juvenal ([info]juvenal) rakstīja,
@ 2024-04-01 16:46:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Pie iepriekšējām diskusijām. Man nav sava autiņa, nemāku to vadīt un mans prāts mēdz aizklejot (vai arī iegrimt emocijās, trauksmē vai sākt risināt kādu domu), tāpēc laikam pat būtu bīstami, ja es pats brauktu. Cilvēku neirodiversitāte būtu jāņem vērā mobilitātes lēmumu pieņemšanā

Esmu par sab. transportu. Noteikti. Braucot var lasīt planšetē grāmatas vai rakstus (ja cilvēks ir pietiekoši izglītots, tad matemātiskus rakstus var lasīt arī bez piezīmju taisīšanas, bet apdomājot visu prātā). Vai, ja prāts to prasa, tad skatīties, kas notiek aiz loga, sarunāties, utt. Man ir paveicies, ka gandrīz visos maršrutos varu apsēsties.

Protams, neapskaužu tos, kas kāpj pusceļā un stāv. Bet tad visiem kopā ir jāsadodas rokās un jāinvestē vairāk sab. transportā. Tramvaji un dzelzsceļi ir paši labākie.

Neapskaužu šoferus, kas diendienā braukā pa pilsētu. Man būtu grūti fokusēties uz tādiem sīkumiem, kā satiksmi. Vai darīt lietas, kas diendienā atkārtojas. Bet tur laikam drīz būs autonomija. Ja cilvēks brauc sabtransportā vai staigā ar kājām, tad viņš var domāt, iegrimt dvēselē. Ja ir otrs - tad sarunāties, sadoties rokās. Daži mēdz nodoties Rožukroņa meditācijām vai lasīt breviāru. Arī mūziku tā pa īstam var izbaudīt tikai tad, ja nav jāvada autiņš. T.i. ja izmanto sabtransportu vai eji kājam, tad kļūsti gudrāks, labāks, garīgāks. Ja stūrē klokus, spaidi pedāļus un pētī, kurā kokā neietriekties - nu tā nav nedz atpūta, nedz ceļošana. Tas ir darbs. Svētīgi, ja to dari citu labā.

Un arī velo labāk ir trenažieris. Lai var fokusēties uz spēku un ātrumu un nevis uz ceļu. Ja garlaicīgi, tad mācos hieroglifus velo laikā.

Protams, sabtransportam ir trūkumu, kas jānovērš. Kaut vai kondicionieri. Jaunajos autobusos un daļēji arī tramvajos tie var būt pat ideāli. Redzēs, kas būs jaunos vilcienos. Vecos vilcienos karstās dienās var nākties kļūt par cūku. Tad labāk izvēlēties alternatīvu. Daudzi ir pārsēdušies uz savām mašīnām, tāpēc arī dzelzceļa reisi ir tik reti. Sarakstos ir logi dienas vidū, kad vilciens vispār ir nelietojams, to vienkārši nav.

Ja Latvija būtu turīgāka un šeit būtu vairāk cilvēku, tad gan jau ka prastos vairāk atbalstīt sab. transportu.

---

Citās ziņās. Video https://www.youtube.com/watch?v=Le122vas9aM "AI supremacy: The artificial intelligence battle between China, USA and Europe | DW Documentary" ir bez jaunumiem, bet ir patīkami redzēt vaigā cilvēkus, kas veido Aleph Alpha, Mistral, HuggingFace. Tur ir arī kadri no MI summitiem un dažos pat ir redzams Dombrovskis. Bet viņam jau laikam ir tāds prātiņš, ka atrašanās starp gudriem cilvēkiem un teh elitē neatstāj nekādus nospiedumus. Bet dažiem tas patīk un daži balso par viņu.

Bet video bija viena interesanta frāze: MI kompānijas taisot MI ar mērki pārbīdīt darba algas straumes un tās ievirzīt savās kabatās. Tas ir interesants skatījums, jo līdz šim bija paredzēts, ka MI vērtību sakers pārdodot servisus. Bet šeit atklātāks skatījums.

