Marts 14., 2006


Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
11:08
Kas attiecas uz šo rakstu, tad es neticu, ka intervējamais ir strādājis reklāmā (ja nu vienīgi ir bijis izteikti draņķīgs reklāmists). Viss, ko jamais saka, ir diezgan saprotams & primitīvi izklāstīts viedoklis, bet viņš iekrīt brīdī, kad paziņo, ka tikai tagad esot atradis īstās vērtības - ticību, cerību, mīlestību.

Atvaino, vecīt, bet ticība, cerība un mīlestība ir vērtības, bez kurām reklāma kā tāda nav iespējama. Pirmās divas - acīmredzami vienīgais iemesls, kāpēc reklāma vispār eksistē, trešā - visdrošākais veids, kā iebarot dajebko, sākot ar kredītu un beidzot ar alu.

UPD: Precīzāk izsakoties, mīlestība ir visdrošākais veids, kā radīt labu reklāmu. Jo brīdī, kad tu taisi kaut ko labu, tu mīli patērētāju. Lai kāds viņš arī nebūtu. Lai arī viņš ir lūzeris, kas nevar atļauties izremontēt dzīvokli, kas baidās no nāves, kas vergo savā kantorītī un sapņo par vīrišķību un brīvību, kas vakarā ir noguris un izbesījies, kam pietrūkst sirsnīgu sarunu, kas nespēj darīt laimīgu savu ģimeni, kas izmisīgi cenšas neslimot un neaptaukoties un ilgojas pēc kaut kā nedefinējama. Jā, tādu tu viņu mīli, un mīlot notirgo viņam īslaicīgu ilūziju. Jo, ja arī viņam nav mīlestības, tad ir vismaz ticība, un, ja nav arī tās, tad vismaz cerība viņam ir palikusi. Un nav tam nekāda sakara ar varu, baudkāri un veiksmi - jo šīs nu ir tās vērtības, kuras tu neatradīsi, sekojot reklāmām.

(22 teica | man šķiet, ir tā...)

Comments:


From:[info]makmerfijs
Date:14. Marts 2006 - 11:19
(Link)
Citus vislabaak apmaaniit var tas, kuram izdevies vispirms apmaaniit pasham sevi.
From:[info]dzeina
Date:14. Marts 2006 - 14:49
(Link)
Precīzi.
From:[info]makmerfijs
Date:14. Marts 2006 - 15:03
(Link)
Principaa jebkursh (no muusu viedoklja raugoties) ljaundaris atrod kaadu ceelu attaisnojumu savai riiciibai un ar laiku notic shai savai atmazkai.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:14. Marts 2006 - 15:16
(Link)
Man domāt, reklāmā ir drusku sarežģītāk.
Tāpēc, ka principā, taisot reklāmu, ir jāzina, kādā veidā patērētājs tiek čakarēts (citādi var uzrauties, kas galarezultātā pasliktinās efektivitāti).
Un pēc tam arī ir jēga neticēt. Kaut vai tāpēc, lai saglabātu savu primitīvo izdzīvošanas spēju (padomā, kāda būtu tava dzīve, ja tu 100% ticētu reklāmām).
Tajā brīdī gan ir jātic.

Bet par ļaundaru atmazkām - nu nezinu. Man šķiet, ka ļoti daudzi dzīvo ar apziņu "nu, esmu ļauns slepkavnieks, so fucking what?". Ilgstoša un principiāla sevis mānīšana ir darbietilpīgs un neērts pasākums.
From:[info]makmerfijs
Date:14. Marts 2006 - 15:23
(Link)
Ar apzinju "nu, esmu ļauns slepkavnieks, so fucking what?" reti kursh speej ilgstoshi dziivot. Lielaakaa dalja cilveeku prieksh taa ir paaraak vaaji.

