Līzes klasē tagad ir apmaiņas skolēns no saulainās Ungārijas. Esot ļoti jauks. Problēma - liela daļa skolotāju nevar ar viņu pilnvērtīgi sarunāties ne angļu, ne vācu valodā. Tikai daži spēj viņam mācīt vai paskaidrot savu priekšmetu angliski vai vāciski.
Skola parasta. Mācībspēks lielākoties normāls, bet ne slikts, ir daži izcilnieki.
Man šķiet, bez skolotāju algu paagstināšanas ir vēl kvalifikācijas un profesionāla krutuma paaugstināšana, kas laikam tāds pagalam nepopulārs temats izglītības ministrijā.
Skola parasta. Mācībspēks lielākoties normāls, bet ne slikts, ir daži izcilnieki.
Man šķiet, bez skolotāju algu paagstināšanas ir vēl kvalifikācijas un profesionāla krutuma paaugstināšana, kas laikam tāds pagalam nepopulārs temats izglītības ministrijā.
Jau pāris gadus visus aicina piemācīties 160 stundas un kļūt par papildus cita priekšmeta skolotāju (piemēram matemātiķis + 160 stundas = matemātiķis un latviešu val skolotājs)
Un tagad jaunākais paziņojums ir, ka tie, kuriem pienākas ātrākās pensijas, tak arī varētu pārkvalificēties
"Sēdes laikā komisijas priekšsēdētāja Aija Barča jautāja, kā varētu pārkvalificēties, piemēram, sporta skolotāji. B.Bašķere uzsvēra, ka sporta skolotāji kā jebkurš cits pedagogs var pārkvalificēties par jebkura cita mācību priekšmeta skolotāju. IZM pārstāve pauda - ja sporta skolotājam ir interese un spējas matemātikā, "var pasniegt matemātiku piektajai, sestajai klasei"."
Tā, jau ir, es varētu tagad amatu apvienošanas kārtībā iet pastrādāt uz autoceltņa. Man tak ir celtspēja!
Vēl citās mēlēs runā tie, kas paši sevi dzīves laikā izkopuši. Bet varētu tak mērķtiecīgi kursus piedāvāt, tikai kārtīgus, nevis ķekša pēc.
hmm
ministriju kā tādu gan vajag likvidēt, jo tur 75% ir tādi, kas paši nespēj ne iemācīt, ne iemācīties, ne vadīt vai plānot.
Re: hmm
(Esmu strādājusi gan ministrijā, gan skolā).
Re: hmm
līdzīgi es domāju arī par aizsardzības un lauksaimniecības ministrijām un to aģentūrām, ja kas, un, ja domātu par citām ministrijām, arī daudz nekļūdītos;)
mūsējā vāciete pēc pāris mēnešiem jau skolā labi jutās, kaut kad pat dabūja teicamnieces titulu
Krievu valodā pavisam traki, to jau viņš vispār nav mācījies.
un augstskolu gadījumā tas vairāk satrauc tāpēc, ka, ja, piemēram, ekonomikas pasniedzējs nav spējīgs savu priekšmetu vajadzības gadījumā pasniegt angļu valodā (un es domāju tādā ziņā kā profesionālo terminu pārzināšana, nevis perfekta gramatika, kā arī lasīt literatūru angliski, bet atgremot latviskos tulkojumus konspektīvā veidā), tad tas jau liecina par nepatīkamām tenedencēm procesos un sistēmā kopumā.
otra puse, protams, ir arī studenti, kur nav spējīgi sagatavoties semināram, jo nespēj saprast uzdoto literatūru angliski.
te tā problēma laikam ir no daudzām un dažādām pusēm skatāma.
citam piemēram - mans brālēns tūliņ, tūliņ kļūs par fizikas zinātņu doktoru. fiziku iemīlēja pateicoties savam fizikas skolotājam, sirmam kungam, kurš pilnīgi noteikti nezināja angļu valodu 90tajos un 2000šajos, bet toties viņam nebija nekā neskaidra fizikas likumos, un ar savu personību un metodi tā aizrāva skolēnus, ka ļoti daudzi pēc tam gāja studēt fizmatos.
neviennozīmīga tā lieta
Bet dēla klases audzinātāja, pensijas vecuma skolotāja, kas bija daudzus gadus sekmīgi mācījusi matemātiku, pucējot skolas godu olimpiādēs, apmēram tai pašā laika nogrieznī tika "diskvalificēta" par ģeogrāfijas skolotāju uz pusslodzi, jo pēkšņi (!) izrādījās, ka tāds ir viņas izglītības diploms. Lai atgūtu darbu, bija prasība iet celt/mainīt kvalifikāciju augstākajā mācību iestādē divu gadu garumā par četrciparu summu latos no savas kabatas. Iespējams gan, ka tā bija sava veida atriebība no skolas vadības puses, nevis ministrijas uzstādījums, jo intrigas skolā toreiz sita augstu vilni
;)