kihelkonna - parazīti 2 [entries|archive|friends|userinfo]
kihelkonna

[ website | kihelkonna - apdzīvota vieta sāremā salā ]
[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

parazīti 2 [18. Aug 2015|15:00]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
[Tags|, , , ]

lasīju pa starpām vienu grāmatu, to pašu, no kuras uzzināju, kādēļ musulmaņi neēd cūkgaļu
http://klab.lv/users/kihelkonna/547383.html

un tagad tur lepni ziņoja, ka ir pētījumi par to, kā parazīti ietekmē cilvēka psihi.

kādā Ēģiptes mākslas skolā veikts pētījums par to, kā parazīti ietekmē cilvēku mākslas gaumi. vispirms cilvēkiem rādīti dažādi māksas darbi, un šiem bijis jāpasaka, kuri darbi viņus aizkustina vai patīk, un kuri tā ne visai. pēc tam audzēkņiem veica trīskārtīgu parazītu analīzi, un secināja. tiem, kas ir parazītu apsēsti, veirāk patīk postimpresionisms. tiem, kas nav parazītu apsēsti, labāk patīk klasiķu darbi. te pievienoti novērojumi, ka zināmākie postimpresionisti noteikti bijuši slimi ar parazītiem, viņu biogrāfijās ir ziņas par gremošanas traucējumiem, un Gogēns pat ilgi dzīvois tropos, kur noteikti kaut ko dabūjis.

šis pētījums mani satrauca. tur nebija klāt ne cilvēku skaits, ne atšķirību procenti. ja nu pētīti tikai trīs cilvēki, vai arī atšķirība bija, bet nebūtiska? ķipa 49 pret 51%.

devos parunāties ar gugles tanti. tā pastāstīja, ka patiešām mūsdienās pēta parazītu ietekmi uz psihi. ir cilvēki, kuri velk paralēles starp dažādu valstu iedzīvotāju apsēstību at parazītiem un vidējo IQ. slimākie esot dumjāki. šiem pētniekiem gan tiek norādīts, ka saikne starp antisanitāriem apstākļiem, vispārējo trūcīgumu, izglītības iespējām un IQ varētu būt ticamāka, bet pirmie lepni paziņo, ka parazīti nosaka 67% no kaut kādiem IQ rezultātiem.

īpaši daudz pētīta toksoplazmozes (slimība, ko var dabūt no kaķiem) ietekme uz psihi. toksoplazmoze ir bieža; kaķa tuvumā to laikam ir grūti nedabūt. tomēr ir daži desmiti procentu cilvēku, kā kurā valstī, kas nav toksoplazmas dabūjuši. ļoti labas pētījumu iespējas.

ar toksoplazmām inficētas žurkas kļuva tādas pastulbas un vairs nebaidījās kaķa. tam bija jēga; ne tikai kaķis tika pie vieglas barības, bet arī toksoplazmas tika pie nākamā pareizā saimnieka.

nu lūk, kādā valstī konstatēts, ka tie cilvēki, kas cieš satiksmes negadījumos, gandrīz visi ir slimi ar toksoplazmozi. Čehijā kādā pētījumā ar armijā dienējošajiem konstatēts, ka ar toksoplazmām inficētie vīrieši bija agresīvāki un vardarbīgāki. sievietes savukārt bija sabiedriskākas un gudrākas.

visa pamatā esot dopamīns. inficētajiem un neinficētajiem tas atšķiroties. tas ir neirotransmiters (atkal aizmirsu latvisko nosaukumu), un tas tiek pieminēts runājot par atkarībām, uzvaras prieku un citiem priekiem.

vēl tiek runāts par kaut kādām motorajām funkcijām, ko toksoplazmas netieši ietekmē. tas izskaidrotu tos satiksmes negadījumus.

bet nu par to postimpresionismu. nekur plašajās interneta ārēs nemanīju ziņas par šādu pētījumu, kaut vai nepareizu un nebūtisku. ja tāds būtu, tad taču parazītu indzinēji to reproducētu un interpretētu visādos veidos. bet nav. vai tiešām pilnīgi no pirksta izzīsts?

===

disklaimeris

šī ir mana sviesta, saprotiet, sviesta ciba. nevis zinātniskās patiesības ciba. re, es pat atsauces nepieliku.
Linkir doma