---

Atceros, ka dažus gadus atpakaļ biju izmisumā, ka nevarēju atrast katoļu svētos, kas būtu bijuši biznesa cilvēki vai profesionāli darbinieki savā amatā. Bija Sv. Homobonus, daži ieteica Sv. Luiju karali. Bet arī tie izcēlās ar savu labdarību un krustakariem, nevis meistarību. Viduslaikos bija daži ievērojami zinātnieki (Sv. Toms Akvīnietis, Sv. Alberts) un klosteros bija inovācijas un zināšanas. Bet tad tas viss aizgāja škērsām. Un mūsdienās klosteri vāra ziepes, brūvē alu un likierus vai, labākā gadījumā, glezno ikonas. Nav šīs gudrības. Arī Opus Pro kustība ir divdomīga un bez fokusa uz panākumiem.

Nu jau kādu gadu vai pusotru gadu šīs rūpes mani vairs nemāc, jo katoļu baznīca aktīvi pēta un seko MI. Jau ir iznākuši 2 speciāli Journal of Moral Theology numuri, kas veltīti tikai MI, tāpat pa MI rakstam ir gan jezuītu Theological Studies, gan dominikāņu The New Blackfriars jaunākajos numuros. Pat neskatījos, ko citos izdevumos raksta. Vēl šie jāapgūst. Tātad viss ir uz labo pusi. Baznīca domā par MI un meklē ceļu adaptēties un ietvert to. Un tas ir visaptveroši - sākot no psiholoģijas un morāles, ko mums nodara saskarsme ar MI un beidzot ar MI lietojumiem cilvēku un dabas labumam.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]extranjero
2024-04-01 17:13 (saite)
Kaut kā rēķinājām, ka Rīgā ar auto uz darbu brauc tikai 25%.

Tas īsti nepārliecina, ka viņiem pārsēžoties vilcienā, būs iespējams ievērojami palielināt reisu skaitu.

Visdrīzāk ir tā, ka cilvēki ir kļuvuši mazāk mobili nabadzības dēļ.

(Atbildēt uz šo)


[info]allah_bin_allah
2024-04-01 17:14 (saite)
Autonomija "drīz" būs jau 15. gadu. Tuvāk neesam tikuši.

(Atbildēt uz šo)


[info]extranjero
2024-04-01 17:18 (saite)
Interesants stāsts par Aizeku Azimovu, kurš arī ieguva vadītāja apliecību relatīvi vēlu.

Toties tad viņš ar uzviju to izmantoja, lai daudz izbraukātu un apskatītu dažādas vietas.

Protams, tur vajadzīgs, lai cilvēks varētu atļauties un viņam būtu brīvs laiks ceļot.

Nav obligāti vadīt auto, bet tomēr dati, ka aizvien vairāk jauniešiem vairs nav vadītāja apliecības, neliecina par progresu. Internets nespēj aizstāt pieredzi, ko var dot ceļošana.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]begemots
2024-04-01 18:40 (saite)
Jaunieši LV ir daudz mobilāki nekā cilvēki pēc 40.

Liela daļa neizmanto vnk auto.

Mans brāļadēls tikko pārcēlās dzīvot un strādāt uz Igauniju. Pirms tam regulāri apmeklēja draugus Vācijā. Ar auto nebrauc.

Tikko runāju ar vienu jaunieti no Aizkraukles. Pabeigs vidusskolu un skatīsies, kur studēt ārzemēs. Auto tur neko nemainīs.

Auto ir nenoliedzama ērtība, bet specifiskam dzīvesveidam, kas īsti nepārklājas ar jauniešu vēlmēm.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2024-04-01 19:07 (saite)
Specifisks dzīvesveids – citiem vārdiem sakot, viņi nav mobilāki.

Šeit varbūt būtu jāprecizē, ko nozīmē mobilāks.

Man tas nozīmē būt aktīvākam – gan ekonomiski, gan sociāli – plašākā rādiusā.

Vajag palīdzēt kādam laukos? Sacīts darīts. Vajag satikt ukraiņu bēgli lidostā? Izdarīts. Vajag aizbraukt uz konferenci citā pilsētā? Jau plānoju.

