Viss ir labi un būs arvien labāk! - [entries|archive|friends|userinfo]
veed_logs

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Links
[Links:| google komiks Nr.1 komiks Nr.2 ]

[8. Maijs 2020|16:33]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Prognozēju, ka sāksies baigais bardaks ar tiem jaunajiem atvieglotajiem noteikumiem no "2x2" uz "25x?". Pārāk sarežģīti, cilvēki nesapratīs, ko drīkst, ko nedrīkst, attaisnosies ar nezināšanu, citi tiešām neko nezinās (jo daudziem tak primārais ir nolikt neļķi). Gan jau drīz būs visādi "50x?" un pēc tam pēc jautrajiem Jāņiem nolaidīs atpakaļ uz "2x2". Pateikšu godīgi, es pārlasīju par tiem 25 cilvēkiem, nedēļas nogales šopingu un mājas tusiņiem un es tā īsti visu līdz galam nesapratu. Bet vairums jau nelasīs vispār. Vārdu sakot, jautrības turpinās.

Jāsaka, mums tomēr ir paveicies. Ne tikai mūsu paklausīgā un atturīgā mentalitāte ļauj mums nemirt lielākā skaitā, bet arī vienkārša, parasta veiksme. Mums bija iespēja mācīties no citu kļūdām. Atšķirībā no itāliešiem, piemēram.

Vēl kas interesanti - amerikāņi. Es visu laiku domāju, kā tas nākas, ka no vienas puses ir tas viņu ideoloģiskais uzstādījums, ka visa nācija sadodas rokās, lai glābtu kādu nabadziņu, kas nonācis nelaimē, bet no otras puses, Covid, kad liela daļa sabiedrības ir pret visādiem ierobežojumiem. Neskatoties uz to, ka tas ļoti reāli apdraud vecākus cilvēkus un ir liels risks, ka daļa cilvēku mirs un jau mirst. Kā tad paliek ar tiem stāstiem kā "Glābjot ierindnieku Raienu", kad veselie un spējīgie īsteni amerikāniskā garā iet glābt kaut kādu tur nevienam nezināmu nabadziņu riskējot ar savām veselīgajām dzīvībām. Šeit pat neviens neprasa riskēt ar dzīvību, vienkārši ieturēt 2m sistanci un mazgāt rokas. Bet nē, to nevar, jo tā ir viņu brīvības ierobežošana, konstitūcijā noteiktās tiesības. Maķīša apmeklējums arī, diez viņiem ir konstutūcijā ierakstīts? Cik noprotu, ASV kopumā šausminošie "lockdown" ierobežojumi daudz neatšķiras no tā, kas šobrīd ir Latvijā. Vārdu sakot, es mazliet palūrēju jūtūbi un secināju, ka ir ļaudis jau šo visu racionalizējuši - vecie mira un mirs, viņu dēļ pārējiem nav jācieš, dzīve arī ir risks, nav ko mīzt, viss būs labi. Liekuļi.
Linknopel mani

Comments:
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:8. Maijs 2020 - 17:24
(Link)
Es, jāatzīst, arī nevaru to visu iztēloties. Nu, kur vēl, izņemot brīvdabas auto kinozāli, var nodrošināt 2 metru atstarpes starp 25 cilvēkiem? Un kā tie sportisti trennēsies ar tādu distanci? Un bērnudārznieki?
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:8. Maijs 2020 - 17:34
(Link)
Es nekādi neredzu, kā sēdēšana mājās glābtu šos vecos cilvēkus. Pat UK, Spānijā vai Itālijā, par spīti stingrajiem ierobežojumiem, ir ārkārtīgi liels mirušo skaits veco ļaužu aprūpes namos.

ASV un daudzās citās valstīs nav vairs citu reālu izeju kā grupas imunitāte. Ir vienkārši stulbi līdz galam sagraut ekonomiku un tik un tā nonākt pie tā paša rezultāta infekcijas izplatības ziņā.
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:8. Maijs 2020 - 17:45
(Link)
Droši vien tie veco ļaužu kopēji tajās valstīs arī nesaprata, kā viņu sēdēšana mājās, roku mazgāšana un distances ievērošana varētu glābt tos aprūpes nama iedzīvotājus. Gan jau turpināja nesaprast arī, kad bija vīrusu atnesuši.

