10 January 2014 @ 07:08 pm
techniques of body  
ok, viena lieta, kas mani šodien un vakar ir ļoti nodarbinājusi un vispār radījusi tādu "FASCINĒJOŠI!" un "vai tiešām tā varētu būt?" sajūtu, ir saistīta ar izģērbšanos. lūk, es pati par to īpaši nebiju aizdomājusies, bet nejauši tumblr pamanīju ierakstu, kurā norādīts uz to, ka puiši un meitenes velkot nost kreklus atšķirīgā veidā - puiši velk kreklu, sagrābjot to no aizmugures/aiz apkakles(?) un velkot pāri galvai, bet meitenes sakrusto rokas, saņem krekla malas, un tad velk pāri galvai. nu, lūk, un tagad man par to visu laiku jādomā. šodien cītīgi trenējos novilkt kreklu no aizmugures, secināju, ka izdarīt var, bet noteikti dodu priekšroku ierastajam sakrustoto roku veidam, jo
1)varu bez piepūles pilnībā kreklu novilkt ar vienu plūstošu kustību, kamēr, velkot no mugurpuses, tas tomēr paliek uz rokām (bet tas varētu būt prakses trūkuma dēļ; esmu apņēmusies turpināt trenēties un skatīties, vai kaut kas mainās)
2)kustības virziens ļauj novilkto kreklu mest projām uz sāniem, kamēr, velkot no mugurpuses, kustība tomēr ir no aizmugures uz priekšu, kas nozīmētu, ka gadījumā, kad izģērbies sociāli seksuālā situācijā, ja gribētu uzreiz vienā kustībā kreklu lidināt prom, tas būtu jāmet virsū otrai iesaistītajai pusei (pieņemot, ka izģērbies seju pret seju, hah).

taču atradu arī plusu krekla novilkšanai no aizmugures - var novilkt tā, ka izpaliek tā(s) sekunde(s), kurā(s) krekla audums aizsedz skatu. ko, protams, varētu smuki apteoretizēt no gender studies perspektīvas, mēģinot apgalvot, ka, lūk, atkal pierādās accommodation of the male gaze, nav jāzaudē iespēja vērot, kamēr pats izģērbies, haha. :D

so, without much further ado, gribu aptaujāt cibiņus par šo krekla novilkšanas tehnikas atšķirību dzimtes griezumā. lūk, ~uzskates materiāls:

1.attēls 1

2.attēls 2

(pie atbildēm ar "kā attēlā", protams, nav jāsaprot pilnīgi identiskas kustības, tikpat liels ātrums un augsta efektivitāte, un sassy attieksme, haha. pirmais attēls reprezentē sakrustotu roku metōdi, bet otrais - novilkšanu, sagrābjot aiz aizmugures)

Poll #19926 novelc kreklu!
Open to: All, results viewable to: All

kā Tu novelc kreklu?

View Answers

izģērbjos kā 1.attēlā, esmu sieviete
17 (65.4%)

izģērbjos kā 1.attēlā, esmu vīrietis
0 (0.0%)

izģērbjos kā 2.attēlā, esmu sieviete
1 (3.8%)

izģērbjos kā 2.attēlā, esmu vīrietis
6 (23.1%)

izģērbjos abējādi
2 (7.7%)

 
 
( Post a new comment )
izelpa[info]elpa on January 10th, 2014 - 07:52 pm
jā, es arī esmu ievērojusi šo dzimumatšķirību, bet nekad nebiju padomājusi par to tādā dziļākā aspektā. just thought it was a thing of some sorts.
(bet, iespējams, tas kaut kā ir saistīts ar krūtīm, jo 2. variantā krūšu esamība drusku apgrūtina to novilkšanas veidu)
(Reply) (Thread) (Link)
cukursēne[info]saccharomyces on January 10th, 2014 - 07:57 pm
man, piemēram, visvairāk interesē tas, kā un kad cilvēki šo iemācās. tas ir fascinējoši! man tagad izmisīgi gribas skriet pie brāļa un prasīt, lai viņš izģērbjas, lai redzētu, vai arī mēs tā atšķiramies. man gribas prasīt puišiem, kas auguši ģimenēs bez tēva, lai izģērbjas. utt. ahhh.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
izelpa[info]elpa on January 10th, 2014 - 07:59 pm
ak, šīs zinātnieciskās dziņas :) i feel ya!
(Reply) (Parent) (Link)
[info]nulle on January 10th, 2014 - 08:06 pm
es tiešām esmu ievērojis to pašu, tagad reizēm velku kā meitene, fiziski ērtāk, bet kauns :)
(Reply) (Link)
(Anonymous) on January 10th, 2014 - 08:16 pm
Tur ir pilnīgi cits iemesls. Meitene pēc novilkšanas izgriezīs krekliņu uz labo pusi, salocīs un noliks (vismaz kārtīgākās meitenes). Puisim nebūs jākrāmējas ar izgriešanu uz labo pusi, varēs nomest tāpat un pēc tam maukt pa taisno virsū. Tā nav dzimumu atšķirība - mazi zēni velk tāpat kā 1. attēlā. Tiklīdz zēns pats kļūst atbildīgs par savu drēbju skapi, pats liek nost veļu un pēc tam meklē kaut ko uzvelkamu, viņš cenšas atvieglot procesu, vismaz novilkšanas laikā neizgriežot apģērbu uz kreiso pusi. Tas ir puslīdz drošs indikators - ja puika velk kreklu kā pirmajā video, viņa veļu mazgā mamma.
(Reply) (Thread) (Link)
cukursēne[info]saccharomyces on January 10th, 2014 - 08:21 pm
uzvedībā vispār būtībā nav tādu lietu kā dzimumu atšķirību, runa ir par dzimti, sociāli apgūtu uzvedību; galu galā, neviens nepiedzimst, mākot uzvilkt/novilkt kreklu. par to kreiso pusi - nez, man, arī velkot no aizmugures, krekls izgriežas otrādi, bet, protams, tur atkal var būt nemācēšanas vaina.
(Reply) (Parent) (Link)
banderlogs[info]banderlogs on January 10th, 2014 - 08:42 pm
tikko sāku gudrot, kā tad pati velku nost kreklu - un,jā, ir kā pirmajā gifā.
vispār tā metode saķert kreklu aiz apkakles/aizmugures liekas bezjēgā neērta,kāpēc tā būtu jādara?

