ctulhu ([info]ctulhu) rakstīja,
@ 2021-08-05 09:30:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Khm...
Palasīju drusku telosu. Par klasisko izglītību.

Viņi tur demonstrē iebildumus pret klasisko izglītību un atspēko tos. Var piekrist. Tikai atspēkot var īsāk nekā viņi.

Iebildumi tātad un kāpēc tie nemeiko sensu:

//1.Klasiskā izglītība nav noderīga ikdienas dzīvei. Skolas gados iekaltās senās valodas un vēsturiskos faktus cilvēki, visticamāk, neizmantos. Labākajā gadījumā šī izglītība ir greznība, bez kuras var mierīgi iztikt.//

Bet kam man ikdienas dzīvi? Man vajag interesantu dzīvi nevis garlaicīgu ikdienas dzīvi.

//2.Kā dārga greznība, klasiskā izglītība ir derīga tikai elitei un tai nav vietas egalitārā sabiedrībā.//

Viss pareizi, mums vajag intelektuālu eliti. Mums nevajag egalitārismu visus nolaižot līdz vidējam līmenim.

//3. Kā elites rotaslieta, klasiskā izglītība jau no pirmsākumiem ir bijusi patriarhāls kundzības rīks, lai valdītu pār citām tautām un iznīcinātu to kultūras. Tā ir likusi pamatu franču un britu impēriju rasismam un greznojusi itāļu un vācu fašismu. Klasiskās izglītības atdzīvināšana šodien nozīmētu atbalstu sistēmiskajam rasismam un vardarbībai.//

ugu, ar nazi var griezt maizi un var cilvēkus. Ko daram - griežam maizi vai aizliedzam nazi?


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]mindbound
2021-08-05 11:08 (saite)
Pirmo es īsti nesauktu par atspēkojumu tālāk par personīgo līmeni, jo tas ir tīri subjektīvs un nav vispārināms (dažādi cilvēki preferē dažādas dzīves ar dažādām prasībām). Par pārējo — vairāk vai mazāk piekrītu.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-08-05 12:11 (saite)
Pirmais un otrais ir tipa par vienu un to pašu, tb vajag uz maksimumu nevis uz vidējo orientētu izglītību.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2021-08-05 13:59 (saite)
Tiekties uz krutumu, protams, ir kaut kas, ko es no visas sirds suportēju, bet, tajā pašā laikā, diez', vai to var izvirzīt par pienākumu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-08-05 16:07 (saite)
Visiem cilvēkiem in general nē, tiem kas organizē izglītību jā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2021-08-05 16:14 (saite)
Tas, ka izglītības darbiniekiem vajadzētu palīdzēt audzēkņiem tiekties uz izcilību — jā. Protams, no otras puses, spēkā ir arī tas, ka ar karoti nevienam neieliesi pat ierindas kompetenci, kur nu vēl izcilību (pat neskatoties uz to, ka pēdējā nav tikai audzināšanas jautājums).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-08-05 16:17 (saite)
Nu jā un tad tie kam neielējās, atbirst.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mranarhs
2021-08-05 11:59 (saite)
Šitiem rakstītājiem vajadzētu atņemt elektriskās tējkannas, tualetes papīru, kā arī atslēgt internetu un mobilos sakarus. Tās visas ir nevajadzīgas greznības, bez kurām mierīgi var iztikt.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-08-05 12:11 (saite)
Nu jā šajā gad. atņemt vajag nevis telosistiem bet tiem kurus viņi kritizē

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mranarhs
2021-08-05 12:20 (saite)
Nē, nē, tieši teļu cilvēkiem. Lai seko paši savai svētajai mācībai un rāda piemēru.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mranarhs
2021-08-05 12:24 (saite)
Ā, sapratu, teļu cilvēkiem šie argumenti nepatīk. Tad otrādi - kāpēc viņi nav nodrošinājuši elektriskās tējkannas, tualetes papīru un interneta pieslēgumu visiem visā pasaulē?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2021-08-05 13:18 (saite)
Tad, kad Masks iet uz to, lai nodrošinātu vispasaules satelītu interneta pieslēgumu par pieejamām cenām, the usual suspects gaudo par to, ka lielos, ļaunos miljardierus vajag giljotinēt kā šķiru. Tad, kad tiek mēģināti ieviest vitaminizētie "zelta rīsi", tad aptuveni tas pats sektors lec laukā no ādas par megakorporāciju bīdītiem ĢMO augiem.

