mīdijas mēdijas
Mazliet ironiski sanāk:
pamatoti burkšķam par "žurnālistikas krīzi" vai "mediju krīzi" (un ir dimbā, ir. ir.), bet nerokot cēloņseku analīzē pat tik dziļi, kā "tirgus lielums", "auditorijas intereses", "kremļa rokas mediju aktīvos" vai "Šķēles pirksti Dienas apakšbiksēs",
mani fascinē abu vienīgo ziņu aģentūru – BNS un LETA tik veiksmīgi attīstītā un izsmalcinātā modernās verdzības forma:
nekvalificēts, nemotivēts darbaspēks,
kuram gadiem maksā neticami maz (featuring "ceturdaļslodzes", "autoratlīdzības", "minimālā alga", "akordalga") informācijas produkta radīšanas fāzē. Tas sanāk apmēram tā, ja Ryanair sniegtu ne vien valdības reprezentācijas, bet arī visus sauszemes un gaisa transporta pakalpojumus valstī, ieskaitot, militāro drošību.
LETAs/BNS darbiniekus var ļoti viegli atpazīt pasākumos: jauni, iebiedēti, paģiraini, nemazgātiem matiem, šņurkainās drēbēs, nopīpējušies, nihilistiski kā veci proktologi, jo "kāda gan tam visam jēga", ja atgriežoties kombinātā Marijas ielā 2, tevi sagaida tieši nekas, dienasgaisas spuldzes iekārtajos griestos, maksas kafija automātā, vadības mobings un "iespējas" (cerība nākotnē strādāt cilvēka cienīgu darbu Medijos vai Aģentūrās (te visi, vai vismaz daži smejas.)
Un tikmēr šis izsūtāmo aģentu izsalkušais tīkls uzģenerē "biznesa ziņu", kuru par taisnīgu ikmēneša atlīdzību, izlabojot dažas brutālākās drukas, bet ne faktu kļūdas pārpublicē ikviens modernais medijs.
Ja reiz uz vergu darba un jauneklīgā "pirmā darba" izmisuma turās
informācijas telpa Latvijā , tad gaidām uz ko labāku paties nav pamata. Jelkādu "nācijas interesi" pēc kvalitatīva/nopietna ziņu satura nogalina tieši tas, ka neviens to nespēj piegādāt, jo gribējās ziņu aģentūru īpašniekiem tomēr ar biznēzu nodarboties tajā čigānu triatlonistu veidā- fiksi aizskriet līdz ezeram un tad ātri, ātri atpakaļ ar velo." Un re, sanāca - nepilnu desmit gadu laikā ir veiksmīgi pakāsta jelkādas jēdzīga satura kultūra, pieprasījums, iestrādnes un tā.
Smuki, tagad toties var klikšķināt daiļaviņu pupiņiem, saimniekšova brašuļiem, lai aizmirstos no "nomācošās ikdienas."
*Šorīt bija tik ilustratīvi priecīgi.
"Mediju aģentūra Inspired nolpelnījusi 2.5 miljonus eiro"
Vēlāk nāk precizējumi: tomēr 25 tūkstošus, tomēr dibināta 2004, nevis 2014 gadā un tomēr titulbildei Artūrs Mednis neder un tā tālāk un tā tālāk.