19 June 2014 @ 01:42 am
 
Es te domāju un domāju par visu to pornogrāfijas lietu un saprotu, ka manā attieksmē pret to ir kaut kas ļoti iracionāls, ļoti saistīts ar ticību tam, ka pret otru cilvēku būtu jāattiecas kā pret nozīmīgu un cienījamu būtni, vēlams ar maigumu un iejūtību.
Man principā nešķiet, ka seksu nedrīkstētu padarīt par publiski pieejamu materiālu, proti, man vispār nešķiet, ka ir tādas tēmas vai lietas, kuras nedrīkstētu būt publiskajā telpā pieejamas/apskatāmas/apspriežamas.
Man būs ļoti, ļoti grūti šo paskaidrot (lielā mērā tāpēc, ka man tagad ļoti nāk miegs) – es neesmu pret seksu kā publiski pieejamu, bet es esmu tiešām pret pornogrāfiju, un pornogrāfijas elementus es saskatu ļoti daudzās lietās, arī tādās, kas ar seksualitāti (vismaz tieši) vispār nav saistītas. Kaut vai tiešām tajā, cik lielā mērā cilvēki ir gatavi padarīt savu dzīvi par ļoti detalizēti visiem pārējiem pieejamu sociālajos tīmekļos, tajā, kā dažādas lietas tiek atspoguļotas medijos, tajā, ko masu kultūra ir izdarījusi ar dažādām cilvēciskām jūtām un pārdzīvojumiem, kaut ko pornogrāfisku es tiešām saskatu arī mākslā (un es tagad nedomāju obligāti atklātas, detalizētas seksa ainas).
Es esmu par atklātību un dzīvošanu bez puritāniskiem aizspriedumiem, par to, ka patiesums un dalīšanās ir veselīgas un vērtīgas parādības. Un galu galā, ja cilvēki ir gatavi publiskot savu depresijas pieredzi vai bērnu kristību bildes, kāpēc viņi nevarētu publiskot seksu? Izpratne par privātumu, proti, kas ir dalāms ar apkārtējo pasauli un kas nē, taču tāpat ir subjektīva.
Tāpat es arī neesmu par kaut kādu kristīgo dogmu, ka sekss drīkst eksistēt tikai starp precētiem cilvēkiem, kuri ir gatavi visu atlikušo dzīvi pavadīt kopā un tamlīdzīgi. Manuprāt, tā ir ķermeņa bauda tāapt kā ēšana vai miegs, un cilvēki var gulēt, ar ko viņiem patīk. Un drīkst arī par to reflektēt.

Bet, man liekas, ka te ir ļoti trausla robeža – starp atklātību un patiesumu un tiešām pornogrāfiju ar visām tās negatīvajām iezīmēm.
Pornogrāfija ir nepatiesa (pēc būtības tas tā ir – jo tā ir inscenējums, tikai tāds, kas it kā pretendē uz patiesības statusu, un es tagad nerunāju tikai par seksu, bet tiešām – kāds taču ir inscenētājs, tātad šis kāds arī izvēlas uzstādījumus un galveno ideju, kas skatītājiem būtībā būtu jāuztver, tāad, pretendējot uz patiesumu, tas dod iespēju diezgan veiksmīgi manipulēt ar auditoriju un kultivēt vēlamos stereotipus un priekšstatus.

Jā, un par publiskumu – te tomēr ir iesaistītas vairākas puses, es esmu par to, ka, kamēr ir runa par cilvēku vienu pašu, viņš drīkst publiskot jebko, ko vien vēlas (tb – citi ir brīvi to ignorēt), bet saistībā ar seksa publiskošanu, mēs taču nekad nevaram būt droši, vai visas iesaistītās puses ir labprātīgi piekritušas. Un te es nonāku pie cieņas pret otru cilvēku kā vērtīgu, jūtīgu un respektējamu būtni.
Nezinu, tā ir kaut kāda iracionāla ētiskuma sajūta, proti, tāpat kā mēs nepubliskojam privātas vēstules vai telefona sarunas, nebūtu pareizi publiskot seksa video, kurā redzams, kāds, kurš tam nav piekritis. (lai gan – vai tiešām tas ir iracionāli, ka man tā liekas?)

