barbala ([info]barbala) rakstīja,
@ 2012-12-18 12:10:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
if you do not pay for the product, you become product yourself
Nu rekā: nevajadzēs vairs briesmīgās stoku bilžu bankas, no 16. janvāra Instagram juridiski varēs pārdot bižiņas bez to autoru vai attēlos redzamo personu/objektu piekrišanas un atlīdzības. Savu nepiekrišanu būt par fotomodeli var paust tikai vienā veidā – līdz 15. janvārim izdzēšot ekkauntu, pēc tam tu automātiski esi piekritis, ka neesi savu instagramējamu saimnieks. Interesanti.

####

Interesantas tās straumes saltajos tehnoloģiju okeānos.
Google un GGL ģimene saka, ka nepārdos tavus datus (piemēram, imanta parādnieka meklējumu vēsturi, Picasa albūmiņu "Stroika" vai "Blēņas") trešajām pusēm (nu un lielā ģimenē "trešās puses" nav vajadzīgas), vien brālīgi palīdzēs tev interneta lietošanu pielāgot savām interesēm, lasi – servēs search and content and context related content un teksta reklāmas, kā bija viņreiz, kad par tām fotoaparātu atmiņas kartēm sarakstījāmies ar dažiem laikabiedriem džīmeilos un tad tie sony adwordiņi uznirst sāniņā, sak, es kaut kā uzminēju, ka jums te nedienas, draugi, ar sonī kartēm, kliki hiar un pērc jaunu). Nu ja, tātad, Google saka, ka mēs citiem nedosim, mēs paši "uzlabosim jūsu internetu ekspirijensu", jo galu galā, AdWords reklāmas ir mūsu naudas govs - bet ar tām uzvedībā bāzēto meklējumu/piedāvājumu lietām ir viltīgi, jo modelēšana redz "līdzšinējo", taču cilvēka intereses/vajadzības ir mainīgas un dažādas. Cits analogais piemērs, Mans Rimi, kas pielāgo "manam pirkumu grozam" īpaši atbilstošos produktus un feilo 95% no "nedēļas piedāvājumiem", jo balstās uz to, ka mans iepirkumu grozs vēlas palikt tik veselīgs un priekšzīmīgs allaž. Taču akcijas un atlaides, ja ļoti nemaldos ābecītes pirmajos burtos, ir galvenokārt par to, kā uzlikt mani, visu tādu veselīgu un Lazdonai lojālu uz piemēram, majonēzes vai ceptas vistas nešķīstās takas. Attiecībā uz Google pielāgošanos – ticot, ka es vislaik meklēju tikai visādus smalkumus un augstas gudrības, man grūti būs tikt pie funny lolcats pictures, ja vien tās nebūs pieminētas kādā Pētījumā. Tas, maķenīt pārspīlējot, ilustrācijai.


Otra straume ir Facebooks un tā gara vai formas radinieki, kurš maziem burtiem uzraksta, ka tu, kas šeit ienācis, tu esi mūsu prece un mēs tevi viskur pārdosim. Nu tad tu saki, labi, jo neko citu tev pateikt nemaz nav iespējas, vienīgi izdzēsties un tāpat viss, ko darīji, pirms izdzēsies, būs mūsu.


Trešā straume ir tādi, kuri saka – maksā mums ragā un mēs neko tev sliktu nedarīsim, reklāmas nerādīsim, personīgos datus nepārdosim, pakalpojumu vien sniegsim. Flickr braši dodas tajā virzienā (vēl gan bez maksas, bet es saku - laika jautājums). Varētu teikt, ka Last.FM tur mēģināja būt, bet nu, nesanāca - viņus piegriež. Pārsvarā, šeit dzīvo visi tie, kuri spēj uztaisīt jēdzīgas un ērtas aplikācijas un par tām nekaunās paprasīt naudu, jo lieta ir derīga. Malači.


Nu un ceturtā straume ir tie, kas izvelk no pakša savu Zenītu, no ledusskapja – Kodak filmu; e-pastiem uzķīlē nelielas ietilpības personisko servelīti, bildes publicē sev vien zināmās un dažiem vien pieejamās vietās, visai pasaulei savas laimes, priekus un vakariņas nerāda. Un mūziku, mūziku atskaņo tikai juridiskās ģimenes lokā, piemēram, nevis publiski. Un kino skatās pirktu ripiņās vai uz lielā ekrāna, jo nesunīša kājāmsperti, ne guntiņas pagalītes.


####

Te vēl viens viedoklis. Džeks gan šoreiz vairāk par formu ("kam vajadzīgas jūsu bildiņas"), nevis par būtisko - proti, vai man pašai pieder manas bildiņas un kas ar tām notiek tālāk.


(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]barbala
2012-12-18 13:20 (saite)
anniņai vispirms būs jānoapaļojas, kuru iesūdzēt – spēļzēnus vai instagramus.

"It's asking people to agree to unspecified future commercial use of their photos," says Kurt Opsahl, a senior staff attorney at the Electronic Frontier Foundation. "That makes it challenging for someone to give informed consent to that deal."

That means that a hotel in Hawaii, for instance, could write a check to Facebook to license photos taken at its resort and use them on its Web site, in TV ads, in glossy brochures, and so on -- without paying any money to the Instagram user who took the photo. The language would include not only photos of picturesque sunsets on Waikiki, but also images of young children frolicking on the beach, a result that parents might not expect, and which could trigger state privacy laws."

