Aranel ([info]aranel) rakstīja,
@ 2015-05-08 10:53:00

Previous Entry  Add to memories!  Tell a Friend!  Next Entry
Garastāvoklis:curious

Katru reizi, kad iemaldos Latvijas ziņu portālos, viena no top ziņām ir kārtējā diskusija par velosipēdistiem satiksmē. Kur viņus likt - uz ietves vai braucamās daļas? Var jau būt, ka es vienkārši tā uztrāpos. Vai arī tā ir tik ļoti sasāpējusies problēma, ka ziņās tā tiek apspriesta nepārtraukti.

Lai vai kā, es nespēju to problēmu saprast. Precīzāk, nespēju saprast, kāpēc tā joprojām ir problēma un kāpēc nevar pasmelties iedvesmu no valstīm, kur visi satiksmes dalībnieki sadzīvo puslīdz miermīlīgi.

Valstīs kā Dānija, Zviedrija, Nīderlande, arī Vācija, velosipēdistiem ir atvēlēti veloceliņi, vai arī viņi brauc pa ielu/ceļu, ja celiņa nav. Uz ietvēm braukt nedrīkst.
Gājējiem jāuzmanās šķērsojot celiņu tādā pašā veidā, kā viņi uzmanās šķērsojot ceļu.
Veicot labo pagriezienu, autovadītājiem vienmēr jāpaskatās pāri plecam un vispirms jāpalaiž garām visi velobraucēji. Precīzāk, veicot jebkuru pagriezienu, velobraucēji vienmēr jāpalaiž garām. Jo velobraucējs ir tā saucamais "mīkstais" satiksmes dalībnieks, un sadursmes gadījumā viņš cietīs vairāk nekā autobraucējs. Velobraucējiem gan jāņem vērā, ka ne vienmēr viņi ir pamanāmi, it īpaši, ja mašīna ir milzīgs smagais, un jāsamazina ātrums. Ceļu zīmes un ierobežojumi, kas attiecas uz autovadītājiem, velosipēdistiem arī jāņem vērā.

It kā nav sarežģīti.



(Lasīt komentārus) - (Ierakstīt jaunu komentāru)


[info]extranjero
2015-05-08 13:37 (saite)
"Ir jādod" vēl nenozīmē, ka praksē tā notiek. Bojā gājušo riteņbraucēju skaits Latvijā ir ļoti pieaudzis no dažiem gadā līdz vairākiem desmitiem gadā. Nedomāju, ka riteņbraucēju skaits ir pieaudzis desmitkārtīgi.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]aranel
2015-05-08 13:52 (saite)
Tā nu tas diemžēl ir. Bet ja tā ceļa došana ir iekļauta ceļu satiksmes noteikmos, kur par sadursmes gadījumā autobraucējs automātiski vainīgs, tad iespējams sāks uzmanīties vairāk. Plus, to var iekļaut arī autovadītāju kursos kā punktu. Tiesības ieguvu Dānijā, un te tika veltīts diezgan daudz laika, lai atgādinātu par ceļa došanu, par uzmanīšanos, ka ne vienmēr velobraucējs ir redzams, kā arī situācijas apspriešanai no otras puses, t.i. autobraucējs reizēm var būt arī velobraucējs. Tā teikt, jāiejūtas otra ādā.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais) (Diskusija)


[info]extranjero
2015-05-08 13:58 (saite)
Es pat īsti nezinu, kādi ir ceļa noteikumi Anglijā, un šī neskaitās riteņbraucējiem draudzīgākā valsts. Šeit galvenais princips ir sadarbība, visi mirkšķina viens otram, lai palīdzētu ātrāk visiem izbraukt.

(Atbildēt uz šo) (Iepriekšējais)


(Lasīt komentārus) -

Neesi iežurnalējies. Iežurnalēties?