Krustvārdu mīkla

Saki saki saki

Anna Marija Levi

Saki saki saki

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Bet, manu gaismas stariņ, kāds ir tavs neticamākais, savādākais un neparastākais lidojums/pieredze aviojomā?

Varu palepoties, ka esmu lidojusi ar nekur neakreditētas aviokompānijas Южмашавиа reisu Kijeva-Dņepropetrovska, ar brīnišķīgu vismaz 40 gadus vecu lidmašīnu YAK-40.
Tā salons bija iztapsēts ar gadu desmitu gaitā visiem aromātiem pievilkušos zaļu un priežu mizas krāsas vorsolīnu (kas gan nav nekas ļoti neparasts, ja ir gadījies izmantot CarpatAir pakalpojumus).

Lidaparāts spēj uzņemt 37 pasažierus un 3 apkalpes locekļus, proti 2 pilotus un 1 stjuartu. Konkrētajā reisā šis normatīvs tika pārkāpts, jo bez 37 sēdošajiem pasažieriem kādi 6 vēl šai reisā stāvēja kājās (man bija sēdvieta).
Iekāpšanas un izkāpšanas process par 100% līdzinājās bērnības pieredzei uz vilcienu perona Riga_PASS stacijā, par kauju izcīnīt sēdvietu eļektričkā Rīga-Jūrmala.
Visbēdīgāk klājās tiem ukraiņiem (vispār jau ukrainietēm-emigrantēm), kas uz vasaru ieradušās no ASV apciemot radiņus laukos, pavisam zaudējušas skiļļus Austrumeiropas Agresijā un pilnīgi nespēj aptvert kā notiekošais var būt reāls.

Šajā reisā mums servēja maltīti: salami desas ripiņas un sāļos krekerus, vai deva padzerties - neatceros. Biļeti uz šo reisu es saņēmu neko nemaksājot Kiiv Borispol lidostā info lodziņā nosaucot savu uzvārdu un uzņēmumu, uz kuru dodos Dņepropetrovskā.
Jāpiezīmē, ka devos darba darīšanās - komandējumā uz kādu iestādi, kura piederēja akurāt tiem pašiem džekiem, kam Южмашавиа. Vēl viņiem piederēja degvielas uzpildes staciju tīkls, viesnīcu ķēde (no 2 viesnīcām) Grand Hotel Ukraine un vēl dažas vārdā nesaucamas iestādes.

Un pasakiet vēļ, ka IT cilvēki ir sausiņi ar prognozējamu un bināru ikdienu! :)
  • esmu lidojusi zviedru desanta ļotenē no kalmāras uz liepāju.
    • oo, šis ir ļoti iespaidīgi! Tiešām, tiešām, pačots!
      • desanta gan tur nebija, tikai visādi kinošņiki (sākot ar hbo producentiem, beidzot ar jūsu padevīgo kalponi nē bet, kā jau minēts, gaismas stariņu)
        bet ķeksītis biogrāfijā ir labs :) nupat jau tā aizkustinājos skaistās jaunības&trade atmiņās, ka varētu pat piekurbulēt skaneri un uzrādīt, kāds tas bleķu putnis izskatījās.
        • Pirms kāda laika vēl Ēģiptē reisu no kūrorta uz Kairu veicu ar šāda tipa agregātu:



          Tagad meklējot izrādās, tas pat pirmskara laikam bijis. Pasažieriem ādas sēdekļi viscaur, lai.
    • Wow! :))
  • Es esmu lidojis ar kukuruzņiku un tad 600m augstumā mūs no tā izmeta (tipa izpletņulekšana). Un vienreiz ar airbaltic Fakeri uz Vīni- viss brauciens drosmīgā pilota Didža vadībā pagāja kā amerikāņu kalniņos- mūsu kompānijai bija jautri, lai gan daļa pasažieru pastiprināti interesējās par saviem vemjammaisiņiem.
  • :)
  • Bēdīgi slavenā* TransEastAirlines (laikam) Bilunda-kautkādazviedručepinga-Rīga un tāpat atpakaļ. Šķiet, ka ar tādu pašu Jaku, katrā ziņā kko padomju, mazu, šauru, ar iekāpšanu caur pakaļu un bagāžas glabātuvi turpat salonā ar brezentu nosegtu plauktu veidā. Spriežot pēc bagāžas šķindoņas, pasažieri galvenokārt bija sīkie skandināvu alkohola kontrabandisti :) Toties, laikam kā kompensāciju par visai baisajiem apstākļiem, dzirdīja ļoti labi: kad palūdzu atjaukt smirnovu ar spraitu 2:1, man tā dzira tika iejaukta otrādās proporcijās riktīgi lielā limonādes glāzē; pēc tam paskontrolei gāju cauri viegli grīļodamies un stulbi smaidīdams :))

