Martins ([info]mat) rakstīja,
@ 2009-05-12 13:17:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:pardomas

Šodien dzirdēju normālu domu par to, ka demokrātija nekam neder. Respektīvi, demokrātijā pēc būtības lielākā vara pieder cilvēkiem, kuri nav pietiekami izglītoti. Šos cilvēkus ir, manuprāt, daudz vienkāršāk kontrolēt un vadīt, kas nozīmē, ka pie varas nenonāk cilvēki, kuri patiešām varētu veidot labāku sabiedrību, bet cilvēki, kuri spēj labāk pārliecināt šo masu. Tagad arī tiek runāts par izglītības un zinātnes nozīme valsts attīstībā, taču masas jau šo nozīmi visdrīzāk pārāk neizprot. Toties pabalsta samazināšanu vai slimnīcas slēgšanu izprot daudz labāk, jo tas sagādā tūlītējas neērtības.

Varbūt vajadzētu ieviest balsošanas kvalifikācijas testu? Automašīnai vajag vadīšanas apliecību, lai parādītu, ka neapdraudi pārējo sabiedrību, tad kāpēc vēlēšanām nevajag šādu apliecību, jo var taču ievēlēt cilvēku, kuram nav pārāk labi mērķi, kas pēc būtības var apdraudēt visu sabiedrību?



(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]ee
2009-05-12 14:08 (saite)
"masas jau šo nozīmi visdrīzāk pārāk neizprot", wdf?

Ja nav ko ēst un nav kur dabūt medicīnisko palīdzību vai citu ārkārtas masas jau šo nozīmi visdrīzāk pārāk neizprot, par ko 'masas' ir maksājušas nodokļus, tad kāda gan ir nozīme zināteni un izglītībai, no kā 'masas' var arī pretī nekad neko nedabūt?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]mat
2009-05-12 15:14 (saite)
Ir runa par ērtumu. Ērtāk ir aiziet uz slimnīcu, kas ir blakus, nekā braukt uz slimnīcu 10km attālumā. Medicīniskā aprūpe tiek nodrošināta, taču tā nav tik ērta cik iepriekšs.

Protams, kāda nozīme izglītība, kuru kāds nav apguvis? Varēja taču mierīgi bez izglītības strādāt par celtnieku un pelnīt 2x vairāk nekā cilvēki, kuri kaut ko baigi ir mācījušies. Tagad šie celtnieki vēl papildus var saņemt kādu laiku neadekvāti lielus pabalstus un sūkstīties, ka dzīve šeit ir slikta.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ee
2009-05-12 15:28 (saite)
Tev tiešām liekas, ka mazajai Latvijai ir nepieciešamas tik daudz augstākās izglītības iestādes? Tev tiešām liekas, ka zināšanu apjoms, ko lielā daļā no tajām iegūst atbilst augstākajai izglītībai? Tev tiešām liekas, ka mazajai Latvijai vajag tik daudz cilvēkus ar pseido-augstāko-ilzglītību.. visādus ekonomistus, sociologus, pr-istus un ko tik vēl nē, kas reālu darbu darīt neprot un negrib?

Tur ārā, ārpus Raiņa 29, ir pavisam cita dzīve...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]x_girl_y
2009-05-12 16:04 (saite)
Vai Latvijai ir vajadzīga neizglītota, maza, nekompetenta melno darbu darītāju tauta, kas visu dārgo ir ar mieru pārdot lielajām valstīm (izcirtīsim mežus, pārdosim cilvēkus, atdosim rūpnīcas utt. darīsim vieglāko, jo paši jau nespējam nedz ražot, nedz attīstīties) ?
Pareizi! Kļūsim aizvien aprobežotāki, neizglītotāki un mirsim nost savā mazajā, nevarīgajā Latvijā un gaidīsim lielo, vareno tautas glābēju Lāčplēsi, kurš noteikti kādreiz nāks un izglābs mūs!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ee
2009-05-12 16:10 (saite)
Ko nozīmē 'nekompetenta melno darbu darītāju tauta'?