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]fedrs
2012-12-18 13:33 (saite)
Patiesībā vienalga - nelietoju.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]afm
2012-12-18 13:48 (saite)
nu jā, tad jau sanāk, ka man pašai tas instagrams nemaz nav jālieto, pietiek, ka es tur guļu peldkostīmā pie tā hoteļa baseina un sūcu kokteili, bet kāds šo skatu instagramē un hotelis mierīgi liek savās spīdīgajās brošūriņās, ja?
ko tad lai sūdz, vai atliek tikai vainot sevi par šitādu te eksponēšanos?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]barbala
2012-12-18 13:49 (saite)
Bingo!

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]begemots
2012-12-18 14:42 (saite)
Nu, nē.

Šinī gadījumā tu instagrameri vari droši sūdzēt. Jo ne jau tu pati izvēlējies publiskoties, bet tevi bez tavas ziņas iebāza kaut kur.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]barbala
2012-12-18 16:55 (saite)
labi. tagad aizejam uz kolektīvi tik mīļo autortiesību subjektu tēmu, fresh evergreen. ja es, hipsteris dzeltenās zeķubiksēs biju Lūvrā un sabildēju paklusām visus iekšdomēna, rūpīgi sargātos darbus (do not reproduce, do not do not) un sapublicēju instagramā un tur arī tie publiski pieejami, ko ta nu?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]begemots
2012-12-19 06:35 (saite)
Nu kā. Kāds vienmēr ir atbildīgs. Varu saderēt, ka instagramam, tāpat kā citiem, jau no sākta gala ir kļauza par to, ka tu esi atbildīgs par to, lai liekot iekšā, nepārkāptu likumu un bildes būtu publicējamas. Tagad tā vienkārši papildināta ar to, ka nevien tu atbildi par saturu, bet arī bezmaksas nodod to gramam naudiņas vairošanai. Citādi jau nekas nemainās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]hessin
2012-12-18 20:45 (saite)
tvnetā ir kaut kāds izvilkums, ka «we will not be liable for any use or disclosure of content» un «Instagram will not be liable for any use or disclosure of any content you provide.»

Vai tas varētu nozīmēt, ka visiem publiskās vides fotogrāfiem varu sākt draudēt, ja mani nofotografēs un bildi Instagram pārdos, tad sūdzēšu pašus fotogrāfus tiesā?

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]begemots
2012-12-19 06:37 (saite)
Teorētiski jā. Praktiski jāskatās, ko tieši esi nobildējis un zem kuras valsts likumiem notiek izskatīšana. Tiesības uz privāto dzīvi arī nav absolūtas, īpaši publiskajās zonās.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]hessin
2012-12-19 22:16 (saite)
Bija kaut kādos apstākļos moments, ko līdz foto izmanto komerciāliem mērķiem, tā jāprasa modeļu atļauja. Nezinu gan cik tuvu jābūt pievilktai sejai. Tad tagad laikam sanāk, ka visi Instagram lietotāji ir komerciāli fotogrāfi (?!).

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]dejavu
2012-12-19 04:06 (saite)
Ja hoteļa baseins ir publiska vieta, tad tevi var fotografēt neprasot atļaujas šā vai tā. Atrodoties publiskās vietās ar to jārēķinās.

Lūk, ja tu pie privātā baseiniņa vaļojies un kāds kaimiņš no krūma instagramē, tad gan cita lieta.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]begemots
2012-12-19 06:42 (saite)
Jā, bet atkarīgs arī no tā, kā fočē n kur izskata lietu. Viena lieta, ja bildē baseinu un tevi kopā, cita, ja ar garo objektīvu uztaisa tavu tuvplānu, kur vaaaarbūt drusku baseins fonā arī redzams.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]afm
2012-12-19 11:03 (saite)
nu jā, tā droši vien ir - tas, ka man kaut kas vienkārši varētu nepatikt, ir tikai mana problēma. tb, nav ko līst publiskās vietās, ja nepatīk, ka fočē :/

te gan, man šķiet, tas komercaspekts tomēr arī ir no svara. resp., jābūt taču atšķirībai, vai kāds no baseina pretējās puses vnk priecājas par savu jauno kameru, vai tās bildes, vismaz teorētiski, var izmantot komercmērķiem. man vienkārši tieši vakar no rīta pie brokastīm gadījās redzēt franču ziņas, kur rādīja reklāmas, kas uzņemtas ar slēpto kameru (veikalā). džeks tur baigi uzsvēra tieši reklāmas aspektu no vienkārša joka un to ka slepeni filmēt jau var, bet visiem "dalībniekiem" pēc tam jāprasa piekrišana. tos, kuri nepiekrīt, reklāmā rādīt nedrīkst.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)

http://www.bbc.co.uk/news/technology-20767537
[info]formica
2012-12-18 15:17 (saite)
Facebook's vice-president of global marketing solutions Carolyn Everson earlier this month had said: "Eventually we'll figure out a way to monetise Instagram."

A notice updating the privacy policy on the Instagram site said: "We may share your information as well as information from tools like cookies, log files, and device identifiers and location data with organisations that help us provide the service to you... (and) third-party advertising partners."

"To help us deliver interesting paid or sponsored content or promotions, you agree that a business may pay us to display your username, likeness, photos, in connection with paid or sponsored content or promotions, without any compensation to you," it said in its terms of use

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?