Shelly -

Mar. 13th, 2007

09:06 am

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry

Vakar šausmīgi saflammējos par Inflācijas dzēsēju komiteju. Iedomājies, savācas kopā tādi viedi banku keksi un keksenes, kuriem pietrūcis kredītiem izsniedzamās naudas, uzaicina dekoram kaut kādu "radošo inteliģenci" (pardon, palieku pie sava vecā uzskata, ka radošai inteliģencei labāk no politikas un ekonomikas pa gabalu, stulbības vien tur parasti sanāk pretējā gadījumā), un nu visi korī blēj, ka vajagot krāt. Vajag atlikt kādus Ls 40 katru mēnesi, un kopā sanākšot miljonu miljoni. Nē, pretrunas ar banku aicinājumiem ņemt kredītus neesot. Bet uzkrāt vajagot.
Hello, zeme? Vai kāds no viņiem atcerās, kāda ir vidējā alga mūsu valstī? Ls 40 atlikšana ir okei labklājības valstī, bet ne jau pie mūsu vidējās izpeļņas, kas nesniedzas pat līdz Ls 300, ja pareizi atceros. Un pie ienākumiem Ls 300 atliekot katru mēnesi Ls 40, daļa skries apkārt koka tupelēs, pusdienās uzkožot barankas no paciņas par Ls 0,20. Tad, kad Hansabankas priekšvīterotāja pati sev mājās inflācijas dzēšanas nolūkos nagus vīlēs, tad es paskatīšos uz viņu ar interesi.
Un kaut kāda aktrise trīcošā balsī stāsta, ka viņa, lūk, krājot, bērniem izglītībai. Man gribas viņai uzbļaut - zose, aizej labāk pārbaudi savu mīluļu mājasdarbus vai nopērc viņiem kādu grāmatu, mūsu valstī, atšķirībā no ASV, augstākā izglītība var būt arī bezmaksas pasākums.
Nemaz nerunājot par saugstākajā mērā aprātīgo paziņojumu necelt nekādu koncertzāli. Greaaat succees, Aksenoks, kas bija pret koncertzāli, ir atcelts, tagad var beigt izlikties, ka tas kādu interesē.

(44 comments | Leave a comment)

Comments:

