aņa delovejevna ([info]deloveja_kundze) rakstīja,
@ 2016-06-10 14:17:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
n_komentārs pie viena garlaicīga un nepatīkama FB ieraksta, kura sarunā reāli negribu ielaisties.
stāsts, protams, ir par nabaga Belēviču, kuru mediji visādi ir nolamājuši un nomelnojuši.


"mediji un PR visādi muļķo sabiedrību" tiešām nav jauna doma, un, es domāju, mūsu sabiedrības lokos to visi saprot un apzinās. iespējams, arī tāpēc, ka, tā kā esam cilvēki-visdari, paši esam ar medijiem muļķojuši sevi vai plašāku sabiedrību, vai man dieniņ, cik reizes es pati relīzēs esmu iekļāvusi tukšas frāzes, jo kaut kas jāsaka, bet vēl nekas nav skaidrs. bet tas, ka sabiedriskie mediji manipulē, ka visi velk deķīti tā, lai savs deķīša kaktiņš izskatītos vislabāk, nenozīmē, ka vaininiekam nav jāuzņemas atbildība. un tas nekādi viņu nepadara tīru un skaistu, un baltās drānās ietērptu.

šī te ideja, ka ''es te tagad paspēlēšos sātana advokātos'' ir tik ļoti, ļoti, ļoti pretīga un zemiska, jo principā velk uz to, ka nevienam nekāda atbildība nav jāuzņemas, jo fakti ir relatīvi. pēc vienas tādas sesijas, kur viens it kā saprātīgs zēns mani pamatīgi izbesīja, spēlējot sātana advokātos un mēģinot pierādīt, ka vegānisms ir genocīds pret govīm, man šī metode liekas arvien zemiskāka un arvien maziskāka. kā domas treniņš debatēs - skaidra lieta. kā metode, ko izmanto reāli sabiedrības priekšā - nu, zinkā, tas ir lieliski parocīgs veids, kā parādīt, ka esi krāns. un tā tu dabū cilvēciņus, kuri "Maximas" traģēdijas tiesas prāvās pārstāv pašu Maximu un saka, ka redz kā, visi tik ļoti pret šo lielisko veikalu ir sazvērējušies un nodarījuši pāri.

vai arī tā ir kaut kāda atkal pārprasta, līdz slimīgam absurdam novesta izpratne par vārda brīvību, ar ko mūsu teritorijā slimo daudzi. tipa, "ļaujiet man te parunāt pilnīgu bezpriģelu, kas iet pretī visai loģikai, jo tās ir manas tiesības uz vārda brīvību, un man par to nekā nebūs."

ai, es šodien vienkārši esmu izbesīta, tāpēc no FB kašķiem gribu izvairīties.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)

Re: Nu labi, man ari ir viedoklis.
[info]svesinieks
2016-06-11 20:55 (saite)
ne, ne, es tik vien parunāties...

Es domāju, ka kolekīvo klupšanas akmeņu top 2 sākas 1)ar empātiju, prast ieraudzīt sevi cita vietā 2) prast skatīt lietas daudzdimensionāli, nevis tikai binārā pretnostātījumā.

Tad arī ļaudis varētu saprast, kāpēc policistam palaist draugu bez soda nav o.k. vai tieši otrādi palaist kādu bez soda allaž varbūt nav nemaz tik slikti, kā sākotnēji liekās. Skatīt lietas daudzdimensionāli, šķiet, svarīgi, jo ne vienmēr labākais policists vai veselības ministrs nepalaidīs draudziņu bez soda, vai neiespruks ārstniecības iestādes rindā. Labākais politiķis ne vienmēr būs brīvs no interešu konflikta un privātām interesēm, bet dažkārt spēj panākt gan lielāku taisnīgumu, gan biezāku maizes riecienu utt. Slepkava dažkārt var būt gādīgs tēvs, un meth addicts rūpēties par savu vecmāmiņu. Laižoties naida badwagoningā parasti šādām domām neatliek laika.

Turklāt, šī prasme kopumā šķiet vērtīga, domājot par labām un sliktām cilvēku kategorijām. Domāju, ka tas varētu palīdzēt ļaudīm labāk izprast ne vien atsevišķus cilvēkus, bet arī tādas LV medijos visai zākātas grupas, kā imigiranti, bēgļi, krievi, ārzemēs dzīvojoši latvieši u.c.

Un, manuprāt, vingrinājums "Sātana advokāts" labi trenē abas šīs iemaņas, ar zināmām atrunām protams (varbūt ne Stanfordas rape case gadījumā) bet citkārt arī skaļi un sensitīvi gadījumi, šķiet, tiek aplūkoti ļoti biased griezumā, kā roka kabatā taustas pēc Sātana advokāta paciņas.


Arī ļoti straight-forward gadījumos, kur pieķer dažādus dzīves pabērnus ar heroīnu kabatā, nazi pudeles brāļa mugurā, pavērtu mēteli mežā vai citādā gaužām neveiklā situācijā. Un protams, ka mums gribās teikt, ka redz kāds maitas gabals un pabira, un kā pelnījis cietumā sapūt, vai pats nazi mugurā, bet nereti morālā atbildības nasta un "izvēle" veikt ļauno darbu bijusi ļoti nosacīta, analogi, trakam zvēram, kurš lai arī pastrādājis ļauno darbu, no izvēles un līdz ar to morālās atbildības ir ļoti tāls.




(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?