geiša transformācijã - [Jaunākais|Draugi|Par sevi|Laikā un telpā]
planeeta

Links: Piebildes un iebildes | Cibas lenta | Piegružot infotelpu | gadījuma sakari | Varbūt mazu aptauju? | ...

[Mar. 23rd, 2012|04:42 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Pirmklasnieks atnāk no skolas lepns, rāda matemātikas grāmatu - mēs jau sākam mācīties līdz simtam!
Prasu, cik ir 58+38
Viņš paņem kladi un sāk rēķināt.
- 96!
- Parādi pierakstus - palūdzu

A tur sarakstīts tā:
58+38=

8+8=16
5+3=8

10+(6+8)=
10+9=19
10+(6+80)=10+86=96

Atklāti sakot, domu gaitu līdz galam neizsekoju
LinkKo teiksi? ;)

Comments:
[User Picture]
From:[info]str
Date:March 23rd, 2012 - 05:00 pm
(Link)
tik to pēdējo rindu atšifrēju...
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:March 23rd, 2012 - 05:04 pm
(Link)
10+(6+8)=
10+9=19

šitie mani samulsināja, bet varbūt viņš tur bija domājis to 10+6+80, kas atkal meiko sensu.

viss pārējais itkā loģiski
[User Picture]
From:[info]planeeta
Date:March 23rd, 2012 - 05:40 pm
(Link)
jap, pieļauju, ja vienkārši vēl nav iemācījies citādus apzīmējumus
[User Picture]
From:[info]dunduks
Date:March 23rd, 2012 - 05:25 pm
(Link)
Ja pēc:

58+38=

8+8=16
5+3=8

sekot 8+1=9

96

(vispār tīri elegants piemērs skaitīšanai stabiņā)

Tad būtu loģika kaut kāda. Tagad piekrītu Medusbitei par divām mistiskajām rindiņām, no kurām 10+9=19 ir pilnīgi neizprotams kāpēc, kāpēc, kāpēc?! Tā jau interesanti būtu saprast kā skolā māca saskaitīšanu, jo pēc šādiem pierakstiem var iedomāties jebko.

Jāsaka, ka to kā mums mācīja es neatceros (vairākus skaitļus un stabiņā, jā, tika mācīta tāda metode, bet tā divus skaitļus, neko neatceros), bet es jau neskaitos.
[User Picture]
From:[info]planeeta
Date:March 23rd, 2012 - 05:37 pm
(Link)
Viņam skolā māca iekavas, bet šādi risināt noteikti ne (cik es pa šo nedēļu pamanīju, ko viņam vispār māca :)). drīzāk tas ir viņa iekšējais domu gājiens, jo šāda mēroga saskaitīšana vēl nav paredzēta.
From:[info]ts
Date:March 23rd, 2012 - 10:02 pm
(Link)
aha, stabiņā, man arī.
laikam kaut kā šitā tas izskatītos:

58
+38
--- [tās nav mīnuszīmes, tā ir strīpa]
16 [te mēs saskaitām vienus, 8 + 8 = 16]
8 [un te mēs saskaitām desmitus, 5 + 3 = 8]
--- [atkal strīpa]
96 [1 + 8 = 9 desmiti, nu un 6 vieni]
From:[info]ts
Date:March 23rd, 2012 - 10:07 pm
(Link)
likt atstarpes rindas sākumā un cerēt, ka tās tur būs - fail. šitā tam bija jāizskatās (zemsvītras ignorēt):

_58
+38
--- [tās nav mīnuszīmes, tā ir strīpa]
_16 [te mēs saskaitām vienus, 8 + 8 = 16]
__8 [un te mēs saskaitām desmitus, 5 + 3 = 8]
--- [atkal strīpa]
_96 [1 + 8 = 9 desmiti, nu un 6 vieni]
[User Picture]
From:[info]mufs
Date:March 23rd, 2012 - 10:31 pm
(Link)
paldies par skaidrojumu, man savādāk smadzenes izmežģījās.
manā laikā neko tādu nemācija.

bet enivej, priekš pirmklasnieka tikuntā ir iespaidīgi.vismaz manā laikā :)
[User Picture]
From:[info]planeeta
Date:March 23rd, 2012 - 11:45 pm
(Link)
ohhh. dziļi paklanos Tev
[User Picture]
From:[info]pzrk
Date:March 23rd, 2012 - 06:20 pm
(Link)
Pēc paša pieredzes - domāju, ka tās priekšpēdējās divas rindiņas ir risināšanas mēģinājums, kas pēc tam atmests.
[User Picture]
From:[info]aizliegts_v
Date:March 23rd, 2012 - 09:29 pm
(Link)
Tā mūsdienu skola tak ir viena smadzeņu čakarēšana, šitā sarežģīt vienkāršu lietu...
[User Picture]
From:[info]dumshputns
Date:March 24th, 2012 - 02:51 am
(Link)
From:[info]pikaso
Date:March 24th, 2012 - 07:23 am
(Link)
vai tad stabiņā rakstīt nav vienkāršāk? nu tā kā 80ajos un 90ajos darīja?

hackers counter system
TunT counter v=0.09