- 2024.06.08, 10:24
- Vācijā tādas ziņas, ka pieprasījums pēc e-auto ir spēcīgi nokrities. (Pārējās Eiropas valstīs gan vēl ne.)
Interesanti par benzīna cenām, pirms gada (pusotra) benzīns bija ap 2 eiro litrā. Tagad kādi 1.70 €/l. Benzīnniekiem (ICE) business as usual.
Bet ja gribētu tā kārtīgi e-auto kustībai dot ceļu, benzīnam cenu varētu pacelt uz 3 €/l, bet elektrībai cenu kaut kā turēt ap 20 centi/kWh. - 37 rakstair doma
- 8.6.24 11:59 #
-
Tur viss atkarājas no tā kā iegūst akumulatoru lādēšanai vajadzīgo elektrību. Ja iekš TEC - tad nav ko ķēpāties un turpina braukt at iekšdedzes dzinējiem. Ja iekš AES - OK, var sanākt lētāk un CO2 neizdala.
Otrs variants ir ražot ogļūdeņražus katalītiski no CO2 un ūdens, elektrību tam atkal iegūstot AES, tad var mierīgi izmnatot iekšdedzes dzinēus CO2 vnk iet uz riņķi. - Atbildēt
- 8.6.24 13:14 #
-
ja lietderības koeficients TEC ir augstāks nekā dzinējam perdelītim, tad ir jēga ražot centrāli un lādēt baterijās.
- Atbildēt
- 8.6.24 13:49 #
-
Nu tur sanāk ražot tvaiku, griezt ģeneratoru, paaugstinošais trafs, līnija, pazeminošais trafs pirmais, līnija, pazeminošais trafs otrais, taisngriezis, tas viss silst, no tā visa indukcijas zudumi => neesmu rēķinājis bet var gadīties ka pa taisno ir efektīvāk. Jautājums kā ražo tvaiku. Ja silstot urāna stieņiem, tad jā, ir vērts.
- Atbildēt
- 8.6.24 16:02 #
-
Mūsdienu dzinēji ir gana efektīvi. Atšķirība varētu nebūt pārāk liela. Ja pierēķina akumulatoru izmaksas, un to, ka akumulatori ir gana smagi, kas palielina patēriņu, tad elektrība sanāk dārgāk.
Par degvielu mēs vairāk maksājam nodokļos, tāpēc var likties dārgāk, bet tas ir mākslīgs sadārdzinājums.
Skaidrs, ka cilvēki brīvprātīgi nepāries uz e-auto. Valdībām būs jādara ar piespiedu pasākumiem. Daudzas valdības kritīs, jo cilvēki tās izbalsos kā Nīderlandē. - Atbildēt