iokaste - Par eitanāziju un katoļu bazneicu [entries|archive|friends|userinfo]
iokaste

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

Par eitanāziju un katoļu bazneicu [Mar. 10th, 2021|06:54 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Šodien Saeimas komisijas sēdē arhibīskaps Zbigņevs Stankevičs pastāstīja, ka pāvests Jānis Pāvils II pirms nāves esot atteicies no intensīvās terapijas, ZS teica "agresīvās terapijas". Tā katoļu baznīca atbalsta pasīvo eitanāziju, jeb atteikšanos no ārstēšanas bezcerīgos gadījumos.
Starp citu, to visu dzirdēja luterāņu baznīcas galva - arhibīskaps Jānis Vanags un teica, ka visam teiktajam piekrīt.
linktekstils

Comments:
From:[info]krishjaanis2
Date:March 10th, 2021 - 07:04 pm
(Link)
Lūdzu, beidz cīnīties par tādu aktīva nihilisma un deģenerācijas formu kā eitanāzija. Nav vērts, tas nav patiesi un ir neētiski.
From:[info]krishjaanis2
Date:March 10th, 2021 - 07:07 pm
(Link)
T.i., mums tagad ir un kādu brīdi būs tas lielais karš ap LGBTQYHVZ murgiem. Kamdēļ cīņas lauku vēl saasināt, kam atvērt jaunu fronti?
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:March 10th, 2021 - 07:19 pm
(Link)
Lai uzvarētu
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:March 10th, 2021 - 07:19 pm
(Link)
Neētiski ir atbalstīt ciešanas, ja kas.
[User Picture]
From:[info]iokaste
Date:March 10th, 2021 - 07:22 pm
(Link)
iespējams, ka cīņa ir jau zaudēta, vismaz baltajai rasei. un tagad svarīgi to apzināties un komfortabli iznīkt.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:March 10th, 2021 - 07:28 pm
(Link)
Pag es īsti nesaprotu, vai tad citas rases būtu tik stipri intelektuāli augstvērtīgākas par balto - lai cīņa būtu zaudēta?
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:March 10th, 2021 - 08:24 pm
(Link)
Citas rases ir dabiskākas :D
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:March 10th, 2021 - 08:25 pm
(Link)
Nu visi pārējie dzīvnieki uz zemes pavisam noteikti ir dabiskāki, kādas tas priekšrocības dod? Nekādas, daudzi izmirst.
[User Picture]
From:[info]aborigens
Date:March 10th, 2021 - 09:25 pm
(Link)
arī tiesa
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:March 10th, 2021 - 09:01 pm
(Link)
Nē, vienkārši baltie ir (((uztrenēti))) sevi ienīst. Varbūt kaut kur Austrumeiropā vēl kādu laiku izdzīvos, bet droši vien tas ir tikai laika jautājums kad līdz turienei arī nonāks Progress.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:March 10th, 2021 - 09:04 pm
(Link)
Nu es gan redzu diezgan stipru opozīciju šai kultivētajai vainas apziņai
From:[info]krishjaanis2
Date:March 11th, 2021 - 11:10 am
(Link)
Ja cilvēks izdara kaut ko sliktu, tad vainas apziņa ir dabiska - no cilvēka dabas izrietoša. To "nekultivē", vaina ir.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:March 11th, 2021 - 05:44 pm
(Link)
Nu jā un ja kultivē tad var dabūt situāciju vainas nav bet apziņa ir, tā piemēram kristieši visu laiku uzskata sevi par grēciniekiem.
[User Picture]
From:[info]gnidrologs
Date:March 11th, 2021 - 09:12 pm
(Link)
Visi cilvēki ir grēcinieki, neatkarīgi kam tic. Grēkot ir cilvēka dabā. Tā nav nekāda iedomāta sajūta, bet fakta konstatācija.
[User Picture]
From:[info]iokaste
Date:March 10th, 2021 - 09:36 pm
(Link)
nē, dziesma ir nodziedāta, nav enerģijas dzīvot, nav ticības nākotnei, bērni nedzimst. iemesli tur ir dažādi, bet demogrāfija izšķir visu.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:March 10th, 2021 - 09:59 pm
