08 October 2018 @ 02:23 am
 
Es vispār ļoti skumstu, ka Progresīvos neievēlēja. Visvairāk egoistiski skumstu par to, ka šajā valstī acīmredzami ir ļoti maz cilvēku, kuri domā līdzīgi kā es un šēro līdzīgas vērtības.

Un vēl man ir ļoti skumji par tiem cilvēkiem, kas neiet vēlēt. Bet ir tā, ka es viņus varu saprast, es domāju, ka ir tāda daļa, kas neiet, jo vienkārši viss pohuj, un tā vienmēr bijis, bet tāpat es domāju, ka ir tādi cilvēki, kuri vienkārši ir zaudējuši cerību, ka jebkas varētu mainīties, analoģija varētu būt n darba intervijas, pēc kurām tu tā arī to darbu nekad nedabū, un cik tad, galu galā, no cilvēka var prasīt (domāju, ka tās robežas ir dažādas). Un es pati dziļi sirdī esmu tāds "apvainojos un ignorēju" tips. Es vienkārši esmu tādā sociālajā lokā, kur neiet vēlēt būtu ļoti tricky izvēle, nu, jo būtu baigi par to jādiskutē, un vieglāk taču nobalsot. Un šogad bija par ko balsot. Un tāpēc sāp sirds. Bet es pilnīgi ticu, ka ir cilvēki, kuri vispār vairs neseko jebkādām priekšvēlēšanu kampaņām un taml.
Es neatbalstu neiešanu vēlēt, es nepriecājos, ka man pašai ir tādas tendences, pat ja es tās nerealizēju, bet es to saprotu, es saprotu, kas to var motivēt, un es domāju, ka vienu daļu nevēlētāju moralizēšana un niknums (pat ja pamatoti) nekad neaizsniegs, tikai liks norobežoties vēl vairāk.
 
 
( Post a new comment )
cukursēne[info]saccharomyces on October 8th, 2018 - 08:57 am
tomēr - vairāk nekā 20 000 cilvēku atbalsts ir vērā ņemami, turklāt tas nodrošina valsts finansējumu "Progresīvajiem" uz nākamajiem 4 gadiem. tas viss ir ļoti, ļoti svarīgi.
(Reply) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on October 8th, 2018 - 12:25 pm
Es to apzinos. Bet man vienalga ir skumji, jo es zinu, ka drīzumā nekas nopietni nemainīsies.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
cukursēne[info]saccharomyces on October 8th, 2018 - 12:37 pm
ņurr. jā, diemžēl reti kad lietas nopietni mainās drīzumā, un tas tiešām ir skumdinoši.

un tomēr, šis ir bijis nozīmīgs solis pārmaiņu virzienā, man ļoti gribas to atzīmēt, atzīt un atcerēties. turklāt nekur nav teikts, ka nebūs ārkārtas vēlēšanas, kur Pro būs vēl viena iespēja :D
(Reply) (Parent) (Link)
[info]fedrs on October 8th, 2018 - 09:21 am
Tāpat kā jebkuram cilvēkam ir brīva izvēle, par ko balsot, viņam ir izvēle, ko stāstīt savam "sociālajam lokam", un ko paturēt pie sevis.
Savukārt nebalsot ir vēl viena izvēle. Ļaudis, kuri ņemas melnu muti, sacerēdami arvien jaunus apvainojumus tiem, kuri nebalso, vai nu vēlas izšķīdināt savu atbildību lielākā masā, vai arī nespēj parēķināt dažus gājienu uz priekšu - nav nekāda garantija, ka tie, kuri nepiedalījās, būtu nobalsojuši tā, kā "pareizie" vēlas, un jel kā izmainījuši gala rezultātu. Bet, ja tomēr būtu mainījuši, ka tas nenotiktu par labu kādam citam.
(Reply) (Thread) (Link)
vārnu skaitītājs[info]saikne_neochin on October 8th, 2018 - 10:15 am
tieši tā - ir tiesības balsot un /vēl/ ir tiesības nebalsot.
nesaprotu, kāpēc tik sirsnīgi tiek kultivēts, ka nebalso tikai apātiski, bezcerības makti cirslīši. nepiedaloties vēlēšanās arī tiek pausts viedoklis.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on October 8th, 2018 - 12:23 pm
Es vienk. domāju, ka ir arī tādi, kas nebalso bezcerības dēļ. Un, pirms sākt nosodīt, ir vērts padomāt par motivācijām.

Es zinu, ka nebalsošana var būt attieksmes paušana. Atceros, ka pirmajās vēlēšanās, kurās es varēju piedalīties, es biju stingri nolēmusi nebalsot, jo nav par ko, bet tad mana draudzene mani tomēr pierunāja - jau vakarā uz iecirkņu sleģšanas laika pusi. Un es tagad reāli nesaprotu, kāpēc ļāvos pierunāties, es tāpat neatceros, par ko balsoju, jo man tas nebija svarīgi, es tāpat paļāvos uz otra viedokli, un kāpēc es ļāvu, ka cita cilvēka pārliecība "balsot ir pareizi, nebalsot - nepareizi" nostājas pāri manai pārliecībai, ka nav vērts?

