07 December 2022 @ 11:33 am
 
vakar sapotējām bērnus pret a hepatītu un trakumsērgu. Ūpis saka, ka pret trakumsētu, jo tā esot smieklīgāk.

(bet nu - es saprotu, ka es esmu kaut kāds izlecējs un tirliņš, kurš visu grib par brīvu, bet šīs potes (kas vēl nav visas) jau vakar katram izmaksāja gandrīz 50eur. bērni drīkst ceļot, un viņi taču drīkst būt aizsargāti, vai ne tā, valsts?)
 
 
( Post a new comment )
cits laiks[info]siltavieta on December 7th, 2022 - 11:37 am
oho, man škita, ka trakumsērga jau ir iekļauta obligātajās potēs.
(Reply) (Thread) (Link)
austra[info]au on December 7th, 2022 - 11:39 am
mums jau laikam trakumsērgas valstī nav, tāpēc neiekļauj. mani pašu arī sapotēja. savukārt, par vēdertīfu, kuru es tā kā gribēju potēt, teica - bet kamēr jūs no peļķītes nepadzeraties, viss būs ok. :)
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
cits laiks[info]siltavieta on December 7th, 2022 - 11:45 am
jā, tikko izlasīju spkc visu par trakumsērgu, viss skaidrs :)
(Reply) (Parent) (Link)
Ūūlę[info]chimera on December 7th, 2022 - 12:44 pm
zobu tīrīšana ar krāna ūdeni var klasificēties kā dzeršana no peļķes, tapat ēšanas ēstuvēs, par kuru trauku mazgāšanas praksi tu nezini neko.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on December 7th, 2022 - 12:54 pm
Tas jau pats par sevi saprotama.
(Reply) (Parent) (Link)
austra[info]au on December 7th, 2022 - 01:04 pm
Bet vispār - pirmais infektoloģes teikums par “nevajag vēdertīfu?” bija “pirmkārt, tā jau nav indija” :)
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
[info]hessin on December 7th, 2022 - 03:08 pm
kur tad viņasprāt ir labāk? Piem., Indonēzijā bija jāgūglē, vai pašiem taisīt ēst ar krāna ūdeni (mazgāt produktus, vārīt utt.) ir ok vai labāk visu pudeļūdenī. Arī ar trakumsērgas potēm tur švaki - jābūt gataviem uzreiz lidot uz Bangkoku vai Singapūru pēc potes, jo uz vietas var nebūt.
(Reply) (Parent) (Link)
Ūūlę[info]chimera on December 7th, 2022 - 04:35 pm
es, starp citu, uz indiju tā arī nepaspēju sapotēties, un beigās darīju visu to, ko plānoju nedarīt aļa dzēru svēto gangas ūdeni un ēdu prasādu templī. joprojām dzīva.

bet! sapratu, ka tajos platuma grādos roku mazgāšanas biežumam ir jābūt daudz aktīvākam, like, ik reizi pirms liec rokas pie mutes vai sejas, labāk nomazgā, pat ja šķiet, ka pirms tam tu neko neesi aizticis un vispār atradies ļoti tīrā vidē. divas dienas jūtos jokaini, kas pārgāja uzreiz, tiklīdz sāku mazgāt rokas Visu Laiku.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on December 7th, 2022 - 04:43 pm
es tikko uz Malaiziju a) nepotēju neko b) rokas mazgāju, kā parasti.
slikti tā arī nekļuva. fingers crossed, ka mums šitā visiem nospīdēs!
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Ūūlę[info]chimera on December 7th, 2022 - 05:08 pm
tai pat laikā man ir reāli keisi ar cilvēkiem, kuri pirms mājupreisa uz ielas iedzēruši suliņu, un no ļotenes noņemti ar 40 grādu t un aizvesti pa taisno uz slimnnīcu.

