Martins ([info]mat) rakstīja,
@ 2012-06-03 22:51:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:airēt

Airēšana
Ja tā padomā, tad vakar aizvadītajās sacensībās bija viena no pamatīgākajām slodzēm, kas ir bijušas pa ilgu laiku. Faktiski 4 ar pusi stundas bija lielāka vai nedaudz mazāka slodze gandrīz bez apstājas.
Faktiski tikai kādas 2 reizes izlaidu ritmu - pirmajā reizē - vilku atpakaļ jaku, jo sāka līt, pirms starta likās, ka būs saulains un jakā būs karsti. Otru reizi vajadzēja pārnest laivu, tad pēc pārnesiena, pāris reizes uzairēju un tad gan no kabatas izvilku snikeru, lai iebāztu un mutē - tālāk sažļambāt jau varēja airējot. Pat brīžos, kad vajadzēja iebāzt trubiņu mutē, lai padzertos, airēju ar vienu roku un tas arī parasti bija - 1,2 vēzieni.
Pēc divu stundu airēšanas gan kļuva smagi un vairs nevarēju turēt tādu tempu, lai vismaz vilktu līdzi 1. vietai. Lai gan vidējais ātrums bija labāks kā pēdējos treniņos.
Pašsajūta pēc finiša gan bija nekāda. Rokas smagas, muguru arī labi jūt.
Šodien gan ir labi un pašsajūta laba.

Tagad vienīgi jāizdomā, kā vēl var cīnīties ar 1. vietu, jo pa sānvēju un pavēju mēs diezgan atpalikām, bet iestājoties pretvējam pamatīgi pievilkām, būtu bijis vairāk pretvējš, tad būtu pavisam labi un varētu pievilkt vēl vairāk, bet diemžēl nebija. Moš jāņem nedaudz lielākas lāpstas, kas ļaus uzlabot iespējams ātrumu.



(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]mat
2012-06-04 19:41 (saite)
Nu no vienas puses airu mainīšana paņem laiku, bet no otras puses tas ļauj turēt krietni lielāku tempu. Apmēram vienādi nogurst rokas, kā arī nav jāpielieto bremzēšana, lai laivu noturētu taisni. Šajā reizē es pat teiktu, ka man bija žēl, ka nebija kārtīgs pretvējš, jo tādos apstākļos varētu Juriju arī mēģināt nokost. Ja iebraucot Mangaļu kanālā Jurijam zaudējām kādus 200m, tad braucot ārā tie bija vairs kādi 50m. Sāniskajos viļņos ar nedaudz piesmeltu laivu nevarējām turēt šādu pašu mainīšanas tehniku, jo laiva gāja šķērsām un tad Jurijs atrāvās.
Šādi mainot ir jāspēj turēt 60+ vēzieni minūtē, kamēr ar garajiem airiem tie ir 30-40. Amerikā pro maratona canoisti brauc tikai ar šādu tehniku. Best ever čoms, kas ļoti ilgus gadus tur visus vinnēja brauc ar 80 vēzieniem minūtē. Šogad Vohandos čehi ar pro laivu un 60 vēzieniem minūtē vienkārši visiem pabrauca garām. Viņiem gan arī lāpsta ir par 3/4 colām platāka kā mums.
Startā, kur mēs turējām pāri 60 vēzienus minūtē viens no blakus kajaka teica, ka mēs nebraucot sprintā, bet gan maratonā. Es nezinu, kurš tas bija, bet viņš finišēja aiz mums :D
Pēdējos divos kilometros vēl paņēmām "sprintu", lai kajaks, kas brauc aiz muguras, finišē aiz muguras, un mainījām puses ik pa 8 vēzieniem. Ātrums labs - ap 8.2 km/h un arī ātruma svārstība ļoti minimāla.

P.s. Braucot ar sliktāku laivu kā Jurijam, lāpstām mazākām kā Jurijam, Juriju nevar uzvarēt ar tādu pašu tehniku kā viņš airē ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

:)
[info]sursurs
2012-06-04 20:02 (saite)
nju skaidrs, ka izpētījis esi pamatīgi :) Stc - laivu var stūrēt arī nenobremzējot - bet to gan jau arī esi skatījies..
Protams, par kombināciju sānviļņi + kanoe neko nezinu :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mat
2012-06-04 20:08 (saite)
Ja jau daram lietas, tad daram lietas.
Laivu nevar stūrēt nebremzējot. Tas, kas ir tā saucamais J-stroke, sevī satur arī bremzējošo elementu. Tas nav tā, ka brutāli bremzē, bet tikai pavisam nedaudz paturi airi ūdenī, lai minimāli piestrīķējot bremzētu. Otra iespēja ir, ka ir ļoti vienlīdzīga priekšējā airētāja labā roka ar aizmugures airētāja kreiso roku. Bet, manuprāt, to nevar izturēt tik lielā gabalā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?