chatsurmatable - [entries|archive|friends|userinfo]
lilja_brik

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Sep. 23rd, 2019|10:02 am]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
ko es domāju, sakot, ka vēlos dzīvot poliamorā un sex-positive kultūrā?

es ar to domāju kultūru, kuras primārā fiksācija un visu lietu mērs NAV sekss.

Līdz ar to arī - no tā izrietošās ēnas, proti, greizsirdība, bailes, nodevība (Pārgulēt ar Citu kā augstākais nodevības punkts), naids pret savu ķermeni, riebums pret citiem ķermeņiem, melošana, krāpšana, rūpīgi slēpts kauns un vaina, kas ir saistīti ar seksu, apsēstība ar ķermeņa ārējo izskatu un tā attēlojumu 2D medijos.

citreiz grūti noticēt, kā mēs vispār kuģojam pa dzīvi ar šo bagāžu


(es esmu pirmā starp poliamorijas atbalstītājiem, bet, ja domājat, ka es varētu deitot ar vairākiem cilvēkiem vienlaikus un nebūt greizsirdīga, ja viņi dara to pašu, tad tā tas nav. es esmu uzaugusi šajā pašā sex-negatīvajā kultūrā un mana drošības sajūta ir viegli salaužama, es vēl tikai ar to dīloju un vēroju, par to runāsim citos ierakstos. manu teoriju savienojamība ar praksi beidzas pie tā, ka es nevēlos, lai man melo, un esmu gatava uzklausīt īstenību).
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]snauts
Date:September 23rd, 2019 - 11:23 am
(Link)
No indivīda viedokļa jau protams ir baigi feini dzīvot tādā poliamorā kultūrā, bet poliamoras kultūras rada mazāk pēcnācēju, tāpēc ilgtermiņā tiek izkonkurētas un izmirst.
[User Picture]
From:[info]lilja_brik
Date:September 23rd, 2019 - 11:50 am
(Link)
screw ilgtermiņš
[User Picture]
From:[info]snauts
Date:September 23rd, 2019 - 12:11 pm
(Link)
until ilgtermiņš screws you
(bet cepums par konsistenci)
[User Picture]
From:[info]lilja_brik
Date:September 23rd, 2019 - 12:28 pm
(Link)
:D
[User Picture]
From:[info]usne
Date:September 23rd, 2019 - 01:46 pm
(Link)
Mums vairošanās vispār vairs nevar būt prioritāra, šī planēta ir pārapdzīvota.
[User Picture]
From:[info]snauts
Date:September 23rd, 2019 - 01:54 pm
(Link)
- Kalifornijas kondors ir uz izmiršanas robežas.
- Pohuj, pasaulē tā jau putnu ir par daudz.
[User Picture]
From:[info]usne
Date:September 23rd, 2019 - 02:10 pm
(Link)
Nu lūk, būtu mazāk cilvēku, būtu vairāk vietas putniem.
[User Picture]
From:[info]snauts
Date:September 23rd, 2019 - 02:49 pm
(Link)
Cilvēki (kultūras) kas maz vairojas nevis risina pārapdzīvotības krīzi, bet gan atbrīvo vietu priekš cilvēkiem (kultūrām), kam vairošanās ir prioritāte.
[User Picture]
From:[info]usne
Date:September 23rd, 2019 - 02:51 pm
(Link)
Tie visi ir cilvēki un ir vienalga, kuri paliek pēdējie.
[User Picture]
From:[info]snauts
Date:September 23rd, 2019 - 03:03 pm
(Link)
Man liekas, ka mēs runājam par divām dažādām lietām. Es necenšos pateikt, ka poliamorija ir slikta vai arī, ka to nevajadzētu darīt. Es cenšos pateikt, ka sapnis dzīvot poliamorā kultūrā ir labākajā gadījumā īstenojams īslaicīgi.
[User Picture]
From:[info]usne
Date:September 23rd, 2019 - 03:22 pm
(Link)
Tas, ko es Tev cenšos pateikt ir tas, ka cilvēces problēmu loks pēdējos gadsimtos ir drusku mainījies un līdz ar to jāpāčeko vērtību sistēma, izdarot secinājumus.
[User Picture]
From:[info]snauts
Date:September 23rd, 2019 - 03:34 pm
(Link)
Un novirzoties no tēmas es tev atbildu, ka ja tikai daļa no cilvēces pačeko un pamaina savu vērtību sistēmu, un pēc tam iznīkst, tad iznākumā tas neko nemaina.
[User Picture]
From:[info]usne
Date:September 23rd, 2019 - 03:47 pm
(Link)
Jā, tas ir atbalstāms un konstruktīvs veids kā iztikt bez kara un kolohausta.
[User Picture]
From:[info]snauts
Date:September 23rd, 2019 - 03:51 pm
(Link)
Es tevi nesaprotu.
From:(Anonymous)
Date:September 24th, 2019 - 01:31 am
(Link)
"kolektīva cilvēkdzimuma izbeigšanās ir konstruktīvs veids, kā iztikt bez kara un holokausta"
[User Picture]
From:[info]lilja_brik
Date:September 23rd, 2019 - 03:02 pm
(Link)
+1
From:(Anonymous)
Date:September 24th, 2019 - 01:30 am
(Link)
nihilisms
[User Picture]
From:[info]jim
Date:September 24th, 2019 - 12:15 am
(Link)
no kurienes tev ir pieņēmums, ka poliamoras kultūras rada mazāk pēcnācēju?
[User Picture]
From:[info]snauts
Date:September 24th, 2019 - 06:15 am
(Link)
No to retuma un īslaicīguma.
[User Picture]
From:[info]snauts
Date:September 24th, 2019 - 06:34 am
(Link)
Arī man pazīstamajiem poliamorajiem draugiem nevienam nav bērnu.
From:(Anonymous)
Date:September 23rd, 2019 - 01:37 pm
(Link)
Mani novērojumi ir tādi, ka poliamorija jeb brīvās attiecības ļoti daudziem strādā tikai līdz brīdim, kad neviens neko neredz un neko nerunā. Tas principā liekas vienkārši veids, kā, maskējoties aiz poliamorijas, otru vienkārši krāpt. Bet tad, kad jāierauga acu priekšā cilvēks, ar kuru dali kādu no saviem partneriem vai, nedod dievs, jāvēro viņu dinamika, dažiem šis kāršu namiņš stipri ātri sabrūk. Domāju, ka tieši šīs nerunāšanas dēļ.

