- 2024.06.08, 10:24
- Vācijā tādas ziņas, ka pieprasījums pēc e-auto ir spēcīgi nokrities. (Pārējās Eiropas valstīs gan vēl ne.)
Interesanti par benzīna cenām, pirms gada (pusotra) benzīns bija ap 2 eiro litrā. Tagad kādi 1.70 €/l. Benzīnniekiem (ICE) business as usual.
Bet ja gribētu tā kārtīgi e-auto kustībai dot ceļu, benzīnam cenu varētu pacelt uz 3 €/l, bet elektrībai cenu kaut kā turēt ap 20 centi/kWh. - 37 rakstair doma
- 8.6.24 15:59 #
-
Man nesen nāca atklāsme, ka degvielas cena faktiski ir 70% nodokļi, kamēr elektrībai tie ir minimāli. Ja būtu e-auto īpašniekiem būtu jāmaksā šie nodokļi, tad izmaksas būtu aptuveni vienādas. Kādreiz jau šie nodokļi būs jāceļ, jo par ko tad uzturēs ceļus.
Arī tagad kopējās izmaksas par e-auto (total cost of ownership) ir lielāks par iekšdedzes dzinēju auto. Es saprotu, ka mēs gribam atteikties no CO2 izmešiem, un diemžēl tas ir dārgi. Tos cilvēki ārpus fanu pulciņa izvēlēsies tikai piespiedu kārtā. - Atbildēt
- 8.6.24 16:03 #
-
Šobrīd daudzi brauc ar auto par 1000-3000€. E-auto maksā 30000, t.i. 10x dārgāk. To cilvēki nevarēs atļauties ne piespiedu, ne brīvprātīgi.
E-auto nav second hand, jāpērk jauns. - Atbildēt
- 8.6.24 16:07 #
-
Jā, e-auto nebūs tāda veco auto tirgus, jo pēc noteikta laika akumulatori jau būs galīgi nelietojami. Savukārt iekšdedzes dzinēju jaudas kritums ir minimāls.
Jauni akumulatori ir praktiski visas mašīnas vērtība, tāpēc var sagaidīt, ka e-auto paliks tikai elites segments.
Protams, valdības jau var aizliegt iekšdedzes dzinējus vispār. Bet ir risks, ka šīs valdības tiks izbalsotas jau pirmajā svilpienā. - Atbildēt
- 10.6.24 15:03 #
-
Jaunām EV baterijā jau tagad ir 1 000 000 kilometru garantijas. Second hand e-auto drīzāk nebūs, jo baterijas ies un ies un ies...
- Atbildēt
- 10.6.24 15:34 #
-
Pilns internets.
CATL ražo (un pamatā vispirms nodrošinās autobusu un kravas elektroauto, kur tas visbūtiskāk): https://evtechinsider.com/2024/04/10/catl-launches-new-ev-battery-cells-with-ze ro-degradation-after-the-first-1000-cycl es-with-a-one-million-mile-or-15-year-wa rranty/
Lexus arī garantē: https://evcentral.com.au/lexus-1-million-km-battery-backing/
Nepaies ilgs laiks līdz pa lielam visi e-auto ražotāji to varēs garantēt. - Atbildēt
- 10.6.24 16:51 #
-
Tur maz teikts par šo tehnoloģiju. Vai vispār der mazajam auto un kādas ir izmaksas.
Jābūt nedaudz kritiskākam pret avotiem.
Masks sen solīja pašbraucošos auto, bet nav. - Atbildēt
- 10.6.24 15:36 #
-
Nu gan jau tomēr būs second hand tirgus, jo cilvēkiem vienkārši apniks, gribēs mainīt
- Atbildēt
- 10.6.24 15:10 #
-
Veci dati?
Te TCO aprēķini vairākām ES valstīm: https://www.ayvens.com/en-cp/blog/total-cost-of-ownership/tco-ev-ice-compar ison/
Gandrīz visās valstīs BEV TCO ir zemāks nekā ICE - Atbildēt
- 10.6.24 15:29 #
-
Pēc Kristapa Skuteļa aprēķiniem tviterī.
Tiem, kam ir nauda, rēķina savādāk, nekā tāds, kurš nopelna minimālo algu. - Atbildēt
- 10.6.24 16:48 #
-
Tas ir nopietns arguments. Tas, kurš nopērk mašīnu par 30k, tērē mēnesī 500 par kredīta maksājumu. Cilvēks par minimālo algu to nevar atļauties. Tur ir citas izmaksas.
- Atbildēt
- 10.6.24 23:42 #
-
Vai Tu saproti, ka tā lapa ir ar biasu? Tā nav neatkarīgs rēķinātājs.
Šis tik ļoti atgādina visu Pro fanu diskusijas, kur ir tik absolūta pārliecība saviem apgalvojumiem un tik nekritiska ticība avotiem, kas šo pārliecību apstiprina.
Es neesmu pret e-auto. Es tikai šobrīd neredzu iespēju tādu iegādāties. Tās izmaksas nav teiksim 2000 eiro par vēl tīri labi braucamu lietotu auto. Es tādu iegādājos 2014. gadā un nobraucu 10 gadus. Tagad vajadzētu jaunu, bet neesmu gatavs maksāt daudz vairāk.
Man arī īsti nav kur šo auto uzlādēt, jo tas stāv uz ielas. Varētu jau braukt uz uzlādes stacijām un gaidīt, bet no Skuteļa sapratu, ka, ja nav savas uzlādes mājās, tad diez kas tomēr nav.
Un tad augstprātīgā attieksme: man ir e-auto un viss ir labi. Kāpēc tev, nabagam, tā nav? Iespējams, ka tieši tāpēc tu arī raksti – lai palielītos, ka esi bagātāka par citiem. - Atbildēt