kanariņš - [entries|archive|friends|userinfo]
helvetica

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Mar. 10th, 2012|09:12 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
latvijiņas ramšteiniņi ar bi2, placebo, un aki kaurismeki pieskaņiņu

vispār reizēm es gribētu būt jauns slāvu vīrietis. Tajās reizēs, kad autobusā kāds nedod vietu vecam un manāmi nespējīgam cilvēkam vai grūtniecei ar lielu vēderu. kad urlas kasās. vai sīkie skolnieki uzvedas rupji. un daudzās, daudzās citās reizēs. Jo visi pārējie sēž kā lēmēti un lūr logā vai izliekas aizmiguši (nosodošie skatieni ir tikai tad, kad kādai mātei bērns kaut kur ieraudas). un man atkal, sievišķim vārgulim nav īsti balss ko pārliecinoši pacelt pret tiem, kuru bravado prasās cīšākas attieksmes. parasti slāvu puišiem piemīt šī spēja. Vienīgais, kā būtu iespējams saglabāt to, neieaudzinot arī visu to maskulīno, patriarhālo bulšitu iekšā? neticu, ka tie divi ir nepieciešami saistīti, nu, būt mužikam, un būt labam (aizstāvēt apbižotos/būt taisnīgam/būt pieklājīgam); manuprāt, var būt labs, neesot mužiks.

vēl jau var pagaidīt, kad es novecošu vairāk, pieņemšos rūgtumā un tad kā tāda apvēlusies māmuļa nejutīšos traucēta dot visiem pizģukiem iekšās.
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:March 10th, 2012 - 10:38 pm
(Link)
Jā, ņemot vērā tavu savulaik izteikto "viss ko es neredzu, uz mani neattiecas", es brīnos, ka tev visas augstāk aprakstītās īpašības asociējas ekskluzīvi ar patriarhālo iekārtu. Protams, var diskutēt par robežu, un vai "well, those ar women", jau ir strīpā pie "evil'. Bet IMHO, ja tev sāk pārmest, ka tu neiejaucies čikfaitā, tas nav ok, bet ja tu sāc meklēt kašķi tramvajā, tas arī nav ok... so, make up your mind!

p.s. Esmu dzēris zīmodziņu, protams, ir slinkums meklēt, bet domāju, ka neko vājprātīgi neloģisku neesmu pateicis.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 10th, 2012 - 10:47 pm
(Link)
es īsti nesaprotu, ko tu ar to domā.

[User Picture]
From:[info]black_data
Date:March 10th, 2012 - 10:52 pm
(Link)
Nu, tur pierakstot slāviem vienu īpašību komplekt, savukārt neslāviem cits īpašību kompleks nāks ar šitādām blaknēm. Why, really?
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 10th, 2012 - 11:07 pm
(Link)
vnk subjektīvs novērojums sabtransā, ka situāciju risināšanā parasti iesaistās jauni krievu vīrieši, arī, kamēr biju stāvoklī, lielākoties sēdvietu deva sievietes gados un jau pieminētie jaunie slāvi. Tiem acīm redzot vēl ir saglabājusies audzinātā tradicionālā dzimumloma būt "aizstāvjiem", 'īstiem vīriešiem' u.tml. Tas, kas man interesē, vai tiešām šīs īpašības ir iespējamas tikai noteiktā lomu sadalījumā vai to pamatojumu var balstīt arī vispārcilvēciskos kkādos apsvērumos (un, ja var, tad, kamdēļ tik daudz cilvēku to ignorē (ir nācies aicināt rīkoties līdzbraucošos puikas un tad vnk pašai doties pie šofera ar lūgumu darīt vienu vai otru lietu saistībā ar salōnā notiekošo, bakstīt ļaudis pacelties, jo blakus stāv grūtniece vai tiešām vecs trīcošs vecūkšnis ar ķeģīti u.tml., bet ir lietas, ko es kā sieviete vēl joprojām nevaru izdarīt, jo man vnk ir bail (tā audzināta), lai gan dziļi iekšēji bail nav un tamdēļ gribētos rīkoties)?)
[User Picture]
From:[info]black_data
Date:March 10th, 2012 - 11:16 pm
(Link)
Ja tā labi padomā, jā, ir bijuši spilgti piemēri no bērnības, kad krieveļi pionieriskā taisnīgumā gatavi pacelt balsi, vai pat sist muti, kamēr tu tāds rebelious "lieciet man mieru, kā es jums lieku". Un teikt, ka mani slikti audzināja, arī nevarētu teikt.