Te nevilšus rodas jautājums: ja kāds no Telos cilvēkiem pēkšņi kļūtu par multimiljardieri (jo nekā citādi tādu prasību realizēt nav iespējams) un nodrošinātu visiem visā pasaulē kaut ko no labierīcībām, vai tu aplaudētu vai prasītu pārdalīt viņa mantu? Jautājums nav retorisks un neprezumēju, ka iepriekš zinu atbildi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-08-05 13:25 (saite)
Nēnu atņemt un pārdalīt būtu rezons ja šie sarīkotu kārtējo templtona fondu

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2021-08-05 13:26 (saite)
[Error: Irreparable invalid markup ('<kaut [...] cilvēkiem>') in entry. Owner must fix manually. Raw contents below.]

Arī tad nebūtu rezona atņemt un pārdalīt. Bet nē, runāju tieši par scenāriju "Krišjānis visā pasaulē nodrošina <kaut ko, ko cilvēkiem šobrīd globāli vajag>".

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-08-05 13:29 (saite)
Nēnu tas jā - ja krišjānis izdomātu kko vērtīgu man būtu poh kādām laumiņām šams tic.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2021-08-05 13:40 (saite)
Nu, lūk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mranarhs
2021-08-05 13:32 (saite)
Man nav izteiktu pozīciju šajos jautājumos. Es esmu vairāk vērotājs. Kopumā, lielos vilcienos - nedomāju, ka elektriskā tējkanna, vitaminizēti rīsi, tualetes papīrs vai klasiskā izglītība paši par sevi kā atsevišķas vienības ir megasvarīgas.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2021-08-05 13:38 (saite)
A vitamīna nepietiekamība katru gadu iztērē aptuveni 670 kilobērnus un vēl aptuveni pusmiljonam izraisa neatgriezenisku aklumu [1], līdz ar to β-karotīnu (A vitamīna prekursoru) sintezējoši rīsi manā grāmatā ir diezgan megasvarīgi.

Par pārējo — vārgi piemeklēti piemēri, tas pats internets kā iespēja sazināties, mācīties u.c. veidos nebūt izolētam no pārējās pasaules ir daudz scvarīgāks par elektriskajām tējkannām un tualetes papīru.

[1] https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24504203/

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-08-05 16:09 (saite)
Vispār higiēnas līdzekļi un iespēja ātri uzvārīt ūdeni - tas viss ir par to pašu: nemirt no infekcijām un parazītiem.

Adirred varētu nosaukt piemērus kaut kam viņaprāt MEGA svarīgam :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2021-08-05 16:12 (saite)
Higiēnas līdzekļi un iespējas uzvārīt ūdeni — protams, bet lēti bezliesmas sildītāji un prīmusi varētu būt praktiskāki par elektriskajām tējkannām vietās, kur pati elektrība mēdz būt pieejama sporādiski un neregulāri. Vispārīgi, protams, piekrītu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-08-05 16:14 (saite)
Nu jā, gaidam megasvarīgo lietu piemērus no Adirred :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-08-05 16:15 (saite)
P.S. vēl bez alus, protams :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mranarhs
2021-08-05 18:32 (saite)
Paga, mēs varam sarunāt, ka viens otra pausto mēģinam interpretēt labvēlīgi? Tas, ka es saku, x nav megasvarīgs, nenozīmē, ka es saku, ka tas vispār nav svarīgs.