then again, sāku domāt, ka pogcaurumi vīriešu un sieviešu mēteļos,kreklos arī citādi izkārtotas. nez kāds tam iemesls,būtu interesanti uzzināt.
(Reply) (Thread) (Link)
cukursēne[info]saccharomyces on January 10th, 2014 - 08:48 pm
jā, un arī, aiz apkakles velkot, manuprāt, daudz ātrāk izstaipītos, bet tas nu tā, varbūt pilnīgas muļķības, cilvēkiem jau raksturīgi atrast argumentus "par" savai pieejai un "pret" citām.

par tām pogām gan internetam ir, ko teikt - vēsture!!11oneone
(Reply) (Parent) (Link)
katodstars[info]katodstars on January 10th, 2014 - 09:23 pm
Vispār ir vēl viens veids, kuru mēdzu lietot - ar vienu roku paņem kreklu pie otras rokas paduses, izvelc otru roku un tad novelc kreklu ar pirmo roku.
(Reply) (Thread) (Link)
cukursēne[info]saccharomyces on January 10th, 2014 - 09:31 pm
ōōō, super, tagad man pilnīgi sāk likties, ka jātaisa kaut kāds visādo krekla novilkšanas metōžu katalōgs :D
(Reply) (Parent) (Link)
gamall[info]gamall on January 10th, 2014 - 09:56 pm
ha, ja tā padomā, šo metodi izmantoju biežāk nekā pirmo metodi!
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
rrr: tēju // skats no augšas // sarkanmate[info]rr_rrr_r on January 11th, 2014 - 07:41 pm
mhm, es arī laikam tā
(varbūt maldīgs, bet) iespaids tāds, ka mazāka iespējamība iesprūst kaut kur apģērbā, jo nav abas rokas vēl tajā, kad to mēģina to pār galvu pārvilkt...
(Reply) (Parent) (Link)
[info]fedrs on January 10th, 2014 - 10:08 pm
Pirms novilkšanas kreklu atpogāju.
(Reply) (Thread) (Link)
cukursēne[info]saccharomyces on January 10th, 2014 - 10:13 pm
:D

bet, jā, viena lieta, par ko arī aizdomājos visa šī fenomena sakarā, bija - kāpēc pati šo nebiju ievērojusi? tad sapratu, ka varu vainot partneru garderobi, tā sanācis, ka lielākā daļa vīriešu, kas manā kompānijā izģērbušies, to lielākoties darījuši, atpogājot krekla pogas.
(Reply) (Parent) (Link)
briinumcepuminjsh[info]french_mime on January 10th, 2014 - 11:12 pm
Man skiet velviena atskiriba, ka viriesu t-krekli lielakoties ir pec viena griezuma - ar sauraku kragu un plataku roku dalu, tapec to ir vieglak satvert aiz kragas un izvilkt cauri rokas. Sieviesu t-krekli parsvara ir piegulosaki,saurakam rokam un plataku kragu/izgriezumu, tapec butu awkward tadu plataku kragu sagrabt un vilkt pari rokam ka viriesa attela, jo pats apgerbs ari piegulosaks.
(Reply) (Link)
[info]augsne on January 11th, 2014 - 01:44 am
Sievietēm biežāk arī ir gari mati (un biežāk izlaisti), tas varētu traucēt ātri un ērti to krāgu satvert.
(Reply) (Link)
briinumcepuminjsh[info]french_mime on January 11th, 2014 - 02:40 am
Es pajautaju par so Piteram un vinam nemaz nebutu erti novilkt kreklu ta ka pirmaja bilde, jo vinam ir parak plats krusukurvis un pleci, so ir neerti. So varbut tas tapec ka viriesiem generally ir muskulotakas rokas un plataki pleci, so gruti sakrustot ta rokas ka pirmaja.
(Reply) (Thread) (Link)
cukursēne[info]saccharomyces on January 11th, 2014 - 04:58 am
nez, es, savukārt, pajautāju savam brālim un viņa draugam pēterim, un tas vietējais pēteris arī ir liels un ar ļoooti platiem pleciem, un viņš teica, ka velk tkreklus nost tikai tā, kā pirmajā bildē, jo aiz krāgas velkot var saplēst un izstaipās krekli :D
(Reply) (Parent) (Link)
A: William[info]klusums on January 11th, 2014 - 03:43 pm
Abet garrokainie krekli/džemperi? Tos arī var novilkt kā 2. bildē?
Un tikko mēģinot vilkt nost kā 2. bildē, es saprotos, ka nožņaugšos. Džemperis ķeras aiz rīkles un krūtīm. :D
(Reply) (Link)
[info]kuzbas on January 11th, 2014 - 08:40 pm
Es kreklu velku kā 2 bildē, bet ar atšķirību ka satveru to priekšpusē un tad velku nost, aizmugurē man ir neērti, jo man ir gari mati astē.
Anete gan velk kā 1 variantā.
(Reply) (Link)