[User Picture]
From:[info]mdog
Date:March 13th, 2007 - 09:24 am
(Link)
http://www.delfi.lv/news/national/politics/article.php?id=17146530
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]shelly
Date:March 13th, 2007 - 09:26 am
(Link)
Attapās :))
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]toadbeauty
Date:March 13th, 2007 - 09:27 am
(Link)
:D
vaj! re kā! visi bija aizmirsuši, ja? :D
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]toadbeauty
Date:March 13th, 2007 - 09:27 am
(Link)
Njā... Ja kas, es jau ceturto mēnesi konstatēju, ka izdevumi par 200 LVL pārsniedz ienākumus. Un es neeju katru dienu uz krogu ēst.
Grozies kā gribi, kā aste pakaļā, tā pakaļa...
Iekrāšana liekas utopisks mērķis.
Ā, nē- esmu iekrājusi 4 LVL - beku, skudru, stārķi un sprīdīti.
(Reply to this) (Thread)
From:[info]affair
Date:March 13th, 2007 - 09:30 am
(Link)
biezā - man ir iekrāts tikai viens nabaga sprīdītis... :D
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]aizliegts_v
Date:March 13th, 2007 - 12:46 pm
(Link)
Oi, tad man jāklusē, man laikam 6 ir un katrs savādāks, nupat čiekuru dabūju. Bet skudra vēl joprojām nav :(
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]melora
Date:March 13th, 2007 - 09:30 am
(Link)
Es politiku īpaši nepētu, tāpēc varbūt neesmu pareizi izpratusi, bet man likās, ka šis aicinājums domāts tiem, kuri dzīvo uz parāda. Ja var katru mēnesi atmaksāt bankai kredītu, var arī ietaupīt 40 latus.
(Reply to this) (Thread)
[User Picture]
From:[info]ieva
Date:March 13th, 2007 - 09:33 am
(Link)
vot tieši ja tu to kredītu katru mēnesi maksā, tad gan nekādu 40 Ls atlikšana vairs nu točna nesanāk!
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]melora
Date:March 13th, 2007 - 09:38 am
(Link)
Tieši tā. Jāizvēlas vai nu viens, vai otrs.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]ieva
Date:March 13th, 2007 - 09:42 am
(Link)
ekhem, pardon my french, bet tas ir vājprāts, jo nav jau tāda varianta. ja tu maksā kredītu par dzīvokli, kāda tev ir alternatīva, ja no tā atsakies? īrēt? un tas tā kā par velti notiktu?...
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]affair
Date:March 13th, 2007 - 09:47 am
(Link)
ir alternatīva dzīvot kastē zem tilta un uzkrāt ietaupīto naudu.
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]melora
Date:March 13th, 2007 - 09:51 am
(Link)
Es varu izteikt tikai savu personisko viedokli. Mani māte mācīja, ka uz parāda dzīvot nedrīkst, un es to arī nedaru. Es tiešām naudu krāju, lai nebūtu brīdis, kad esmu pilnīgi tukšā. Bet es arī saprotu, ka dažreiz cilvēkiem tiešām nav citas iespējas kā vien ņemt kredītu, lai varētu kaut kur dzīvot. Es tikai gribu teikt, ka nav nemaz tik nereāli katru mēnesi atlikt konkrētu summu, vienalga, vai to liec krājkasē vai maksā bankai. Tas pēc gaumes un pārliecības.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]kemune
Date:March 13th, 2007 - 10:09 am
(Link)
un mamma nemācīja, ka nauda ar laiku zaudē vērtību, reizēm pat ļoti strauji un neprognozējami?
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]melora
Date:March 13th, 2007 - 10:35 am
(Link)
Jēzus Marija, es taču nekrāju tūkstošus :D Un tev mamma nemācīja, ka kredītu procenti ne vienmēr paliek nemainīgi un tava alga arī ne vienmēr būs tāda, lai varētu atļauties tos maksāt? Kā jau teicu, viss atkarīgs no gaumes un iespējām.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]kemune
Date:March 13th, 2007 - 10:39 am
(Link)
pīs, man nekādu kredītu nav :)
(Reply to this) (Parent)
From:[info]king
Date:March 13th, 2007 - 05:12 pm
(Link)
iemācīja arī par fondiem un valūtu diversifikācijām, jeb tautas valodā sakot, nelikt visas olas vienā groziņā ;)
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]aleja
Date:March 13th, 2007 - 09:48 am
(Link)
Par to izglītību gan tu smieklīgi pateici. Pirmkārt, jau sen klīst runas, ka ar laiku augstāko izglītību varēs iegūt tikai par savu naudiņu (vai bankas aizdevumu), otrkārt, arī tagad, ja vien neesi ģēnijs, daudzās studiju programmās iegūt budžeta vietu ir problemātiski. Vēl visos laikos ir bijis modīgi braukt mācīties uz ārzemēm, un, pat, ja ir iespēja nemaksāt par pašām mācībām, ir jāmaksā par ēdienu, īri, grāmatām utt.

