19 June 2014 @ 01:42 am
 
Es te domāju un domāju par visu to pornogrāfijas lietu un saprotu, ka manā attieksmē pret to ir kaut kas ļoti iracionāls, ļoti saistīts ar ticību tam, ka pret otru cilvēku būtu jāattiecas kā pret nozīmīgu un cienījamu būtni, vēlams ar maigumu un iejūtību.
Man principā nešķiet, ka seksu nedrīkstētu padarīt par publiski pieejamu materiālu, proti, man vispār nešķiet, ka ir tādas tēmas vai lietas, kuras nedrīkstētu būt publiskajā telpā pieejamas/apskatāmas/apspriežamas.
Man būs ļoti, ļoti grūti šo paskaidrot (lielā mērā tāpēc, ka man tagad ļoti nāk miegs) – es neesmu pret seksu kā publiski pieejamu, bet es esmu tiešām pret pornogrāfiju, un pornogrāfijas elementus es saskatu ļoti daudzās lietās, arī tādās, kas ar seksualitāti (vismaz tieši) vispār nav saistītas. Kaut vai tiešām tajā, cik lielā mērā cilvēki ir gatavi padarīt savu dzīvi par ļoti detalizēti visiem pārējiem pieejamu sociālajos tīmekļos, tajā, kā dažādas lietas tiek atspoguļotas medijos, tajā, ko masu kultūra ir izdarījusi ar dažādām cilvēciskām jūtām un pārdzīvojumiem, kaut ko pornogrāfisku es tiešām saskatu arī mākslā (un es tagad nedomāju obligāti atklātas, detalizētas seksa ainas).
Es esmu par atklātību un dzīvošanu bez puritāniskiem aizspriedumiem, par to, ka patiesums un dalīšanās ir veselīgas un vērtīgas parādības. Un galu galā, ja cilvēki ir gatavi publiskot savu depresijas pieredzi vai bērnu kristību bildes, kāpēc viņi nevarētu publiskot seksu? Izpratne par privātumu, proti, kas ir dalāms ar apkārtējo pasauli un kas nē, taču tāpat ir subjektīva.
Tāpat es arī neesmu par kaut kādu kristīgo dogmu, ka sekss drīkst eksistēt tikai starp precētiem cilvēkiem, kuri ir gatavi visu atlikušo dzīvi pavadīt kopā un tamlīdzīgi. Manuprāt, tā ir ķermeņa bauda tāapt kā ēšana vai miegs, un cilvēki var gulēt, ar ko viņiem patīk. Un drīkst arī par to reflektēt.

Bet, man liekas, ka te ir ļoti trausla robeža – starp atklātību un patiesumu un tiešām pornogrāfiju ar visām tās negatīvajām iezīmēm.
Pornogrāfija ir nepatiesa (pēc būtības tas tā ir – jo tā ir inscenējums, tikai tāds, kas it kā pretendē uz patiesības statusu, un es tagad nerunāju tikai par seksu, bet tiešām – kāds taču ir inscenētājs, tātad šis kāds arī izvēlas uzstādījumus un galveno ideju, kas skatītājiem būtībā būtu jāuztver, tāad, pretendējot uz patiesumu, tas dod iespēju diezgan veiksmīgi manipulēt ar auditoriju un kultivēt vēlamos stereotipus un priekšstatus.

Jā, un par publiskumu – te tomēr ir iesaistītas vairākas puses, es esmu par to, ka, kamēr ir runa par cilvēku vienu pašu, viņš drīkst publiskot jebko, ko vien vēlas (tb – citi ir brīvi to ignorēt), bet saistībā ar seksa publiskošanu, mēs taču nekad nevaram būt droši, vai visas iesaistītās puses ir labprātīgi piekritušas. Un te es nonāku pie cieņas pret otru cilvēku kā vērtīgu, jūtīgu un respektējamu būtni.
Nezinu, tā ir kaut kāda iracionāla ētiskuma sajūta, proti, tāpat kā mēs nepubliskojam privātas vēstules vai telefona sarunas, nebūtu pareizi publiskot seksa video, kurā redzams, kāds, kurš tam nav piekritis. (lai gan – vai tiešām tas ir iracionāli, ka man tā liekas?)

Kopumā secinājums ir, ka, ja es būtu droša, ka porno industrijā eksistē ētikas principi un tie tiek ievēroti, man pret to nebūtu nekādi iebildumi. Nu, katrā ziņā, ne jau lielāki kā pret Laura Reinika vadītajiem tv šoviem, no kuriem galoniem līstošais prastums un vulgaritāte jau nu neliek justies mazāk neērti kā porno.

Moš, porno industriju vajag reformēt tāpat kā izglītības sistēmu.
 
 
( Post a new comment )
Eos[info]eos on June 19th, 2014 - 02:21 pm
Lūdzu nejaukt prostitūciju ar porno. Vidējā izglītība ir visiem pieejama, gandrīz visās Rietumu valstīs.

