Martins ([info]mat) rakstīja,
@ 2007-12-14 13:48:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:pardomas

Man patīk, ka jau n-tos gadus visi baigi kladzina, ka mūsu lielākais kapitāls ir prāts un izglītība. Vienīgi žēl, ka visiem šiem vārdiem līdzi nav sekojuši arī darbi. Tā arī īsti neredzu, ka būtu kaut kādas baigās iespējas šobrīd Latvijā radīt ar prātu pievienoto vērtību.

Vai tiešām ir grūti uztaisīt pa kādiem 50-100 miljoniem normālu zinātnisko centru, kur tad arī tiktu radīta kaut kāda intelektuālā pievienotā vērtība? Turklāt katru gadu atrast kādus 10-15 miljonus tā uzturēšanai arī droši vien varētu.



(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]cadeau
2007-12-14 23:37 (saite)
Es pirmajā kursā biju tā kaitinošā teicamniece. Bet, ka daudz atcerētos to, ko mācījos nevar teikt, jo praktiski tas viss ir pa tukšo - tikai izpratnei par fizikālām parādībām un procesiem u.tml., kas gandrīz nekur netiek pielietots. Izpratne ir, bet konkrēta pielietojuma nav.

Jā, atsevišķos priekšmetos derētu vairāk mājas darbu, bet, ja tagad jau grūti tik ar visu galā, tad nezinu, kā būtu ar vēl lielāku noslogotību. Bet tā jau ir - tik ļoti pierasts slinkot un maz darīt, ka nopietnāka slodze šķiet šausmas. Ja būtu jādara es darītu. Bet ierosināt vairāk uzdevumu nav vietā - paši var palasīt un padomāt atsevišķus variantus, kas būtu jāmaina, jādara vai jārēķina, ja kaut kas tiktu mainīts uzdevuma sākuma nosacījumos...

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mat
2007-12-15 10:43 (saite)
Man bija apgriezts process, jo pirmajos kursos bija vēl ieradums no skolas laikiem, kad varēja ar ļoti minimālu piepūli iegūt pietiekami labas atzīmes. Tagad man ir nedaudz žēl, ka es kārtīgi nemācījos dažos priekšmetos. Izpratne un domāšana ir pats vērtīgākais, ko var iegūt universitātē.

Atnāksi mājās un padomāsi kādu uzdevumu vai arī paskatīsies kaut ko interesantu? Cilvēks ar augstu pašmotivāciju arī kaut ko izdarīs, bet citi izdarīs ļoti ierobežoti. Turklāt, šādiem gadījumiem ir ļoti laba pieeja - neobligāti mājas darbi. Gribēsi mācīties, tad arī tos izpildīsi, negribēsi nepildīsi, toties būs kaut kas, ko var pildīt. Ar slodizi ir tāpat ka anektdotē par zemnieku un muižņieku. Muižņieks uzaicina zemnieku paēst. Iedot kartupeļus. Zemnieks paēd un muižnieks jautā vai ir gana, zemnieks saka, ka ir paēdis. Pēc tam uzliek uz galda gaļu, zemnieks protams ēd vēl. Atkal jautā vai ir paēdis, zemnieks saka, ka ir. Tad nu muižnieks uzliek vēl saldo, ko zemnieks protams atkal ēd. Tad nu muižnieks ņem un noper zemnieku, jo tas ir melojis, ka ir paēdis. Pēc tam zemnieks uzaicina muižnieku ciemos, pieber kasti ar akmeņiem un jautā vai ir pilna, muižnieks saka, ka ir. Šis ņem un pieber klāt vēl smiltis, atkal muižnieks saka, ka kaste ir pilna, beigās uzlej vēl ūdeni. Beigās zemnieks noper muižnieku par melošanu un saka, ka nav nemaz tik viegli pateikt, kad tas vēders ir pilns un kad tur vēl kaut ko var ielikt iekšā. Tieši tāpat, manuprāt, ir ar mājas darbiem un slodzi. It kā ir daudz, bet noteikti varētu pavilkt arī nedaudz lielāku :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]cadeau
2007-12-15 11:20 (saite)
Kā reizēm... Paskatos uzdevumus vai palasu daiļliteratūru. Man motivācija var uznākt pēkšņi un tikpat pēkšņi pazust. :) Bet katram jau savādāk. Kādas katram prioritātes un mērķi.
Jā, slodzi varam izturēt daudz lielāku nekā sākotnēji šķiet.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mat
2007-12-15 15:03 (saite)
Jā, motivācija var uznākt, bet ja nav iedoti uzdevumi, tad motivācija var uznākt, neatrast darbu un aiziet. Jo oficiālāki ir uzdevumi, jo oficiālāka ir iespēja saņemt feedbaku par uzdevumu izpildi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]cadeau
2007-12-15 17:57 (saite)
Tev laikam tā ir bijis. Man bijis tikai, ka ir uzdevumi, un tad jau pēc laiciņa atnāk motivācija. Ja nav uzdevumu, tad motivācija ir darboties citā jomā. Man pašai patīk papildus rēķināt, bet tikai tad, ja oficiāli nav uzdots daudz uzdevumu.
Bet šoreiz Tevi neuztveru.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mat
2007-12-15 18:09 (saite)
Normālā gadījumā atrisinot uzdevumu ir nepieciešama arī konsultācija par uzdevuma atrisinājumu. Ja uzdevums ir bijis uzdots, tad var arī iet un prasīt pasniedzējam, kas ir labi šī uzdevuma risinājumā un kas nav tik labi. Ja uzdevumu esi atradisi pats kaut kur, tad vispirms ir jāpanāk, lai pasniedzējs vispār skatītos, kas tajā uzdevumā ir prasīts, lai varētu saprast šo risinājumu. Turklāt, reti kurš pasniedzējs vispār izsludina savu konsultāciju laiku.
Motivācija darboties citā jomā jau nav nekas slikts. Tas ir tikai pozitīvi. Daļa formālo mājas darbu ir tiešām formāli, jo nav nekāds izaicinājums tos pildīt. Formāli var izpildīt un saņemt šos punktus. Taču tas aizņem laiku. Rezultātā pēc tam vēl meklēt sarežģītākus uzdevumus, pildīt tos un vēl kādu meklēt, lai tas tos arī paskatītos un pārbaudītu. Šādai lietai vajag pietiekami lielu pašmotivāciju.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]cadeau
2007-12-15 18:53 (saite)
Nē, es zinu pati, kad uzdevums ir pareizi atrisināts un kad nav.
Mums visiem pasniedzējiem ir konsultāciju laiki.

Tev jau noteikti ir milzum liela pašmotivācija!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mat
2007-12-15 19:27 (saite)
Matemātiskie uzdevumi ir nosacīti vienkāršāk validējami, bet tai pašā laikā lietas var pierādīt plātoties ar rokām un var stingri matemātiski pierādīt.

Ja man būtu liela pašmotivācija, tad būtu ļoti labi. Pazīstu vienu cilvēku, kam ir milzum liela pāsmotivācija.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]cadeau
2007-12-15 19:41 (saite)
Tad ņem piemēru no tā cilvēka!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mat
2007-12-15 20:30 (saite)
Iespēju robežās jau esmu ņēmis.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]cadeau
2007-12-15 20:48 (saite)
Veiksmi lielās pašmotivācijas meklējumos!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?