cits ([info]garamgajejs) rakstīja,
@ 2014-11-07 11:27:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Ir sarūgtinoši redzēt, ka cilvēki, kuri par sevi pārliecināti stāsta, ka viņiem nav aizspriedumu pret homoseksuāliem cilvēkiem, vienlaicīgi cenšas trivializēt faktu, ka homofobija Latvijā (un ne tikai) pastāv. Tā ir gan ikdienišķa, kas novērojama interneta komentāros, naida runā, nievājošā attieksmē un palamās, gan strukturāla, kuras redzamā daļa izpaužas publisku un ietekmīgu personu paziņojumos un likumdošanā. Sabiedrībā, kurā cilvēkam ir jāslēpj sava seksuālā orientācija, kurā nevar brīvi par to runāt un to apliecināt, kurā nepastāv tiesību vienlīdzība, pastāv homofobija. Un par t.s. neiecietības redzamāko daļu, kas it kā būtu mazākumā - tas ir jo īpaši vērā ņemami, tieši fakts, ka organizācijas kā 'no pride' un politiķi, un visādi rokeri un priesteri var mierīgi sludināt, cik amorāli un netīri ir LGBT - tas nav izņēmums, kā daži cenšas to pasniegt, bet gan tiešs pierādījums homofobijas izplatībai. Īsāk sakot, sabiedrībā, kurā to var darīt, neizjūtot nekādu diskomfortu, ir izplatīta homofobija. Tas arī liek aizdomāties, ko tieši šie, it kā tolerantie cilvēki, patiešām domā. Kāpēc tiek aktīvi apšaubīti iemesli un nepieciešamība par to runāt?




(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


(Anonīms)
2014-11-07 15:22 (saite)
bet tas viss ir sūds. tagad nedaudz svarīgāk, ir jāpaskatās plašāk. esmu drošs, ka pavisam noteikti ir pētījumi, kas Fuko un diskursu analīzes stilā apskata specifiski homoseksualitātes konstruēšanu. slinkums tagad meklēt, taču aptuveni varu iedomāties viņu domu gaitu. protams, nav izslēgts, ka tāda lieta kā homoseks. pastāv, taču svarīgākais ir, kā tā tiek iesaistīta un funkcionē varas attiecībās jeb kā mēs uz šo it kā realitātē esošo fenomenu skatāmies un attiecamies.
izmantojot analoģiju ar 'History of Madness' - tātad varas diskursi darbojas uz nošķīrumu (distinctions) un bināro opozīciju pamata. psihiskās veselības un neprāta lietas, institūcijas, kategorizācijas, sistematizācijas, disciplinnarizācijas, utt lietu dzimšana sakrīt ar apgaisības laikmeta apogeju, kurā Saprāts sevi definē iepretim Neprātam. attiecīgi visi postmodernisti turpina un izvērš nu jau veco stāstu par to, cik ļoti konstruēti un fašistisi ir saprāts, racionalitāte, utt, secīgi izveidojas postmodernismam raksturīgais it kā antiintelektuālisms, pievēršanās deviācijām (jo valdošie varas diskursi, tās nošķirot un sadalot, balstās uz to nospiestajiem pleciem), utt, TAČU tiek aizmirsts pats galvenais, proti, konstruēts un uzspūsts ir ne tikai oficiālā spēka pozīcija (saprāts, kurš secīgi pēc tam ir jākritizē, 'jāatmasko' un jānoraida), bet arī izspiesta un pretnostatīta opozīcija - šajā gadījumā neprāts. arī neprāts ir uzpūsts. tādējādi, metoties opozīcijas (attiecībā pret kuru sevi definē valdošais diskurss) apskāvienos, patiesībā neizbēg no varas attiecībām, tikai turpina tās urbulēt, jo konstruēti, radīti, sagudroti un disciplināri apstrādāti ir abi fenomeni. tāpat kā renesanses un apgaisības laikmets sevi apzināti pozicionēja pret sakonstruētajiem 'tumšajie' un barbariskajiem viduslaikie. paldies dieviem, pētniecībā pēdējos četrus gadu desmitus ir strādājusi, lai veiksmīgi parādītu pretējo.