(Link)
Es nedomāju ka demogrāfija izšķir visu kaut vai tāpēc ka maz cilvēku bet ar avionesēju grupām >>> daudz cilvēku bet bez. Nu tas ļoti vienkāršoti, protams.
From:[info]krishjaanis2
Date:March 11th, 2021 - 12:32 am
(Link)
nekas netraucē taisīt demogrāfiju un pat ja ģimenē dzimst vismaz viens bērns, tauta turpinās - tās kopumā ir tikai mazāk un jāpārskata pensijas programma. nekas traks.
From:[info]krishjaanis2
Date:March 11th, 2021 - 12:31 am
(Link)
Ak, jel, lūdzu, nepadariet šo arhaisko šopenhauerisko pesimismu par kaut kādu sabiedrisku programmu vai projektu, paturiet to privāti pie sevis. Austrumeiropa var glābt šo pūstošo kontinentu, bet jūs, redz, jau priekšlaikus, vēl pirms īstā cīņa sākusies, vicinait balto karogu.
From:[info]fedrs
Date:March 10th, 2021 - 07:39 pm
(Link)
Zem vilciena tas ir daudz neestētiskāk + traumatiski mašīnistam.
From:[info]avralavral
Date:March 10th, 2021 - 08:35 pm
(Link)
atteikšanās no ārstēšanās nav pasīvā eitanāzija. eitanāziju vienmēr veic ārsts vai cita persona ar darbību, kas, tieši iedarbojoties uz organismu, pārtrauc dzīvības procesus (visbiežāk, ievadot nāvējošu vielu). atsakoties no ārstēšanas, kas ir leģitīmas tiesības, cilvēku nogalina pati slimība.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:March 10th, 2021 - 08:50 pm
(Link)
Vai tad nav varianti kur uz eitanāziju ejošais pacients pats nospiež pogu iekārtai kas veic nāvējošo injekciju?
From:[info]avralavral
Date:March 10th, 2021 - 08:56 pm
(Link)
ir; to arī sauc par asistēto pašnāvību. taču tā notiek ārsta vai mediķa vadībā un uzraudzībā, viņiem visu nepieciešamos sagatavojot un atbildot par norises veiksmīgu norisi. asist. pašn. ir eitanāzijas apakšgadījums. šajā labā grāmatā https://tnagramatas.tna.lv/lv/product/339 ir pirmajās 70 lapās iztirzāti visi gadījumi un dota klasifikācija.
[User Picture]
From:[info]ctulhu
Date:March 10th, 2021 - 09:03 pm
(Link)
Pateicos!
[User Picture]
From:[info]iokaste
Date:March 10th, 2021 - 09:33 pm
(Link)
kad ārsti izlemj pārtraukt terapiju, tā ir pasīvā eitanāzija.
From:[info]avralavral
Date:March 10th, 2021 - 09:38 pm
(Link)
nē. paskaties to grāmatu.
[User Picture]
From:[info]pikaczu
Date:March 10th, 2021 - 09:10 pm
(Link)
Latvijas situācijā atļaut eitanāziju būtu vienkārši noziedzīgs cinisms.
Pirms kāda laika lasīju pieredzes stāstu, kur kāda sieviete atklāja, ka sistēma paredz mirstošam slimniekam 10 dienu ilgu paliatīvo aprūpi, ja šo desmit dienu laikā neizdodas nofinišēt, tad tālāk kā pats proti un vari ģimenes ārsta gādībā un atkarībā no radu resursiem. Iedomājies, pie šīs sistēmas tikai ar eitanāziju, cilvēkam, kam nav līdzekļu, lai patstāvīgi turpinātu paliatīvo terapiju 9. dienas vakarā jāizdara "izvēle"... Ja Latvijā ieviesīs eitanāziju, tad nebūs nekādas motivācijas sakārtot paliatīvo jomu, kas starp citu arī virzās uz priekšu tā pat kā anestēzija. Aiziešanas laikam nav jābūt agonijai pašam cilvēkam un šausmām tuviniekiem. Tas var būt laiks, kad varbūt var paspēt sakārtot kādas lietas un pienācīgi atvadīties, ja vien būtu pieejams atbilstošs medicīniskais atbalsts. Pretējā gadījumā eitanāzija Latvijā kļūs par mantojuma saņemšanas fast track vai nabagu kā nevienam nevajadzīgu suņu iemidzināšanu.
[User Picture]
From:[info]iokaste
Date:March 10th, 2021 - 09:32 pm
(Link)
bet ko tu ieteiktu darīt, kamēr nav sakārtota paliatīvā aprūpe? un nekad netiks sakārtota, tāpat kā nekad netiks sakārtotas citas jomas.