Ja cilvēki nespēj ievērot kaut kādus vienkāršus noteikumus, pieciešot zināmas neērtības, tad jā, nav citu variantu tad ir tikai ar spēku jāpiespiež tos ievērot vai arī jāļauj neievērot, lai dabiskā atlase padara savu. Par laimi mums pagaidām ir iespējams arī cits variants.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:8. Maijs 2020 - 17:50
(Link)
Muļķības, Spānijā un Itālijā visu darīja ļoti rūpīgi. Un tos, kas kaut ko neievēroja, kaunināja kaimiņi, policija uzlika milzīgus sodus utt.

Tāpēc šīs idejas par to, ka sēdēšana mājās kaut kā palīdz, ir izgāzušās un nav nostrādājušas praksē. Tās tieši palielina mirstību netiešā veidā.
From:[info]kaukau
Date:8. Maijs 2020 - 18:12
(Link)
Tad, kad sāka kaunināt, vīruss jau bija visur. Es no vairākiem pazīstamiem tur dzīvojošiem cilvēkiem esmu dzirdējusi, ka sākumā visiem viss bija vienalga un neviens neko neievēroja
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:8. Maijs 2020 - 18:18
(Link)
Spānijā pilnīgi noteikti visu izpildīja ļoti rūpīgi, tikko par to pasludināja.
[User Picture]
From:[info]veed_logs
Date:8. Maijs 2020 - 18:15
(Link)
Spānijā un Itālijā noteikti visu nedarīja ļoti rūpīgi. Stingros ierobežojumus noteica par vēlu, kad vīruss jau bija plaši izplatījies.

Ir valstis un sabiedrības, kurās ierobežojumi strādā un ir valstis, kurās tie nestrādā. Lielā mērā atkarīgs no cilvēku saprāta un likumpaklausības. Sabiedrības ir atšķirīgas.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:8. Maijs 2020 - 18:20
(Link)
Izskatās, ka saprāts vai likumpaklausība šeit nav spēlējusi nekādu lomu. Ir daudz nezināmā, kā vīruss izplatās. Latvijā nemaz nav tādu stingru nosacījumu un pat tos, kas ir, īpaši stingri neievēro. Kas vēlreiz apliecina – šie stingrie nosacījumi par sēdēšanu mājās ir nebūtiski.
[User Picture]
From:[info]katzenjammer
Date:8. Maijs 2020 - 19:03
(Link)
Spānijā dzīvojošie ziņoja, ka sākumā visiem bijis liels pofigisms un lielākā daļa neko neievēroja.
Savukārt Francijā bija viens gadījums, kad epidēmijas sākumā vienā pansionātā aprūpētāji ieslēdzās kopā ar vecīšiem un negāja ne ārā, ne mājās. Pēc mēneša vai pusotra viņi iznāca, un neviens nebija saslimis.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:8. Maijs 2020 - 20:37
(Link)
Spānijā noteikti tā nebija, ka bija pofigisms. Visu ļoti stingri ievēroja jau ļoti ātri. Šeit tu jauc to, ka pirms pasākumu izziņošanas visi izturējās ļoti brīvi – 8. martā bija sieviešu dienas demonstrācija utml. Bet kad izziņoja, tad ievēroja ļoti strikti. Bet starp lieliem cilvēku pūļiem un aizliegumu iziet pat bērnam ārā pastaigāt ir milzīga atšķirība.

Ja varētu tā ieslēgties (lai pietiktu pārtikas, nevienam no viņiem nevajadzētu ārsta palīdzību, neviens nenomirtu, neredzējis savus tuvākos utt.), tad tā vajadzētu darīt visām riska grupām, nevis likt pārējiem, kas nav apdraudēti, stingri sēdēt mājās.