Padziļinātas pētīšanas vērta ir, piemēram, krievu rekonstrukcija, salīdzinot ar letiņu rekonstrukciju, kur vārdi "brālis" un "savējais" ir diezgan dažādi tiek interpretēti. Bet tas jau ir atsevišķas diskusijas, ja pat ne akadēmiska darba vērts.

P.S. Jā, sākotnējo uzstādījumu neuztvēru, my fault.
[User Picture]
From:[info]indulgence
Date:March 11th, 2012 - 07:50 am
(Link)
Aizdomas, ka tas nav iespējams. Piestrādājot un izdzenot maskulīno, patriarhālo bulšitu, līdzi tiek izdzēsts arī pārējais dzimumatšķirību bulšits, jo tā pati spēja būt par vīrieti, spēja uzupurēties, spēja riskēt ar savu ādu - tas viss jau balstās tikai uz šī maskulīnā, patriarhālā bulšita kādam jābūt vīrietim. Nevar būt bezdzimuma persōna, kas briesmu brīžos pārvēršas par vienu no 300 spartiešiem, bet ikdienā atkal zaudē visas spartieša pazīmes. Man tā šķiet.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 11th, 2012 - 10:30 am
(Link)
man gan atkal šķiet, ka ir iespējams rīkoties drosmīgi/cēli u.tml., balstoties saprāta apsvērumos "kā labāk".
[User Picture]
From:[info]begemots
Date:March 11th, 2012 - 04:01 pm
(Link)
Nu jau, nu jau.

Kurš tad ever balstās saprāta apsvērumos? Pat iepirkšanās un biržas operācijas, edz, izrādās neloģiskas un irracionālas, kur tad nu vēl ikdiena.
[User Picture]
From:[info]indulgence
Date:March 11th, 2012 - 08:26 pm
(Link)
Man domāt, tā ir instinktu sfēra, kurā prāta apsvērumi tikai traucē. Tāpat kā biznesā - kamēr ar prātu apveltīts indivīds izdomā visus par un pret, vilciens jau aizgājis, bet vinnē tas, kurš riskē (tb ne visi, kas riskē, vinnē, bet visi vinnētāji ir riskējuši intuitīvi). Tēviņu fiziskā konfliktā parasti uzvar nevis gudrākais, bet drosmīgākais ar to vien, ka neaizdomājas par sekām, bet rīkojas instinktīvi: gāz vadonim pa žokli un tad jau redzēs, vai viņiem būs jāmūk, vai tev. Tikko sāc domāt par notikumu tālāko attīstību un sekām, tā saprāts liek izvairīties no konflikta, nepieciešamais agresivitātes slieksnis netiek pārvarēts un indivīds atkāpjas. Kā redzam iz sugas vēstures, bellatores un oratores vienmēr pastāvējuši šķirti un ir visai maz gadījumu, kad mēģināts un spēts tos apvienot vienā.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 11th, 2012 - 09:19 pm
(Link)
nē, ne jau tā. drīzāk gan "es palaidīšu grūtieci apsēsties nevis tādēļ, ka esmu baigais kūlais džeks", bet gan "es palaidīšu grūtieci apsēsties, jo viņai varētu būt grūti un, iespējams, bīstami stāvēt, kamēr es viss tāds stalts un spēcīgs varu arī noturēties tās pāris pieturas stāvus pie stieņa".