Par pārtikas produktu modifikācijām es jau krietni sen esmu izteicies publiski.

https://www.diena.lv/raksts/latvija/viedokli/melbiksis-zirga-galai-nav-ne-vainas-13994347

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-08-05 19:27 (saite)
OK, viņi jau dabūja pa ausi nevis tāpēc ka zirgs bet tāpēc ka informācijas nebija.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2021-08-05 19:31 (saite)
a par to svarīgumu nu es to interpretēju tā `` ir daudz kas svarīgāks`` un tāpēc arī uzjautāju kas tieši piemēram

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mranarhs
2021-08-06 11:09 (saite)
Nē, tā tas galīgi nebija domāts. Bija domāts tā - ok, tas ir svarīgi, bet tā ir viena no ļoti daudzām lietām, kuras ir svarīgas, un es neņemos izsvērt, kurai lietai būtu pareizāk ķerties klāt jau šodien, kurai nākamnedēļ, kurai nākamgad.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-08-06 11:10 (saite)
ā OK

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mranarhs
2021-08-06 11:13 (saite)
Teiksim tā, tīri subjektīvi, tā kā es šobrīd strādāju iestādē, kuras lauciņš ir infekcijas un vīrusi, ieskaitot covid, tad man, protams, ir tendence pandēmiju uzskatīt kā lielu un svarīgu risināmo jautājumu. Bet tas nekādi nevar būt objektīvs skatījums.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2021-08-05 16:14 (saite)
Kas ir megasvarīgs?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mranarhs
2021-08-05 18:34 (saite)
Labs jautājums. Vai ir jābūt konkrētām atbildēm ar detalizētiem rasējumiem utml?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2021-08-05 18:38 (saite)
Pietiks ar dažiem uzskatāmiem piemēriem, bez detalizētiem rasējumiem iztiksim.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mranarhs
2021-08-06 11:11 (saite)
Un ja man tādu nav?

Nu, teiksim, tavs vitaminizēto rīsu piemērs ir interesants, bet man rodas vesela kaudze jautājumu. Piemēram, vai vitamīnus noteikti jāiebaro caur rīsiem?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2021-08-06 11:14 (saite)
Ja nav, tad nav.

Par rīsiem — obligāti nē, bet tas, ka vajadzīgos vitamīnus nav jāpieved vai uz vietas jāražo atsevišķi, katrā gadījumā masīvi ietaupa laiku, naudu un citus resursus.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]hedera
2021-08-05 12:16 (saite)
"Viņi tur demonstrē iebildumus pret klasisko izglītību un atspēko tos."

Un tie iebildumi ir kaut kur reāli citu cilvēku izteikti, vai paša autora izdomāti?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-08-05 12:40 (saite)
Nu viņi ir uzrakstījuši šitā: //Pret klasisko izglītību visbiežāk dzirdami šādi iebildumi:// Norādes nav.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2021-08-05 12:44 (saite)
lol

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-08-05 12:46 (saite)
Nu OK vienalga vai telosa autors šitos tipa argumentus ir kkur dzirdējis vai pats izdomājis, noraidāmi viņi ir vienkārši - augstāk minētajos veidos.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2021-08-05 12:49 (saite)
Tie "tipa argumenti un iebildumi pret klasisko izglītību" ir tik klaji idiotiski, ka noraidāmi tāpēc vien, ka klaji idiotiski. :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-08-05 12:51 (saite)
Nu jā tas ir vēl īsāk.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2021-08-05 12:53 (saite)
Bet nu khm, šite telosisti dod norādi:

[1] https://www.theatlantic.com/ideas/archive/2021/06/princeton-classics-major-latin-greek/619110/ ; https://www.nationalreview.com/news/princeton-removes-greek-latin-requirement-for-classics-majors-to-combat-systemic-racism/

Sanāk ka lēmums pieņemts apmēram vadoties no idiotiskā argumenta #3.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2021-08-05 12:57 (saite)
Man šodien nav laika baigi iedziļināties, bet The Atlantic rakstam apskatījos pāris pirmās rindkopas. Iesaku tev arī - attiecīgā departamenta vadītājs iemeslus min citus, tas "#3 arguments" ir žurnālista interpretācija.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-08-05 13:03 (saite)
Dtrku palasīju tā profesora argumentus, enīvej nav skaidrs kāpēc jāvienkāršo izglītība.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2021-08-05 13:07 (saite)
Man arī nav skaidrs. :(