Pornogrāfijā nav tik traki kā cilvēku tirdzniecībā, tas tak diezgan skaidrs. (Un par cilvēku tirdzniecību man ir ziņas sakarā ar informāciju, kas nāk no valsts iestādēm, ar kuru darbiniekiem nācies kontaktēties)

Ja Latvijā glītas meitenes var strādāt Makdonaldā, tad arī ASV var(?).

Un darba līgums ir jāizlasa.

Es jau saprotu, ka Tu paņem to melnāko velnu un es argumentēju, ka tas vispār nav velns :D

Bet cilvēks tak 18 gadu vecumā varbūt apzinās, kur lien?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on June 19th, 2014 - 02:44 pm
Šis jau sāk izklausīties pēc „ja sieviete uzvelk īsus svārkus un iedzer ar svešu vīrieti, tad pati vainīga, ka viņu pēcāk izvaro” viedokļa.
Seksuālas vardarbības kontekstā es ļoti atbalstu viedokli, ka upuris (kā pisiholoģiskā pozīcija) vienmēr pamanīsies nonākt upura lomā (tb – tās sievietes bieži arī, ļoti iespējams, tiešām ir upuri pēc būtības), bet tas nekādā ziņā un nevismazākajā mērā neattaisno vardarbību pret otru cilvēku.
Un tas „vajag izlasīt līgumu”- nu, kamon, nevajag pornogrāfiju, lai cilvēks attaptos, ka ir parakstījis sev neizdevīgu līgumu, pats to nesaprotot (es zinu, ka te tulīt sekos – „vajag būt apdomīgākam” arguments), bet es jau saku - mana ētikas izpratne ir iracionāla – es esmu pret to, ka citu cilvēku nekompetence tiek ļaunprātīgi izmantota.
Un ir pietiekami daudz visādu video, kuros redzami meiteņu kastingi, kuru laikā izrādās, ka viņām ir jādara lietas, par kurām viņas iepriekš nav zinājušas, kas diezgan skaidri apliecina, cik tomēr daudz netīra un zemiska tajā visā ir.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Eos[info]eos on June 19th, 2014 - 02:52 pm
Par izvarošanu man ir skaidra nostāja - katram cilvēkam ir brīvā griba. Savukārt otram panākt izmainīt spēju kritiski domāt, lai meitene būtu mazāk spējīga pateikt skaidru "NĒ" ir nekrietnība vislielākajā mērā.

Man te vēl gribētos uzrakstīt, ka, lai arī nezinu perfekti likumdošanu (šovakar paprasīšu čomam juristam), tad uzskatu, ka ir normāli sadurt (gāzes baloniņu izmantot utt) vīrieti, ja viņš cenšas izvarot. Nodurt diez vai, bet sadurt gan. Lai neitralizētu.

Es Tev pilnībā piekrītu - ja cilvēkam A ir vaināk pieejamas info, kā cilvēkam B, tad cilvēks A var manipulēt. Un tā ir viņa sirdsapziņa, vai viņš to dara, vai nē.

No tāda kastinga tad var iet prom. Esmu ļoti agresīvi šajā ziņā noskaņota - cilvēka gods un pašcieņa teju pāri visam.



(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on June 19th, 2014 - 02:59 pm
Sieviete, kad viņu mēģina izvarot, noteikti domā „hm, tagad ir kritiska situācija, plāns A: es varētu mēģināt šo cilvēku sadurt, bet ļoti uzmanīgi, lai viņa dzīvībai nedraudētu briesmas, plāns B: es varētu viņam iepūst sejā gāzes baloniņu, kurš taču tepat uz galda mētājas”.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Eos[info]eos on June 19th, 2014 - 03:12 pm
Es nezinu par citām sievietēm, bet es trenējos cīņu sportos kopš sākumskolas, un kad situācija pienāca, tad bija:

kas Dievam patiktu labāk- plāns A: es šos trīs cilvēkus izsmērētu gar sienu? plāns B: zaudēt samaņu, lai sāp mazāk.
(Reply) (Parent) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on June 19th, 2014 - 03:18 pm
un man liekas ļoti naivi iedomāties, ka ir iespējams paredzēt, kā jūtas, domā un reaģē cilvēks tādā situācijā, tas ir afekts, nevis "ja šodien līs lietus, es paņemšu lietussargu" lēmums.

lai gan var jau būt, ka cilvēks var būt tik emocionāli stabils un sevi pazīt tik labi, ka tas ir tā, nezinu, bet katrā ziņā – lielākā daļa cilvēku noteikti nav kam tādam gatavi, (atvaino), bet šie Tavi spriedumi man tiešām liekas pamuļķīgi.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Eos[info]eos on June 22nd, 2014 - 03:37 am
Es noskaidroju pie jurista, ka par vīrieša nogalināšanu, pienākas līdz 2 gadi cietumā pēc panta par "neadekvāta spēka lietošanu".

Ja ir iespējams pierādīt afekta stāvokli, tad iespējams mazāks soda mērs - nosacīta brīvība atņemšana.

Man liekas, es labāk beigšu komentēt šo tēmu. Es dalos atklāti ar savu un savas māsas un savu paziņu dzīves pieredzi par to, kas notiek upuru galvās, un Tu izdari šādus secinājumus.

(Reply) (Parent) (Link)