No intervijas ar Miķelsonu, kurš no Latvenergo
– Pēc Pasaules Bankas lietotās metodikas, ja legāla ekonomika uzrāda 20% krituma, kā tas ir tagad Latvijā, patiesais kritums jāvērtē pēc elektroenerģijas patēriņa. Ja oficiālais kritums ir 18%, bet elektroenerģijas patēriņa kritums ir 10%, tas liecina par konversiju no legālas ekonomikas sektora uz pelēko sektoru.
– Gluži tā nav. Jāskatās, kādos sektoros ir kritums. Latvijā šogad rūpniecības uzņēmumos elektroenerģijas patēriņa kritums ir 30%. Iedzīvotāju elektrības patēriņā dramatisku kritumu nav. Tirdzniecībā arī kritums nav dramatiski liels.
Turklāt ekonomikā ir lietas, kas mani mulsina. Nesen iekļuvu milzīgā sastrēgumā, jo izrādījās, ka lielveikalā Spice notika izpārdošana, – sastrēgums uz Spici sākās jau no TV torņa Krasta ielā pāri Salu tiltam. Iedzīvotāju rīcībā ir milzīgas rezerves.
Lai saprastu tendences, jāvērtē klientu grupas. Ap 60% Latvenergo klientu vidējais elektrības rēķins ir ap 10 latiem mēnesī, un tikai 3% klientu rēķins ir virs 40 latiem.
– Tad tipisks Latvenergo klients ir pilsētas dzīvokļa saimnieks.
– Turklāt visdisciplinētāk norēķinās tie, kas ir ar vismazākajiem ienākumiem, tie klienti, kas maksā desmit latu lielos rēķinus. Viņi izurbj vēl vienu papildu caurumu siksnā un vispirms samaksā par elektrību, siltumu un komunālajiem pakalpojumiem, tad pāri paliek trim baltmaizes kukuļiem un cerība, ka bērni kaut ko piesviedīs klāt.