Kopumā secinājums ir, ka, ja es būtu droša, ka porno industrijā eksistē ētikas principi un tie tiek ievēroti, man pret to nebūtu nekādi iebildumi. Nu, katrā ziņā, ne jau lielāki kā pret Laura Reinika vadītajiem tv šoviem, no kuriem galoniem līstošais prastums un vulgaritāte jau nu neliek justies mazāk neērti kā porno.

Moš, porno industriju vajag reformēt tāpat kā izglītības sistēmu.
 
 
( Post a new comment )
cukursēne[info]saccharomyces on June 19th, 2014 - 02:27 am
jā, vajag reformēt pornō! ir jau cilvēki, kas pie tā mēģina ķerties, un ievieš tādas lietas kā šo vietni.
(Reply) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on June 19th, 2014 - 12:23 pm
Jā, ar šo es jau vakar iepazinos.
(Reply) (Parent) (Link)
[info]diskurss on June 19th, 2014 - 03:15 am
aizliegt inscenējumus. aizliegt tejātri un ķini (izņemot dokumentālo) nahuj.
(Reply) (Thread) (Link)
cukursēne[info]saccharomyces on June 19th, 2014 - 01:13 pm
problēma jau ir ne tik daudz ar inscinēšanu vispār, kā to, KĀ lietas tiek inscinētas - filmās un teātrī tomēr pastāv pieklājīga žanriskā daudzveidība un parādās dažādu veidu attiecības starp cilvēkiem, kamēr porno nesamērīgi dominē vienveidīgi sižeti, kuros sievietes tiek pazemotas.
(Reply) (Parent) (Link)
Eos[info]eos on June 19th, 2014 - 11:18 am
"Kopumā secinājums ir, ka, ja es būtu droša, ka porno industrijā eksistē ētikas principi un tie tiek ievēroti, man pret to nebūtu nekādi iebildum"

ASV ir augsta porno industrijas kultūra (dārgā porno galā, kur viena filma tiek filmēta ilgi un pašizmaksas augstas), un aktieri tiek cienīti. To var dzirdēt/redzēt/izlasīt autobiogrāfiskajās filmās/grāmatās par bijušajiem porno aktieriem.

Citāts no Sašas Grejas - "Although I have come a long way since then, many people in society believe that I am a victim. I was not sexually abused. I am not on drugs. The acts I perform are always consensual. I am a woman who strongly believes in what she does--it is time that our society comes to grips with the fact that "normal" people, women especially, enjoy perverse sex."
(Reply) (Thread) (Link)
banderlogs[info]banderlogs on June 19th, 2014 - 12:22 pm
uz vienas Sašas Grejas ir tūkstošiem citu meiteņu, kurām pornozvaigznes karjera nav nekāda medusmaize, bet gan pastāvīgs pazemojums un morālas/fiziskas ciešanas. turklāt ļoti daudzas no viņām par to ir atklāti runājušas, lūk https://www.shelleylubben.com/pornstars?page=5

(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Eos[info]eos on June 19th, 2014 - 01:51 pm
Nu cilvēkam ir iespēja no darba iet prom, ja pret viņu izturas kā pret objektu. Viena pagale nedeg - ja cilvēks ļauj, ka viņu pazemo, tad tur kaut kas nav kārtībā.


Un, praktiski runājot... Pazīstu dzīvē tikai vienu sievieti, kas Anglijā tādās filmās piedalījās, par ASV maz jēgas runāt, ātri nonāksim pie matu skaldīšanas.

Bet mana paziņa (Latvijā dzimusi), par pornu UK atsaucās kritiski. "Ja gribi labi pelnīt, Tev kaut kas jāprot, ne tikai labi jāizskatās. Un ar prasmi - nostādīt sevi vienā līmenī ar režisoriem, likt viņiem saprast, ka Tu esi vērtība"

(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
banderlogs[info]banderlogs on June 19th, 2014 - 02:07 pm
tas ir ļoti naivs skatījums, ka no porno var tik vienkārši aiziet prom. ja meitene, kas tur filmējas, nāk no ļoti zema sociāla slāņa, nav izglītības, ar ko puslīdz sakarīgu darbu dabūt, naudas arī nav, tad porno ir reāli vienīgā iespēja. ja vēl ir noslēgts līgums ar studiju, kas paredz, ka algu viņu saņems tikai tad, ja darīs visu, ko liks, tad viņai vienkārši nav, kur sprukt.

ir, protams, izņēmumi, aktrises (kaut vai tā pati Saša Greja), kam tas tiešām patīk. bet viņas pilnīgi noteikti ir mazākumā.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Eos[info]eos on June 19th, 2014 - 02:21 pm
Lūdzu nejaukt prostitūciju ar porno. Vidējā izglītība ir visiem pieejama, gandrīz visās Rietumu valstīs.