Bet tas tā. Nebūtiski.
(Reply to this) (Thread)
From:[info]affair
Date:March 13th, 2007 - 09:51 am
(Link)
"par savu naudiņu (vai bankas aizdevumu)", kas, protams, ir divas pilnīgi dažādas lietas, lol
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]aleja
Date:March 13th, 2007 - 09:58 am
(Link)
es runāju par to, ka nevar būt drošs, vai tavam bērnam būs iespēja iegūt bezmaksas izglītību.
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]melora
Date:March 13th, 2007 - 09:52 am
(Link)
Jā, pagājušogad (laikam) budžeta vietās netika cilvēki, kuriem abos nozīmīgajos eksāmenos bija A līmenis. Ko tad tur vēl parastajiem mirstīgajiem darīt.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]
Date:March 13th, 2007 - 10:17 am
(Link)
nevajag vispārināt, tas atkarīgs no skolas. es esmu nomācījusies 4 gadus budžeta vietā tā ka šņakst, un nebija man visos A :)
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]aleja
Date:March 13th, 2007 - 10:25 am
(Link)
tavos laikos bija savādāk :P nevar tak zināt, ko gribēs studēt tas bērns. ai, nu ko mēs te par mācību maksu, kaut kāda margināla diskusija. labāk atrisināsim ekonomiskās problēmas.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]
Date:March 13th, 2007 - 10:53 am
(Link)
mani laiki vēl nav beigušies, es vēl ceturtajā kursā!! :)
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]aleja
Date:March 13th, 2007 - 11:04 am
(Link)
es nojaušu. bet pāris gadu laikā gana daudzas lietas ir mainījušās, piemēram, iestāšanās kārtība (vismaz LU, tu laikam studē LKA, jā?), mācību programmu saturs un mācību ilgums.

es gan arī mācījos par valsts līdzekļiem, bet atklāti sakot, man šķiet, ka doma par maksas izglītību (un varbūt arī mācību maksas palielināšanu) nav nemaz tik slikta. jo visi, pat paši netalantīgākie iet studēt augstkolās, bet profesionālu "vidēja darba" darītāju (es domāju tos, kuri ir beiguši dažādas arodskolas) katastrofāli trūkst. un viss tas milzīgais bars ar viduvējībām, bieži vien neprofesionālām viduvējībām, grib labus amatus, ar labu algu utt.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]
Date:March 13th, 2007 - 11:12 am
(Link)
piekrītu, jā, bet diez vai to var risināt ar lielāku mācību maksu, drīzāk vispār jāpārskata jautājums, ko nozīmē labs darbs. ja par darbu ar rokām varētu saņemt tikpat, cik par darbu ar galvu, tad dažādu jomu profesionāļu būtu vairāk (te nu atkal nevajadzētu vispārināt, jo dažs labs konditors vai frizieris pelna vairāk kā es) un cilvēks var būt liels gudrinieks, kā es :), bet naudiņu trūkuma dēļ netikt mācīties, tas ar stulbi. un taisnība, kritēriji uzņemšanai un noturēšanai budžetā (augstskolā) krītās strauji, arī akadēmijā, drīzāk vajadzētu pacelt tos, ne maksu
(Reply to this) (Parent)
From:[info]king
Date:March 13th, 2007 - 05:14 pm
(Link)
nu nez, iestājos LU budžetniekos un vēlāk REA (atkārtoti mēģinot) ar glanci un bez visiem A līmeņiem - videnē biju pēc atzīmēm kaut kāds 25. no 32 savā klasē. tikpat mirstīgs kā izcilnieki, bet man lūk jau videnē patika alu brīvā brīdi iedzert un būt mierā ar vidējo atzīmi 8,125 nevis 9+ :)
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]melora
Date:March 13th, 2007 - 05:22 pm
(Link)
Tas jau kā kuru gadu un kurā vietā. Bija viens gads, kad universitātē stājās visi dzimstības buma gada bērni, un tad tiešām (vismaz moderno valodu fakultātē) ar visiem A līmeņiem varēja dabūt spērienu pa pēcpusi.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]king
Date:March 13th, 2007 - 05:24 pm
(Link)
gadās :) manā gadā konkurss REA uz 1 vietu bija 14 cilvēki, tagad ir nokrities uz 8.
(Reply to this) (Parent)
[User Picture]
From:[info]ravena
Date:March 13th, 2007 - 10:04 am
(Link)
jap
es vakar arī pa šito saštumējos - tagad bankas, lai iegūtu līdzekļus visus musinās uz kaut kādiem mistiskiem uzkrājumiem.
kaut gan tas ir kā apburtais loks - mēs neuzkrājam, jo ir baisā inflācija un nauda zaudē vērtību un tajā pašā laikā ar savu tērēšanu uzturam inflāciju

