Lee ([info]lee) rakstīja,
@ 2008-08-20 14:02:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Visai bieži esmu domājusi par to, kā ģimenes modelis ietekmē cilvēku. Kāpēc daži izaug pašpārliecināti bet daži bailīgi un nomākti, it kā sasietām rokām. Es ticu, ka cilvēks pats sevi veido, ja saprāts to viņam atļuj - tādu, kādu vēlas, bet pašus pamatus ieliek bērnība un ģimene.

Man līdz šim ir bijis saprotams tikai "līdz mūža galama" uzticības modelis - pat neskatoties ne uz ko - ne uz ciešanām laulāto vidū, nesaprašanām, bezkaisles utt. Jūsmot par ko citu - tas bija grēks, un, ja jau tu, meita, esi izvēlējusies sev kādu puiku - tad ar to Tev būs dzīvot, pat tad, ja staigāsi zilu aci. Latviešu cietējas princips.

Bet atvainojiet - vai tad izbeigt mokošas attiecības ir grēks?? Ja jau Tu jūti - ka nesanāks, nu nipakam nesanāks - tad kāda jēga turpināt & mocīties?? Izdevīguma pēc?? Pieraduma?? Bailēs no vientulības?? Bērnu dēļ?

Kad tad vēl, ja ne tagad? Kāpēc "dzīvojot ar baudu" gūst nosodījumu sabiedrībā? - redz kā viņa: tad viens, tad otrs.. (lietoju siev.dzimtē tāpēc, ka uz puikiem mazāk ar kaulainu aci skatās - tas it kā esot normāli)
Ko tad vajag darīt - sēdēt klēpī rokas salikušai un vaimanāt, cik viss ir slikti? Ka neviens mani nemīl?! Ka saule ir lampa??

Manā uztverē - just nav nekas nosodāms. Trakāk ir tad, ja nejūt, bet cieš.
Lai akmeni met pirmais tas, kurš ir bez grēka!


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]mikii
2008-08-20 14:22 (saite)
katrs cilvēks dara kā grib un kā jūtas.
bet kad pienāk laiks izvēlēties modeli sev, es parasti domāju par mazliet tālāku laiku. ok, tagad lidelēties apkārt būtu forši. nekādu pienākumu, nekādu ierobežojumu. kāpēc gan ne. jautājums paliek - kā tas viss beigsies un vai Tev tas patiks..
tāpēc es palieku tomēr pie klasiskās ģimnenes modeļa, ilgtermiņa dēļ ;)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]lee
2008-08-20 14:29 (saite)
Nu nav jau uzreiz jāiedomājas, ka ilgtermiņa modelis ir kā grūtais ceļš kāpās ;)
Dzīvot kopā nemaz nav neforši, tik ar ko dzīvot kopā - to jau pateiks tas pukstošais iekšā. Un nav jau nekur teikts, ka no "lidelēšanās apkārt" nesanāk kāds ilgtermiņa variants ;)
Es runāju par ko citu - ka nav vērts palikt kopā tad, ja tas nomāc. Un vēl par to, ka tad, kad esi viens un to izbaudi - sabiedrībā kāds vienmēr atradīs kā šo nosodīt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mikii
2008-08-20 14:38 (saite)
protams, ka arī lidelējoties var satikt savu "īsto", tikai varbūtība varētu būt maza.
bet par nomāktību - sevi mocīt nevajag. tiesa, saprast, kas tieši nomāc, gan vajag. gadās, ka pie savām problēmām cilvēks vien pats ir vainīgs, bet otru vainot vienmēr ir vieglāk. nenozliedzu, ka ir gadījumi, kad otrs tiešām rada problēmas gan sev, gan partnerim. nav nekā nosodāma pārtraukt tādas attiecības. nav nekā nosodāma meklēt jaunas. nav nekā nosodāma izbaudīt brīvību. nosodāmi ir uzskatīt, ka esot kopā, Tu neesi brīvs :P

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lee
2008-08-20 14:40 (saite)
Viena pagale nedeg. Un nekad neesmu ticējusi, ka vainojams ir tikai viens.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mikii
2008-08-20 14:44 (saite)
arī. bet attiecībās viena pagale var gan uzpūst, gan atdzesēt otru. jāļauj sev tikai mazu brītiņu nevis just, bet domāt. ja darbībā var ļauties jūtām, pretdarbībai vienmēr ir jābūt loģiskai un prātīgai. citādi ļoti fiksi liesma uzmetīsies par vismierīgākajiem, visjaukākajiem cilvēkiem..