    * bedīgi slavena ar to, ka viņiem reiz piloti sašmigojās un nosēdās Rīgā, neizlaižot šasijas. Fantastiskākais ir tas, ka pasažieri neko nepamanīja! :)) Kas pierāda gan augšminēto dzirdīšanas tradīciju, gan tās ļotenes īpatnības :)
    • Jā, es akurāt aizmirsu piebilst, ka toreiz Dnepro lidostā to YAKu nosēdināja kā vatē, vispār nevarēja sajust piezemēšanās brīdi. Laikam tiešām konstrukcijas īpatnība, jo konfigs sakrīt - iekāpt/izkāpt var tikai caur asti un bagāžplauktu apraksts arī sakrīt :)
      • Nez, "manējā" drīzāk nokrita kā pagale, un biju irōniski domājis, ka pie tādas piezemēšanās nav īpašas starpības par šasijām :)
  • Man ir tikai 2 piemēri.

    Vienreiz es aizlidoju uz Kopenhāgenu 23. februārī ar 24. februāra biļeti. Tas ir stāsts par to, ka biju izdomājusi, ka man jābūt CPH otrdienā un nepārbaudīju datumu, tā nu ar pārliecību, nostādot pārliecinošā ierindā visus iesaistītos otrdienā arī maucu. Nekur nekas nevienam nemisējās, kaut tolaik visi čekini bija manuāli. Bet 5:30 no rīta, piekritīsiet, cilvēkfaktors nav tas precīzākais.

    Otrs,bet tur jau wowow tikko pārspļāva smalkmē, es esmu lidojusi ar Fokeri līdz tai pašai CPH. Vētra, novembris...


    • Ā, vēl man liekas, ka mūsu kopīgais Vladivostoka- Maskava arī bija jauks lidojums, no ilguma un līksmes viedokļa. Filmu dublēšana, visa džina, kas uz borta (ikurāt 0,5l) izlakšana un pamošanās uz nemitīgu barošanu.
  • Es esmu lidojusi no Kauņas uz Budapeštu ar jocīga skata lidmašīnu 20 pasažieriem - aptuveni trešdaļa sēdvietu bija novietotas sāniski. Pēc lidojuma mēs visi mocījāmies ar briesmīgu nelabumu, bet es nezinu, vai tas lidaparāta vai pilota dēļ. Lidostā ieradāmies 5 no rīta & tās kafejnīcā bija nopērkamas kopskaitā trīs pildītās sviestmaizes, ko mēs brālīgi sadalījām uz pieciem cilvēkiem.
    • O, tādu es neesmu pieredzējusi, ar šķērsbeņķiem nemaz!
  • Ā, vēl bija jauks lidojums ar LOT mazmazītiņu lidmašīnu, kādu vairs viņu fleetā neatrodu, bet kāds Polijas aviobūves lepnums, ar šķiet, 1 krēslu gar malām un tīkliem, kurus novilka gar izeju. Stjuarte, koši sarkanām lūpām, indīgi zilā kostīmā sēdēja mums iepretīm visu lidojuma laiku un stingri vēroja, vai salonā valda kārtība. Krateklībā tas lidojums bija drošā nominācijā ar Fokkeri vētrā.
  • Man dīvainākais lidojums ir bijis astoņvietīgā (ieskaitot 2 pilotus) ļotenītē no Pērnavas uz Kihnu un atpakaļ(http://public.fotki.com/inza/eesti/sta50428.html) (sorry aizmirsu, kā bildi varēj pa tiešo ielikt komentos :) )

    Nosēšanās lidostā- attēlā redzamajā pļavā bija gana jautra, tāpat kā iekāpšan lidmašīnā atpakaļceļam- pats savu somu nes un ieliec bagāžas nodalījumā. Nekādas drošības kontroles, nekā. Kaut turpceļā bija.
  • es lidoju ar Lietuvos aviolinijos 1995. gadā no klaipēdas uz karlshamnu. ļotene bija maza kā tramvajs, tur pasniedza kafiju no vienreizlietojamām krūzītēm ar lūpu krāsas nospiedumiem. vēl arī galda piederumi bija iekausēti celofānā, bet iekšā tie bija ar ēdiena traipiem.
  • an 24, laikam, no pērnavas uz roņu salu ar nosēšanos pļavā, pie kuras lepna šite - ruhnu airport. lidsabiedrība skaitījās latviešu, laikam tādēļ 2. pilots mūs ļoti laipni uzņēma. un kad no tapsējuma pēc propelleru ieslēgšanas mums sāka tecēt virsū ūdens, pieskrēja un ar persōnīgo mutautu ņēmās susināt. tas toreiz vispār bija mans pirmais lidojums.
Powered by Sviesta Ciba