cits ([info]garamgajejs) rakstīja,
@ 2012-07-29 11:48:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Entry tags:anthropology, ethics, muzik

;
Kā Inese Saulīte ienāca pilsētā un kļuva par postmodernismu. Ētika un teritorialitāte.

Šī gadsmita pirmajā piecgadē parādījās un ieverību ieguva grupa Svešie. Slavenā preses konference klubā Grands un vairākas muzikālas kompozīcijas garantēja grupai atpazīstamību, kas šobrīd tai nodrošina ja ne kulta, tad tuvu tam, statusu. "Es neesmu tava lelle, šeit grupa Svešie, himikalī!", skandēja harizmātiskie mākslinieki. Iespējams, viens no viņu veiksmes un sekojošās atpazīstamības un panākumu apstākļiem ir harizma. Tā pavīd nepieradinātā un kaut kādā pirmatnējā atklātībā, un ievainojamībā, piešķirot jocīgu, pulsējošu un mākslinieciski tiešu spēku.
Pārceļamies turpat 10 gadus vēlāk, mūsdienās, kur Rīgā savu jauno video filmē Inese Saulīte. Pirmo reizi Latvijas sabiedrība par dziedātāju uzzināja no  televizoru ekrāniem, kad viņa uzstājās kā ansambļa Kombuļi dalībniece. Nosaukums norāda uz ģeogrāfisku vietu, Krāslavas novada Kombuļiem. Zināmā kontekstā to sauc par laukiem, pretstatā urbānai videi.

Autentiskums un mākslinieciskums ir centrāli raksturlielumi Inese Saulītes performatīvajā fenomenā. Tā kā vērtēšana un bauda skatītājam ir inherenta, es gribētu apgalvot, ka autentiskums šeit noteiktā kontekstā tiek vērtēts augstāk par mākslinieciskumu. Ciktāl tie ir daļa no otra un pārklājas, to var skaidrot funkcionāli, kur dziedātājas radošā darbība komunicē autentiskumu. Ar radošo darbību es domāju visu publiskās darbības kopumu.
Fotogrāfijas no jaunākā klipa filmēšanas, kas notiek sadarbībā ar līdzīgu žanra mākslinieku un zināmu popularitāti ieguvušo Sandi Kiopu (sk. video "Pīlādžoga"), epitomizē šo mākslas - autentiskuma dinamiku. Atkailinātais Ineses Saulītes ķermenis pilsētas Rīga vidē ir uz mirkli dekontekstualizēts no "laukiem", radot Hauzerisku atmosfēru. Kamēr māksliniece žonglē mākslu un nesamākslotību gan pārnestā, gan tiešā nozīmē, skatītāji nododas vērtēšanai. Ētiskie apsvērumi par šo darbošanos un iespējamajām sekām, piemēram, dziedātājas bērniem, kā arī morālie spriedumi par 'tiesībām būt' kļūst atkarīgi no skatītāju - vērtētāju un mākslinieces teritoriālās pārvirzes starp pilsētu un laukiem, stilu un bezgaumību, labo un slikto, jēdzīgo un bezjēdzīgo utt.  Dziedātāja, gluži kā savulaik grupa Svešie, arī tika ielūgta un uzstājās LMA karnevālā. Mākslas standartu un akadēmisku interpretāciju šūpulī šī uzstāšanās var tikt aplūkota kā antitēzes meklējumi tai kulturālajai hegemonijai, kas ir atrodama postmodernisma autokritikas fokusā.



(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)

(Nodzēsts puksts)

(Nodzēsts puksts)

[info]_zirgs
2012-07-29 18:38 (saite)
nu atkal jau tu atgriezies pie normas. pat pie klišejas.
modes žurnāli.
piems brīža jau bija 'necerēšana uz mākslas foto', runas par tīro mākslu, tagad jau atkal salīdzini ar sabiedrības standartu - žurnālu.
kā tad būs īsti? kas tad ir tava norma?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]garamgajejs
2012-07-29 18:40 (saite)
Tu nesaproti, bet tas nekas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]_zirgs
2012-07-29 18:52 (saite)
vai arī es saprotu mazliet vairāk par tevi un esmu tev priekšā.
nu, tu tikko paskatījies uz mani tā, it kā es tev būtu šajā jautājumā iepakaļ, bet ja nu ir otrādi, kas tad?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]garamgajejs
2012-07-29 18:59 (saite)
Jā, es nesaprotu, kas ir tavs 'point' visas šīs diskusijas un mana ieraksta sakarā. Ko es redzu, ir aizbildnieciska uzvedība un vienkārši slikta diskusijas maniere, uzdodot tendenciozus jautājumus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]_zirgs
2012-07-29 19:21 (saite)
atbildēju uz komentāru, kuram nepiekritu.
jā, aizstāvu savu viedokli, kas šajā gadījumā tika minēts lietotāja junona izteikumos. neatkārtojos to pauzdams.

grūti šādu akciju vai kas tas būtu vērot ar sajūsmu.
vai jūsu skatupunkta noskaidrošana ar jautājumu palīdzību ir tendencioza?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

(Nodzēsts puksts)

[info]garamgajejs
2012-07-29 19:01 (saite)
Jā, saka kā ir, bet neviens nenovērtē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]polkovnik
2012-07-29 19:02 (saite)
greizsirdīgs laikam

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]junona
2012-07-29 19:03 (saite)
Pirmkārt, kā tu zini, ko Inese Saulīte redz sev apkārt. Otrkārt, pat ja tas ir tas, ko viņa redz, tad, imho, ir diezgan acīmredzams, ka viņa savu uzvedību pielāgo šo pašu glancēto žurnālu kanoniem. Treškārt, māksla ir sociāls jēdziens, tāpēc ar to, ko uzskata viena pati Inese Saulīte (un mārrutks vien zina, ko viņa īsti uzskata) maz ko nozīmē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

(Nodzēsts puksts)

[info]junona
2012-07-29 19:22 (saite)
Neiešu plēst kreklu, bet manā grāmatā māksla nevar būt nesociāls jēdziens. Tā ir tā ir tik pat sociāla cik valoda, racionalitātes un arī ētikas normas. Tas nenozīmē, ka te nav iespējamas variācijas. Cilvēks kādu mēs to zinām arī ir socializācijas produkts.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]_zirgs
2012-07-29 18:32 (saite)
šo te nejauc iekšā. auzās iebrauksi, jo nav runa par līdzvērtīgām lietām. idejiski atšķiras.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)

(Nodzēsts puksts)

[info]_zirgs
2012-07-29 18:46 (saite)
nu, tu laikam nesaproti kas ir homoseksualitāte pēc būtības.
tur nav nekādas hetero normas pēc kā salīdzināties, tas ir tikai viens veids kā dzīvot.
seksualitātes izpausmi varbūt var iegrožot normās, bet ne jau seksualitāte kā tāda ietilpst kategrojās norma/ne-norma.
vai tik neesi ticis vaļā no šāda iedalījuma, ka homo ir ne-norma, bet hetero ir norma.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?