kanariņš - [entries|archive|friends|userinfo]
helvetica

[ userinfo | sc userinfo ]
[ archive | journal archive ]

[Feb. 13th, 2017|03:11 pm]
Previous Entry Add to Memories Tell A Friend Next Entry
Poll #20955 Purvītis
Open to: All, results viewable to: All

Tu gribētu, lai Purvīša balvu saņem:

View Answers

Bērziņš, Arturs "Attēldarbi II"
4 (21.1%)

Drulle, Ivars "Manai dzimtenei"
0 (0.0%)

Epners, Kristaps "Vingrinājumi"
1 (5.3%)

Jākobsons, Atis "Dark Matter"
4 (21.1%)

Johansons, Voldemārs "Slāpes"
3 (15.8%)

Kurševa, Maija "Lielāks miers, mazāks miers"
3 (15.8%)

Lāce, Anda "Atindēšana"
2 (10.5%)

Salmanis, Krišs et.al. "Dziesma"
2 (10.5%)



Ja šaubas māc - TE var uzzināt ko vairāk.
Komentārus par māksliniekiem-tautas ienaidniekiem, formālistiem, liekēžiem etc. droši zemāk.
linkpost comment

Comments:
[User Picture]
From:[info]usne
Date:February 13th, 2017 - 03:47 pm
(Link)
Es par Jēkabsonu vai Lāci, vai Drulli.
[User Picture]
From:[info]klusais_okeans
Date:February 13th, 2017 - 04:46 pm
(Link)
+/- visi malacīši, bet par balvu man galīgi nospļauties. profesionāli savtīgu iemeslu dēļ varētu atķeksēt Salmaņus, bet tieši tāpēc neķeksēšu :)
[User Picture]
From:[info]norkoz
Date:February 13th, 2017 - 05:59 pm
(Link)
po druzhbe- Maijiņai
[User Picture]
From:[info]vilibaldis
Date:February 13th, 2017 - 06:21 pm
(Link)
patiesībā neviens no šiem īpaši neuzrunā, bet tā jau gaumes lieta
[User Picture]
From:[info]wensdy
Date:February 13th, 2017 - 10:41 pm
(Link)
kā maija kurševa izskatās ar izlaistiem matiem?
[User Picture]
From:[info]dumshputns
Date:February 14th, 2017 - 01:57 am
(Link)
Epnera un Drulles darbi liekas nozīmīgāki kultūrvēsturiskā formātā, bet Jēkabsona un Johansona un Lāces darbi ir maģiski.
[User Picture]
From:[info]kants
Date:February 15th, 2017 - 12:36 pm
(Link)
dekoratīva, reakcionāra gadsimtu mijas māksla:(
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:February 15th, 2017 - 01:22 pm
(Link)
nu, nu.
[User Picture]
From:[info]kants
Date:February 16th, 2017 - 12:12 pm
(Link)
nē, nu biužuki visiem smuki un katrs kādu atjautīgu prikolu arī ir izdomājis, bet visa tā ir māksla, kura reflektē realitāti/tradīciju, nevis konstruē to.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:February 16th, 2017 - 01:43 pm
(Link)
tas labi, ka māksla ir dažāda, tas būtu 1917. gads, ja visi būtu kritizētāji un uz saulaino tāli vedēji.
[User Picture]
From:[info]kants
Date:February 16th, 2017 - 04:04 pm
(Link)
latvijā 1919.:p
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:February 16th, 2017 - 05:43 pm
(Link)
Tu saprati, par ko
[User Picture]
From:[info]kants
Date:February 23rd, 2017 - 12:19 pm
(Link)
jā, bet es par to, ka mākslas dažādība neparādās PB izlasē (vakar lasīju, ka sava viedokļa apliecinājums ārejos medijos rada patikas efektu, un šodien viss tāds tīksms lasu par PB Studijā)
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:February 23rd, 2017 - 12:24 pm
(Link)