Tāpēc jau arī sanāk visu esošo dot prom, jo 'kompetentā, tauta, kur katram 5 augstākās izglītības' rokas kustināt neprot, jo amatus neviens nemācās.. visiem tik 'augstāko' izglītību vajag, jo tad darbus došot tāpat, par to vien, ka papīrs ir..

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]x_girl_y
2009-05-12 16:24 (saite)
Nē nu par tādiem "gudrīšiem" es vispār nerunāju. Tie, kas neko nevēlas un negrib iemācīties , vispār nesaprotu, ko viņi tajās augstskolās dara. Vieglāk diplomu ir nopirkt nekā tos gadus blandīties pa augstskolu neko nedarot. Un starp citu, jā, ekonomistu mums ir pa pilno, pārprodukcija, bet tajā pašā laikā reālu speciālistu ekonomistu analītiķu un specializētu cilvēku, kas to lietu tik tiešām izprot un spēj sakārtot, nav. Visi apstājies pie mazumiņa, lai būtu diploms diploma pēc, nevis vēlas reālu izglītību un zināšanas. Tur jau ir vainīga cilvēku pašu attieksme nevis izglītības kvalitāte. Tas, kurš neko negrib, neko arī neiemācīsies.

Bet arī amatos var iegūt augstāko izglītību, vai vismaz profesionālo. Pati mācos amatu un kustināt rokas arīdzan protu un uz augstāko izglītību arī tiecos.

Te jau būtu jārunā par cilvēku attieksmes problēmām, nevis izglītības kvalitāti un drīzāk jādomā par stingrākiem kritērijiem, pārbaudījumiem, kam īsti to diplomu maz vispār drīkst dot un kam ne. Nevis tagad ņemam un slēdzam pusi izglītības iestāžu. Pasniedzējus ņemam nost - nevajag. Studentiem redz tagad studiju laikā vispār nevajadzētu strādāt. Ņemam nost arī stipendijas. Un tad lūk rezultāts - ja tu gribi izglītoties tad reāli par ko dzīvot tev nebūs. Un tad jau problēmas atkrīt. neviens negribēs un neizglītosies. Arī amatus neapgūs (jo tas jau arī ir par valsts budžetu). Un galu galā es nezinu kādu spožu nākotni tas mums sola.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ee
2009-05-12 16:47 (saite)
Jāslēdz nevis puse, bet vismaz 2/3 augstākās izglītības iestādes Latvijā. Un kvalitāte jāuzlabo netikai paliekošajās augstākajās, bet pat vairāk - pamata, vidējā un arodu izglītības iestādes. Jā un, jāatceļ noteikums, ka ar nesekmību var tikt vidusskolā, bet nevar arodskolās.
Augstākai izglītībai ir jābūt vai nu par maksu, vai arī ar noteikumu, ka, ja mācies budžetā, tad pēc beigšanas vismaz gads ir jāatstrādā kādā valsts iestādē vai valsts zinātniskā iestādē, ko var darīt paralēli studijām..
Ai, vispār, ieceliet mani par izglītības ministru, visu sakārtošu! :))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]x_girl_y
2009-05-12 16:56 (saite)
Manuprāt tas, ka izglītība ir par maksu, tas jau ir viens no galvenajiem klupšanas akmeņiem - jo tas nozīmē, ka to var iegūt jebkurš, kuram varbūt pat nav ne mazākās vēlēšanās mācīties, nav sekmības, vai attiecīgo zināšanu. Lūk budžeta vietas rada to konkurenci un parāda kuri ir spējīgākie un gribošākie mācīties.
Bet diemžēl baidos, ja arī uzlabotu tā teikt izglītības kvalitāti, ko arī, protams, būtu jādara, vienalga atradīsies cilvēki, kas tam visam izšļūks cauri neko nedarot. Tajā attieksmē un domāšanā cilvēkiem ir tās lielākās problēmas.
Bet vispār, jā - piesaki savu kandidatūru un sakārto izglītības sistēmu, valsti ar pie reizes derētu! :D Mēs par tevi balsosim! ;))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mat
2009-05-12 17:12 (saite)
Problēma nav maksāšanā. Problēma ir faktā, kā ir sakārtota visa izglītības sistēma. Vienkārši ir uzstādīti pārāk zemi kritēriji. Tie paši, kas tevi apmāca, arī izsniedz diplomu. Pat, ja notiktu kāda rotācija, tad nekas baigi nemainītos, jo LV ir vienkārši pārāk maza un viss tāpat visdrīzāk paliktu kaimiņu būšanas līmenī.