Un tad ir dzirdēts par brīvām attiecībām, kurās primārie partneri novelk robežas, bet tāpat ļauj otram tikties un mīlēt un iemīlēties citos cilvēkos, bet vienmēr par to pirms un pēc tam parunājot. Un tas strādā, un liekas pat ļoti cieņpilns veids, kā ļaut katram būt gluži vienkārši cilvēkam, kurš mīl nevis ekskluzīvi, bet cilvēkus kā tādus.
[User Picture]
From:[info]lilja_brik
Date:September 23rd, 2019 - 02:53 pm
(Link)
Poliamorija nav tas pats kas atvērtās attiecības. Poliamorija es pat teiktu tā ir sabiedrības iekārta.
From:(Anonymous)
Date:September 23rd, 2019 - 04:49 pm
(Link)
Sabiedrības iekārta, kurā visi mīl visus, katru savā veidā un ar mīlestību nesaprot tikai seksuālu iekāri?
[User Picture]
From:[info]lilja_brik
Date:September 23rd, 2019 - 05:05 pm
(Link)
varbūt sāksim ar netiesāšanu un atklātu komunikāciju, un tad jau redzēs, kas sanāks, nav nekāda spiediena neko baigi arī mīlēt.
From:(Anonymous)
Date:September 24th, 2019 - 01:32 am
(Link)
kāpēc nav jātiesā?
From:[info]otrkart
Date:September 25th, 2019 - 08:10 am
(Link)
Tomēr tieši tad, ja baigi mīli, poliamorija sāk justies shady.
[User Picture]
From:[info]lilja_brik
Date:September 25th, 2019 - 10:19 am
(Link)
poliamorija neizslēdz monogāmiju, aseksuālismu un bērnu neesamību, kamēr monogāmija izslēdz šīs visas kā slimas vai negodīgas vai nožēlojamas. poliamorija galvenokārt nozīmē komunikāciju un godīgumu pret īstenību
From:[info]otrkart
Date:September 25th, 2019 - 01:35 pm
(Link)
Tas izklausās lieliski, bet poliamorija tam ir mulsinošs nosaukums. Nu, līdzīgi kā feminisms, par ko vienmēr jāpiebilst, kā to lieto un kas kuram zem tā ierakstās.
[User Picture]
From:[info]french_mime
Date:September 23rd, 2019 - 03:09 pm
(Link)
Actually that makes sense