nu, ja visi būtu sociālkritiski, tad jau arī nebūtu nekāda dižā dažādība, ne? Tādā ziņā man - vismaz šajā vecumā - šķiet īpatni prasīt no mākslas kaut ko, kas tā nav, nevis ņemt pretī to, kas tā ir. Nu, ja nav Latvijā tādu sociālkritisku ārtistu, kas būtu atstājuši iespaidīgu iespaidu uz žūrijkomisijas pežām un locekļiem, tad ko tur daudz, tīksmināmies par formu, ritmiem, estētiku, gremdējamies subjektīvās emocijās, maģiskajā reālismā. Man nav iebildumu, arī tā (tāda) ir māksla.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:February 23rd, 2017 - 12:31 pm
(Link)
izejot no pozīcijām, ka vēl joprojām nesaprotu, nafig tāda purvīšbalva vajadzīga un vispār esmu visai vēsa pret jebkādām balvām (to mehānismam ar objektivitāti vispār nav nekāda sakara), un mēģinot sevi piespiest padomāt no pozīcijām, ka, jā, tā ir vajadzīga, tad nezinu, vai ir vērts prasīt dažādību no PB. Tāds tai ir mērķis? Manuprāt, mērķis bija atlasīt labākos (vizuālās) mākslas notikumus/darbus. To dara žūrija. Kas, protams, ir profesionāla, bet kā jau jebkurā atlasē, pat, ja reprezentatīva, tā tomēr ir atlase, un atlasītie žūrijas cilvēki izpilda PB misiju tādā virzienā, kādā nu viņu konstelācija pieļauj. et voila. Būtu muļķīgi, ja žūrijas ļaudis pārkāptu kādiem saviem profesionālajiem kritērijiem, lai tikai daudzveidīgotu mākslas ainu pašas daudzveidīgošanas pēc. Tādā ziņā varētu lūkot izvēlēties citādākus žūrijas locekļus un publicēt sēžu transkriptus, bet te mēs nonāktu pie tēmas, kādas ir balvu f-jas, uzdevumi, kritēriji etc. un - vismaz manā gadījumā - secinājuma, ka balvas nav pats auglīgākais un nepieciešamākais jebkas mākslas jomā.
[User Picture]
From:[info]kants
Date:February 23rd, 2017 - 01:18 pm
(Link)
sociāļ-kritika jau nav vienīgā alternatīva romantiskajām pašapcerēm, bet citādi nākas tev piekrist - ja nav ārtistu, no kā izvēlēties, ar varu nejagad promotēt kko otršķirīgu. vai tā ir, tad paliek uz žūrijas sirdsapziņas.
balva gan, imho, ir neslikts mākslas finansēšanas paveids: gan naudas, gan soc. kapitāla nozīmē, bet galvenais tāds labums, ka ar nepacietību gaidu aresenāla apmeklējumu, lai visas tās smukās bildes vienkopus redzētu.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:February 23rd, 2017 - 01:27 pm
(Link)
mākslas finansēšana? Give me a break! Tikpat laba, kā asiņainais trollis finansē filozofiju. Ir virkne demokrātisku un Latvijā neeksistējošu ceļu, ka var un vajag nodrošināt normālāku naudas plūsmu kultūras jomā, tajā skaitā intelektuāla darba darītāju apmaksu un sociālo nodrošinātību. Bet viena miljonāra - personīgu motīvu iekrāsota (khem, khem, viņam ir pašam sava kolekcija, khem, khem, plus vēl kampaņa par "muzeju", kas konkurē ar valsts līdzsponsorēto? u.t.t., u.t.jp.) keša iedošana ķepā noteikti ir noderīga un patīkama konkrētiem autoriem, kas to saņem (un tādā ziņā es tiešām par viņiem priecājos - ir maz kas patīkamāks, kā, strādājot kultūras jomā, pēkšņķi dabūt milzu naudu par to, ko dari), bet jomai kopumā no tā nav ne silts ne auksts. Labākajā gadījumā - flashy tusiņš reizi pāris gados un kritika (sorrī, bet balvu žūriju paneļi manā grāmatā ir tā pati žurnālu kritika, tikai nedaudz atšķirīgā formātā), kuras nozīmi bekapo desmit vai divdesmit tūkstošu čeks fonā.
[User Picture]
From:[info]helvetica
Date:February 23rd, 2017 - 01:29 pm
(Link)
un balvu sociālo kapitālu manā grāmatā labi ir noformulējis Sartrs. Tiesa, tā ir mana grāmata un visdrīzākais nav un drīkst nebūt saistoša citiem.