Ūūlę ([info]chimera) rakstīja,
@ 2016-09-16 09:31:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
man čista nebūtu iebildumu dzīvot laukos, taču tā, lai tas nebūtu kā "senčiem" vai lauciniekiem N paaudzēs, negribu dzīvi bez ērtībām*, negribu mikroskopiskos lodziņus, pateicoties kuriem iekšā ir nemitīga puskrēsla, negribu ziemā par savu galveno hobiju atzīt krāsns kurināšanu (tāpat tupot nemitīgajos +17 grādos). es pat būtu ar mieru izklaidēties, auzdzējot kazas vai topinambūrus, ja no tā nebūtu atkarīga mana iztika. vārdsakot - gribu kaut ko samērā ekskluzīvu**.

*jā jā, visu var ievilkt paši. ja tev ir sākumkapitāls. mana vectēva bērnības mājās, kas atrodas ludzas nomalē (jo ludza galgalā līdz tām aizstiepās), kaut kad 21. gs. sākumā pilsēta beidzot ievilka ūdeni. bija lieli prieki. teorētiski viņi būtu varējuši ievilkt ūdensvadu no akas paši. taču modernizācija nu ir tā lieta, ko pārsvarā nevar atļauties trve laucinieki. viņi ir trūcīgāki pat par tiem pilsētniekiem, kuri pārtiek no ad verbum stipendijas un kaut kādiem grašiem par studentu skološanu.

**arvien vairāk un vairāk cilvēku, kuri "pārceļas" uz laukiem - daži tāpat ķipa saplūst ar dabu, daži dzen kaut kādus aroniju vīniņus vai darina pastalas, ko tirgot kalnciema tirdziņā, bet vienmēr, vienmēr uz ziemu atgriežas pilsētā, baudot "labāko no abām pasaulēm", dzīvei laukos kļūstot par tādu pašu noteikta sabiedrības slāņa hobiju kā atkritumu šķirošana vai veselīgs dzīvesveids.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]krishjaanis
2016-09-16 15:35 (saite)
redzi, man dažādiem radiem ir lauki Tērvetes novadā, Rubeņu pagastā pie Valmieras, Krustpils apkaimē, kur aina ir g a n tāda, g a n tāda, lieki piebilst, ka, piemēram, 18. gs. sēta Bukaišos ir pusfunkcionālā stāvoklī, jo nav noslēpums, ka padomju kolektivizācija un kolhozu dibināšana šo seno saimniecību dzīves gaitā un tehniskajā nodrošinājumā viesa savas izmaiņas, vai ne? līdzīgu ainu tu taču neredzēsi tajās Ziemeļeiropas zemēs, kuras nav skārusi sociālisma labvēlība, vai ne? es arī esmu braukājis pa Kihnu, Sāremā gan 90tajos, gan tagad, un vienmēr esmu bijis absolūtā starā, tā ir idille, pat ar visiem pie veikala žūpojošajiem, kurus uzskatu par vienkāršu padomju saimniekošanas seku blakni. lai gan žūpotāji pie lokālā kroga jebkurā gadījumā ir reģiona īpatnība no vismaz 18. gs, tikai man tas nekad nav traucējis, ir skaidrs, ka žūpotāja sētā diez vai būs kārtība, un bez ciema ļaužu izpalīdzības un iecietības viņi diez vai izdzīvotu. redzi, laikam runa ir par vienkāršām mentālām (mentalitātes?) atšķirībām - ja tripojot pa Kurzemi utml es tieši izveseļojos no pilsētā sadzīvotas depresijas, tev ir tieši pretēji.

es esmu pārāk pragmatisks un piezemēts, lai neskatītos caur saulesbrillēm, kādas ir tev.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]chimera
2016-09-16 15:36 (saite)
labi, saulīt, čau, trauki paši sevi nenomazgās

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]krishjaanis
2016-09-16 16:15 (saite)
man vienkārši tiešām šķita simptomātiski, ka runa ir par vienādiem ārējiem imputa datiem, bet secinājumi un interpretācija melnajā kastē totāli atšķiras.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]chimera
2016-09-16 16:19 (saite)
ē, cilvēki ir dažādi. secinājumi ir dažādi.

bet nu... es mēdzu runāt ar cilvēkiem. vietējiem. nevis vnk nostājos pakalnā, atmetu matu cirtu, skatos rietošā saulē un domāju: diža mana tēvu zeme.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]krishjaanis
2016-09-16 16:33 (saite)
jā, es arī runāju ar cilvēkiem, bijušas pāris ekspedīcijas, ir cilvēki, kuri saka sūdu (t.i. atgremo ideoloģiju, angažētību un kādreizējo pakārtotību kolhoza modelim nevar neredzēt), un ir cilvēki, kuri saka, ka par spīti grūtībām, ir neskaitāmas reizes labāk nekā k r i e v u laikos. ir kundzes, kuras nopūšas par skaistajiem laikiem slaucējas arodā, ir kungi vīzēs, kuri lepni stāsta, kā šķaudījuši uz un ignorējuši maija parādes utml.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?