Comments:
From:[info]eermaniitis
Date:18. Augusts 2015 - 15:28
(Link)
aiz šī secinājums - neēdiet slimas žurkas, kļūsiet par postmodernistu, vai cietīsiet avārijā!
[User Picture]
From:[info]auksts_entelekt
Date:18. Augusts 2015 - 15:39
(Link)
pag, kaut kas te ne tā. Jā, dopamīns ir "transportviela". Tās trūkums izraisa parkinsonu.
[User Picture]
From:[info]auksts_entelekt
Date:18. Augusts 2015 - 15:41
(Link)
par avarijām varetu vēl piekrist, jo ar parkinsonu slimiem ir tie trīs standarta kustību-motorikas traucējumi - trego, rego un akinese.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:18. Augusts 2015 - 15:43
(Link)
[User Picture]
From:[info]auksts_entelekt
Date:18. Augusts 2015 - 15:46
(Link)
diemžēl angļu valodā neesmu tik spēcīga:)
Bet ticēšu uz vārda.
[User Picture]
From:[info]auksts_entelekt
Date:18. Augusts 2015 - 15:45
(Link)
tremo
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:18. Augusts 2015 - 16:15
(Link)
teorētiski protams impresionistiem ne to vien var piesiet, jo viņi būtībā mainīja glezniecības uztveri, ja vien nebūtu viens "bet..." tas bija iespējams, jo iemācījās izgatavot tūbiņas krāsu uzglabāšani, kas ļāva gleznot brīvā dabā un ķert mirkli ;)
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:18. Augusts 2015 - 19:38
(Link)
jā, bet parazīti tiek piesieti postimpresionistiem, nevis impresionistiem. kā piemērs tiek minēts Van Gogs. arī citas interneta lapas apgalvo, ka tas, ka viņam viss likās dzeltens, ir no kādiem parazītiem :)
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:18. Augusts 2015 - 19:50
(Link)
vispār jau Van Gogam ir dažādi periodi, bet tas nu tā ;) un vispār daudzi stāsti ir stipri pārspīlēti raugoties no laikmeta viedokļa.
īsos vārdos nemācēšu paskaidrot, jo postmodernims nebūt nav viendabīgs, tas būtu vesela traktata vērts, bet negribētos tomēr līdz galam piekrist. Turklāt kur tad tie parazīti iepriekšējos laikos bija, ka neķēra māksliniekus?
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:18. Augusts 2015 - 19:53
(Link)
tev jau arī nav jāpiekrīt! pētījumu par parazītiem un postimpresionismu nav. tikai kaut kāds no pirksta izzīsts jociņš!
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:18. Augusts 2015 - 19:54
(Link)
kā vienmēr patiesība ir kaut kur pa vidu :)
From:[info]unpy
Date:18. Augusts 2015 - 16:21
(Link)
Un atkal jau, ja ir kāds parazīts, kas vīrieša smadzenēm riktīgi kaitē, tad sievietēm tas tik palielina smadzeņu masu ;(
From:[info]8
Date:18. Augusts 2015 - 17:59
(Link)
Tas nebija tapec ka humanu apsveerumu deelj? Ne tikai tapec, ka cuka ir dziva buutne ar dveeseli (religiski), no seerijas, se tev maize, nee es gribu cuuku eest, kaut gan lieliski var ar maizi vien, bet tikai iegribas delj (garsho, piem.) davai nogalini cuuku, gribu eest vinju, nevis maizi... Kaa arii cuka ir zemaakais dziivnieks, jo eed meeslus? Mes esam tas ko mes eedam?
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:18. Augusts 2015 - 19:41
(Link)
viņi jau nepārtrauca ēst gaļu, tikai pārgāja uz citiem dzīvniekiem. un par senajiem laikiem ir ļoti praktiski stāsti. piemēram, jūdi (kas arī neēd cūku) devās karagājienā, ēda slikti sagatavotu cūkgaļu, saslima un mira. kur der tāds slims un mirstošs karaspēks. viņi saprata, ka tieši cūkgaļa ir vainojama pie karaspēka iznīkšanas, un pieņēma praktisku lēmumu - neēst cūkgaļu. nu tāpat kā mūsdienās, ja novēro, ka no kāda produkta mirst, tad normāli būtu to aizstāt ar citu.
From:[info]eermaniitis
Date:19. Augusts 2015 - 11:52
(Link)
eu - tu tiešām neko neko par nešķīstiem lopiem dzirdējusi neesi?

ja nevari līdz korānam tikt, paskaties, kas bībelē vecajā derībā rakstīts - ir pārnadži un nepārnadži ir ragaiņi un neragaiņi un ir tādi pa vidu kā cūka, kas nešķīsts lops

ir zivis zvīņainas un žaunainas un ir zivis savādākas - tās arī nešķīstas ;)

jo redz, laikam ka ne dievs viens ir lopus taisījis, ir arī kaut kas no nelabā tai darbā piedalījies, aiz kam lopi nešķīsti sanākuši ;)
[User Picture]
From:[info]halina
Date:18. Augusts 2015 - 21:52
(Link)
Es arī pirms kāda laika par kaķiem un Toxo lasīju. secināju, ka esmu apsesta ar kaķiem jo viņi mani inficējuši. nu resp. man radās ticamibas moments. bet citur es lasīju, par pētījumu, kas ielaiž konkrētus parazītus cilvēkā, kas varbūt palīdz panest glutēnu (celiakiešiem). tikai neskaties bildes, man kļuva slikti.
[User Picture]
From:[info]kihelkonna
Date:18. Augusts 2015 - 22:06
(Link)
jā, es reiz skatījos filmu, ka imūnsistēma ir rezervējusi lielus rezursus cīņai ar parazītiem, un astma, iespējams, ir tādēļ, ka nav konkrēta parazīta, un tad imūnsistēma aiz gara laika cīnās pret diezinko.
[User Picture]
From:[info]gedymin
Date:18. Augusts 2015 - 22:29
(Link)
kaut kur lasīju, ka toksoplazmas padarot sievietes par "sex kittens", savukārt vīriešus par "alley cats" :) (ar noslieci uz huligānismu paaugstinātās agresivitātes un pavājināto sociālo skillu dēļ)