Nov. 4th, 2009 @ 12:38 pm (no subject)
About this Entry
Man tīkams viedoklis politika.lv Meteorīts trāpa žurnālistiem Jānis Juzefovičs
Mēs te Cibā par mēdīkļiju darba stilu jau izcepāmies visu tagad veiksmīgi aizmirstajā gadījumā ar kaķīšu mocītāju Dinu Danni. Un nekas jau pa lielam nav mainījies - žurnālisti "taisa ziņas", sēžot redakcijā pie galda un šķirstot LETA un BNS ziņu lentas. Un uzzvanot kādam dežūrējošajam ekspertam, lai saņemtu 3 teikumu komentāru.
From:[info]dzeina
Date: November 4th, 2009 - 01:04 pm

(Permanent Link)
Tikai nevajag. Vismaz Diena.lv noņēmās melnās miesās, nevis sēdēja "redakcijā pie galda un šķirstot LETA un BNS ziņu lentas".
Šausmīgi kaitina visādi šādi vispārinājumi.
[User Picture Icon]
From:[info]puce
Date: November 4th, 2009 - 01:09 pm
(Permanent Link)
Es zināju, ka Tu uztversi personiski. Un tomēr riskēju šo rakstīt, jo tieši tā arī domāju - kā aprakstīts manis piesauktajā viedoklī. Un ja Tu godīgi paskatītos uz savas avīzes redakcijas darba stilu - gan jau nāktos atzīt, ka tā arī ir.
From:[info]dzeina
Date: November 4th, 2009 - 01:14 pm
(Permanent Link)
es skatos godīgi uz portāla redakcijas darba stilu. Un zinu, kā strādā cilvēki. Jo īpaši tajā ārprātā, kas notika "meteorīta" sakarā.

Un arī zinu, kā strādāju es. Jā, protams, tiek pārpublicētas arī aģentūru ziņas. Taču, ja tu vispār iedomātos, cik cilvēki nodrošina portāla saturu, domāju, tu pat nesāktu kaut ko pārmest par to, ka oriģinālais saturs ir tik, cik ir.

Atgriežoties pie konkrētā keisa - uzskatu, ka žurnālisti strādāja pietiekoši profesionāli, savlaicīgi noskaidrojot, kas īsti noticis. Vienīgā laža bija paļaušanās uz LETAs ziņu svētdienas vakarā (jā, šausmas, liekēži skribenti atļaujas svētdienas naktī nestrādāt, atšķirībā no visām pārējām dienām), kas pirmdien jau tika visnotaļ operatīvi novērsta.

Zinot, ka Tu šo uztversi personiski, tomēr atļaušos piebilst, ka cilvēkiem, kuru vienīgā saskarsme ar presi ir neticami ilgi apžļembāts izspiests viens raksts viena mēneša laikā, nevajadzētu spriest par ziņu žurnālistu darbību.

PS Pirms kaut ko spriest, varbūt vispirms darētu atšķirt divus jēdzienus - avīzes un portāla redakcijas.
From:[info]dzeina
Date: November 4th, 2009 - 01:16 pm
(Permanent Link)
visa cita starpā, šī te tevis tik cildinātā raksta autors ir cilvēks, kurš organizēja laikraksta redakcijas darbību pirms 9.oktobra. Var jau būt, protams, ka kopš demarša viss ir šaušalīgi mainījies :D
[User Picture Icon]
From:[info]puce
Date: November 4th, 2009 - 01:25 pm

(Permanent Link)
Protams, protams, avīzes lasītājiem nav tiesību spriest par žurnālista darba kvalitāti, to jau tikai izglītoti žurnālisti var - tie, kuri saraksta 10 ziņas pa dienu.
From:[info]dzeina
Date: November 4th, 2009 - 01:26 pm
(Permanent Link)
nu vismaz par darba kvalitāti nevajadzētu spriest tiem, kuri nespēj atšķirt portāla un laikraksta kontentu :)

[User Picture Icon]
From:[info]puce
Date: November 4th, 2009 - 01:28 pm
(Permanent Link)
Diena nav vienīgais Latvijas mēdijs. Ne tuvu.
From:[info]dzeina
Date: November 4th, 2009 - 01:29 pm
(Permanent Link)
Mēdijus, lūdzu, meklē ezotēriķu tusiņos.