Un Latvijā neviens stingri mājās nesēdēja.
[User Picture]
From:[info]puika_vecis
Date:8. Maijs 2020 - 21:46
(Link)
Nerunā atkal glupības - Latvijā pietiekoši daudzi sēdēja mājās.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:8. Maijs 2020 - 22:51
(Link)
Ok, labošos. Atslēgas vārds ir pietiekoši daudzi.
From:[info]polija
Date:9. Maijs 2020 - 00:22
(Link)
Galvenā atšķirība: KAD noteica ierobežojumus. Salīdzinājumam"Kīna bija lockdownā pie 30 mirušajiem, Itālija - pie 800.. Plus tas lockdowns, nu cik noprotu stipri līdzīgi kā mums. Ok - mums var vairāk klimst dabā riņķī, bet viņiem ar bija ierobežojumi un desmitiem izņēmumu. Paši itāli sāka prasīt, lai tak nosaka, ka kkādas nozares nav prioritāras un cilvēkiem nav jābrauc uz turieni ar sabiedrisko uz darbu..
Lv - ieviesa ierobežojumus pie 0 mirušajiem.
Ja pieņem, ka 1 mirušais ir uz aptuveni 50-200 saslimušajiem tad var parēķināt cik jau bija saslimušo uz to brīdi katrā valstī. Lasīju vēl martā ļoti labu rakstu par tēmu, kā katra diena,kur valsts vilcinās noteikt ierobežojumus, faktiski par 40% palielina saslimušos (un potenciāli arī mirušos skaitu). Resp. Ja saslimtu 100 un nomirtu viens, tad tad katra diena, ko valsts vilcinās, pieliek klāt 40%. ja ieviesīs dienu vēlāk, būs jau 140 saslimušo, vēl dienu vēlāk - 196 saslimušie, vēl diena - 274 (un jau varbūt 3 mirušie). 3 dienas vilcināšanās un ~3x vairāk mirušo. Tāpēc ir ļoti pareizi, ka lv noreaģēja laicīgi. Arī spānijā, ja saki, ka visi ievēroja, tad vnk kurā brīdī spānija ieviesa ierobežojumus? Tas raksts bija marta sākumā un tur šķiet bija minēta arī spānija un itālija. Ar salīdzinājumu, ka pie tāda inficēto un mirušo skaita Ķīnas province, kas tikpat liela kā tāda Spānija vai Itālija, jau sen bija lockdownā, kamēr citas eiropas vvalstis un USA vēl sazinko gaida..
vienīgā problēma ka šobrīd neviens nesaprot, ka vīrusa izplatību neviens nav apturējis, un kamēr ir nezināmi inficēšanās gadījumi, neko tā globāli tādos mērogos vaļā vērt nevajadzētu.. Vajadzētu ļaut strādāt tikai tām vietām, kur spēj nodrošināt fizisku distancēšanos un telpu dezinfekciju, kā arī individuālos aizsardzības līdzekļus..
Pūļa imunitātei vajag ~70% izslimojušo. Pat rēķinot, ka valstis ir atklājušas (notestējušas) tikai 10o daļu no visiem saslimušajiem, tur vienalga līdz pūļa imunitātei kā līdz mēnesim, jo izslimojuši sanāk tikai ~5% iedzīvotāju (pēdējās nedēļas datus neesmu skatījusies) - un tas ar tiem visiem tūkstošiem mirušo un ierobežojumiem...
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:9. Maijs 2020 - 00:35
(Link)
Jā, tajā brīdī, kad noteica ierobežojumus UK, Spānijā vai ASV, tad vairs nebija jēga tos tādus noteikt. Politiķi to darīja panikas dēļ. Paši viņi diez ko nesekoja šiem ieteikumiem, laikam īsti neticēja, ka tie ir vajadzīgi.

Ideja bija, ka ies uz pūļa imunitāti, bet izolēs riska grupas. Nav saprotams, kāpēc neviens nesekoja šim plānam, izņemot Zviedriju, kura šim plānam sekoja par 50%, tas ir, gāja uz pūļa imunitāti, bet riska grupas neizolēja.

Šobrīd Ņujorkā ir ap 23% ar antivielām. Proporcionāli UK vai Spānijā to varētu būt pie 10%. Pūļa imunināte jau sākas pamazām un 25% varētu būt diezgan pamanāmi, kad infekcijas izplatība ir ierobežota.