Daudz var izdarīt ar sabiedrisko transportu, bet ar auto tas ir ātrāk un arī lētāk un es noteikti nebūtu tik daudz izbraukājis bez auto. Sabiedriskais transports ir lētāks tikai tad, kad auto nav papildu izdevumi par ceļiem un stāvvietām (aktuāli Londonā).

Es nesaku, ka jaunieši nav aktīvi. Viņi droši vien ir, un viņi aktīvi mācās un studē, bet pēc visa spriežot, tomēr kļūst mazāk mobili.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zivs
2024-04-02 01:58 (saite)
Pēc kovid-trenda mans padsmitgadīgais, un kā var saprast, arī viņa laikabiedri, mazāk vēlās kaut kur doties. Diemžēl, arī mazāk priecīgi kā pirms histērijas ap 2020.

Tas ir vēl viens aspekts, kāpēc sliecos domāt, ka kovids ir bijis plānots.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Anonīms)
2024-04-02 10:18 (saite)
Lētāk ir pārvietoties ar privāto transportu? Ko tu pīpē?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2024-04-02 10:43 (saite)
Jā, UK ir lētāk.

Vilciens par 20 jūdžu braucienu pīķa stundā maksā kaut kur £20. Kad es sāku studijas, es nevarēju to atļauties.

Es neatceros, cik bija mēnešbiļete gadam, bet bija kaut kur £2000.

Par šo summu es nopirku dīzeļauto, kas labi kalpoja vēl 5 gadus. Apkopēm un tehniskajai skatei, apdrošināšanai gadā aizgāja ne vairāk par £1000. Patēriņš, >40 jūdzes/galonu, ar tā laika cenām par braucienu bija £5. Sanāca £5 ekonomija. Plus vēl auto bija ļoti noderīgs daudzām citām lietām – iepirkumiem, braucieniem uz citām pilsētām utt.

Lūdzu, izvairies no tādiem uzbraucieniem “ko tu pīpē?”. Tas galīgi neveicina diskusiju.

Sabiedriskā transporta izmaksas patiesībā nav lētas. Lētāk tās ir, ja visus saspiež kā siļķes mucā. Bet ja palielina reisu skaitu, tad tie ir piepildīti tikai pīķa stundās un dienas laikā tiek dzīti pa tukšo. Alternatīvi uzturēt lielu vilcienu vai autobusu skaitu tikai pīķa stundām arī var neatmaksāties.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]zivs
2024-04-02 11:20 (saite)
Vienam nē, bet jau 3 cilvēkiem, kas dalās izmaksās, izbraucot ārpus Rīgas, noteikti lētāk. Pīpēju parasto.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2024-04-02 14:56 (saite)
Autobusi UK arī ir lētāki, bet tie brauc ļoti lēnu. To zemās cenas ir subsidētas, lai palīdzētu skolēniem, senioriem, trūcīgajiem utt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


(Anonīms)
2024-04-03 08:58 (saite)
Tu gan vari runāt muļķības vienā laidā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Anonīms)
2024-04-03 08:58 (saite)
Paldies, ka atbildi autista vietā. Nezināju, ka runa ir par pārvietošanos grupā un ka runa ir par UK.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]zivs
2024-04-03 13:28 (saite)
Varēji vnk iekost mēli zobos.
Neko nepateici, bet strāvojums tāds trauksmains, – sakārtot krūzītes rindā, ka tikai viss būtu pareizi. Tevi kāds vajā? Arī ielogoties nesaņēmies.
Tāpēc savā žurnālā noslēdzu anonīmu pieeju, lai nevelk pie manis savus bēdu sagrauztos viedokļus. Tieši tādi visbiežāk izrādās anonīmajiem.

Bēdīgs kopskats. Tāpēc es par to mēli.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2024-04-03 23:18 (saite)
Es pat nesatraucos, bet domāju, ka cilvēki bez mobilitātes arī neko tālāk par Rīgu nespēj aizdomāties. Tā ir visa viņu dzīve, un neņem vērā, ka Rīga ir tikai 1/3 no visas Latvijas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?