vai, aspvērums, ka, ja es nebūšu pasīvs (vai ziedošu savu ērtību kāda cita, kam vairāk vajag labā), iespējams, aizvien vairāk cilvēki nebūs pasīvi un nākotē, kad man pašam būs vajadzīgs, kāds cits man palīdzēs. Nevis, es esmu tēviņš, es aizsargāju vājos un izdabāju sievietēm.
[User Picture]
From:[info]indulgence
Date:March 12th, 2012 - 07:56 am
(Link)
Acīmredzot sapinos tulkojumā - makten bieži jau izlasām tekstā ko vēlamies, nevis kas rakstīts. :) Tb nezin kāpēc iedomāju, ka runa vairāk ir par vīrieša spēju sabtransportā pievērsties bļaurīgiem un ar savu uzvedību citiem traucējošiem huligāniskiem elementiem, no tēviņa pozīcijām pavēlot tiem aizvērties un netraucēt apkārtējiem. Attiecīgi, pievērsos tieši šim aspektam.

Savukārt ar maskulīno pozicionēšanos nesaistītā piecelšanās un savas sēdvietas piedāvāšana tam, kam grūtāk stāvēt, tas patiesi vairāk ir audzināšanas nopelns, tb elementārā pieklājība, ko kā uzvedības normu pieņem, augot ģimenē un ģimenes paziņo lokā. Bet tas vairāk gan, šķiet, atttiecas uz piederību sociālajam slānim, nevis etniskajai grupai. Bet arī tad, piemēram, kāpjot ārā no sabtransporta padod roku sievietei un palīdzi izkāpt nevis ar domu, ka kad man pašam būs vajadzīgs, kāds cits man palīdzēs, bet gan to dari automātiski, jo tā pieņemts.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 12th, 2012 - 10:21 am
(Link)
es jau arī izsakos neprecīzi, piefiksēju domu on a go un to tā atstāju, nepamatotu, neizvērstu etc.

bet par to roku man gan besī, īpaši transportā, jo parasti ir ierīkoti pie durvīm gana labi turekļi, lai varētu pieturēties izkāpjot, līdz ar ko tās retās reizes, kad ir bijusi pastiepta roka, tas vairāk ir traucējis (tip., lai neaizvainotu, balstījos pret roku, kas gan nav tik ērti, kā pret metāla turekli). taču neiebilstu, ja kāds vai kāda palīdzētu izkāpt vai iekāpt ar smagajām somām, piemēram. Tiesa, šādos gadījumos gan mēdzu pati palūgt palīdzību tuvākstāvošajam :D
[User Picture]
From:[info]bljanna
Date:March 11th, 2012 - 09:18 am
(Link)
Klips patika, dziesma gan liekas švaka, bet tas mans humble opinion, jo Dzelzs Vilks nekad nav aizķēruši nevienu manu iekšējo stīgu.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 11th, 2012 - 10:31 am
(Link)
man arī nē, bet šķita atzīmēšanas vērts klips, kas ir kas vairāk par "tā, pastāvēsim pie šīs sagruvušās mājas un nofilmēsim", tb. ir ielikts kkāds (un diezgan atraktīvs) domu darbs, kas negadās bieži Latvijas muzīkas kanālā.
[User Picture]
From:[info]bljanna
Date:March 11th, 2012 - 10:55 pm
(Link)
Gauja & co pamatīgi ņēmās, lai uztaisītu šo klipu un rezultāts nudien iepriecinošoss.
[User Picture]
From:[info]stradnieks
Date:March 11th, 2012 - 11:24 am
(Link)
kādi tur rammšteiniņi... par mīkstu, manuprāt.

par tēmu neizteikšos :)
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:March 12th, 2012 - 10:21 am
(Link)
muzikāli jā, bet šajā gadījumā līdzība ar to, ka nemīž izskatīties "neglīti" :D