Comments: |
From: | divi_g |
Date: | July 24th, 2010 - 08:01 pm |
---|
| | | (Link) |
|
Viņu reklāmas netaisa lietuvieši?
a varbut marsieši. Vārdus, uzvārdus, amatus, lūdzu!!
Reklāmai ir tikai un vienīgi viens uzdevums: piedabūt pēc iespējas lielāku pircēju skaitu iegādāties pēc iespējas vairāk reklamētā produkta. Ja mērķauditoriju uz to parauj Bohēmijas rapsodija - būs tā džinglā, aber ja parauj zaļš prezis un Cēsu Džons bez biksēm - būs tas. Par ko cepiens? :)
1) par to. ka tiek aizskartas manas estētiskās jūtas un vispār avenīte apkakāta
2) man ir nauda, grib to notērēt, tač nāciet kāds un paņemiet bļe, nevis vienīgā mērķaudiotija lohi ar UK stroikās uzkačātām algām
Dzīve ir bisness, nevis estētikas skoliņa. :) Brīvais tirgus pats sevi regulē, kā jau to norādīja vecais Ādams (tas kurš Smits), tb piedāvājumu nosaka pieprasījums, nevis kāda tur puteklīša jūtas un gaume.
Pat ezītim skaidrs, ka kudi izdevīgāk ir dabūt pasūtījumu "katram ķīnietim kontracepcijas bukletu", nekā no Helveticas pasūtījumu ar roku aphleznot tējas servīzi. Tb ja salīdzina iegūstamās summas, tad otrais variants to savu smieklīgo kupjūru plāno žūksnīti var bāzt pats zina kur, jo pirmajā variantā jādomā par kuģa konteineru priekš kupjūrām. :D
1) neviens no tiem kantoriem, kas taisa tās reklāmas reāli nav taisījis nekādu pētījumu par pieprasijumu, auditorijām u.tml. un viņiem nafig nekā nav zināma, kas reāli pirks produktu. uz šo es pilnīgi varetu saderēt.
2) LV nav ķīna, cilvēku vnk ir maz, līdz ar ko ir jāizdomā tik viltīgs appisiens, lai saskribelētu kopā arī tos vienus, divus, trīs cilvēciņus no katrām citām dažādajām auditorijas grupām. lai gan pie šī man nebūtu nekādu pārsteigumu, ka reklāmu idejas vnk kā tādas frančīzes iepirktu un pielāgotu vietējiem, kā tas notiek ar daudziem citiem nebūt ne reklāmas materiāliem, līdz ar ko par kkādu baigo reklāmas fišku tur vispār nebūtu vieta runāt_kārtējā kupi-prodej domāšana a ļa 'reklāmas ir vajadzigas, reklāmas palīdz pārdot vairāk, tāpēc jādabūt reklāma', kas, kāda, kāpēc tā ir, tas nevienu nekrata..
Nuss, reklamšķiku neprofesionalitāte ir cits stāsts. Taču visnotaļ šaubos, ka visi reklāmas "industrijā" ir tik dumji, ka gadu desmitus apzināti atsakās no naudas pelnīšanas, jo pakārto darba rezultātu savai gaumei, nevis vēlmei tikt pie kāposta. :)
Par pētījumiem nezinu, bet fakts ir viens: kad vaicāju vienam pudeles brālim, kurš aktīvi TV taisa visādus "humora" raidījumus - kāpēc tie kļūst tikai pliekanāki, vai patiesi slinkums gumīgus jokus pagooglot,? - šis skumji atbildēja, ka labprāt taisītu ko gaumīgāku, taču visi mēģinājumi kaut mazliet pacelt joku saturu virs jostas vietas momentā uzrāda skatītāju skaita kritumu. Arī pārdevējiem ir līdzīgas problēmas. Manpamatpacients tirgo sieviešu smiņķus un skumji atzīst, ka tikko kā šie mēģina ko savā izpratnē "elegantāk" reklamēt (cik nu tur tās mārketinga beibes tos vogue un elle paskatījušās), tā uzreiz jūtami krītas pārdošanas apjomi (bet šīm vajag, lai to lūpeni nopirktu 1000 babuļi, nevis klāt nāktu vēl viena kliente ar bikucīt labāku gaumi). Piemēram, tā meteorīta akcija man personīgi šķiet derdzīga, bet mana 12gadīgā puikas klasē visi par to fano - Tele2 moš zaudējuši mani kā klientu uz mūžiem, toties ieguvuši 30 tīņus, tb absolūti nejūtas zaudētāji. Rezumējot: cilvēki kā suga ir dumji un bez gaumes, tāpēc vienmēr un visur Borats, Bīns un Benijs Hils būs populārāki un pieprasītāki par Pjatigorski un Rortiju. Tā tas vienkārši ir. Āmen. :)
jebkurā gadījumā, es domāju, ka šampanieeti dzer tie, kas kādreiz saprātīgi noriskē un atrod veidus, kā uzrunāt arī iepriekš neuzruntās mērķauditorijas, nevis visu laiku laiž latiņu zemāk imagināra 'vidējā lasītāja/skatītāja/pircēja' vārdā, begās atrodoties tur, kur pašam kauns atzīt - pašiztamborētā sūdubedrē Diemžēl medijos esmu saskārusies ar šo 'vidējo', kas lielākoties ir sūdīgu redaktoru iztēles auglis, kas atbilst paša priekšstatam un ekspektācijām, nevis reāliem datiem, kurus īstenībā neviens nav nedz vācis, nedz apkopojis. Tādā ziņā žēl, ka LV medijos - ja jau novēršamies no reklāmas un pievēršamies tiem - ļoti reti spaort, ka skatītās/lasītājs var arī pats nezināt, ko grib un tikai pēc tam, kad tas viņma ir piedāvāts, saprast, ka jā, gribu! Kā nekā, kopš kura laika satitājs-traktorists diktē darba noteikumus diplomētam mediju speciālistam, tad varbut uzreiz klapēt žurnālistus ciet un ņemt darbā ikkatru, kas grib, gan problēmas 'parastajam cilvēkam aktuālās', gan valoda vienkārša un visiem saprotama būtu....
