Aufklärung ([info]avralavral) rakstīja,
@ 2019-04-30 15:56:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Svētdien bija tā sauktās Lieldienu oktāvas pēdējā dienā un Dieva žēlastības svētdiena. To laikam ieviesa kaut kad Jāņa Pāvila II laikā sv. Faustīnes ietekmē. Faustīne Kovaļska varētu būt viena no lielākajām un neparastākajām 20. gadsimta mistiķēm. Mani katrā ziņā ļoti pārsteidz, ko viņa raksta, - katreiz, kad kaut kur parādās kāds citāts. bet nav tā, ka es tagad ieteiktu mesties viņu lasīt - tas prasa zināmas priekšzināšanas un sagatavošanos. Savukārt, ja esat Viļņā, var aiziet uz viņas dzimto māju, koka namiņu, ļoti skaista vieta, tur ir neliels muzejs. Krakovā, kur ir lielākas piemiņas vietas un klosteris, vēl neesmu bijusi. (Poļu garīgumam ir savas īpatnības, kas varētu arī atbaidīt, bet, labi, šoreiz ne par to). Tātad: biju svētdien palielākā aizlūgumu pasākumā vietējā (gandrīz mana kvartāla, faktiski) klosterī. Vadīja Slavomirs Plusa, slavens poļu eksorcists. Viņš jau ceturto reizi ir Latvijā, tieši šajos svētkos; un ir jūtams, ka cilvēkiem tas patīk, jo lielajā zālē šogad gandrīz nebija vietas. Paliku tur piecas stundas un arī tad vēl ne tuvu nebija beidzies. Slavomiru klausos otro reizi. un, lūk, pirms šādiem pasākumiem bieži nodomāju, ka runās lietas, kuras es visas jau zinu un attiecīgi es tur piecas stundas atpūtīšos Dieva mierā no savas personas (kura mani nogurdina) un paskaitīšu lūgšanas kopā ar citiem. bet atkal biju pārsteigta, ka viņš un poļu pavadoņi ne tikai runāja visu *pilnīgi pareizi* (doktrināli pareizi un arī ar pareiziem akcentiem, pareizi hierarhizēti un pareizi prioretizēti -- teoloģijā tas nemaz nav tik viegli), bet arī pasaka man lietas, ko man ļoti vajag dzirdēt. viņš runāja pusstundu par to, kā kristietība ir "maiguma reliģija", un Dieva žēlastība ir ļoti maiga, un ko tas nozīmē "maiga"; tas nozīmē, ka ir ļoti tuva, ļoti cieši blakus; pēc viņas nav kaut kur tālu jāsniedzas, jārāpjas, jāiet. Un tad: ka viņa pieredzē izplatītākais velna darbs -- viņš ir eksorcists, tāpēc tās duālās opozīcijas ir izteiktākas nekā "parastu" priesteru sprediķos, -- ir šīs te, lūk, labi pazīstamās atsvešinātības, atstumtības, sarūgtinājuma sajūtas. sajūtas, ka tev ar citiem nav kopēju vērtību, tāpēc tu nesaproties; ka tevi aizvainoja, tāpēc tagad ir slikti; ka tev sevi vajag marginalizēt, lai izdzīvotu; ka tu esi nesaprasts un tāds arī paliksi; ka pastāv kaut kādas stikla sienas starp cilvēkiem. šīs domas, teica eksorcists, jums naturāli iedveš ļaunie dēmoni. nav nekādu tādu sienu.


(Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]avralavral
2019-04-30 16:02 (saite)
Bonusā: nesens raksts
https://www.theatlantic.com/magazine/archive/2018/12/catholic-exorcisms-on-the-rise/573943/

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]bolero_10
2019-04-30 16:14 (saite)
Šo ir jāizlasa methodrone.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]french_mime
2019-04-30 19:29 (saite)
Ká izpauzas Dieva zélastíba? Tá ir sajúta, jusanás labi un vienoti ar citiem un dzívi, vai konkréti notikumi, kas notiek dzívé?