Un es arī apzinos, ka daudzi, kas negāja vēlēt, droši vien, ja būtu gājuši, nemaz nebūtu balsojuši par to, ko es gribu, lai cilvēki balso.

Es domāju, ka cilvēki vienk. ir dusmīgi un izgāž dusmas kā parasti.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
cukursēne[info]saccharomyces on October 8th, 2018 - 12:39 pm
tas jau parādījās publiskajā telpā, ka šoreiz liela daļa tradicionālo ZZS vēlētāju vienkārši nevēlēja vispār, jo oligarhu sarunas tomēr bija viņus sašūpojušas.
(Reply) (Parent) (Link)
vārnu skaitītājs[info]saikne_neochin on October 8th, 2018 - 01:07 pm
bet publiskajā telpā valdīja tāds balsošanas kults, nedzirdēju nevienu sakām, ka nebalsos, jo, man liekas, ja to pateica skaļi uzreiz nokoda galvu :D
(Reply) (Parent) (Link)
aņa delovejevna[info]deloveja_kundze on October 8th, 2018 - 10:23 am
jā, skumji, bet ne pārāk. uz to ir jāskatās no otras puses: šis rezultāts ir soctīklu sasniegts. nu un pāris intensīvu kampaņotāju rezultāts, viens džeks vienpersoniski dabūja Progresīvajiem Ļaudonā pāri par 70 balsīm, kas ir dieeezgan iespaidīgi. uz budžetu, kas bija pie 30 000 eur, teju nekādu atpazīstamību pirms gada, un nevienas labi zināmas sejas - šis ir diezgan iespaidīgi. par mazpazīstamu partiju, kas atbalsta bēgļus, gejus un vispār ir ''geju un feministu bohēma'', ir diezgan cool.

bet par nebalsotājiem.. arī tur patiesībā ir vairāki citi aspekti, par kuriem vispār nebiju aizdomājusies. vēlēšanu aktivitāte lielā mērā korelē ar stabilitātes sajūtu. resp., pēdējās reizes, kad bija milzu aktivitāte, bija vētrains laiks. un tad, protams, ir tie, kuri nebalso, jo nav, par ko. mans bijušais politikas skolotājs vidusskolā šogad beidzot nobalsoja, jo bija, par ko (P). šī viedokļu vētra, kas šodien ir manāma, kurā nosoda tos, kas nav nobalsojuši pareizi, ir lielisks piemērs, kā ar labiem nodomiem ceļš bruģēts uz elli - tā jau viss forši, jāiet balsot, bet tikai par pareizajām partijām. kaut kā.. ne pārāk demokrātiski.
(Reply) (Thread) (Link)
Džedaju bruņiniece[info]kochka on October 8th, 2018 - 11:42 am
Šim "jāiet balsot, bet tikai par pareizajām partijām. kaut kā.. ne pārāk demokrātiski." es piekrītu. Tikai kaitina gadījumi, ja man pajautā, kāpēc balsoju par to un to, pastāstu par partujas cilvēkiem, kuriem ir pieredze, to uztver kā aģitāciju vai aicinājumu balsot par "pareizo" partiju. It kā mans viedoklis būtu kaut kāda autoratīva patiesība, kuru nedrīkst apstrīdēt. Vēl jāmācās pacietība diskutēt ar ļoti emocionāliem cilvēkiem.
(Reply) (Parent) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on October 8th, 2018 - 12:12 pm
Nu, es skumstu tā personiski. Kas attiecas uz to, ka es balsoju par P, tā ir brīnišķīga partija, un kampaņa soc.tīklos bija tiešām kruta, es ļoti priecājos, ka esmu viņus atbalstījusi, ka ir tie 2,5% utml. Es vienkārši negribu izlikties, ka es jūtos priecīgāka, nekā es jūtos, jo es vispār vairs negribu izlikties
(Reply) (Parent) (Link)
porcelāna lellīte[info]neraate on October 9th, 2018 - 01:14 am
es atkal brīnos ka man nav bēdu ka netikāt. es gan šoreiz maz sekoju kampaņām u.tml, noskatījos kādus 4? video pusminūte konkrētos jautājumos, bet man atkal ļoti patika šīs vēlēšanas ar to, ka man bija 4 varianti. 4! es zināju, ka visdrīzāk balsošu par PRO, un beidzot pa ļoti ilgiem laikiem to varēju izdarīt. nevis par kādu partiju, kas tiks un būs laba opozīcija vai par nacionāļiem, kam ir labi ministri, un kas man patiktu ja būtu relaksētāki cilvēktiesību jautājumos, bet nu labi. nav tādas ideālās partijas vai ne, bet mani ļoti iepriecina tas, ka man ir tik daudz domubiedru. procentos tas skaits nav liels, bet tie ir daudzdesmit tūkstošu līdzīgi domājošu cilvēku.
un tā kā nomainījās laba daļa deputātu, iekšā tika arī liberāli domājoši cilvēki no citām partijām un tādi, kas varbūt nav liberāļi, bet ir dedzīgi, esmu cerīga. turklāt šajos rezultātos diezgan precīzi atspoguļojas cilvēku simpātijas un vēlmes, neesmu dzirdējusi nevienu 'balsoju pret'/'negribēju, bet nobalsoju par ZZS, pats nezinu kā man tā stulbi sanāca'. t.i. cilvēki lēmumu bija apdomājuši