Visādi citādi - jau sākumā norādīju, ka mani šausmīgi kaitina vispārinājumi. Un savā ierakstā tu visus medijus savilki zem vienas micītes.
From:[info]dzeina
Date: November 4th, 2009 - 10:09 pm
(Permanent Link)
mēs neesam vienlīdzīgās pozīcijās - tu zini, kas es esmu, es par tevi nezinu pilnīgi neko. Diskusijas nebūs. Jo to, ko tu uzrakstīji, var uzrakstīt pilnīgi jebkurš :)

/atvainojos, pirmīt no vīra logina sanāca
[User Picture Icon]
From:[info]comtesse
Date: November 4th, 2009 - 10:14 pm
(Permanent Link)
nav nozīmes, kas to raksta.
ir fakti. par kuriem visi zina, bet skaļi un divkosīgi bļauj "nē". vot tas pēdējais, personīgi mani tracina visvairāk.
bet nepersonīgi - esmu stāvā sajūsmā, ka jūs to copy paste darāt. tas man ir izdevīgi :)

pasaki, ka nav tā:
Ziņu aģentūru darba tempi un apjomi rada iespaidu par grandiozu non-stop ziņu plūsmu, kaut liela daļa no tā ir vien pārkopētas preses relīzes, ko tālāk reproducē pārējie mediji.

parādi man ar pirkstu uz žurnālistiem, kas iedziļinās lietās, par ko raksta/runā. Ziņu žurnālistiem! figu.
a ziņām no teorijas - kam būtu jābūt? :D
From:[info]dzeina
Date: November 4th, 2009 - 10:21 pm
(Permanent Link)

Mrssanderz atbildēju par meteorīta gadījumu. Lūk, ja tu man ar pirkstu meteorīta gadījumā parādīsi, kuras bija tās kopīpeist relīzes, ko manas kolēģes it kā esot ielikušas, tad atzīšu, ka tev ir taisnība. Visādi citādi - tukša diršana.

Un man ir gan nozīme, ar ko diskutēju. Ar anonīmiem, nepazīstamiem es neielaižos sarunās (izņēmumi - kad nu man galīgi nav, ko darīt).
Brīdī, kad pastāstīsi, kas esi, kas gan ir tā tevis minētā šaušalīgi svarīgā info, par kuru noteikti jāpiezvana un jānoskaidro visas sīkākās detaļas, nevis vienkārši jāinformē , tad būs jēga atbildēt uz taviem komentāriem.

"fakti. par kuriem visi zina, bet skaļi un divkosīgi bļauj "nē". vot tas pēdējais, personīgi mani tracina visvairāk" - man ir pajāt uz to, kas tracina tevi, savukārt mani tracina tie ļautiņi, kas pilnīgi nesaprot konkrēta darba specifiku/ uzstādījumus, bet kaut ko vervelē.


[User Picture Icon]
From:[info]comtesse
Date: November 4th, 2009 - 10:30 pm
(Permanent Link)
tev taisnība - žurnālistiem patiešām ir "pajāt" uz daudz ko :)
īpaši šo:
ātrums aprij jēgu, nevienam vairs nav laika pārbaudīt informācijas avotu uzticamību un stāsta patiesumu. /j.Juzefovičs
From:[info]dzeina
Date: November 4th, 2009 - 10:50 pm
(Permanent Link)
Vēlreiz - lielākiem burtiem. Šeit, pie Puces saruna ir tikai un vienīgi par meteorīta gadījumu.

Protams, es varētu tagad izplūst, teoretizējot par agenda setting, dienaskārtību, piramīdas principu, kontuinitāti etc, taču - šī nav ne īstā vieta, ne īstais laiks.

