ctulhu ([info]ctulhu) rakstīja,
@ 2022-09-13 09:44:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Lasu šito
https://www.la.lv/kompetencu-izglitiba

un man rodas jautājumi.

Vai šitas ir pareizi?

Es domāju ka vajag atgriezties pie zināšanās [lielā zināšanu daudzumā] balstītas izglītības.

Zināšanas ir primāras, šitā te lietpratība jeb prasmes tad ir tas, ko cilvēks izejot no zināšanām pats izveido.

Šitā mēs riskējam atražot vienkāršus cilvēkus ar fiksētām iemācītām prasmēm [homo habilis, cilvēks lietpratīgais] bet mums vajag homo sapiens, cilvēkus saprātīgos.

Viņi paši atzīst:

/Pilnveidotā mācību satura un pieejas mērķis ir lietpratīgs skolēns, kurš grib un spēj mācīties visu mūžu, prot risināt reālas dzīves izaicinājumus, radīt inovācijas, attīstīt dažādas personības īpašības, kas palīdz veidoties par laimīgu un atbildīgu personību.//

Laimīga un atbildīga personība protams ir jauki, bet nav galvenais, galvenais ir zinoša personība. Tad viņa būs laimīga un tā tālāk.

/ir mazināt sadrumstalotību un fragmentārismu, kā arī pasīvu, no reālās dzīves situācijām atrautu zināšanu apguvi, izolētu prasmju attīstību.//

Izklausās aizdomīgi. `` mazināt ..... zināšanu apguvi`` . Nē, to mums nevajag. Labāk daudz un sadrumstalotas nekā maz.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]gnidrologs
2022-09-13 19:26 (saite)
"Es esmu diezgan pārliecināta, ka Tev skolas laikā lika no galvas iemācīties ļoti daudzus dzejoļus"s

Cik es saprotu, tad šādu uzdevumu funkcijas bija 1) atmiņas treniņš (līdzīgi kā ar daudzām, citām skola laiku nodarbēm) 2) dikcijas, intonācijas, akcentu, runas ritma treniņš 3) iepazīstināšana ar publisku uzstāšanos. Nez vai ditirambu analīze vai mēģinājums iemācīt mīlēt Raini (kuram galvā spainis)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]honeybee
2022-09-14 09:03 (saite)
Tas ir, svarīgākais ir prasmes, ko cilvēks apgūst, un dzejoļa iekalšana ir tikai metode, kā tās apgūst? Un paša dzejoļa informācijas atcerēšanās nav tik svarīga?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2022-09-14 16:04 (saite)
Domāju, ka jā, vismaz pamatskolā. Ap to laiku, kad sākas padziļinātāka prozas un dzejas apskate (ja tāda vispār skolā ir) vidusskolas kursos, man liekas nevienam no galvas nekas vairs netiek prasīts. Vismaz es vidusskolā neatceros skaitām dzeju no galvas literatūras stundās. Toties bija jāprot atstāstīt kādu izlasītu darbu jēgu, par ko tur ir, kas no tā tiek izlobīts.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?