Pēdējos gados daudz, kur augstākajā izglītībā vienkāršo prasības. Pieļauju, ka tā ir tendence pielāgoties studentu problēmām ar sekmēm, jo parasti jau valsts finansētajām uni ir kaut kādas prasības par absolventu skaitu, kuras neizpildot griež nost finansējumu.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-08-05 13:10 (saite)
Jā un šī paša iemesla dēļ eksāmeni kļūst par fikciju, tipa nedrīkst mest ārā. Jā problēma [viena no] varētu būt tajā prasībā pēc skaita. Nevajag skaitu vajag kvalitāti. Jāsauc lietas īstajos vārdos - paša augstākā līmeņa izglītība ir elites lieta, prieks tiem kas toč grib.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2021-08-05 13:15 (saite)
Tur arī notiek kaut kāda neveselīga atgriezeniskā saite ar darba tirgu: šobrīd jau bakalaura grāds tiek prasīts darbavietās, kur tas nafig nav vajadzīgs, likumsakarīgi uz studēšanu raujas cilvēki, kuriem tas nafig nav vajadzīgs, likumsakarīgi ir problēmas ar līdzsvaru "cik iestājušies - cik pabeiguši", un uni jūtas spiesti samazināt prasības, lai uzturētu pieklājīgu šo līdzsvaru. Kas notiek tālāk? Arvien vairāk darba tirgū bakalaura grāds vairs nav nekas īpašs, un to sāk prasīt vēl vairāk darba vietās, kur tas nafig nav vajadzīgs, utt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2021-08-05 13:12 (saite)
Tas ir - ja to mēģina uztaisīt priekš visiem, tad sanāk izstrādājums ar izglītības garšu, surogāts.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mindbound
2021-08-05 13:08 (saite)
Konkrēti pēdējo iebildumu ir vairākkārt nācies lasīt gan presē, gan dažādu "publisko intelektuāļu" izpildījumā, attiecinātu arī uz klasisko/akadēmisko mūziku u.c. No tiem visiem tieši pirmais manā pieredzē nekur īsti nav ticis redzēts, vismaz šādā formā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hedera
2021-08-05 13:11 (saite)
Tādā gadījumā "intelektuāļus" likt pēdiņās ir atbilstoši. :D

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]mranarhs
2021-08-05 12:27 (saite)
Runājot par pēdējo jautājumu - mēs dzeram alu!

(Atbildēt uz šo)


[info]gnidrologs
2021-08-05 20:20 (saite)
Neesmu to rakstu lasījis, bet pēc taviem citātiem jau vairāk izklausās pēc Satori raksta. Tieši wokes cenšas iznīcināt jebkādas intelekta paliekas akadēmiskajā izglītībā. Kas tad nu??

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2021-08-05 20:24 (saite)
Vai arī viņi tieši iebilst pret šiem citātiem? Nav laika un spēka tagad lasīt un iedziļināties. Tū mač nogurums.
Tas, ka wokes jau sen cenšas no izglītības sistēmas izņemt jebko izglītojošu un to aizvietot ar kultūrboļševizma ideoloģiju, labi zināms. Paskaties uz to pašu critical race theory ASV. Pilnīgs ahujs. Pat ķīniešu un ziemeļkorejas migranti ASV jau sāk bīties tās sistēmas un teikt, ka tā atgādina to, no kuras paši aizmukuši.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]mindbound
2021-08-05 20:30 (saite)
Iebilst pret citātiem.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]ctulhu
2021-08-05 20:48 (saite)
Viņi (telos) iebilst. Es viņiem in general piekrītu, kāpēc piekrītu - vot arī uzrakstīju.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]gnidrologs
2021-08-05 21:29 (saite)
Ā, tad varu pat nedaudz piekrist. :)

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]indulgence
2021-08-07 20:19 (saite)
Par pēdējo nebūtu drošs. Kā redzam no melnā rasisma un tā inspirētās vardarbības viļņa adeptiem un aktīvistiem, tie no klasiskās izglītības tikpat tālu kā sivēni no Marsa.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]ctulhu
2021-08-07 20:24 (saite)
OK, doma bija tāda ka ja kaut ko arī var izmantot kā agresīvu ieroci tas nav pamats to aizliegt/ nedarīt/ nemācīt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?