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]avralavral
2019-04-30 21:39 (saite)
es baidos tev nederīgi atbildēt. bet man tas ir bijis atšķirīgi (manās sajūtās), vai es esmu vai neesmu komūnijā ar baznīcu, t.i., pēc objektīva tādā nozīmē kā Baznīcas noteikta (nevis subjektīvi, personīgā izpratnē) standarta tajā brīdī atrodos vai neatrodos nāves grēku stāvoklī. t.i., tie pēc kanoniskas kārtības ir izsūdzēti un atlaisti.
bet tā "sajūta" ir kristocentriska un izstarojas. mēs arī "nemeditējam" jebkur jebkā (es laikam to arī nemāku), bet Vissvētākā sakramenta adorācijas laikā, t.i., kad hostija ir iznesta un uzstādīta.
bet var citādi un mēdz būt dažādi. es varu tikai par sevi pateikt. tās žēlastības "sajūtas" man pēdējos gados ir cieši saistītas ar to, vai es regulāri eju.

No Faustīnes dienasgrāmatas, viņas vīzijas, kurās runā Kristus:
Tell [all people], My daughter, that I am Love and Mercy itself. When a soul approaches Me with trust, I fill it with such an abundance of graces that it cannot contain them within itself, but radiates them to other souls (1074).
I desire trust from My creatures. Encourage souls to place great trust in My fathomless mercy. Let the weak, sinful soul have no fear to approach Me, for even if it had more sins than there are grains of sand in the world, all would be drowned in the unmeasurable depths of My mercy. (1059)
"drowning", "radiation" ir atbilstoši vārdi

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]french_mime
2019-04-30 21:49 (saite)
That sounds beautiful.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]teja
2019-05-01 12:07 (saite)
žēlastībai nav robežu, nav nekā, kas būtu ārpus tās, vai kāda, kam tās nepietiktu, tā ir kā saules gaisma. žēlastība darbojas gan mūsos, kad mēs cits citam un paši sev piedodam, gan aptver mūs. žēlastības apziņa var veidoties atšķirīgi, bet grēks, kas tur zemāk pieminēts, ir siena, ko mēs būvējam pret žēlastību. žēlastības apziņas pamodināšana, izsūdzot grēkus un saņemot sakramentus ir veids, kā to praktizē kristietībā, un tam ir ļoti dziļi un seni pamati. tomēr tas neizslēdz žēlastības apziņas pamošanos arī citos veidos, dažkārt pavisam negaidītos un nestrukturētos. katrai reliģijai ir kas cits par to sakāms. mūsdienās populāra ir arī bez-dieva reliģiju perspektīva par atbrīvošanos no identifikācijas ar domām un emocijām un padošanos žēlastībai.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


[info]teja
2019-04-30 20:15 (saite)
izklausās sakarīgs džeks un izklausās, ka viņa uzskats par grēku ir tāds pats kā pareizticībā. maz kur var dzirdēt kaut ko normālu par grēku.

(Atbildēt uz šo) (Diskusija)


[info]teja
2019-04-30 20:18 (saite)
es pievienotu arī kaunu, jo tieši kauna dēļ cilvēkusbieži nevar sasniegt žēlastība.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Anonīms)
2019-05-01 00:38 (saite)
Grēks ir siena.

(Atbildēt uz šo)


(Anonīms)
2019-05-01 00:43 (saite)
“Interestingly, the “favorite exorcist” of Pope Francis is reportedly a Lutheran pastor in Argentina. When the Pope was a cardinal in Argentina, his home country, he would call on Pastor Manuel Acuña of Good Shepherd Lutheran Church in Buenos Aires to do exorcisms when the local bishops would not give permission for the Catholic rite.”

https://www.patheos.com/blogs/geneveith/2018/11/the-lutheran-approach-to-exorcism/
https://www.patheos.com/blogs/geneveith/2016/09/a-lutheran-take-on-exorcism-and-the-demonic/

(Atbildēt uz šo)


Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?