieprasījums absorbē produkcijas jaudas. Bet ilgi vairs tas tā nebūs. Pie mums BYD ver vaļā 80 veikalus. Esmu braukusi viņu Atto un Seal - it nekādas vainas. Nu un tādi kā NIO vispār ir cits līmenis. - Atbildēt
- 16.6.24 10:21 #
-
ASV uzlika tarifus, lai apturētu Ķīnas imperiālismu. Eiropa drīz sekos ar tarifiem.
Protams, nošķelšanās nebūs ātra, bet pamazām ir jāaizmirst, ka Ķīna ir vieta, kur visu ražo. Ražotnes nāksies atcelt atpakaļ uz Eiropu vai pārcelt uz Vjetnamu vai Indiju. - Atbildēt
- 18.6.24 15:44 #
-
biju darba darīšanās Ķīnā ap 2015. gadu. Dažas dienas Šanhajā, un ilgāku brīdi Suzhou. Par elektro transporta attīstību tur ir ļoti liels prieks, tas smogs bija vnk traks.
- Atbildēt
- 11.6.24 23:00 #
-
> Bet ja gribētu tā kārtīgi e-auto kustībai dot ceļu, benzīnam cenu varētu pacelt uz 3 €/l, bet elektrībai cenu kaut kā turēt ap 20 centi/kWh.
Ak vai, tas diemžēl nestrādātu. Īstenībā pie maksimālas pārejas uz e-auto elektrības cena un viss ar e-auto saistītais būtu ievērojami jāapliek ar nodokļiem.
Jo, kā jau norādīja extranjero, degvielas cena par ~70% ir nodokļi (šur tur vairāk citur mazāk, bet aptuveni tā ir).
Šobrīd e-auto lieto ceļus un infrastruktūru, kuras lauvas tiesu apmaksā no ICE degvielas nodokļiem. Cilvēkiem masveidā atsakoties no ICE, nodokļi būtu beidzot jāuzliek arī e-auto (kā Norvēģijā jau sāk darīt, cik saprotu).
Subsīdiju atcelšana it tikai pirmais solis. - Atbildēt