no nenobalsojušajiem zinu 4. visi gribēja, bet nevarēja. divus 83+ pievīla veselība, diviem citiem tas būtu bijis ļoti dārgs ceļojums nobalsot
(Reply) (Parent) (Link)
Džedaju bruņiniece[info]kochka on October 8th, 2018 - 12:00 pm
Kad vēlēšanu naktī apskatīju rezultātus, arī nedaudz saskumu -"mūsu" ir tik maz? Lai gan, kā jau minēts komentārā iepriekš partija nebija tik labi atpazīstama. Un mans tēvs pat bija gatavs balsot par Pro, bet tad atkal tik populārais aizspriedums - "tur jau nav cilvēku ar nopietnu pieredzi". Pat ja partijas mājaslapā atrodama informācija par kandidātiem. Galu galā partija rīkoja arī tikšanos ar cilvēkiem daudzās vietās. Tātad bija iespēja uzdot jautājumus, kliedēt neskaidrības. No otras puses, esmu par cilvēku brīvo gribu, varbūt tāpēc ar ģimeni pārāk daudz nerunāju par politiku. Lai gan tad atkal cilvēkiem būtu vairāk informācijas un lielākas izvēles iespējas, ja ar viņiem vairāk diskutētu, par ko balsot.
(Reply) (Thread) (Link)
Džedaju bruņiniece[info]kochka on October 8th, 2018 - 12:16 pm
Pēdējo teikumu var nedaudz pārprast, jo es neuzskatu cilvēkus par amorfu masu, kas paši nevar izlemt, tāpēc par viņiem jāparūpējas. Tikai to, ka sarunas ir svarīgas, ka ne vienmēr sava kautrīguma dēļ viss jāpatur pie sevis. Jo īpaši informācijas sabiedrībā.
(Reply) (Parent) (Link)
annuska[info]annuska on October 8th, 2018 - 03:06 pm
Tu drīksti skumt :) bet - es arī par viņiem balsoju un domāju, ka tas ir nākotnei. Mana nepilngadīgā meita arī būtu par viņiem un saka, ka daudzi jaunieši atbalsta pro, un pēc če
Trīne gadiem viņi jau ies vēlēt
(Reply) (Thread) (Link)
annuska[info]annuska on October 8th, 2018 - 03:07 pm
Pēc četriem gadiem
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on October 8th, 2018 - 04:18 pm
Jā, es tieši arī iestājos par savām tiesībām skumt un neveidot feiku opitmismu, jo es tādu nejūtu. Man vajag, lai lietas risinās ātri, jo es no tām ciešu. Ja siutācija nav tik slikta, tad, protams, ir vieglāk pagaidīt lēnas pārrmaiņas.

Bet super, ka jaunieši atbalsta Pro. Tatad kaut kāda cerība ir.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]krishjaanis2 on October 8th, 2018 - 07:30 pm
"Jaunieši" galvenokārt atbalsta KPV, JKP, reizēm pat NA. Grūti iedomāties, kāpēc lai kāds Latvijā dotu varu un atzīšanu geju, liberastu un bēgļu partijai, kura turklāt pārstāv 50 gadus novecojušas idejas (socdemokrātija, sevišķi Skandināvu mērcē, ir tik ļoti vakardiena). Bet nu labi, jūs varat priecāties arī par saviem 2%, uzdodot tos par "sadzirdētu" balsi un lielu izrāvienu. Krievu savienībai arī liels izrāviens un relevance, brīnišķīgi.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
pelnufeja[info]pelnufeja on October 8th, 2018 - 10:13 pm
Man vienmēr prieks, ja man ar saviem ierakstiem izdodas uzrunāt arī Tevi. :D

Es atbalstu liberāli orientētu soc.demokrātiju, uzskatu, ka Skandināvija daudzējādā ziņā ir ļoti labs paraugs. Un daudzi jaunieši par laimi nav homofobi atšķirībā no Tevis.
(Reply) (Parent) (Link)