/fail - neesmu ziņu žurnāliste. Tā kā nevajag no "pilnīgi nepazīstamu" cilvēku tekstiem izsecināt kaut kādu vispārējo žurnālistu uzskatu. Nu, kā pašai ar info avotiem? :D
[User Picture Icon]
From:[info]puce
Date: November 5th, 2009 - 09:57 am
(Permanent Link)
To, ka šeit ir runa tikai par meteorīta gadījumu, Tu izlēmi pati. Manis piesauktajā rakstā meteorīta gadījums ir tikai ilustrācija vispārējai tendencei ražot ziņas un aizpildīt ar tām avīzi.
[User Picture Icon]
From:[info]comtesse
Date: November 4th, 2009 - 10:19 pm
(Permanent Link)
ps. un man patiesi nav ne jausmas, kas esi tu. un vēl vairāk - patiesi ir pilnīgi vienalga. diskutēt es diskutēju ar kaut kādu dzeinu. tik vien skaidrs, ka tu esi saistīta ar portālu diena, jo pati to kaismīgā formātā uzrakstīji.
From:[info]dzeina
Date: November 4th, 2009 - 10:24 pm
(Permanent Link)
man šķiet, ka es arī varētu sākt komentārus dzēst :D
[User Picture Icon]
From:[info]comtesse
Date: November 4th, 2009 - 10:28 pm
(Permanent Link)
no vīra - black_data porta taču pati izdzēsi :)
piedod. izlasīji taču?
bet man nav iekāriena ierakstīt to vēlreiz.
From:[info]dzeina
Date: November 4th, 2009 - 10:39 pm
(Permanent Link)
Ne jau nu es tavējo dzēsu ;)
[User Picture Icon]
From:[info]puce
Date: November 6th, 2009 - 12:26 pm
(Permanent Link)
Tad, kad Tavi raksti avīzē Diena būs ar marķējumu Dž.T, diena.lv, speciāli laikrakstam Diena, tad varēsi sludināt, ka atšķirība ir pamanāma.
From:[info]dzeina
Date: November 6th, 2009 - 12:34 pm
(Permanent Link)
Vēl nevari nomierināties? :D
Skaidroju lieliem burtiem. Laikraksta raksti portālā ir atrodami šeit:
http://www.diena.lv/lv/laikraksts
[User Picture Icon]
From:[info]delvira
Date: November 4th, 2009 - 01:33 pm
(Permanent Link)
Jā, man arī tīkams.

p.s. dzeinai - es pat vienu rakstu mēnesī neizspiežu.
[User Picture Icon]
From:[info]shelly
Date: November 4th, 2009 - 01:40 pm
(Permanent Link)
Es gadījumu ar kaķīšu mocītāju neesmu aizmirsusi. Es par to atceros ik pa laikam. Man tas tikai izskatās pēc vēl viena stipra pierādījuma tam, ka pilsoņu neticība policijai nav pavisam nepamatota, teiksim tā.
From:[info]divi_g
Date: November 4th, 2009 - 01:45 pm
(Permanent Link)
Mhm, afair pusgadu gaidīja "eksperta slēdzienu" un tad lietu pārtrauca.
[User Picture Icon]
From:[info]krii
Date: November 4th, 2009 - 03:43 pm
(Permanent Link)
Cik es zinu, tad nepārtrauca, bet kapitulēja apsūdzētā sagādātā liecinieku bara priekšā.:/
From:[info]divi_g
Date: November 4th, 2009 - 03:59 pm
(Permanent Link)
Nu, nezinu gan, taču man "kapitulācija" izskatās apšaubāma, ņemot vērā mistisko "eksperta slēdziena" gaidīšanu un vispārējo pasivitāti.
[User Picture Icon]
From:[info]crescendo
Date: November 4th, 2009 - 03:49 pm
(Permanent Link)
Klau,
A kā tad tavuprāt ziņām būtu jātop?
[User Picture Icon]
From:[info]comtesse
Date: November 4th, 2009 - 09:55 pm
(Permanent Link)
vismaz piezvanot un nedaudz pievēršot uzmanību tam, kas uzrakstīts preses relīzē, nevis to copy paste nopublicējot a ļa - pārbaudīsim citreiz :D
From:[info]dzeina
Date: November 4th, 2009 - 10:09 pm
(Permanent Link)
par vērtīgiem notikumiem piezvana. Par ne pārāk vērtīgiem - pietiek ar to pašu info, sakiet vēl paldies, ka vispār nopublicēts (un pietiekami ilgs laiks pavadīts kļūdas labojot)
[User Picture Icon]
From:[info]comtesse
Date: November 4th, 2009 - 10:16 pm
(Permanent Link)
vo vo - un savā iedomībā (man liekas šaurpierībā), ko izsaka teikums "sakiet vēl paldies, ka vispār nopublicēts (un pietiekami ilgs laiks pavadīts kļūdas labojot)" arī rezultāts ir tāds, kādu to apraksta darba autors. :)
From:[info]dzeina
Date: November 4th, 2009 - 10:22 pm
(Permanent Link)
meteorīta raksti netapa no relīzēm.
Vienīgā šaurpierība saskatāma šeit tajos, kuri izlasa vienu, bet saprot ko citu, un maļ pavisam vēl ko citu.
[User Picture Icon]
From:[info]comtesse
Date: November 4th, 2009 - 10:26 pm
(Permanent Link)
:D
dzeina dzeina :D

tev liekas, ka tu zini, un, ka tas ko TU zini, ir patiesi :) ok. no problemo!

es tikai tev pajautāju par ziņām. bet teorētiski :D
[User Picture Icon]
From:[info]black_data
Date: November 4th, 2009 - 10:41 pm
(Permanent Link)
Cik tu būtu gatava/gatavs mēnesī maksāt par kvalitatīvām ziņām?
[User Picture Icon]
From:[info]puce
Date: November 5th, 2009 - 11:07 am
(Permanent Link)
Šito atkal Džeina rakstīja, nepārlogojoties?

