ctulhu ([info]ctulhu) rakstīja,
@ 2021-11-17 23:51:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Ghost busters!
//Piemēram, kristieši ļoti labi zina, ko nozīmē vest garīgu karu ar garīgiem līdzekļiem pret neredzamu ienaidnieku//

Nu jā cīnīties ar nestrādājošiem līdzekļiem pret neesošu ienaidnieku un saņemt par to pavisam reālu piķi. Dzīve ir izdevusies :D

// Gluži kā radiācijas, vīrusa un ļauno garu gadījumā, kultūras kari notiek mijkrēšļa zonā – nav skaidras vienprātības, vai pretinieks īsti pastāv,//

Nu jā radiācijas, vīrusu un spoku esamība ir vienādi debatējama, malacis :D

no https://telos.lv/ka-uzvaret-kulturkarus/


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]ctulhu
2021-11-18 11:44 (saite)
Es domāju ka NE rasisms sanāk apmēram šādi: Jā pastāv rasisma elementi/ paliekas. Tas ir jānovērš un ja kādi konkrēti cilvēki šķiro citus cilvēkus pēc šīm nebūtiskajām pazīmēm, tad viņi dara nepareizi. Bet tikko tiek vispārināts uz otru pusi, nu tipa baltie ir tādi un šitādi, tā sorry tas atkal ir rasisms.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2021-11-18 11:56 (saite)
"Bet tikko tiek vispārināts uz otru pusi, nu tipa baltie ir tādi un šitādi, tā sorry tas atkal ir rasisms."

Jā, tam es piekrītu. Bet CRT nav par to, kādi šitādi ir baltie, bet gan par to, ka rasisms ir vēsturiski bijis stipri ievīts ASV likumdošanā, un gan tā elementi/paliekas, gan ilgstošas starppaaudžu sekas ir redzamas joprojām. Uzbrukumus CRT es tādēļ redzu kā uzbrukumus padziļinātai kritiskai domāšanai, jebkuru ASV institucionālā rasisma analīzi noreducējot uz kaut kādiem primitīviem plakātiem un skaļi bļaut un burt drāmas par tādiem ar cerību, ka tas noraks jebkādas iespējas uz nopietnu diskusiju.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2021-11-18 12:00 (saite)
Diemžēl šajā diskusijā praksē tiek pacelti tādi punkti, kā reparācijas par 300 gadu seniem notikumiem un "dismantling white supremacy" ar tajos pašos plakātos norādītajiem punktiem. Var strīdēties par to, cik lielā mērā tas ir daļa no specifiski CRT korpusa, bet šķiet diezgan nepārprotami, ka tā ir būtiska daļa no pēdējā laika "antirasisma" kopējās programmas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2021-11-18 12:26 (saite)
Ok, bet ko kurš no aktīvistiem saprot ar "reparācijām", arī nav viennozīmīgi. Muļķīgas idejas, ka katram, kuram ir kaut lāsīte "vergu pēcteču asinis", pienākas apaļa summiņa skaidrā naudā, apsmej pat kreisākie no aktīvistiem, kuri domā tālāk par demonstrāciju saukļiem. Tas, par ko runā viņi, ir drīzāk publiskā finansējuma lielākas daļas ieguldīšana degradētajos nabadzīgo melnādaino rajonos. Iemesli, kādēļ šie rajoni ir nabadzīgi un degradēti, nav jāmeklē 300 gadus senā pagātnē, tās ir tiešas sekas tādām pavisam nesenām lietām kā, piemēram, Redlining:
For example, in the 1980s a Pulitzer Prize-winning series of articles[11] by investigative reporter Bill Dedman demonstrated how Atlanta banks would often lend in lower-income white neighborhoods but not in middle-income or even upper-income Black neighborhoods.
Lūk, tika pierādīts, ka šāda diskriminācija notika vēl 80.tajos. Mums te cibā ir aktīvi diskutētāji, kuriem tā ir nevis sena aizvēsture, bet viņu faking jaunība.

Vēl viena lieta, kura pavisam atklāti un legāli notiek joprojām, ir skolu finansēšanas diskriminācija:
Rural schools struggle with funding concerns. State funding sources often favor wealthier districts. The state establishes a minimum flat amount deemed "adequate" to educate a child based on equalized assessed value of property taxes. This favors wealthier districts with a much larger tax base. This, combined with the history of slow payment in the state, leaves rural districts searching for funds. Lack of funding leads to limited resources for teachers. Resources that directly relate to funding include access to high-speed internet, online learning programs, and advanced course offerings.[103] These resources can enhance a student's learning opportunities, but may not be available to everyone if a district cannot afford to offer specific programs. One study found that school districts spend less efficiently in areas in which they face little or no competition from other public schools, in large districts, and in areas in which residents are poor or less educated.[168] Some public schools are experimenting with recruiting teachers from developing countries in order to fill the teacher shortage, as U.S. citizens with college degrees are turning away from the demanding, low paid profession.