ko tu ieteiktu darīt apdegušam vai 4. stadijā vēžiniekam, insultam - publikai, kura nekad neatveseļosies un kurai nekāda atsāpināšana nav vajadzīga?
[User Picture]
From:[info]pikaczu
Date:March 10th, 2021 - 09:38 pm
(Link)
Kāpēc nekad netiks sakārtota? Visiem augšminētajiem jautajums par atlikušās dzīves, lai cik arī trauslas un īsas, kavalitāti - ja to izdodas noturēt pieņemamā līmenī, tad arī esi pārliecināts, ka eitanāziju tā pieprasītu? Psihisku ciešanas arī ir iespējamas. Irvinam Jalomam ir spēcīgi stāsti par uz nāvi slimu cilvēku grupu psihoterapiju.
[User Picture]
From:[info]iokaste
Date:March 10th, 2021 - 09:49 pm
(Link)
Tu gribētu pēdējo recepti vai cerību, ka kādereiz tiks sakārtots kaut kas.
Man zināmi stāsti ir tepat no Āgenskalna, kur cilvēki mirst vientulībā, nabadzībā un sāpēs. Manuprāt būtu humāni ļaut neārstējami slimiem cilvēkiem mierīgi nomirt.
[User Picture]
From:[info]pikaczu
Date:March 10th, 2021 - 09:50 pm
(Link)
Manuprāt būtu humāni ļaut neārstējami slimiem cilvēkiem mierīgi nomirt - pilnībā piekrītu, bet tam vajag pienācīgu hospici nevis eitanāziju.
[User Picture]
From:[info]pikaczu
Date:March 10th, 2021 - 09:43 pm
(Link)
Ar līdzekļiem Latvijā ir mazāka problēma kā ar to izlietojumu.
Ja būtu atbilstošs sabiedrības spiediens, tad varbūt uztaisītu par pāris pētījumiem, kur māca pareizi sviestmaizes smērēt, mazāk un pietiktu kādai hospicei. A tā, atliek tikai uz iežēlināšanu un šausmu stāstiem izbīdīt eitanāziju un problēma atrisināsies pati, jo cilvēkiem taču būs dota izvēle.
[User Picture]
From:[info]iokaste
Date:March 10th, 2021 - 09:51 pm
(Link)
Jā, Tev taisnība. Bet labāk zīle rokā.
[User Picture]
From:[info]pikaczu
Date:March 10th, 2021 - 09:54 pm
(Link)
tā nebūs zīle. visneaizsargātajiem, kuriem ir palikusi tikai viņu dzīvība, kuru pagaidām sargā likums, tas nozīmēs pat šīs aizsardzības zaudēšanu. Jo dzīvības atņemšana vairs nebūs vienlīdzīga ar slepkavību.
[User Picture]
From:[info]iokaste
Date:March 10th, 2021 - 10:00 pm
(Link)
par tiem nabaga knipucīšiem es nezinu.

es zinu 5000 vēžiniekus un 2000 citus (no kopumā 25 000 mirušajiem katru gadu), faktiski katru ceturto mirušo, kuram jāmirst mokās. man ir 25% iespēja nonākt starp viņiem. un es to nevēlos, es vēlos dzīvot bez šausmīga gala.
[User Picture]
From:[info]pikaczu
Date:March 10th, 2021 - 10:08 pm
(Link)
Mums ģimenē pirms pāris gadiem nomira vēžinieks. Kamēr tas bija iespējams nāca medmāsa uz mājām. Kad vairs nevarēja izcilāt, tad pēdējās 5 nedēļas hospice. Smadzeņu vēzis, nemocījās, pēdējās dienas vienkārši vairs nemodās. Bet nenomira arī no bada vai slāpēm, jo bija pie sistēmas. Kamēr bija pie samaņas nerunāja par to, ka grib, lai ātrāk.
Galam nav jābūt šausmīgam.
[User Picture]
From:[info]lavendera
Date:March 11th, 2021 - 12:26 pm
(Link)
Smadzenes nesāp.
Ja vēzis ir citur, izvēles pirms nāves mēdz būt tikai divas - morfija bezsamaņa vai nepārtraukti kliedzieni.
[User Picture]
From:[info]pikaczu
Date:March 10th, 2021 - 10:09 pm
(Link)
Atvaino par spamu, ciba karinās.
From:[info]krishjaanis2
Date:March 11th, 2021 - 12:39 am
(Link)
Apbrīnojami, tu pats nosauc šos latvišu lielos, VITĀLI SVARĪGOS ciparus un ar savu dievišķo muti pasludini, ka "labāk tos visus nopotēt", nav vērts.
lūk, tas ir nehumāni.
iespējas, iespēju došana, apvāršņa, kaut vai šaura, vaļā turēšana - tas ir humāni.