bet man ir uzkrājums kādi 13ls:)hihi
plus vēl tomiņa latiņš - paskat - mēs biezie:P
(Reply to this) (Thread)
From:[info]king
Date:March 13th, 2007 - 05:16 pm
(Link)
palasi vairāk par uzkrājumiem un sapratīsi ideju - nav tie nekādi mistiskie uzkrājumi, vienkārši cilvēkiem domāšana jāmaina no patērētāja uz uzkrājēja, ibio. tas arī viss. jāsāk krāt un pelnīt vairāk nevis domāt kur kārtējo patēriņa kredītu ledusskapim izraut.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]ravena
Date:March 13th, 2007 - 05:18 pm
(Link)
aha mainam cilvēku domāšanu un finansiāli atbalstam mūsu nabaga bankas, kuras savukārt pašas dalot kredītus pa labi un kreisi ir subsidējušas patērētāju domāšanu.

(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]king
Date:March 13th, 2007 - 05:21 pm
(Link)
nu vari arī turēt zeķē un nenopelnīt pat tos dažus %, vai vispār nopirkt mikroviļņu krāsni, kuru lietot 1x pusgadā. pie reizes neizcelsies no masas/sabiedrības, jo kurš gan būtu tik stulbs, lai uzdrīkstētos apgalvot, ka krāt ir labi brīdī, kad visi ņem kredītus :))
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]ravena
Date:March 13th, 2007 - 05:25 pm
(Link)
es neņemu kredītus no laba prāta, bet tie kas ir tomēr noplēš visu uzkrājumiem iespējamo atlikto summu - lūk ko studiju kredīti dara ar bijušajiem studentiem. tapēc par kaut kādu fakinu mikroviļņu krāsni es varu sapņot un par normāliem uzkrājumiem ar!
un es nesaku ka krāt ir labi - tikai mani tracina atklātais banku aicinājums krāt pie viņiem - es ibo, labāk izveidoju kādu privātu uzkrājumiņu citā finanšu institūcijā, piem, privātā pensiju fondā
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]king
Date:March 13th, 2007 - 05:28 pm
(Link)
nu izslēdz tv, nestaigā pa centru - galu galā tas ir tikai fucking bizness ar agresīvu mārketingu, no kā var izvairīties. ienāks privātie pensiju fondi LV, varēsi mukt no to reklāmām ;)
nu par studiju kredītu jūtu līdzi - es to iekombinēju dzīvokļa remonta tāme un maksāšu vēl 20 gadus, bet papildus tam esmu sarēķinājis, ka tomēr varu un galvenais, ka GRIBU 10% no algas ielikt uzkrājumos, lai cik arī tie simboliski nebūtu šobrīd.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]ravena
Date:March 13th, 2007 - 05:31 pm
(Link)
zin, es arī gribu, bet tas visticamāk nozīmē, ka pirmsalgas nedēļā man jāpārtiek no suharikiem - un mans gastrīts tad mani piespiež iztērēt to naudu. elementarno, tā ir ne-tik-turīgās iedzīvotāju daļas ikdiena!
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]king
Date:March 13th, 2007 - 05:34 pm
(Link)
par iekrājumiem esmu sācis nopietni domāt tik pēdējā gada laikā, jo pirms tam tos 3 gadus pēc augstskolas beigšanas patiešām nepalika daudz pāri, ko iekrāt, lai gan priekš mobilas līzinga sagrabināju jau no pirmā darba (uzreiz pēc bakalaura) ikmēneša algas un no otrā darba (2 gadus vēlāk) algas gāju kārtot hipotēku kredītu (maziņu, bet tomēr) :) skolas laikā, par iekrājumiem, protams, nedomāju.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]ravena
Date:March 13th, 2007 - 05:37 pm
(Link)
nu tad jau man vēl laiks:) - 2 gadi tikai kopš studiju beigšanas, bet jau pilnās burās jaatmaksā studiju kredīti + telefona līzings...hmmm un es jau sāku domāt par uzkrājumiem - būšu tevi pārsitusi:P
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]king
Date:March 13th, 2007 - 05:39 pm
(Link)
nu re, patiesībā viss notiek kā pienākas ;)
no sākuma jāpatērējas, lai saprastu, ka vajag arī reverso naudas plūsmu konta bilances un sirdsmiera līdzsvaram :)
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]ravena
Date:March 13th, 2007 - 05:42 pm
(Link)
nu ja
tikai, nevienu jau neinteresē, ka tu iespējams pirms nepilna gadiņa sācuis strādāt un šī ir pirmā tava personīgā nauda - visi tik bļauj - uzkrāj, idiot, bet kā lai uzkrāj, ja pat pašam nekā personīga nav iegādāts?!
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]king
Date:March 13th, 2007 - 05:47 pm
(Link)
neuztver reklāmu personīgi ;) /lai nu kas to teiktu - pats strādāju reklāmā un uzraujos uz 75% piedāvājumu/mesidžu tā ka prieks :PPP