lai gan piebildīšu, ka visos medijos, kuros esmu strādājusi, redaktori/es nav varējuši skaidri pateikt, kas ir viņu mērķkauditorija, bieži vien atbildot 'visi' (protams, līdz jautajumam, ar kādiem tieši paņēmieniem jūs tos uzrunājat, pie tāda razklada nenokļūstam...), kas liecina par to, ka nevis darbojas kkādi 'pieprasījums-piedāvājums' likumi, bet gan totāls wtf, kur katrs dur uz labu laimi..
Par dievzemīti nezinu (vairos no mūsu reklamšķikiem - cik gadījies sastapties, radies iespaids, ka slimīgi ambiciozi/neprofesionāli/liekulīgi/zaglīgi laudis tur īpašā koncentrācijā - armijā neņem, universitātei par glupu, savu ideju nav, tātad strādāšu reklāmā). Taču kā reizi pirms pāris nedēļām pārlasīju Ogilvi un vēl pāris reklāmas guru, kuri ar Rietumu puslodes mērķauditoriju un reklāmu analīzi ņemas visai nopietni - šie vienā balsī apgalvo, ka lielākā daļa reklāmu, kuras vinnē visus tos zarus/bungas/lauvas, priecējot ar savu asprātību mūsu estētiskās sajutas, tīri komerciālā ziņā ir neveiksmīgas un sagādājušas reklāmdevējiem tikai zaudējumus, aiz kam tie visbiežāk nomaina aģentūru. Tipa, ja spraita reklāmā būs Hendeļa motīvs fonā, Helvetica moš pudelīti iepirks, festiņā moš diplomu iedos, bet reāli tīneidžeri no strādnieku kvartāliem, kam šis dzēriens domāts, pāries uz pepsi. Ai, lai gan tā jau ilgi un dikti mēs tukšu par to varam rezonēt. :)
nu ja, līdz ar to mums nekadnekad nebūs tīneidžeri, kas klausīsies hendeli..
Galvenais ir atmest tos veco franču utopistu maldus, ka visi cilvēki ir vienādi. Un tad viss nostājas savās vietās: 95% sabiedrības cinema sajūsminās par "Amerikāņu pīrāgs 4" un "Avatars"*, aber 5% visos laikos skatījušies "Mironi" pa otram lāgam. Tb vienmēr būs kāds mazs pulciņš tīņu, kas klausīsies Hendeli arī par spīti Bite reklāmām (kas viņiem nemaz nav domātas, jo šo ir pārāk maz). :)
----- * Protams, pārspīlēju, lai bet tikai ilustrativitātei.
nu davai atnāc un iesper ar.
ja zinātu kam, gan jau arī saņemtos izkāpt ārpus meteorīta-ķieģeļa dirskursa
nu reku piedāvājums iespert man (es gan speršu pretī), kopija mana, kreatīvs bites mērkaķinga departaments + 1 dizaineris + 1 kopīraiteris. man patīk, ka tev gribas cīnīties pret lielām un noteikti idiotiskām aģentūrām, bet nu davai nāc pacīnies pret mani, reālu purnu :)
pastāsti man, nu kāpēc, nu kāpēckāpēc ir izdomāts, ka tieši šādi vajag biti reklamēt? Tieši šādiem tekstiem (lielās un mazās vajadzības / izsargājies ar / sieva vs mīļākā koncepts) un kamdēļ ilustrēt šo domu pat ne ilustrēt vnk piekabināt burtisku attēlu? vai tā tiešām ir padsmitnieku un stroiku strādnieku mērķauditorija, uz ko fokusējas bite?
(man tā personīga sāpe, gan estētiska, gan tīri praktiska, jo nesen mainīju pakalpojuma sniedzēju mobļai un biju ļoti atvērta visām pārliecināšanām no visām pusēm...)
kāds vēl sieva vs mīļākā koncepts, wtf? you're reading things into this that are not there. vispār vispirms jāpajautā, ko tu zini par procesu/ķēdīti kreatīvs-klients, lai varētu sākt stāstīt no pareizās vietas.
es zinu, ka visi rāda ar pirkstiņu viens uz otru un beigās ārtdirketōrs runā par visiem. Atļaušos lūgt mani apgaismot sākot no A līdz Z un konkrēti par izsargāšanās lietu, lūdzu.
ja smalkās detaļās, tad korekti būtu to darīt privāti. vai arī nesmalkās.
varu piemetināt, ka no manis tālāk nevienam un nekad. privāta interese un tikai | |