gnidrologs ([info]gnidrologs) rakstīja,
@ 2016-09-08 23:28:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Negribu kaut ko irst Krisa megatredā, kur viss jau sen aizirsts, ka maz neliekas, bet viena tēma ko jams pacēla un kasman vienmēr ir bijis viens nopietns teoloģiska WTF moments iekš jebkuras konfesijas kristiānisma.
Kādā sūda veidā ''grūtsirdība'' vai, kā mūsdienās to smalki psihiatriski sauc, ''depresija'' var būt grēks? Grēks, tas ir kaut kas ko tu dari sevis izdarīta sūdīga vai kļūdaina lēmuma rezultātā. Atdalu sūdīgu no kļūdaina, jo sūdīgi, piemēram, ir aiziet pēc vēl viena polša, kad jau patiesībā esi pālī un laiks gulēt. Dzēruma debīlisms to neattaisno. Kļūdas ir tad, kad neesi īsti sapratis līdz galam otru cilvēku, viņa rīcības motīvus/paternus, un savā tēvišķajā pohujismā kaut ko izdirst, kas vēl vairāk saškrobī to mazo, trauslo būtni, lai gan vajadzēja mēģināt diplomātiski bīdīties un censties, ja ne gluži izprast, tad vismaz pielāgoties.

Bet vot, kad man ir hujova un gribas griezzt veeeenazz, jo fsjo zajebalo piģec nahuj bļkaķ , kā tas var būt MANS grēks. Tā ir tāda pati kondīcija, kad gribas izšņaukt degunu vai nodročīt. Liekos sekrētus izvadīt. nav forši, bet es viņu rašanos ar saviem ētiskajiem lēmumiem neizrisu. Samo prišlo.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]extranjero
2016-09-09 00:31 (saite)
Kristietībā grēka jēdziens ir mistisks. Man tas nav īsti saprotams, jo hinduismā ir vienkārši – grēks ir tavas morāli nepareizās rīcības. Lai no tā atbrīvotos, ir vienkārši jāpārtrauc darīt sliktas lietas un jāsāk darīt labās. Lai gan visi apzinās, ka praksē nemaz tik vienkārši nav, jo ieradumi un prāta konstrukcijas ir ļoti stipras, un reti kurš var pārtraukt darīt vai domāt kaut ko ļoti ierastu. Tāpēc žēlastības aspekts ir ļoti būtisks – lai rastos apstākļi ar citu cilvēku žēlastību, kas tev liks atradināties no saviem kaitīgajiem ieradumiem.

Bet hinduisms ir zināms fatālisms – piemēram, nav motivācijas izmanīt nabadzīgo cilvēku stāvokli, izņemot paša nepieciešamākā – pārtikas un medicīnas aprūpes – nodrošināšanu. Tā domāšana ir tāda, ka katrs saņem pēc saviem grēkiem, un ja cilvēks ir nabags, tad tā ir viņa karma par iepriekšējā dzīvē pastrādātajiem grēkiem, un nav jēgais kaut ko mēģināt izmainīt, jo tā ir viņa karma. Kristietība šajā ziņā iet daudz dziļāk un cenšas palīdzēt visiem.

Krišjānis laikam norāda uz to, ka tautas valodā cēlonis tiek apvienots ar sekām. Ja tu ciet tagad, tad laikam tāpēc, ka agrāk grēkoji, tas ir, tavs stāvoklis ir grēks (jeb grēka sekas). Ne vienmēr mēs varam redzēt šo cēloņsakarību, bet princips kā tāds pastāv.

Interesanti, ka Ričards Bentāls arī norāda uz interesantu cēloņsakarību depresijā. Ļoti bieži depresijā esoša cilvēka attiekme pret citiem ir ļoti disfunkcionāla, tāpēc apkārtējie reaģē pret depresijā esošo veidā, kas nav palīdzoša un tikai padziļina cilvēka depresiju. Šīs disfunkcionālās attiecības nav pat apzinātas, cilvēki tajās iesaistās pilnīgi automātiski. Tas ir viens piemērs, ka uz depresiju nevar raudzīties vienkārši kā fizisku slimību, jo, teiksim, lauztas kājas gadījumā nav šādas disfunkcionālas attiecības. Tātad depresijai ir arī šis sabiedriskais aspekts, un būtu ļoti svarīgi to apzināties gan tiem, kas ir depresijā, gan apkārtējiem – kas tiek darīts nepareizi. Te jau tas nedaudz saskaras ar grēka jēdzienu, kad depresijā esošais nespēj pieņemt, ka viņš ar savu attieksmi pret citiem savu stāvokli tikai pasliktina. To ir grūti iekšēji kontrolēt, bet varbūt zināma reliģiskā mistika tajā var palīdzēt. Tikai man negribētos, lai tā tiktu uztverta kā depresijā esošā cilvēka vainošana, jo tas noteikti nebūs rezultatīvi. Varbūt kaut kā tā, ka nepareizas izvēles noved mūs pie loģiskiem iznākumiem, un ja mēs gribam kaut ko mainīt, tad arī šīs izvēles ir jāmaina?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2016-09-09 01:14 (saite)
Vispār man parasti tavi posti ir neinteresanti, jo pārāk sausu un margināli, bet šis ļoti labs.

Pat nezinu ar ko sākt, jo trāpīji daudzām naglām uz galvas.

Par ''grēka'' jēdzienu un saistību ar hinduisma/budisma karmas jēdzienu saprotu. Tas ir kā Zhora teica - tas, ko tu dari TAGAD vai pat darīsi nākotnē būs lielā mērā saistīts ar tavu bērnību atpakaļ atgriezeniski, jo tas kāds tu biji kābērns un tīņu gados, izveido to tavu personību, kas pēc tam ir CEO mega korpā vai bomzis, kas rakājas rimčika izgāstuvē. Determinētība diemžēl. Kā nīče3s mūžīgais atgriešanās cikls. Nekas NEKAD nemainās.

Viena lieta, ko var mainīt, tā ir attieksme. Es piekrītu t.s. ''pravedņiku'' stilam. Pat, ja zini, ka pats esi dirsā korumpējies. PAT, ja zini, ja visdrīzāk nespēsi citus uzvest uz pareizā ceļa. TĀPAT cīnies. Pirmkārt uzvedies kā taisnais cilvēks. Otrkārt, visiem stāsti taisnību. Treškārt - nomirsti par taisnību, pat, ja redzi, ka cīņa ir neuzvarama.

Ar pašreizējo javropasd stāvokli grūti saprast kas prevalēs. Arvien lielāks kreiso hegomons vai populāra ''nacistu'' revolūcija. Kad notiks un būs skaidrs, tad varēšu izteikties skaidrāk.
Karoč, gaidam nākamās parlamentu vēles, īpaši tādas valstīs kā Zviedrija un Vācija. Arī Francijā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?