Tātad sanāk, ka degradēti nabadzīgi rajoni saņem vismazāk finansējuma skolām. Ilgtermiņa sekas tam, es ceru, man nav jāskaidro.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-11-18 12:31 (saite)
Ar šiem finansējumiem ir problēma, tikai šeit ir viena ļoti uzmanīgi regulējama lieta:

Vajag celt līmeni tur kur tas ir zems. Nevajag pazemināt līmeni tur kur tas ir augsts. Šis vispirms uz izglītību attiecas. Tas ko kategoriski nevajag darīt - nevajag teiksim esošajās skolās vienkāršot programmas, sašaurināt apgūstamo zināšanu apjomuus, atvieglot pārbaudījumus lai kāds varētu tikt līdzi. No tā ir vairāk kaitējuma nekā ieguvuma. Otrādi - visu to pacelt zemāka līmeņa vietās - jā to vajag.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2021-11-18 12:42 (saite)
ASV vispār ir kaut kāda mums pavisam nesaprotama lieta, ka publiski finansētās izglītības iestādēs var būt pavisam atšķirīgas mācību programmas, tai skaitā Bible Belt reģionā ir ok mācīt, ka evolūcija ir tikai teorija un vest skolasbērnus uz "Creation museum". ASV ir jocīga.

Bet varbūt nenovirzīsimies no temas - es piedāvāju piemēru, kur strukturāla diskriminācija pavisam legālā veidā joprojām skar nabadzīgos melnādaino rajonus, jo skolu finansējums ir atkarīgs no rajona iedzīvotāju samaksātajiem nodokļiem. Ja tur tajās skolās bērniem nav pieejami pietiekoši kvalitatīvi mācību materiāli un ir skolotāju trūkums, tad par kādu normālu izglītību kaut vai nepieciešamā minimuma apjomā var runāt. Kas notiek tālāk - bērni no šādām skolām nespēj konkurēt uz augstāko izglītību un nespēj konkurēt uz labi apmaksātu darbu. Viņi tātad turpmāk dzīvē strādā slikti apmaksātus darbus, no kuriem ir maz nodokļu, kas līdz ar to nozīmē sliktu finansējumu vietējām skolām. Viņu bērni iet tajās skolās, tādēļ nevar konkurēt uz .. utt. Starppaaudžu nabadzība, tam komplektā protams paaugstināts noziedzības līmenis, rajona degradācija turpinās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-11-18 12:49 (saite)
Jā te ir problēma - pašatražojošas neizglītotas masas, process iet uz riņķi - nav izglītības - nav laba darba - nav nodokļu - atkal nav izglītības - ....

OK

Ko var darīt?

Nu viena lieta - pēc iespējas izlasīt no turienes spožākos intelektus kā rīkus lietojot visādus testus, skolu olimpiādes utt.

Bet tas ir tikai parciāls risinājums

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2021-11-18 12:54 (saite)
Otra lieta ko viņi šķiet dara - veicināt šo cilvēku karjeras armijā un policijā, citos federālos dienestos - pēc attiecīga treniņa/ apmācības, protams.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2021-11-18 13:03 (saite)
Tas veicina spējīgākos un veiksmīgākos pamest šos degradētos rajonus, kas līdz ar to neko nedod pamatā esošās problēmas risināšanai.
Manuprāt, labāks risinājums ir godīgāka skolu finansēšanas politika, kas netiek rēķināta pēc rajona iedzīvotāju nodokļiem. Nu, zinkā, pa īstam iedzīvināt equality of opportunity ideju.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-11-18 13:20 (saite)
Tur ir tikai viena problēma, izlīdzināšanai ir 2 gali - paaugstinās līmenis zemākajās vietās, pazeminās augstākajās. Pirmo vajag, otrs nav pieļaujams. Ko darīt? Ieviest sistēmā resursus no ārienes. Kā? Nu tad jāskatās kur viņi tiek tērēti bez jēgas. Nu es varētu pateikt kur - dažādos karos, piemēram. Afganistāna etc.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2021-11-18 13:25 (saite)
+1

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-11-18 13:33 (saite)
Tajā pat laikā esošajā pasaulē palikt bez armijas un militāri rūpnieciskā kompleksa nav laba ideja, jo ir tādas lietas kā ķīna, krievija, saūdi utt. Bet nu jā armija ir OK, lietot viņu galīgi aplamos veidos nav OK un ir resursu izniekošana.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2021-11-18 14:33 (saite)
Palikt bez militāri rūpnieciskā kompleksa nav laba ideja punktum, bet, protams, potenciālo pretinieku rosīšanās to padara vispār reālistiski neapspriežamu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2021-11-18 12:07 (saite)
/rasisms ir vēsturiski bijis stipri ievīts ASV likumdošanā/

Okej tas ir tas ko ir vērts darīt - iet cauri likumu sistēmām un izķert racionālisma trūkumā balstītas kļūdas tajās. Gan jau ka ir, likumos gadās visādas dīvainas atliekas, sevišķi ja ir precedentos balstīta sistēma.

Tas kas ir bīstami - jā šī bļaušana un nedomājošs aktīvisms, no visām iesaistītajām pusēm.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?