Nezāles neiznīkst ([info]jan09) rakstīja,
@ 2023-08-17 05:49:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
muahaha
https://neatkariga.nra.lv/izpete/425330-ka-latvija-klejo-pa-pasauli-meklejot-vilcienu-buvetajus

***
Kā iznīcināja Latvijas rūpniecību
Savulaik Latvija ir bijusi elektrovilcienu būves lielvalsts tieši tam sliežu platumam, kādu Krievija savulaik nodeva mantojumā Padomju Savienībai un Padomju Savienība - valstīm, kurās tā 1990. gadā sašķēlās. Latvijas valsts pārvaldes aparātam pēc tam nācās ilgi pūlēties, lai tiktu no šī mantojuma vaļā. Tajā skaitā labāk vispār iztikt bez jauniem elektrovilcieniem, nekā pasūtīt tos Rīgas vagonbūves rūpnīcai (RVR), kas 2010. gadā vēl pastāvēja tādā kapacitātē, ka spēja pieteikties konkursā uz šo vilcienu būvi sadarbībā ar pasaulē lielāko vilcienu sastāvu ražotāju "Bombardier Transport France S.A.S." (lidmašīnas būvē cits “Bombardier” atzars, ar kuru Latvijai daudz darīšanu). Nē, Latvijas valsts iestādes vienmēr atrada ieganstus, lai šādus pieteikumus nepieņemtu. Latvija atteicās gan no savas vilcienu būves, gan no naudas kādreizējo 100 miljonu latu vērtībā, ar kuriem ES solīja vilcienu būvi apmaksāt, gan no jauniem vilcieniem. Kad RVR jau bija izputināta, cīņā par vilcienu būves pasūtījumu tika atstāta čehu “Škoda” un spāņu “Talgo". Atliek vien paļauties, ka čehi savas līgumsaistības kaut ar novēlošanos izpildīs.
Kā ārzemnieki teiks, tā būs
Atbilstoši Latvijas Republikā izkoptajām tradīcijām, arī nākamais vilcienu pasūtījums tiek izolēts no vietējiem ražotājiem. Dzelzceļa transporta līdzekļu ražošanas nozarē kā šāds ražotājs saglabājusies Daugavpils lokomotīvju remonta rūpnīca. Tagad tā paplašina savu darbības laiku ar tramvaju ražošanu vismaz Daugavpilij.
Valsts tomēr dod priekšroku sarunām ar ārzemniekiem. Sarunu sākšana tika noformēta kā konkursa par baterijvilcienu piegādi pirmā kārta, kas īstenībā bija konkurss par stāstiem Latvijai Satiksmes ministrijas personā to, kas tad ir baterijvilcieni - pagaidām vispār jaunums dzelzceļa transportā. Konkurss tika izsludināts K. Kariņa pirmās valdības laikā, kad Satiksmes ministrija bija atdota Konservatīvajai partijai. K. Kariņa otrā valdība ar J. Vitenbergu no Nacionālās apvienības Satiksmes ministrijā turpināja šļūkt par tām pašam sliedēm.
***


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]kramers
2023-08-17 10:31 (saite)
Сидят два чиновника в баре.
— Чет устал я воровать, брать взятки, пилить бюджет…
— Держись, друг, это профессиональное выгорание.

(Atbildēt uz šo)


[info]covid_19
2023-08-17 12:22 (saite)
nēnu - šitas ir tāpat kā vainot kāpēc mēs nebraucam ar zaporožeciem, uzbūvēt varēja tad un var arī tagad, kāpēc visi izvēlas teslu ;)

informācijai, rvr ražoja tikai un vienīgi virsbūvi, tāpat kā rafiņā, elektrika bija no krievu dīzeļzemūdenēm - vismaz dzinēji točna, nezinu no kurienes ņēma tos krutos kompresorus, kas rvr vagonos kratījās, vibrēja un jodelēja, cerams ka ne no tām pašām zemūdenēm ;)

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]covid_19
2023-08-17 12:32 (saite)
un līgums bija ne tikai par piegādi, bet arī par remontu cik tur gadus - kā rvr var garantēt cik tur gadus remontu, ja viņa nenosedz visu ražošanas ciklu ;) un galu beigās visu izšķir cena

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

muahaha
[info]jan09
2023-08-17 14:17 (saite)
kas tad cits savu ministriju piesegs, vai ne?
Bet padomāt piezemētāk, kā uzstutēt ražošanu Rīgā, un remontu Daugavpilī, izmantojot Bombardier aizmuguri, slabo, vai ne?
Un jā, cena ižšķir visu, īpaši LV, īpaši, cik no tā atnāk atpakaļ.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]begemots
2023-08-17 13:26 (saite)
Es ticu, ka tur var būt bija visāda birokrātija arī pie vainas un/vai slēptās intereses.

Bet jāņem vērā arī, ka liela problēma 90o un2000o Latvijā bija (padomju laiku) lielo uzņēmumu vadība, no kuriem daudzi nespēja pielāgoties tirgus ekonomikai un visai kapitālisma figņai.

Konkrēti par RVR un vadību diemžēl ir
dzirdēts ne tas labākais. Stutēt grimstošus uzņēmumus arī būtu mūsu nauda.

Tā kā cik garš tik plats. Var, protams, kavēties atmiņās par to, kā būtu, ja būtu, bet vismaz es vairāk interesētos par šībrīža situāciju.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)

muahaha
[info]jan09
2023-08-17 14:27 (saite)
uzstādījums ir tieši tāds pats, nogremdēt vietējos.
Daugavpilij arī garantijas valsts nedeva, lai piesegtu, lai bankrotē, LV ražošanu nevajag!

Satiksmes ministrija, tāpat kā visi pārējie, ir pilna ar liekēžiem, kas .irsu nepakustinās.

Atceros konkursiņu 22g vai 23g, novadiem, elektromobiļi, eu naudas, palūdza pakomentēt tehnisko pusi entuziasti. Kam novados lielos busus, full electric? Pavasara / rudens ceļi, braucēju trūkums, apkopes problēmas. Saku ņemiet mazos, 2x vai 3x viena lielā vietā, ekonomiski, var atrast LV kantorus, kas krāmēs kopā, vismaz kapeikas paliks pašiem, mosh izdodas pat exports. Oi nē, nolikumā tikai lielie busi, nevar mainīt. Interesanti, kas liedza laicīgi iespringt un nomainīt uz LV vajadzībām piemērotu speceni? Ja jau uz vienu pašu Rail Baltica palaiduši garām 100 miljonu finansējumu, tad cik vēl ir pa.irsts uz šādiem konkursiem?

Oi, nē, mainīt nedrīkst, pirkt no LV ražotājiem nedrīkst, novadiem neko labu dot nedrīkst!

Lūk, šodienas situācija.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

Re: muahaha
[info]gnidrologs
2023-08-18 00:45 (saite)
Žīdekonimija 101 - sūknēt ārā jā, atdot atpakaļ iekšā - ne taču. Dievzemītes un tagad jau arī veco Eiropas valstu līderi ir savu valstu nodevēji un svešu spēku aģenti. Tas radies dekāžu, nu jau simtgažu gaitā, nevis kādas pēkšņas revolūcijas sekas. Slow march through the institutions.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?