Tad jau tu apzinoties ka reklaamai nevar ticeet t.i. ka pateereetaajs ar reklaamu tiek chakareets, tomeer vienlaikus notici tam. Kkas liidziigs Orvela dubultdomai.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:14. Marts 2006 - 15:26
(Link)
Nujā, dubultdomas pielietošana praksē - vismaz man - ir viens no labākajiem darba paņēmieniem. Padara to visu daudzkārt interesantāku. Un rezultatīvāku.
From:[info]makmerfijs
Date:14. Marts 2006 - 15:29
(Link)
Man dubultdomas tehnika smagi klibo, taadeelj naakas vai nu mociities sirdsapzinjas paarmetumos, vai arii ienjemt poziiciju "nu esmu svolo4s and so what?". Taatad reklaamas nozaree karjera man laikam nespiid :P
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:14. Marts 2006 - 15:30
(Link)
Nu, es arī laiku pa laikam nodarbojos gan ar sirdsapziņas pārmetumiem, gan demonstratīvu svoločismu, tikai tās abas ir pārāk vienpusējas attieksmes, lai man iepatiktos.

Bet nu tavs lauciņš jau arī nav diez ko labāks ;D
From:[info]makmerfijs
Date:15. Marts 2006 - 11:15
(Link)
Mierini sevi ja? :)
From:[info]inx
Date:14. Marts 2006 - 11:49
(Link)
nu drusku fišku gan viņš rubī. tomēr tāds pavājš tas rakstiņš.

un vispār - kāda gan galu galā ir atšķirība, vai tev rokās balti cimdi, vai arī rokas vienos darvas pleķos? galvenais ir visu laiku kaut ko darīt, lai pasaule grieztos uz riņķi. kādam jau tik un tā rociņas ir jāsmērē, lai viss bīdītos uz priekšu.

moralizēšana man bieži vien riebjas.
[User Picture]
From:[info]racoon
Date:14. Marts 2006 - 13:01
(Link)
hmmm, tātad Tu gribi teikt ka ar ticību , cerību un mīlestību Tu uzrakstīsi tekstu kas pusmūža vēža slimniekus piespiedies pieteikties pensiju fondiem?
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:14. Marts 2006 - 13:02
(Link)
a ar ko citu, vecīt, ar ko citu? tak jau tikai izbraucot uz viņu cerību sagaidīt to pensiju :P
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:14. Marts 2006 - 14:21
(Link)
Vot tev, piemēram, koncepts.

Guerilla mārketings internetā - intervijas ar cilvēkiem, kas izārstējušies no vēža + kašķis par to, vai izārstēja medicīna vai dziednieki, ticība vai Dieva pirksts. Uzbliezt kaut vai saitu par to, lai akcentētu problēmu.
Paralēli: statistika par to, cik vēžinieku sasnieguši pensijas vecumu (domāju, ka nemaz nebūtu tik sūdīga).
Un pati pārdošana - izejot no domas "Ja neticēsi, neizveseļosies" un noguldījumu pensijas fondā kā visuzskatāmāko ticības piemēru (plus varbūt ironisks ads par cilvēkiem, kas tagad speciāli nemirs, lai dabūtu savu naudiņu atpakaļ ;)).
Akcija: "Mēs ticam, ka tu izveseļosies". Slimnieka tuvinieki un draugi nogulda viņa pensijas fondā, lai pierādītu, cik ļoti tic viņam un tur īkšķus par viņu. No katriem 100 noguldītajiem latiem 1 aiziet cīņai ar vēzi (pieļauju, ka reklāmdevējs to varēs atļauties).

Kā redzam - ticība, cerība, mīlestība - un pie tam vēl tik pozitīvi, ar tādu ticību dzīvei un cilvēkiem ;) Un nekādu negatīvu emociju...
[User Picture]
From:[info]white_shadow
Date:14. Marts 2006 - 23:58
(Link)
Ou. Respect ;) Turklāt doma (ar ticību, t.i. tās uzskatāmu piemēru) ir laba pati par sevi.