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lee
2008-08-20 15:14 (saite)
Strebt karstu nevajag tad, kad nav nekas skaidrs. Ja ir skaidrs - tad nevajag vilcināties.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mikii
2008-08-20 15:19 (saite)
ja ir skaidrs, tad vajag pārbaudīt, vai tiešām ir skaidrs, un tad nevilcināties :D
(no sērijas septiņreiznomērivienreiznogriez)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lee
2008-08-20 15:22 (saite)
Nu ja, nu ja. Tad, kad skaidrāks par skaidru! :)

Kas attiecas uz konfliktiem un tādām, lietām, kur nepieciešama loģiska pieeja - tiešām vajag pieiet vēsu galvu, un ja nevar nekādi citādi bez aizsvilšanās - tad pakāpeniski, ik pa brīdim nomierinoties un pārdomājot dzirdēto - pēc tam tikai turpināt. Enīvei - tas ir cits topiks, un "bez galvas" tiešām ugunskuru var vai nu pārdedzināt vai noslāpēt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]buka
2008-08-20 15:15 (saite)
piekrītu!

/me nokrīt zemē :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]rediiss
2008-08-20 14:27 (saite)
heh kāds kaukad jau filozofēja par tēmu, ka kristīne no purva bridēja ir latvju sievietes ideāls :)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]lee
2008-08-20 14:29 (saite)
Nu bet protams! :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]kjeerpis
2008-08-21 11:09 (saite)
Un, kad skolā domrakstā atļāvos uzrakstīt, ka Solveiga īpaši gudri nerīkojas nīkstot, kamēr Pērs Gints otrā pasaules malā mierīgi uzdzīvo, dabūju tādu kaunināšanu visas klases priekšā, ka es neko nesaprotu un tas taču ir skaisti :))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lee
2008-08-21 11:19 (saite)
Sasmīdināji!! :DDD

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]shelly
2008-08-20 14:30 (saite)
Vienīgais labojums - ne vienmēr nepārtraukta partneru mainīšana nozīmē patstāvīgu laimi. :)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]mazheks
2008-08-20 14:30 (saite)
pamaina, pamaina, tad apnīk un nobāzējas. normāls modelis

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]lee
2008-08-20 14:31 (saite)
Laime vai tad pati par sevi spēj būt patstāvīga?? ;)
Tak var jau arī nemainīt, ja negribās. Bet darīt, kad gribās. Laimei jau daudz nevajag.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]shelly
2008-08-20 14:46 (saite)
Laimes ilgums, man liekas, pat visai maz ir atkarīgs no mīļāko skaita vai pastāvīguma :/
Es vienkārši stipri šaubos, vai vairums no tiem, kas šķiras, to dara ar pāri plūstošu laimes sajūtu sirdī :P

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lee
2008-08-20 14:51 (saite)
Visas šķiršanās ir sāpīgas. Vienalag no kā - tik pat labi no vīra, no mīļākā, no kolēģa vai mājdzīvnieka. Šķiršanās tāpēc ir šķiršanās. Vai nu to pieņem, vai turpina sevi grauzt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]heartstripper
2008-08-20 14:38 (saite)
Tu laikam manas domas nolasīji? :)
Pilnīgi piekrītu..

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]lee
2008-08-20 14:42 (saite)
:)
//man tikai šis tas uz nerva sakāpa.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]heartstripper
2008-08-20 15:12 (saite)
ir vērts dzīvot laimes mirkļiem, lai kādi tie būtu un lai ko citi par to nespriedelētu..
cilvēkiem ļoti patīk runāt par citu dzīvēm, pārāk ļoti :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]maans
2008-08-20 14:38 (saite)
ja cilvēks nav bērnību pavadījis ģimenē, kur saskanīgi dzīvo tētis un mamma, tad viņam pieaugot ir grūtāk veidot labas attiecības ar pretējo dzimumu. Nav redzējis, ka kādreiz kādām jāpiekāpjas, jāpaklusē, ka dzīve nesastāv tikai no melnā un baltā.
Bet vispār liela nozīme ir arī iedzimtībai. Tēvs ir jāklis un iespējams, ka dēls būs jāklis:DD