teiksim tā - potēties pret tīfu utt man liekas jēdzīgāk nekā pret kovidu.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
Ūūlę[info]chimera on December 7th, 2022 - 05:08 pm
*āzijā, protams
(Reply) (Parent) (Link)
judging the mice[info]rasbainieks on December 7th, 2022 - 01:24 pm
then again, par trauku mazgāšanas praksi tu kaut ko zini vai nu tur, kur mazgā pats, vai tur, kur tas notiek tavu acu priekšā :)
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on December 7th, 2022 - 01:29 pm
Tu pret tīfu potējies?
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
judging the mice[info]rasbainieks on December 7th, 2022 - 01:32 pm
nē. es vispār tikai pirmajos āzijas tripos biju vakcinēta pret dzelteno drudzi – tāpēc, ka brazīlijas tripā pirms cikturgadiem tas vēl bija obligāti. pēdējos āzijas tripos arī tā pote bija jau ekspirējusies.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on December 7th, 2022 - 02:14 pm
nu es ietriecu sev trakumsērgu un a/b hepatītu. par to tīfu vēl domāju.
(Reply) (Parent) (Link)
usne[info]usne on December 7th, 2022 - 03:17 pm
esmu šokā, ka trakumsērga nav obligāta !
(Reply) (Link)
porcelāna lellīte[info]neraate on December 7th, 2022 - 03:21 pm
ceļot ir vecāku izvēle, pati taču labi zini cik no tā, ko valsts apmaksā vispār pietiek un kā ar to dabūšanu. tad kādas valsts apmaksātas potes izklaidēm
(Reply) (Thread) (Link)
austra[info]au on December 7th, 2022 - 03:25 pm
jā, es jau arī nestrīdos, bet drusku pukoties drīkst gan. ērces ir mežā, iet mežā arī ir izklaide, ne? šitā var matus skaldīt līdz vakaram :)

es drīzāk par to, ka valstij jau varētu patikt veseli bērni, ja bērni ceļo, parasti tie atgriežas atpakaļ un būtu forši, ja viņi atgrieztos veseli.

drusku nesapratu par to dabūšanu - nevienas valsts apmaksātas potes jau nav grūti dabūt, vakcinācijas kalendārs un tā. ar ērcēm es reiz gan noņēmos, jo nebija tuvējā aptiekā, triecos kaut kur tālu.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
porcelāna lellīte[info]neraate on December 7th, 2022 - 04:10 pm
Potes izklaides braucieniem v.s. pusgadu/gadu un ilgākas rindas pie ārsta speciālista. V.s. speciālista izrakstītas asins analīzes ārpus ministrijas ekseļa vai ģ.ā. izrakstītas pirms vizītes lai taupītu laiku, galu galā tās pašas zāles specifiskām diagnozēm ko ārsti raksta, bet valsts nesedz jo nav ķeksītis ailītē. V.s. ortodonta vizīte viena gadā (ar gads+ gaidīšanu rindā) viss cits jāmaksā pašam, v.s. tas pats zobārsts bērniem ar valsts apmaksātu anestēziju vai da kaut vai privātajos bērniem (kas to vispār dara) lai apmaksā ja vajag pilno narkozi labošanai. Brilles tiem bērniem, kam vajag. Dzirdes aparātu rindu saīsināt. Fizioterapiju apmaksā 10 reizes un cikiem tās pietiek (ja vispār var izstāvēt rindā) Ja vajag, apmaksā masāžas VAI vingrošanu.
Ir jāsaprot ka tā ir ekstra un šobrīd mēs esam ļoti nabadzīgi tajā kas vispār būtu jānodrošina un varbūt pat ķipa skaitās ka ir
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
austra[info]au on December 7th, 2022 - 04:29 pm
es tikai par potēm, profilaksi, kas vienmēr izmaksā lētāk nekā ārstēšana, nevis medicīnas sistēmu kopumā. tur gan trūkumi, gan ļoti labas lietas, protams, balansē.
(Reply) (Parent) (Thread) (Link)
porcelāna lellīte[info]neraate on December 7th, 2022 - 05:27 pm
Domāju ka valstij ir dārgāk pret uz vietas nevajadzīgām slimībām savakcinēt visus bērnus vai daļu populācijas nevis ārstēt. Diemžēl
(Reply) (Parent) (Link)
Dzintra čoms[info]mranarhs on December 14th, 2022 - 11:38 am
Zemākas cenas Rimi arī vienmēr izmaksā lētāk nekā augstākas cenas Rimi. =P
(Reply) (Parent) (Link)
Dzintra čoms[info]mranarhs on December 14th, 2022 - 11:40 am
Tādas potes arī Zviedrijā ir par maksu. Bērniem te ļoti daudz kas ir par brīvu, bet nu ne šitās. Arī pretērču potes te ir par maksu visiem, ieskaitot bērnus, lai arī mēs konkrēti dzīvojam vietā, kur ir speciālistu atzīta augsta ērču aktivitāte un visiem iesaka potēties.

Jāatzīst gan, ka vakcinēties ir vienkārši, ir busiņi konkrētos laikos konkrētās vietās - ej, samaksā un duries.
(Reply) (Parent) (Link)
[info]polija on December 7th, 2022 - 08:02 pm
bērni nedrīkst ceļot un būt aizsargāti jau Latvijas teritorijā (ērču potes tak ar bez maksas tikai bīstamākajos reģionos deklarētajime), kur nu vēl pa ārzemēm.
(Reply) (Link)