Katrā lietā jau var atrast k-ko labu. Problēmas & sirdsapziņas pārmetumi rodas tad, kad sāk salīdzināt ieguvumus & zaudējumus - piem. cigaretes nomierina (ir takš tāds stereotips?), bet bojā veselību. Un tad nu domā - kas tev/citiem/cilvēcei kopumā ir svarīgāks? Ar tiem vēža slimniekiem līdzīgi - pozitīvs efekts var būt, bet cik tas ir ticami? Vai nebūtu bijis labāk to naudu iztērēt experimentālu zāļu iegādei vai "pēdējiem prieciņiem"? u.t.t. u.tml.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:15. Marts 2006 - 09:16
(Link)
Nu, pretīgākais tajā visā pasākumā jau ir tas.
Ka tie vēžinieki varbūt tiešām būs laimīgāki "ticot" un radot sev ilūziju, ka dzīvos (jo mēs tak esam tik ļoti pieraduši pie tā, ka nauda netiek ieguldīta bezjēdzīgās lietās). Un viņu radi-un-draugi vispār būs eiforijā, apmierinot gan savu līdzjūtību, gan papaijājot ego.
Bet bļin, kā klients vārītos no visa šitā. Un reklāmistam jau naudu maksā tikai par to, ka klients vārās. Ne jau par ticošajiem vēžiniekiem un viņu radiem un draugiem.
[User Picture]
From:[info]white_shadow
Date:15. Marts 2006 - 11:06
(Link)
Apvieno patīkamo (laimīgie slimnieki) ar lietderīgo (klients)? Vai arī novieto morālo konfliktu ārpus sevis - mēs jau esam labiņi, bet klients gan ir amorāls maita, jo pasūta šādu reklāmu & vēl nopelna?

(es tik' meklēju, kur piekasīties)
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:15. Marts 2006 - 13:09
(Link)
Nēēē, dubultdoma.
From:[info]fedrs
Date:14. Marts 2006 - 13:09
(Link)
Parādi man vienu reklāmistu, kuram rūp kaut kas vairāk kā tas, lai reklāmdevējs kopā ar rubli neaizietu pie konkurenta!
From:[info]inx
Date:14. Marts 2006 - 13:53
(Link)
*rāda ar pirkstu uz sevi*

galvenais ir jautrība un izdoma. radīšana. idejas un ģenialitāte. lai ar tām konkurentu būšanām ņemas lielāki priekšnieki.
From:[info]fedrs
Date:14. Marts 2006 - 14:03
(Link)
Man ir aizdomas, ka tu neesi vis reklāmists, bet compūterists.
[User Picture]
From:[info]honeybee
Date:14. Marts 2006 - 14:12
(Link)
Lielākajai daļai reklāmistu ir ģimenes.
Daudziem ir mīļotie cilvēki, bērni, hobiji, aizraušanās.
Ļoti liela daļa ir izvēlējušies šo profesiju tāpēc, ka tā ļauj kaut daļēji darīt to, ko vēlies un proti darīt (un bieži vien šis "kaut kas" ir - vai saskaras ar - mākslu, garīgumu blablabla).
Tur jau tas āķis, ka reklāmists arī ir patērētājs ar visiem sapņiem, cerībām un mīlestību. Un tikai šo savu sapņu dēļ piever acis uz to, ka klients ir aprobežots, reklamējamais produkts izraisa impotenci un visa šī sasodītā patērētāju sabiedrība ir kropla.
From:[info]anna
Date:14. Marts 2006 - 15:14
(Link)
Lasu un māju ar galvu: "Ļoti liela daļa ir izvēlējušies šo profesiju tāpēc, ka tā ļauj kaut daļēji darīt to, ko vēlies un proti darīt (un bieži vien šis "kaut kas" ir - vai saskaras ar - mākslu, garīgumu blablabla).
Tur jau tas āķis, ka reklāmists arī ir patērētājs ar visiem sapņiem, cerībām un mīlestību. Un tikai šo savu sapņu dēļ piever acis uz to, ka klients ir aprobežots, reklamējamais produkts izraisa impotenci un visa šī sasodītā patērētāju sabiedrība ir kropla."
Exactly, tieši tā, vismaz manā gadījumā.
honeybee -

> Jaunākais
> Arhivētais
> Draugi
> Par sevi


> Go to Top
Sviesta Ciba