kanariņš - [entries|archive|friends|userinfo]
helvetica

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Jul. 24th, 2010|07:25 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:July 26th, 2010 - 10:49 am
(Link)
jebkurā gadījumā, es domāju, ka šampanieeti dzer tie, kas kādreiz saprātīgi noriskē un atrod veidus, kā uzrunāt arī iepriekš neuzruntās mērķauditorijas, nevis visu laiku laiž latiņu zemāk imagināra 'vidējā lasītāja/skatītāja/pircēja' vārdā, begās atrodoties tur, kur pašam kauns atzīt - pašiztamborētā sūdubedrē
Diemžēl medijos esmu saskārusies ar šo 'vidējo', kas lielākoties ir sūdīgu redaktoru iztēles auglis, kas atbilst paša priekšstatam un ekspektācijām, nevis reāliem datiem, kurus īstenībā neviens nav nedz vācis, nedz apkopojis. Tādā ziņā žēl, ka LV medijos - ja jau novēršamies no reklāmas un pievēršamies tiem - ļoti reti spaort, ka skatītās/lasītājs var arī pats nezināt, ko grib un tikai pēc tam, kad tas viņma ir piedāvāts, saprast, ka jā, gribu! Kā nekā, kopš kura laika satitājs-traktorists diktē darba noteikumus diplomētam mediju speciālistam, tad varbut uzreiz klapēt žurnālistus ciet un ņemt darbā ikkatru, kas grib, gan problēmas 'parastajam cilvēkam aktuālās', gan valoda vienkārša un visiem saprotama būtu....
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:July 26th, 2010 - 10:51 am
(Link)
lai gan piebildīšu, ka visos medijos, kuros esmu strādājusi, redaktori/es nav varējuši skaidri pateikt, kas ir viņu mērķkauditorija, bieži vien atbildot 'visi' (protams, līdz jautajumam, ar kādiem tieši paņēmieniem jūs tos uzrunājat, pie tāda razklada nenokļūstam...), kas liecina par to, ka nevis darbojas kkādi 'pieprasījums-piedāvājums' likumi, bet gan totāls wtf, kur katrs dur uz labu laimi..
[User Picture]
From:[info]indulgence
Date:July 27th, 2010 - 04:53 pm
(Link)
Par dievzemīti nezinu (vairos no mūsu reklamšķikiem - cik gadījies sastapties, radies iespaids, ka slimīgi ambiciozi/neprofesionāli/liekulīgi/zaglīgi laudis tur īpašā koncentrācijā - armijā neņem, universitātei par glupu, savu ideju nav, tātad strādāšu reklāmā). Taču kā reizi pirms pāris nedēļām pārlasīju Ogilvi un vēl pāris reklāmas guru, kuri ar Rietumu puslodes mērķauditoriju un reklāmu analīzi ņemas visai nopietni - šie vienā balsī apgalvo, ka lielākā daļa reklāmu, kuras vinnē visus tos zarus/bungas/lauvas, priecējot ar savu asprātību mūsu estētiskās sajutas, tīri komerciālā ziņā ir neveiksmīgas un sagādājušas reklāmdevējiem tikai zaudējumus, aiz kam tie visbiežāk nomaina aģentūru. Tipa, ja spraita reklāmā būs Hendeļa motīvs fonā, Helvetica moš pudelīti iepirks, festiņā moš diplomu iedos, bet reāli tīneidžeri no strādnieku kvartāliem, kam šis dzēriens domāts, pāries uz pepsi. Ai, lai gan tā jau ilgi un dikti mēs tukšu par to varam rezonēt. :)
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:July 27th, 2010 - 05:23 pm
(Link)
nu ja, līdz ar to mums nekadnekad nebūs tīneidžeri, kas klausīsies hendeli..
[User Picture]
From:[info]indulgence
Date:July 27th, 2010 - 11:25 pm
(Link)
Galvenais ir atmest tos veco franču utopistu maldus, ka visi cilvēki ir vienādi. Un tad viss nostājas savās vietās: 95% sabiedrības cinema sajūsminās par "Amerikāņu pīrāgs 4" un "Avatars"*, aber 5% visos laikos skatījušies "Mironi" pa otram lāgam. Tb vienmēr būs kāds mazs pulciņš tīņu, kas klausīsies Hendeli arī par spīti Bite reklāmām (kas viņiem nemaz nav domātas, jo šo ir pārāk maz). :)

-----
* Protams, pārspīlēju, lai bet tikai ilustrativitātei.