Kad sasniegs šos 25%, dzīve varēs pamazām atsākties. Latvijā būs grūtāk, jums būs jāsēž izolācijā vēl ļoti ilgi, jo jebkuri kontakti ar šīm valstīm radīs risku no jauna ievazāt infekciju.
From:[info]polija
Date:9. Maijs 2020 - 08:42
(Link)
no kurienes tādi dati par antivielām?
Un kā izpaužas reālajā dzīvē "izolēs riska grupas", Nu reāli kā? Vecākiem par 60 gadiem uz ielas neļaus iet? Kā pārtiku piegādās, kā ārstēs, ja viņiem pie ārsta vajadzēs? Izolācija nozīmē to, ka visi sēž mājās un apkārt staigā skafandros, nevis "kaut ko ierobežosim pensionāriem"..
Plus pie tāda rasklada tieši riska grupas sāktu likt vēl lielāku mīksto kā šobrīd, jo nu ir atšķirība, vai visi paciešamies, vai reku "man 2 gadi jāsēž mājās, kamēr visapkārt visa dzīve turpina notikt". Jebkuram normālam pensionāram ienāķtu prātā doma, ka tad labāk nomirt no tās zarazas, bet pirms tam vismaz dzīvot, nevis sēdēt 4ās sienās un mok nomirt tāpat..
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:9. Maijs 2020 - 09:53
(Link)
Kā jau teicu – Spānijā neviens mīksto nelika, visu rātni sēdēja mājās. Skaidrs, ka daļai sabiedrības to būtu izdarīt bijis vēl vieglāk nekā visiem kopā. Kad būs grupas imunitāte, tad arī riska grupām vairs nebūs bīstami iziet uz ielas. Tā jau vietām drīz būs sasniegta.
From:[info]polija
Date:9. Maijs 2020 - 11:23
(Link)
nevienas atbildes... tikai demagoģija... skumji
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:9. Maijs 2020 - 12:01
(Link)
Visi dati par antivielām ziņās ir pieejami (piemēram, https://thezvi.wordpress.com/). Skumji, ka tu pat nemēģini ar tiem iepazīties.
From:[info]polija
Date:9. Maijs 2020 - 20:17
(Link)
piedo, nezināju, ka wordpress tgd piegādā jaunākās un ticamākās ziņas epidēmijas sakarā. :)
UK "veselības aprūpes" sistēma tak vispār ir atsevišķs stāsts. Tur tak ilgi piekopa nevis pūļa imunitātes bet dabiskās atlases politiku :D tur tak pat mediķiem nebija iespēju notestēties, vai nav slimi :D :D Nezinu, kā ir tagad.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:9. Maijs 2020 - 21:40
(Link)
Jā, UK un pat ASV darīja visu iespējamo, lai infekcija pēc iespējas ātrāk izplatītos starp veciem cilvēkiem.

Un vienlaicīgi lika mums sēdēt mājās, acīmredzot, lai neviens par to neuzzinātu.
From:(Anonymous)
Date:18. Maijs 2020 - 13:05

UK un pat ASV darīja visu iespējamo, lai infekcija pēc iespējas ātrāk izplatītos starp veciem

(Link)
ko tieši?
From:(Anonymous)
Date:18. Maijs 2020 - 13:07

Re: UK un pat ASV darīja visu iespējamo, lai infekcija pēc iespējas ātrāk izplatītos starp ve

(Link)
papildus tevis zemāk rakstītajam.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:18. Maijs 2020 - 13:07

Re: UK un pat ASV darīja visu iespējamo, lai infekcija pēc iespējas ātrāk izplatītos starp ve

(Link)
Sūtīja ar koronavīrusu inficētos no slimnīcām atpakaļ uz veco ļaužu aprūpes namiem, kuri viņi inficēja visus pārējos iemītniekus.
[User Picture]
From:[info]extranjero
Date:9. Maijs 2020 - 12:07
(Link)
Tāpat par riska grupu izolēšanu – kas reāli notika, kamēr mēs visi sēdējām mājās, bija tas, ka ārsti sūtīja ar Covid-19 inficētos atpakaļ uz veco ļaužu aprūpes namiem, lai tur izraisītu jaunus uzliesmojumus: https://www.dailymail.co.uk/news/article-8302039/Hospitals-probed-sending-elderly-care-homes-despite-KNOWING-coronavirus.html

Citiem vārdiem sakot, kamēr mēs sēdējām mājās, sak, paciešaties, lai pasargātu pārējos – šīs riska grupas tika burtiski nežēlīgi iznīcinātas. Varbūt tā sēdēšana mājās bija tikai tāpēc, lai neviens šo nežēlību neredzētu?