Eos ([info]eos) rakstīja,
@ 2025-03-12 00:50:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Šodienas pārdomas studijās un sarunas ar profesori rada sajūtu,
ka dažreiz ir labi beigt par visu interesēties LV izglītības jomā, jo gandrīz visur,
kur skaties - strauja lejupslīde.

Viņas teiktais, ka Skola 2030 programma ir domāta palīgskolām, ir pārspīlēts tikai mazliet,
jo RV1Ģ skolotāju kolektīvs par to runāja jau pirms laika, ka šī programma veicina viduvējību rašanos.

Arī tas - kāpēc skolās nemāca datoriku sākumskolā? Kāpēc tas ir uz vecāku pleciem
bērnam iemācīt 1.klasē lietot Word, Excel, YouTube?

Man būtu vieglāk aizmirst, ka esmu bijis arī latviešu valodas un angļu valodas skolotājs,
un fokusēties tikai uz matemātiku. Tāpat pēc maģistra grāda iegūšanas es plānoju strādāt
ar mazām klasēm matemātikā privātskolā.

No otras puses - pārmaiņas un reformas notiek visu laiku, ir labi būt lietas kursā, pat ja
ir skaidrs, kur tas ved. Rīt LU konferencē tieši referēs par izmaiņām Matemātika I un Matemātika II programmās.

Profesore izsaka minējumu, ka tuvāko 10 gadu laikā
bērnu lasīšanas grūtības un nespēja rakstīt literārā valodā paaugstināsies, pirms notiks lūzuma
punkts, un valdība pieņems mērus pārlieku lielai kalkulatoru un MI lietošanai.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]kihelkonna
2025-03-12 10:41 (saite)
un tagad ir situācija, ka mājasdarbu vienkārši nav. manam jaunākajam (8. klase) nedēļā varbūt vienu vakaru ir kaut kas jādara. laikam skolotāji ir sapratuši, ka bērni tos tik un tā pildīs ar resursu izmantošanu. vai tas kaut kā ietekmē darbu stundās, nezinu. bet to jau agrāk esmu sapratusi, ka skolotāji nevar un nemēģina atšķirt skolēnu darbu no vecāku darba (sk darbmācību; lai cik sarežģītus adījumus un tamborējumus skolotāja uzdos, mātes tos izpildīs, paralēli domājot asinskāras domas par skolotāju). un tāpat viņi nevar atšķirt skolēnu darbu no MI darba, kaut kā tā.

tiem skolotājiem droši vien vajag palīdzību - ar kādiem uzdevumiem saglabāt bērnu mācīšanos MI klātbūtnē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]eos
2025-03-12 19:18 (saite)
Tu pareizi saki - vajag skolās vairāk matemātikas konsultāciju, kur nav frontāls darbs 1 skolotājs uz 30 bērnu klasi, bet gan iespēja individuālāk pieiet.

Tad varēs pārbaudīt, ko viņi prot bez MI pirms kontroldarba. Jo kontroldarbus labot nedrīkst vidusskolā, tāpēc arī 8-9.klasē ir visi jāradina, ka jāmācās cītīgi, bet panikā arī nav jākrīt. Taču tad skolai ir jāspēj samaksāt par konsultācijām.

2 mat konsultācijas nedēļā vajadzētu būt norma, bet nav. Turklāt ir bērni, kuri ienīst, ja skolotājs konsultāciju ieliek nevis pēc skolas, bet pirms skolas - 7.30 vai 8.00.

Es ar šo runāju ar Jāni Menci, viņa viedokli ir skaidrs - ja futbola komanda iet uz svaru zāli trenēties, lai būtu izturība, tāpat ir ikdienā jāpilda mājasdarbi, lai smadzenes būtu labi ieeļļotas un ātri darbotos.

Smadzenes ir
jātrenē. Ja kāds ir ģēnijs, tad var iztikt ar tām 4-5 matemātikām nedēļā, ja stundās izrēķina kvantumu, taču skola šobrīd orientējas uz tiem, kam matemātikas atzīmes ir 4-5 apjomā. Bez mājasdarbiem viņiem treniņa nav vispār, tāpēc arī paliek uz otru gadu 9.klasē.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?