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]lee
2008-08-20 14:41 (saite)
Ir grūtāk, bet nav neiespējami to sevī meinīt, ja vien vēlas ;)
Par to iedzimtību man tā grūtāk spriest ;))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]maans
2008-08-20 14:45 (saite)
un ar to meklēšanu arī ir... tā kā ir... beigās vari saprast, ka tas pirmais tomēr bija vislabākais:)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lee
2008-08-20 14:48 (saite)
A kas ir tad, ja nemeklē?! :)
Es kkā ticu tiem taureņiem vēderā, un viss pārējais tai mirklī kļūst mazsvarīgs. Un nekad jau nevar zināt, kad sāksies taureņu uzbrukums ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]maans
2008-08-20 14:53 (saite)
nu ja! kas neriskē, tas nedzer šampanieti:)
bet, kad ir taureņi, tad prāts atslēdzas?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]lee
2008-08-20 14:55 (saite)
Prāts nekad neatslēdzas! ..vismaz man ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]maans
2008-08-20 15:01 (saite)
tad ja labi:))))

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]flirty
2008-08-20 15:13 (saite)
Kāda dāma, kas ir mana pedikīre un ir kāda kunga laulātā draudzene jau kādus 30 gadus, un viņa nekad, nekad, nekad nav bijusi kopā ne arvienu citu vīrieti kā savu vīru. tas gan man liekas ir kaut kas rets, nesastopams, izmiris.
Un ja godīgi, man personīgi liekas, ka viņa ir kaut ko zaudējusi.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

+
[info]lee
2008-08-20 15:15 (saite)
mhm

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]buka
2008-08-20 15:26 (saite)
manuprāt, latviešu cietēla ir tā, kas drāžas akārt pa labi, pa kreisi, uz augšu, uz leju - da uz jebkuru pusi, māca citas dzīvot, tb nosoda citas par to, ka tās redz, duras tik daudz ko palaiž garām, jo ir "nobāzējušās"... tik ik pa laikam izskan "mani neviens nemīl..." "kpc man nekas nesanāk...." utt utjp
un tas attiecas uz abiem dzimumiem...

iemācīties pareizo "pareizo" ģimenes modeli, ja nav piemēru, gan jau ka var, tik tas ir ērkšķains ceļš, jo tu jau nez, ko meklē. un, ja par "pareizo" ģimenes modeļu etalonu tiek uzskatīts tas, ko postulē mēdijos, tad nez ko vispār var atrast....

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]lee
2008-08-20 15:28 (saite)
A ko tad postulē mēdijos???

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]lee
2008-08-20 15:38 (saite)
A kas attiecas uz tām, kas nečīkst? Un ko darīt tad, ja "tām" ir patiess prieks par tiem, kas bāzējas & dzemdē bērnus??? Ko tad? Sēdēt un klausīties, kāds briesmonis tu esi, ja atļaujies vinu džeku nomainīt pret citu??? Vai vainīgai vēl par to sajusties???
nez kā tad pirms tās bāzēšanās vispār tie divi sapazīstas?? Laikam jau ne pa labi, ne pa kreisi..
Neuztver to sāpīgi - es vnk domāju.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]buka
2008-08-20 15:59 (saite)
tās, kuras nečīkst šajā kategorijā neietilpst.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

,.
[info]yozh
2008-08-20 19:09 (saite)
a ,.ja?,.,


bāzes ģimenes moduļa nav.. nav ar attiecību atalona.,

un.,

ir tas ko rada' .,,

bet,.,.

ja nespēj radīt' tad ņem to kas mācīts,,.

kā nekā dvēsele(ja tic) nāk uz šīs zemes mācīties kaut ko jaunu..,?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

Re: ,.
[info]lee
2008-08-20 19:13 (saite)
Paldies, Tu mani nomierināji :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: ,.
[info]yozh
2008-08-20 19:23 (saite)
vārdi dažkārt dara brīnumus.,.,jāieklausās tik sevī' kad dvēsele dzied.. ;)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?