Pornogrāfijā nav tik traki kā cilvēku tirdzniecībā, tas tak diezgan skaidrs. (Un par cilvēku tirdzniecību man ir ziņas sakarā ar informāciju, kas nāk no valsts iestādēm, ar kuru darbiniekiem nācies kontaktēties)

Ja Latvijā glītas meitenes var strādāt Makdonaldā, tad arī ASV var(?).

Un darba līgums ir jāizlasa.

Es jau saprotu, ka Tu paņem to melnāko velnu un es argumentēju, ka tas vispār nav velns :D

Bet cilvēks tak 18 gadu vecumā varbūt apzinās, kur lien?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on June 19th, 2014 - 02:44 pm
Šis jau sāk izklausīties pēc „ja sieviete uzvelk īsus svārkus un iedzer ar svešu vīrieti, tad pati vainīga, ka viņu pēcāk izvaro” viedokļa.
Seksuālas vardarbības kontekstā es ļoti atbalstu viedokli, ka upuris (kā pisiholoģiskā pozīcija) vienmēr pamanīsies nonākt upura lomā (tb – tās sievietes bieži arī, ļoti iespējams, tiešām ir upuri pēc būtības), bet tas nekādā ziņā un nevismazākajā mērā neattaisno vardarbību pret otru cilvēku.
Un tas „vajag izlasīt līgumu”- nu, kamon, nevajag pornogrāfiju, lai cilvēks attaptos, ka ir parakstījis sev neizdevīgu līgumu, pats to nesaprotot (es zinu, ka te tulīt sekos – „vajag būt apdomīgākam” arguments), bet es jau saku - mana ētikas izpratne ir iracionāla – es esmu pret to, ka citu cilvēku nekompetence tiek ļaunprātīgi izmantota.
Un ir pietiekami daudz visādu video, kuros redzami meiteņu kastingi, kuru laikā izrādās, ka viņām ir jādara lietas, par kurām viņas iepriekš nav zinājušas, kas diezgan skaidri apliecina, cik tomēr daudz netīra un zemiska tajā visā ir.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Eos[info]eos on June 19th, 2014 - 02:52 pm
Par izvarošanu man ir skaidra nostāja - katram cilvēkam ir brīvā griba. Savukārt otram panākt izmainīt spēju kritiski domāt, lai meitene būtu mazāk spējīga pateikt skaidru "NĒ" ir nekrietnība vislielākajā mērā.

Man te vēl gribētos uzrakstīt, ka, lai arī nezinu perfekti likumdošanu (šovakar paprasīšu čomam juristam), tad uzskatu, ka ir normāli sadurt (gāzes baloniņu izmantot utt) vīrieti, ja viņš cenšas izvarot. Nodurt diez vai, bet sadurt gan. Lai neitralizētu.

Es Tev pilnībā piekrītu - ja cilvēkam A ir vaināk pieejamas info, kā cilvēkam B, tad cilvēks A var manipulēt. Un tā ir viņa sirdsapziņa, vai viņš to dara, vai nē.

No tāda kastinga tad var iet prom. Esmu ļoti agresīvi šajā ziņā noskaņota - cilvēka gods un pašcieņa teju pāri visam.



(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on June 19th, 2014 - 02:59 pm
Sieviete, kad viņu mēģina izvarot, noteikti domā „hm, tagad ir kritiska situācija, plāns A: es varētu mēģināt šo cilvēku sadurt, bet ļoti uzmanīgi, lai viņa dzīvībai nedraudētu briesmas, plāns B: es varētu viņam iepūst sejā gāzes baloniņu, kurš taču tepat uz galda mētājas”.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Eos[info]eos on June 19th, 2014 - 03:12 pm
Es nezinu par citām sievietēm, bet es trenējos cīņu sportos kopš sākumskolas, un kad situācija pienāca, tad bija:

kas Dievam patiktu labāk- plāns A: es šos trīs cilvēkus izsmērētu gar sienu? plāns B: zaudēt samaņu, lai sāp mazāk.
(Reply) (Parent) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on June 19th, 2014 - 03:18 pm
un man liekas ļoti naivi iedomāties, ka ir iespējams paredzēt, kā jūtas, domā un reaģē cilvēks tādā situācijā, tas ir afekts, nevis "ja šodien līs lietus, es paņemšu lietussargu" lēmums.