Tikai nevajag argumentēt ar naudu. Tieši tāpēc mums ir vairāki simti dažādu izdevumu, ka žurnālistika pie mums tiek taisīta "pa lēto". Ja nemaldos, pirms vairākiem gadiem redzēju pētījumu, ka Latvijā ir visvairāk preses izdevumu proporcionāli uz iedzīvotāju skaitu. Nedomāju, ka tas liecina par naudas trūkumu sfērā, drīzāk par izdevumu kvalitāti - gan. Jo laba žurnālistika nav lēta - ne šeit, ne pasaulē.
[User Picture Icon]
From:[info]black_data
Date: November 5th, 2009 - 11:24 am
(Permanent Link)
Nu, Stendža savā atklātajā vēstulē arī spalvaino padušu fotogrāfētājus nosauca par žurnālistiem. Ja jau mēs te par pārprodukciju.

Tai pat laikā populārākie, un līdz ar to reklāmdevējiem interesantākie, ja jau mēs atceramies, ka "žurnālists" ir cilvēks, kas no svaiga gaisa arīdzan nepārtiek, ir Delfi un TVNet. Manuprāt nu ļoti radošu mediju piemēri.
[User Picture Icon]
From:[info]puce
Date: November 5th, 2009 - 11:38 am
(Permanent Link)
Man ir sajūta, ka mēs katrs par kaut ko citu runājam. Dažādi vektori.
[User Picture Icon]
From:[info]black_data
Date: November 5th, 2009 - 11:45 am
(Permanent Link)
Pilnīgi noteikti katrs par ko citu. Es saku, ka cilvēki saņem tādu informāciju, kādu ir pelnījuši, savukārt no tava uztādījuma ir jāsaprot, ka pie Tungusas meteorīta ir vainīga prese nevis TELE2 reklamščiki?

Un piezīme par preses pārprodukciju (fakts, kuram es nudien nepiekrītu) izklausās pēc: "Nu kā tad var nepirkt?"
From:[info]dzeina
Date: November 6th, 2009 - 12:36 pm
(Permanent Link)
Nē.
Un, ja jau mēs runājam par kvalitatīviem preses izdevumiem, tad neuzskatu, ka, piemēram, astroloģisko prognožu publicēšana ir kvalitatīva žurnālistika.
Tiesa gan, tā kā tās tiek nopublicētas, ļautiņš vidējais mierīgi varētu sākt baurot - žurnālisti raksta, ka man šodien būs laba diena, bet nebija... cūkas!
[User Picture Icon]
From:[info]puce
Date: November 6th, 2009 - 12:45 pm
(Permanent Link)
Es to vispār neuzskatu par žurnālistiku. Nepretendēju. Nedomāju, ka kaut vienam astrologam tas sagādā baudu.

Bet pamēģiniet no tā atteikties :-DDDDDD
From:[info]dzeina
Date: November 6th, 2009 - 12:47 pm
(Permanent Link)
Nu i nafig to darīt, ja tas nesagādā baudu? Tiešām tikai naudas dēļ?
[User Picture Icon]
From:[info]puce
Date: November 6th, 2009 - 12:52 pm
(Permanent Link)
Nauda neatver patērēto enerģiju un laiku. Vismaz man. Argumenti ir vairāki. Un katrā no žurnāliem dažādi.
From:[info]dzeina
Date: November 6th, 2009 - 12:56 pm
(Permanent Link)
šķiet, es nojaušu argumentus (iespējams, arī tos, ko tu pati neatzītu), bet tagad labprāt kādu laiku izvairītos no jebkādas komunikācijas ar tevi, jo savādāk mēs varētu arī sastrīdēties.
[User Picture Icon]
From:[info]puce
Date: November 6th, 2009 - 12:59 pm
(Permanent Link)
Man atkal likās, ka tikko saruna kļuva konstruktīvāka. Nu neko. :)
Tikai nemet mani laukā tāpēc no draugiem. Apsolos klusēt ;)
From:[info]dzeina
Date: November 6th, 2009 - 01:12 pm
(Permanent Link)
Šī saruna nav bijusi konstruktīva nevienā punktā, jo nekad vispārinājumus nevar nosaukt par konstruktīviem.

Kāpēc nemest ārā no draugiem - gribas realitātes šovu pavērot, ja?