Turklāt, tālāk ir nākamais solis - cik liels ir pieprasījums pēc patiešām kvalificētiem speciālistiem? Lielajās kodēšanas firmās LV nevajag overqualified strādniekus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mat
2009-05-12 16:20 (saite)
Pareizi ir - darīsim vieglāko - iegūsim pseido-izglītību, jo tā ir vienkāršāk. Turklāt, šādi var sākt jau normāli dzīvot vēl neiegūstot to ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]x_girl_y
2009-05-12 16:32 (saite)
Nea. Nepareizi tu mani saprati. Un es pati netiecos uz nekādu pseido izglītību, bet godīgi gribu apgūt amatu, kas man pašai interesē un ko mana konkrētā augstskola spēj man iemācīt kvalitatīvi. Un tavai zināšanai es nemaz nevaru sākt normāli dzīvot un strādāt savā specialitātē, neiegūstot diplomu. Un diploms man ir tikai praktisku iemaņu un teorijas, reālu zināšanu spējas izmantot praksē apliecinājums. Un arī pēc šī diploma iegūšanas man vēl būs jānokārto pārbaudījumi, lai es tiktu pie licences.
Takā es tikai atbalstu tos cilvēkus, kas reāli grib kko darīt, iemācīties un spēt nevis sēdēt mājās un adīt. Un tādu cilvēku man tomēr gribētos domāt, ka nav mazums. Var jau būt, ka es maldos spriežot tikai pēc sevis.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mat
2009-05-12 17:03 (saite)
Damm, es taču beigās pieliku ";)".

Cilvēkiem ir nepieciešams piedāvāt iespējas - mācīties un apgūt, jo reizēm viņi vienkārši paši nav spējīgi tādas radīt. Cilvēki, kas šādas iespējas gribētu izmantot droši vien jau arī atrastos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]x_girl_y
2009-05-12 17:07 (saite)
+1 :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mat
2009-05-12 16:08 (saite)
Pirmkārt, es nekur nerunāju par pseido-augstāko izglību. Tas, ka augstskolas ir par daudz ir skaidrs. Tieši tāpat ir arī apšaubāma izglītības kvalitāte. Taču apšaubāma ir ne jau tikai augstākā izglītība, tāpat ir jāpadomā par izglītību pirms tam.
Bet atņemot līdzekļus visām augstskolām situācija diez vai uzlabosies.

Turklāt, tēma nebija par izglītības sistēmu, bet gan par to, ka vidējais latvietis bieži vien ne pārāk labi izprot valstī notiekošo un ir salīdzinoši viegli ietekmējams ar mēdiju palīdzību, kas liek domāt vai šāds cilvēks ir spējīgs adekvāti nobalsot.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ee
2009-05-12 16:14 (saite)
Kā Tev liekas, cik Latvijā ir augstskolas un cik programmas tajās, kurās augstākā izglītība tiešām arī ir Augstākā?

Es zinu, ka tēma nebija par izglītības sistēmu. Tas Tavs pašpārliecinātais teikums par izglītības un zinātnes nozīmi vienkāršajai masai vienk. iekrita acīs... tāpēc piesējos :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mat
2009-05-12 16:26 (saite)
Neesmu kompetents atbildēt uz šādu jautājumu. Tādas noteikti ir, domāju, ka kapteiņus LV varētu apmācīt labi. Citādi ir grūti atbildēt.
Turklāt, cik programmās tās teorētiski ir augstākās un praktiski ir kā ir. Cik gadījumos vaina ir mācībspēkos un cik gadījumos vaina ir studentos, kas nevēlas pietiekami piepūlēties? Ja maksā par vienu studentu, tad programma ir tikai daļēji ieinteresēta sagatavot pietiekami kvalificētu studentu.

Tas, ka pie mums reizēm ir pseido-augstākā izglītība tikai pasliktina izglītības un zinātnes nozīmi vienkāršajai masai - jo tur jau neko nemāca.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?