Kurvjzieža kontemplācijas

Krāšņais Kurvjziedis

Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
IZDZIMTEŅI!

PRETĪGIE, APMĀTIE AROGANTIE DILETANTI!

https://www.delfi.lv/news/national/politics/varetu-apsvert-rigas-domes-arkartas-velesanu-rikosanu-marta-pirmaja-puse.d?id=51726675

Ja viņi to pieņems, es veltīšu turpmāko mūžu skaļai, uzstājīgai aģitācijai pret pašreizējās koalīcijas deputātiem. Bet Pūces un Pavļuta salmu lelles publiski dedzināšu, sitīšu krustā un slīcināšu kanalizācijā.
  • Tehniski nav iespējams normālas vēlēšanas noorganizēt nepilnu divu mēnešu laikā. Ir gandrīz simtprocentīgi droši, ka nevarēs izmantot IS Balsis (jo nepietiek laika pat iepirkumam, kur nu vēl tehniskai softa pielāgošanai), tas nozīmē, ka visa balsu skaitīšana un dokumentācija būs jāraksta ar rokām - kā deviņdesmitajos gados, attiecīgi ar visiem deviņdesmito gadu drošības un (ne)precizitātes riskiem.

    Nav laika nokomplektēt normālas iecirkņu komandas un korekti sakārtot viņu dokumentāciju - es pat šobrīd kā vienīgo produktīvo iespēju redzu militārā un civildienesta mobilizāciju vēlēšanu darbam; tas būtu normāli karalaika apstākļos, bet, kad es iedomājos, ka vienīgais iemesls ir dažu augstprātīgu dēliešu vēlme nodemonstrēt, ka viņi māk nolaizīt sev pautus, ja tā iegribējies, man asinis sāk vārīties.
    • Kāds būtu normāls laiks tādam pasākumam?
      • Normāli vēlēšanas sāk organizēt 4-6 mēnešus iepriekš.
        • Nu un kas tad tagad notiks?
        • tātad martā vēl nav ok, bet aprīlī jau būtu gan?
          • ņemot vērā ārkārtas statusu, vēlo izsludināšanu un to, ka pusi decembra ir svētki, - ne visai.

            Normāli ir tā, ka mēs ap Jauno gadu, resp., janvārī, sākam pamazām gatavot kārtējās pašvaldību vēlēšanas, kam jānotiek maija beigās - jūnija sākumā. Un arī tad parasti ir bijuši kaut kādi sagatavošanās pasākumi (piem., izpilddirekciju koordinatoru iecelšana, iecirkņu telpu apsekošana, aprīkojuma inventarizācija utml.) jau dažus mēnešus iepriekš, t.i., iepriekšējā gada rudenī.

            OK, to tempu varētu arī nedaudz (ar uzsvaru uz "NEDAUDZ" !) pasteidzināt cerībā, ka viss ritēs gludi un bez aizķeršanās, bet ne jau te pēkšņi pa galvu, pa kaklu spļaut virsū visām tiesiskajām normām un procedūrām!

            (Normāls scenārijs, protams, būtu pēc dažiem mēnešiem nesteidzīgi sākt rušināties kārtējām 2021. gada vēlēšanām, bet dažiem, redz, tas urīna spiediens galvā izraisa paniku, kura nekavējoties jāprojicē uz visu nāciju.)
            • bet kā tad vispār rīko ārkārtas vēlēšanas? tas taču neizbēgami ir pasākums ārpus kārtējo vēlēšanu nosacītās rutīnas.
              • Ārkārtas vēlēšanas nenozīmē, ka tās ir jāizsludina pēkšņi, neparedzot sagatavošanas laiku.
                Piem., 2011. gada Saeimas ārkārtas vēlēšanas bija visnotaļ korektas. (OK, bija iespringums uz poligrāfiju, materiālus nodrukāja un iecirkņiem dalīja faktiski pēdējā brīdī), bet tur bija normāls gatavošanās laiks, nebija pēkšņais zibens spēriens, ka, davai, mums pēc 2 mēnešiem vajag, jo pakaļa ieniezējās
                • referendums bija 23. jūlijā un ārkārtas vēlēšanas 17. septembrī - laiks mazāk par 2 mēnešiem.
    • (Anonīms)
      Nu, nu, ārzemēs, kur visādas ārkārtas vēlēšanas notiek daudz biežāk nekā LV un nereti pat sarīkojot labi ja viena mēneša laikā gan arī ierēdņi čīkst, bet nu un. Būtu dīvaini demokrātiju ierobežot vai atturēt tikai tāpēc, ka “jo ierēdņi”.
      • Sāksim ar to, ka vēlēšanu komisiju darbinieki NAV ierēdņi. (Es sen vairs negaidu, ka valstī cilvēku skaits ar aptuvenu nojēgu par vēlēšanu procesu pārsniegtu 1%, bet tomēr cenšos kaut ko skaidrot.)

        Otrkārt un galvenokārt - piesaukt nekonkrētas "Ārzemes" (labi, ka ne "Ārzemijas"), un tad kaut ko salīdzināt, neņemot vērā atšķirības nedz vēlēšanu sistēmās, nedz finansējuma modelī, nedz pamata normatīvajos aktos (sākot ar konstitucionālajām tiesībām), vispār ir analfabētisma pazīme.

        Treškārt, ar nepietiekamiem resursiem organizētās vēlēšanās galvenokārt čīkst vēlētāji. Es saprotu, ka uz viņu interesēm politiķiem pa lielam ir pajāt, bet nu... Apmēram tikpat skaļi mēdz čīkstēt arī paši politiķi un izmisīgi meklēt, pie kurām procesa nepilnībām pieķerties, lai apšaubītu rezultātus un iztiesātu kādu labumu sev un sliktumu konkurentam.

        Ceturtkārt, situācija, kad viens niķīgs ministrēns liek, ignorējot termiņus, pārvēlēt un pārvēlēt pašvaldības līdz brīdim, kamēr rezultāts viņam pašam patiks, ir daudz tālāka no jebkādas demokrātijas nekā pretējā.
    • O, fak!
Powered by Sviesta Ciba