10:53 pm
Poll #16108 Ātrums
Open to: All, results viewable to: All
Tu, velobraucēj (jā, tieši Tu!), mēdz pārslēgt ātrumus braucot?
Mani vienkārši jau krietnu brīdi moka aizdomas, ka visi tie 18 vai 24 ātrumi, ar ko aprīkoti mūsdienu riteņi, ir kaut kāds mārketinga najobs. Tāpat kā jaudas pārslēgšana putekļsūcējiem. Neviens taču nesūc uz mazāko jaudu, visi sūc tikai uz lielāko!
//Manam ritenim pēdējoreizi ātrumi tika pārslēgti pirms gadiem desmit, kad to literārajā vasaras nometnē aizņēmās pāris iedzēruši jaunieši. Kad biju saņēmusi riteni atpakaļ, krietni izbļāvusi savu sašutumu un saregulējusi ātrumus un citus parametrus atpakaļ uz normu, ar kādu citu jaunu dāmu nospriedām, ka labāk aizdot kādam savu apakšveļu, nevis divriteni (veļas tev vismaz ir vairākas).
tu nekad neesi braukusi augšā pa Vanšu tiltu un pēc tam lejup?
| From: | shelly |
Date: | April 27th, 2009 - 11:05 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Pa Vanšu tiltu nē. Esmu braukusi pa Slāvu tiltu un pa Sēliju, kas vispār ir vieni vienīgi kalni visos virzienos.
Nu, bet kādiem jābūt kalniem, lai vajadzētu 24 ātrumus?!?
| From: | mako |
Date: | April 27th, 2009 - 11:02 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Manam ir 3 ātrumi, un tos es arī izmantoju. Un vairāk man neprasās.
oij - ir liela noziime aatrumiem, kad jaabrauc kalnaa augshaa/lejaa...
arii pa shoseju, vai grubuljiem... aatri, leeni... taalu tuvu... utt... :)
/diemzheel shobriid neesmu brauceejs - sliktie uzlauza garaazhu un nozaga manu riteniiti :(/
| From: | kini |
Date: | April 27th, 2009 - 11:05 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Man vislaik bija bez ātrumiem un vispār domāju līdzīgi tev, ka maz jēgas. Nesen nopirku ar 3 ātrumiem, vēl neesmu iemēģinājusi. Bet kopumā, kad sanācis braukt ar ātrumiem, vienmēr jau tā arī ir, ka ieliek to vienu optimālo un rullē ;)
man kaut kas izstāstīja, ka, ja ik pa laikam pamaina ātrumus, zobrati lēnāk dilst :)
man ir 8 ātrumi, visus izmantoju,mazāko gan ļoti reti
| From: | maga |
Date: | April 27th, 2009 - 11:32 pm |
---|
| | | (Link) |
|
man tagad nav ritenja, bet, kad bija, bija 7 aatrumi, kurus arii izmantoju, lielaakoties - saakot ar tresho. bet peedeejos prieksh gonkaam aarpus pilseetas.
jā, bet ne visu laiku.
man ir mana mīļākā kombinācija no kuras es izeju tikai ja mainās segums/slīpums
Mārketings vai nē, ritenis ar 18 vai 24 ātrumiem nemaksā vairāk, kā ritenis ar 3 vai 8 :)
(Rīgā jau tā, reti noder, bet Stokholmā bez daudz ātrumiem neiztiek, un tur arī riteni iepirku :))
From: | nord |
Date: | April 28th, 2009 - 12:19 am |
---|
| | | (Link) |
|
tas ir tāpat ka ar fotoaparātiem, kuriem ir 36+ režīmi, bet cilvēkam nav laika/gribas pētīt, kad kādu un pārsvarā fočē/brauc uz auto
nu piem. iztēlojies ekskursiju- iebrauc mežiņā pa skuju taciņu , tad tuvojas smiltis pamatīgās, bet ŗedzi, ka tās drīz beidzas, tomēr TĀĀDs slinkums kāpt nost - nomainam ātrumu uz kādu 1Lielais-3Mazais zoobrats, tad beidzas smiltis un sākas kilometriem gara šoseja, pa kuru ātrāk gribas tiktuz priekšu - kad ieminās uzkruķī uz 3 un vēl kādu 8 piem. uz mazā. Tad atkal stāvs kalns - atkal uz mazajiem ātrumiem.. nu līdzīgi šim es minos aizvakar ar savējo :)). Tapēc jau ir arī tie glamūrīgie velo, kuriem ir tikai 1 ātrums un bremzes kā senos laikos - miniens atpakaļ :D.