lai gan var jau būt, ka cilvēks var būt tik emocionāli stabils un sevi pazīt tik labi, ka tas ir tā, nezinu, bet katrā ziņā – lielākā daļa cilvēku noteikti nav kam tādam gatavi, (atvaino), bet šie Tavi spriedumi man tiešām liekas pamuļķīgi.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Eos[info]eos on June 22nd, 2014 - 03:37 am
Es noskaidroju pie jurista, ka par vīrieša nogalināšanu, pienākas līdz 2 gadi cietumā pēc panta par "neadekvāta spēka lietošanu".

Ja ir iespējams pierādīt afekta stāvokli, tad iespējams mazāks soda mērs - nosacīta brīvība atņemšana.

Man liekas, es labāk beigšu komentēt šo tēmu. Es dalos atklāti ar savu un savas māsas un savu paziņu dzīves pieredzi par to, kas notiek upuru galvās, un Tu izdari šādus secinājumus.

(Reply) (Parent) (Link)
adele_varbut[info]adele_varbut on June 19th, 2014 - 01:32 pm
Tu domā, ka ētiskumā ir kas iracionāls? man šķiet, ka tieši otrādi - spēja rīkoties ētiski ir saprātīga cilvēka pazīme.
Man gan arī liekas grūti saprast, kur īsti ir tā ētiskuma robeža attiecībā uz saksuālām attiecībām vispār un to saistību ar publiskumu.
Var jau sākt no pavisam radikāla skatpunkta - vai seksuālas attiecības pašas par sevi jau nav problemātiskas. Neatceros, kur lasīju tādu citātu, ka pati nodarbošanās ar seksu jau ir savā ziņā pazemojoša. Tas varētu likties visai radikāli, bet, ja tā padomā - var taču būt trausla robeža starp baudu un pazemojumu, un dažkārt tie abi var iet kopā. Kopīgais ir tas, ka tādā stāvoklī cilvēks ir ļoti ievainojams un pats sevi pilnībā nekontrolē. Ja tas nesagādātu baudu, tad taču neviens tādā pasākumā neiesaistītos (abstrahējoties no bērnu argumenta), bet tajā pašā laikā baudas klātbūtne nenozīmē, ka tas it nemaz nav pazemojoši.
Bet, ja pieņemam, ka viss ir ok, ja divi cilvēki labprātīgi kopā kļūst tik jūtīgi un ievainojami, tad tomēr pastāv publiskuma problēma - vai tikpat ok ir būt ievainojamam pūļa priekšā.
Man liekas, ka ir tomēr atšķirība starp spēju atklāti runāt par seksu un to demonstrēt. Tas pats attiecas uz Tevis minēto depresijas piemēru - viena lieta ir atzīt, ka tevi ir depresija, bet cita, piemēram - demonstrēt kādu depresijas lēkmi. Pirmajā gadījumā tu tomēr esi zināmā mērā abstrahējies un attiecies pret depresiju kā pret izpētes objektu, bet otrajā tu esi ievainojams radījums.
Tajā pašā laikā kaut kā intuitīvi neliekas pareizi, ka pornogrāfiju vajadzētu aizliegt vai ka tā vienmēr būtu amorāla. Kad vakar skatījos facebook to otro video, man kaut kādu iemeslu dēļ šķita, ka piedāvājums cilvēkiem publicēt video ar reālās dzīves seksu bija amorālāks par porno, bet man tagad nav īsti spēka iedziļināties, kāpēc.
Ja runā par mākslu, tad tur arī būtu jāpadomā kārtīgāg, bet vipār man liekas, ka mākslā ir vajadzīgs kas vairāk, nekā spēja būt ievainojamam. Vajag kaut kādu talantu vai prasmi, bez kuras radītais nebūs mākslas darbs. Ja paņemam dzejas piemēru - ar to, ka kāds ir jūtīgs cilvēks, nepietiek, lai radītu dzeju kā mākslu. Ir jābūt kaut kādai valodiskai izjūtai, saprašanai, es pat teiktu - pieredzei un zināšanām par literatūru.
Tāpēc varētu jautāt - vai seksuālu aktu var salīdzināt ar mākslas darbu? Man šķiet, ka tomēr nē. Tuvākais tam varētu būt, piemēram, dejošana, kurā tiešām var būt kaut kas ļoti erotisks, bet tā tomēr ir prasmēs, treniņos panākta kaut kāda reprezentācija vai kas tāds - negribu tagad aizrunāties par lietām, kuras nesaprotu, bet cerams, ka kaut cik izdevās paskaidrot.
(Reply) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on June 19th, 2014 - 02:26 pm
Man šķiet, ka sekss pēc būtības nav nekas pazemojošs (bet, man liekas, ka es saprotu, ko Tu domā, nu, proti, ka cilvēks ir tik jūtīgs un atvērts, un zaudējis kontroli – bet vispār interesanti, kāpēc mēs esam pieņēmuši, ka būt jūtīgam un atvērtam kopumā ir pazemojoši?). Man drīzāk liekas, ka šajā gadījumā tas tiešām lielā mērā ir par visādiem neveselīgiem priekšstatiem un idejām, kas uzpotētas virsū, tāpēc man arī liekas, ka ir tik neforša un bīstama tā pornogrāfijas propogandetā ideja, ka sievietei sekss nozīmē tāda vai citāda veida pazemojumu – un tad ir divi varianti: vai nu kāds tevi ir piespiedis vai arī tu gūsti baudu tieši no būšanas par upuri. Bet man tik tiešām nešķiet, ka tam tā ir jābūt vai ka tas būtībā tā ir. Drīzāk, man liekas (tas varbūt izklausīsies pēc stulbas sazvērestības teorijas), bet varbūt kādam/kaut kam ir izdevīgi, lai sabiedrībā šie priekšstati būtu dzīvi, un līdz ar to seksualitāte kļūtu par veidu, kā manipulēt.
Par to otru video – man arī kaut kas tajā visā tomēr īsti nepatīk, kaut arī es nespēju formulēt, kas tieši, es arī baigi neiedziļinājos viņu noteikumos, tāpēc nezinu, kā ir, bet tur man tāpat liekas šaubīgs ir abu pušu piekrišanas faktors. Bet varbūt tas vienk. man liekas tikpat amorāli kā piedrazot internetu ar citām (manā skatījumā) tāpat diezgan privātām dzīves detaļām.