"honesty and realism in respect of relational nature of human beings — "since so many people are already non-monogamous, why not develop a non-monogamy that is honest, responsible and socially acceptable? … It seems weird that having affairs is OK but being upfront about it is rocking the boat.""
[User Picture]
From:[info]lilja_brik
Date:September 23rd, 2019 - 03:15 pm
(Link)
Xactly
From:(Anonymous)
Date:September 23rd, 2019 - 04:54 pm
(Link)
Kaut kur bija tomēr norādīts – lai arī monogāmija ir ļoti nesens ieviesums un cilvēkam ne vienmēr nāk viegli, tai ir daudz benefitu, kuru priekšā ir vērts arī pacensties. Cilvēkam ir daudz instinktu, piemēram, instinkts nogalināt. Es zinu, ka šīs lietas nav salīdzināmas, bet "cilvēks ir ieprogrammēts tā darīt" ne vienmēr ir attaisnojums, lai kādu cilvēcisko paradumu institucionalizētu. Un centieni piekopt poligāmiju (es nezinu, kā šeit aizvilka no poliamorijas uz poligāmiju, bet okej) ļoti daudziem beidzas ar sāpēm uz neizpratni, jo kā var tā būt, ka ķermenis grib daudzus, bet sirsniņai sāp, ja redzi partneri darām to pašu. Un tad izrādās, ka mēs neesam tikai mūsu ķermenis, un prāts grib kaut kādu dziļāku intimitāti, kuru bieži vien nodrošina padziļinātu un unikālu fizisku un garīgu attiecību veidošana ar vienu cilvēku, pārējiem atstājot pārējo.
[User Picture]
From:[info]lilja_brik
Date:September 23rd, 2019 - 05:04 pm
(Link)
es visam piekrītu, un tas joprojām iet kopā ar seksa neglorificēšanu kā svarīgāko intimitātes/ uzticības/ stabilitātes garantiju. un poliamorija sevī ietver gan monogāmijas gan aseksualitātes iespēju, kamēr šīs sarunas nosacītais bubulis "monogāmija" smagi tiesā visus, kam seksa ir par daudz vai par maz.
From:(Anonymous)
Date:September 23rd, 2019 - 05:09 pm
(Link)
Tiesātājiem visbiežāk pašiem vienkārši ir kaut kāda nesakritība intīmajā dzīvē starp vēlamo un esošo. Nofiksēšanās uz seksu vispār ir kaut kāda drausmīga mūslaiku tendence (varbūt lai cilvēkus padarītu stulbus, notrulinātu?), nesaprotot, ka reizēm paturēt labam draugam klusumā roku ir simtreiz intīmāk un vērtīgāk par jebkuru pisienu.
[User Picture]
From:[info]french_mime
Date:September 23rd, 2019 - 05:21 pm
(Link)
Man šķiet, ka ultimately katrs pats izvēlas, vai kopt savu attiecību dārzu ar vienu cilvēku visu mūžu or else, I think honesty is the best policy either way.
[User Picture]
From:[info]lilja_brik
Date:September 23rd, 2019 - 07:07 pm
(Link)
nu, kultūras nozīmi nevajag novērtēt par zemu, kas vispār ir "pats", un kurš.
From:(Anonymous)
Date:September 24th, 2019 - 01:30 am
(Link)
nē, mēs esam cilvēki, mums nav jādzīvo kā dažiem dzīvniekiem. dzīvnieki, piemēram, nejūt kaunu. kauns ir kaut kas cilvēcisks. bet tu jau negribi būt cilvēks, cik tipiski.
[User Picture]
From:[info]mazeltov
Date:September 24th, 2019 - 08:40 pm
(Link)
Pārgulēšanu/krāpšanu vēl kaut kā var pārvārīt, bet ja nu viņš ar to citu sāk kopā hobijot un skatīties Friends - tas tak pilnīgs naža dūriens sirdī!
[User Picture]
From:[info]heishy
Date:October 5th, 2019 - 01:21 am
(Link)
Vot! Jā.