bet ja nopietni, tad neredzu pamatu Tev cepties vismaz šobrīd par iekrājumiem. drīzāk Tev būtu aktuāli 3x apsvērt, ja vēlies ņemt patēriņa kredītu vienkāršām personīgām ikdienas lietām, jo priekš to atmaksas ik mēnesi vajadzēs tikpat daudz kāposta, cik pie kredīta dzīvokļa remontam un iekārtošanai. ok, atšķirsies atmaksas ilguma termiņi, bet nu ir starpība vai ik mēnesi maksāt Ls 100-150 tikai par jaunu plazmas ekrānu un ledusskapi, vai arī pilnībā iekārotu virtuvi un viesistabu.
(Reply to this) (Parent) (Thread)
[User Picture]
From:[info]ravena
Date:March 13th, 2007 - 05:50 pm
(Link)
lai arī kā es gribētu - es nevaru atļauties pat ja gribētu nevienu kredītu vairs. tā jau gandrīz puse no ienākumiem aiziet tam. tā man ir miers - es neuzraujos uz patēriņa buma:P
(Reply to this) (Parent) (Thread)
From:[info]king
Date:March 13th, 2007 - 06:12 pm
(Link)
arī labi, kaut piespiedu kārtā :)
(Reply to this) (Parent)
From:[info]mikii
Date:March 13th, 2007 - 10:07 am
(Link)
neuztver šos ieteikumus tik burtiski. protams, ne jau katrs var Ls 40 atlikt. taču galvenā doma ir nenotērēt visu, kaut mazliet ietaupīt. jo, ja ne visiem, tad lielai daļai algas aug strauji un, ja viss tiek notērēts, strauji aug arī pieprasījums. protams, visiem jau tas patēriņš arī ir vairāk vai mazāk vajadzīgs, citādi jau nepirktu, bet šitāda tērēšana pēc pilnas programmas ir bik bīstama kopā ņemot. it sevišķi tiem, kam jau ir kredīti - protams, var jau notērēt visu algas atlikumu un teikt, ka savādāk jau nevar dzīvot, taču smuki norāvās tie, kuriem tagad latu kredītu likmes pārrēķināja - maksājumi smagi pieauga, nekādu rezervju nav. smuki dzīvot ir labi, bet vēl labāk - prātīgi ;)
(Reply to this)
[User Picture]
From:[info]lavendera
Date:March 13th, 2007 - 10:43 am
(Link)
Paldies dievam, man ir dārzs un pieliekamais. Un brālis mākšķernieks, tā ka olbaltumvielas arī dabonu. Un diētas/badadienu projekts, kas arī ļauj gan miesu uzsmucināt, gan pie viena ietaupīt...
(Reply to this)