Par to dalīšanos pieredzē es laikam tieši pēdējā laikā esmu ļoti mainījusi savu attieksmi (un pat diezgan apzināti pie šīs attieksmes maiņas strādājusi), tb – izvērsti runāt par savu depresiju vai kaut ko citu var obligāti nenozīmēt kaut kādu tīksmināšanos vai tamlīdzīgi – tas var nozīmēt, ka cilvēks ir gatavs dalīties savā pieredzē ar domu, ka kādam tā var palīdzēt (un tur ir milzīgas baiļu tonnas un kauns, kas jāpārvar), bet, man šķiet, ka reizēm to ir vērts darīt. Tāpēc jau es saku – trausla robeža – kad tu par kaut ko runā, jo vienkārši vēlies būt godīgs un patiess, un, kad tu jau nodarbojies ar pornogrāfiju (arī runājot par savu slimību, piemēram), man liekas – to tiešām ir teju neiespējami nošķirt.

Par mākslu – es arī esmu pilnīgi par to, ka ar būšanu jūtīgam ir daudz par maz, es tur velku analoģijas tikai tāpēc, ka brīžiem es tiešām mākslā saskatu kaut ko piedauzīgu (bet tur jau arī jautājums – kā tu vari zināt, kad tiešām ir piedauzīgi, bet, kad tie ir tevis paša aizspriedumi no sērijas „par šo mēs šitā nedrīkstam runāt, kāds autors ir samaitāts briesmonis”).
Bet jā – mani vienmēr ir nodarbinājis jautājums, vai pornogrāfija var būt māksla? :)
(Reply) (Parent) (Link)
[info]eschaton on June 19th, 2014 - 02:58 pm
nekādas industrijas un sistēmas nav jāreformē, jāreformē ir cilvēks.

galu galā, kāpēc tāds aizspriedums pret kristiešu dogmu?
(Reply) (Link)