| From: | shelly |
Date: | April 28th, 2009 - 12:01 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Realī? Ārprāts.
ar riteni braukt nemāku :D
From: | mikii |
Date: | April 28th, 2009 - 10:35 am |
---|
| | | (Link) |
|
jā pārslēdzu. vispār jau jāatceras, ka katram ritenim ir savs pielietojums. ir pilsētas riteņi, ir kalnu velosipēdi (un to paveidi) un ir visādi citi.
pilsētas ritenim pārnesumi ne obligāti ir vajadzīgi. varbūt pāris pārnesumi, lai var uz šosejas ātrāk pabraukt. nelaime jau tāda, ka ilgu laiku visi bija safanojušies par kalniniekiem, tāpēc arī tos pārnesumus montēja kur vajag un kur nevajag. ja tā līdzībās - tas ir tāpat kā ar džipu braukāt pa pilsētu. nu nafig nav vajadzīga ne tur pilnpiedziņa, ne spēja izrāpties no dubļu bedres, ne īpašais režīms no kalna nobraukšanai. bet brauc, redz, cilvēki, jo mode tāda..
| From: | cu |
Date: | April 28th, 2009 - 11:48 am |
---|
| | | (Link) |
|
Pārslēdzu, daudz. Pārslēgšana ar laiku ieietās un notiek automātiski, daudz nepiedomājot. Kā ar mašīnu braucot -- jūti jau, kad jāpārslēdz uz lielāku, un pirms krustojuma laicīgi jāieliek mazākā lai vieglāk uzsākt.
Trīs mainīgie lielumi -- braukšanas ātrums, mīšanās slodze, mīšanās ātrums. Es ātrumus pārslēdzu lai mīšanās slodze un ātrums visu laiku paliktu nemainīgi. Ir viens optimālais mīšanās ātrums, virs kura kājas nogurst no pārāk ātras tirināšanas un zem kura gurst no tā, ka gandrīz jau statiska slodze. Ir viena optimālā slodze, kurā īpaši nesvīst un strauji nenogurst un pulss normālās robežās. Jo precīzākās robežās šos divus lielumus grib turēt, jo vairāk ātrumus vajag.
| From: | ld |
Date: | April 28th, 2009 - 01:15 pm |
---|
| | | (Link) |
|
mazos zobratus es neaiztieku (nav tāpat jēgas, jo šobrīd nespēdzas) stāv vislaik uz "2", lielo slēgāju bieži. ja tā normāli braucu pa pilsētu, tad ar "4", ja tā agresīvāk, tad "5" vai "6". no mājām kalnā lejā noteikti jāuzliek "6" savādāk nevar - bīstami. ātrums ir liels un ja vajag no kaut kā izvairīties un uzmīt, tad zemāki pārnesumi ir pa tukšo. no mājām augšā kalnā minos ar "1" vai "2". no pilsēta mājup atkarībā no noguruma pakāpes "2" vai "3".
| From: | ld |
Date: | April 28th, 2009 - 01:16 pm |
---|
| | | (Link) |
|
vispār laikam grūti saprast, bet jēga ir tāda, ka pilsēta atrodas ielejas apakšā un ir līdzena. es savukārt dzīvoju kalniņa vidiņā.