un tagad homoseksualitāte. tā nav nejaušība, ka gay rights movement un LGBT renesanse sakrīt ar vispārējo seksuālo revolūciju rietumu pasaulē. proti, tiek atklāts un embraced seksuālais kā tāds. likummsakarīgi, ka tiek likts lielāks uzsvars un izmantoti jau esošie nošķīrumi, lai definētu un aprakstītu 'normālo' seksualitāti iepretim deviantajai seksualitātei. vienā brīdi, kad jebkādi seksuāli jautājumi vairs nav tabu un sāk ikdienā piepildīt medijus un publisko, tā arī homoseksualitāte jeb 'pretējā' seksualitāte normālajai (kas vienlaikus kalpo kā normālās seksualitātes atbalsta un pašidentificēšanās punkts), vienlaikus arī zaudē 'perversijas' un 'abnormality' statusu. attiecīgi zūd it kā robežas, un cilvēki sāk pārmesties uz jaunatklāto kontinentu, taču aizmirstot, cik ļoti līdzvērtīgi normālajam šis iepriekš 'nenormālais' ir ticis sagudrots, konstruēts un iekļauts varas attiecībās. un, bez šaubām, tam visam ir dziļa saistība arī ar politisko varu, bet to es tagad neizvērsīšu.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


(Anonīms)
2014-11-07 15:24 (saite)
un tagad Rinkēvičs. lieki piebilst, ka personīgais motīvs, personīgā nejaušība, pēkšņi, ierakstot vispārējā diskursā, vienlaikus kļūst par trumpi publiskajā telpā - par politisku trumpi. un tāpēc no vienas puses tas ir apsveicami, it īpaši informācijas karā ar Krieviju, tas ir labi pārdomāts un stratēģiski taktisks solis. un te nākamais, piemēram, https://twitter.com/Vinkele/status/530466911415709697
plus leģitimācija no augstākajiem varas ešeloniem a la Washington Post
un tu piepeši saproti, cik smalki politizēta un varas/biopolitikas attiecībās iekļauta lieta tā nabaga mazā, kailā, neaizsargātā, apslēptā vai atklātā homoseksualitāte ir. redzi, es atturos no pozitīviem vai negatīviem vērtējumiem, vienkārši tā lietas sakrīt un kādam gudram un trāpīgākam vajag tās visas pamanīt, aprakstīt un sasaistīt kopā. (mana tēze, primitīvi reducēta, ir tāda, ka 'vainīgas ir abas binārās opozīcijas puses un patiesi brīvs ir tas, kas attiecībā pret to visu saglabā atraisītu attieksmi) un, bez šaubām, sabiedrībā ir jāvairo saprāts un jāmazina fašisms, jāmazina vardarbība, dusmas, neiecietība, utt. taču pašreizējais ir kā vāveres ritenis un apburtais loks. tāpēc ir jāsaglabā veselīga skepse un kritisks skatījums. rietumu vēsture konsekventi zaudē, domājot 'balts/melns' kategorijās, it īpaši politisko lēmumu (un Rinkēviča solis viennozīmīgi ir politiskais lēmums, ņemot vērā sabiedrības rezonansi un Latvijas postzemniecisko vidi, pat īstens politiskais ierocis (hence īpašs varas un spēka koncentrāts)) un publiskās telpas jomā. vienmēr jāiestājas pret ontoloģisku nabadzību.

bet es iedomājos, ka tu vairāk laikam pārstāvi anglosakšu tradīciju, līdz ar to šādi spriedelējumi viņu acīs pārsvarā ir antireālistisks, neloģisks sūds. kaut gan līdzīgi spriedelējumi gana bieži ir atraduši savu vietu arī angliski rakstošajā pētniecībā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?