polija ([info]polija) rakstīja,
@ 2019-01-18 21:18:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:pilsēta

reāli sacepos par šo: https://www.facebook.com/Valsts.policija/posts/2018052914957270. Jo īpaši vakrdienas gājējpārejasnelaišanas ieraksta sakarā.
bļins - jā - lai viņu nesodītu un ķip nenotriektu, senioram, kurš knapi kust un varbūt var max 2min nonstop kājās nostāvēt vispār, ir jāiet ar ātrumu 1km/h apkārt 300 metri tur un atpakaļ līdz pārejai, kur viņu tieši tāpat nelaidīs un varbūt notrieks, jo luksofora nav vai arī tas deg 5as sekundes, kuru laikā tāpat nevar pagūt pāriet pāri.
Un tas viss tādēļ, lai autovadītājiem, nebūtu 5 sekundes ilgāk jāpagaida vai 100 metru līkums jāizmet. Fantastika vnk!



(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]polija
2019-01-19 08:15 (saite)
Jā - jo īpaši vietās, kur tā "pāreja" ir pa noledojušām trepēm lejā vai augšā. Kur jau vesels cilvēks var kaulus visus salauzt. Vai arī, kad pēc 2min tās kājas atsaka klausīt, gāzties kuenā (jo piesēst jau nav kur). Daudzi gājēju luksofori arī tādi, ka jāgaida >2 minūtes. Es nesaku, ka visi ir šādi, bet dafiga tādu gadījumu. Plus arī vietas, kur nav izdomātas normālas gājēju pārejas pie tām pašām pieturām, utt.. tas ir reāls pilsētplānošanas trūkums, nevis cilvēku vaina.
Te gan vairāk par velo, bet ir arī teksts par gājējiem, kam Rīgā esot bieži vien jāiet nesaprotami līkumi, lai tikai tiktu pāri ielai, bet visa infrastruktūra esot domāta automašīnām.
Tur viņš arī runā par kkādu procentu cilvēku, kuri protams, tāpat pārkāps jebkurus noteikumus - gan kājām, gan velo, gan auto, bet tas ir mazs procents, nevis standarta lieta. Ja pārkāpj bezmaz visi, tad tomēr kkas tur nav ar to satiksmi pareizi organizēts..
Arī ar auto, ja piepeši būs "piegriezts" kkāds ierasts maršruts, piemēram, lai tiktu tur kur cilvēki pieraduši braukt, piepeši jāizvizinās 5km līkums pa visādām mazām ieliņām, korķiem, utt. Tb braucām taisni a piepeši tgd, lai tiktu 20m tālāk, ir jāizbraukā apkārt visam kvartālam, bet citi alternatīvi ceļi, nav izdomāti/paredzēti, tāpat varu saderēt, ka pēc laika pie tukšākām ielām arī autovadītāji sāktu tur vnk ignorēt kkādu zīmi un tāpat laistu tos 20m taisni pretēji visām zīmēm. Un daudzi ievērotu to zīmi arī tikai tāpēc, ka nofilmējot viņu auto pēc numura viņus var atpazīt. Ja numuru nebūtu, vispār puse dragātu pāri ar auto jau pēc pavisam īsa laika.

Doma tāda, ka pie debīlas infrastruktūras noteikumus ātri vien sāks pārkāpt visi. Jo noteikumiem jābūt tādiem, kādi vvajadzīgi VISAI sabiedrībai, nevis tikai daļai par labu. Un, ja kādā sabiedrības daļā, šo pārkāpēju piepeši ir baigi daudz, tad secinājums ir viens, ka infrastruktūrā konkrēti par viņiem nav padomāts. Nu piemēram, es nebraukšu ar velo vienvirziena ielā pret spalvu, piemēram, Elizabetes/Dzirnavu, bet, ja man vaajadzīgajā virzienā kas ved uz kaut kādām standarta vietām - skola, darbs, veikali, utt.), tuvākā vajadzīgā virziena kustības iespēja (kaut vai trotuārs vai tml.) būs 5km attālumā, tad gan braukšu. Jo nu pa grāvi jau es ar netaisos braukt tikai tāpēc, ka tās vietas ceļu planotajam ir sagribējies padomāt tikai par auto, ar kuru tie 5km tāds nieks vien ir.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2019-01-19 11:17 (saite)
"..visa infrastruktūra esot domāta automašīnām."

Kā cilvēks, kas pa Rīgas centru ļoti daudz pārvietojas kājām, piekrītu. Ir daudzas vietas, kur gājēju pārejas ir izvietotas tā, ka jāiet nejēdzīgi līkumi. Kādēļ? Tādēļ, lai mašīnām ērtāk. Un ir luksofori, kur pat es ar savu ātro gaitu tik vien tā uzspēju pāriet pāri pie zaļās, tad arī vienmēr nodomāju, ko dara cilvēki, kas fiziski nemaz nevar tik ātri paiet? Un vēl ir vietas, kur sarežģītākos krustojumos luksofors gājējiem rāda sarkanu pāris minūtes, kamēr mašīnas tur pārbrauc tikai dažas pašā sākumā - un tā regulāri. Protams, ka es pārkāpšu noteikumus un iešu pie sarkanā tādās vietās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]polija
2019-01-19 16:46 (saite)
Plus vēl paskaties, kā ir krustojumos ar vienvirziena ielām - teiksim Dzirnavu/Valdemāra, Dzirnavu/Brīvības, utt.. Es vēl varētu saprast, ka pāri Dzirnavu tajā pusē, uz kuru var nogriezties auto no tās Brīvības vai Valdemāra ielas, ir īsāks zaļais, lai auto ķip varētu nogriezties (kgan nu nav tur tāds trafiks, ka gājēju dēļ nevaretu kāds nogriezties), bet tak tajā pusē, uz kuru auto fiziski nogriezties nevar. jo ķieģelis priekšā, tak ar tik pat īsu brīdi tas zaļais gājējiem, kaut faktiski tur zaļais varētu būt tikpat ilgi, cik auto..
Es ar nezinu, ko dara cilvēki, kam grūtāk paiet, un tur nemaz nav runa par iešanu pa diagonāli. Kad es nevarēju paiet, es pa centru nevazājos..

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?